BMW i4

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Hmpftfhdns
elbilist
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2020 00:17

Re: BMW i4

Inlägg av Hmpftfhdns »

Ja, det kommer säkert fri en uppdatering. Och man lär sig anpassa sig förvånansvärt bra också, funkar alldeles utmärkt utan exakt batteriprocent i iX3, men ändå, man vill gärna veta även om man inte behöver.
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: BMW i4

Inlägg av ObscureEconomist »

Ja egentligen så vet man ju hur fort en ac stolpe går men man är ju nördig och gillar siffror.
Procent på batteriet är trevligt för att räkna ut lite spontant hur mycket man behöver för att ta sig till en plats
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: BMW i4

Inlägg av Bjelke »

ObscureEconomist skrev:
Ja egentligen så vet man ju hur fort en ac stolpe går men man är ju nördig och gillar siffror.
Procent på batteriet är trevligt för att räkna ut lite spontant hur mycket man behöver för att ta sig till en plats
Vi kanske pratar om olika saker men är det något man INTE vet så är det väl ”fort” en AC-stolpe går…!?
Man vet möjligen vilken max-effekten är men knappast vilken effekt man får för tillfället, man kanske får
dela effekt med någon/några fler eller att bilen inte kan ta emot mer än en viss effekt pga kallt batteri osv…
Hur f…n ska man då veta något öht när man kopplar in sig där? Blir det fulladdat efter X timmar eller inte? Helt
värdelöst om man inte kan se detta i bilen tycker jag (och fick uppleva det den hårda vägen nyligen).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: BMW i4

Inlägg av HelectriC »

Roligt när min fru kör i4an. i stort sett tre kommentarer VARJE gång.
1. varför är det startknapp?
2. varför är det inte knapp för att öppna dörren när man ska ut?
3. oj, så bra "autopiloten" funkar, inga spökbromsningar, stabilt som sjutton

hon kör Model 3 till vardags.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: BMW i4

Inlägg av mikebike »

HelectriC skrev:
Roligt när min fru kör i4an. i stort sett tre kommentarer VARJE gång.
1. varför är det startknapp?
2. varför är det inte knapp för att öppna dörren när man ska ut?
3. oj, så bra "autopiloten" funkar, inga spökbromsningar, stabilt som sjutton

hon kör Model 3 till vardags.
Då måste det vara en annan autopilot än i min svågers 330e, den styr som ett fyllo. :lol:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: BMW i4

Inlägg av ObscureEconomist »

mikebike skrev:
HelectriC skrev:
Roligt när min fru kör i4an. i stort sett tre kommentarer VARJE gång.
1. varför är det startknapp?
2. varför är det inte knapp för att öppna dörren när man ska ut?
3. oj, så bra "autopiloten" funkar, inga spökbromsningar, stabilt som sjutton

hon kör Model 3 till vardags.
Då måste det vara en annan autopilot än i min svågers 330e, den styr som ett fyllo. :lol:
Håller med om att autopiloten i i4an är otroligt stabil. Den svänger tillbaka mjukt om den upptäcker att den är påväg lite fel, håller sig otroligt stabilt och noll spökinbromsningar. Har kört cirka 30 mil tesla och hade 3 stycken spökinbromsningar på dom milen så BMWn är otroligt mycket bättre. Har 300 mil på i4an nu och inte haft ett enda problem än.
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: BMW i4

Inlägg av HelectriC »

mikebike skrev:
HelectriC skrev:
Roligt när min fru kör i4an. i stort sett tre kommentarer VARJE gång.
1. varför är det startknapp?
2. varför är det inte knapp för att öppna dörren när man ska ut?
3. oj, så bra "autopiloten" funkar, inga spökbromsningar, stabilt som sjutton

hon kör Model 3 till vardags.
Då måste det vara en annan autopilot än i min svågers 330e, den styr som ett fyllo. :lol:
i4 har yngre variant av operativsystem, möjligt att andra saker också är av senare generation vs 3-serie.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: BMW i4

Inlägg av Maw »

Jag provkörde en i4:a 40 för en vecka sedan och imponerades också av bl a självstyrningen. Annat som var bra var bl a
+ komforten i framsätena
+ komfortabel men ändå fast fjädring med ställbar dämpning
+ responstiden i infotainment
+ kvalitetskänsla
+ acceleration i låg fart för att bara vara Rwd
+ ljudisolering
+ öppningsbar taklucka
+ stabilitet och väghållning

Det som var mindre bra var
- utrymme i baksätet
- sikt i baksätet, jag tittade rakt in i nersänkningen för takluckan
- känslan av att köra runt i en riktigt tung bil
- ljudet i Harman Kardon systemet
- litet glastak, bilen hade verkligen behövt ett panoramaglastak
- acceleration över 50, var dock bara en Rwd
- upplevelsen att vara tillbaka i en traditionell bil
- upplägg i infotainment
- ingen möjlighet att soela upp film vad jag kunde se
- ingen frunk
- tamt och intetsägande utseende om än ganska elegant
- kändes väldigt stor ut ändigt men liten invändigt

Totalt sett kändes det som en bil som är riktigt bekväm för upp till två personer på längre resor men inte så bra som familjebil eller för en person plus 3-4 barn som det ofta blir för mig. Inte heller spexiellt inspirerande att köra även om det kändes att den hade bra vägegenskaper.

Får se om jag får möjlighet att åka och provköra en i4 M50 som tyvärr inte fanns i Växjö men även om i4 hade många bra egenskaper tilltalade den inte riktigt mig.

Jag hade min 15-åriga dotter med mig pånprovkörningen och hon tvärförbjöd mig att byta Polestaren mot en i4, hon tyckte att i4 inte var alls lika cool eller lika snygg och att i4 hade dåligt baksäte och dålig ljudanläggning (trots H/K ljud). Hom säger ifs att jag inte får byta till en M3P heller edtersom den inte är tillräckligt snygg och cool :)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: BMW i4

Inlägg av HelectriC »

Har nu haft i4:an ca 3 månader och kört 6000km och har väntat och väntat på att det ska dyka upp nåt fel. Nu kan jag faktiskt säga att det finns 1 ;) När man använder röststyrning och vill navigera till något utan exakt adress, tex ”navigera till hotell x i Göteborg”, så klarar den inte att söka fram via internet. Det är nån slags koppling till internet som inte funkar. Står bara ”server connection not available”. Kontaktade BMW som bekräftade att det är en bugg som ska fixas med nästa OTA uppdatering som ska komma nu i juli. Men för övrigt så har inte bilen några fel alls. Och jag har ju trots allt en av de första bilarna och förväntade nästan en del måndagsbil-fel. En sak är säker, BMW kan bygga bilar. Jäklar vad den är välbyggd jämfört med allt jag haft tidigare. Möjligtvis Jaguar Ipace som var på samma nivå, men den hade så många andra tillkortakommanden att det tyvärr inte fick bilen att framstå som perfekt ändå. Jag vet verkligen inte vilken bil som skulle kunna ersätta i4:an där jag kan få samma upplevda kvalitet, ett lugn i chassit som jag inte upplevt någon annanstans, all utrustning som hör till en modern bil, samt prestanda som är mer än tillräckligt. Polestar var kul, men den är mil ifrån upplevd kvalitet hos BMW. Detta är ju min första BMW någonsin och jag undrar lite hur tex en i7 är när i4 är såpass bra :shock:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: BMW i4

Inlägg av ObscureEconomist »

Oj har du bara hunnit 600 mil? Jag närmar mig 750 och har haft den i drygt 2 månader. Otroligt nöjd, hade kunnat vara lite snålare men å andra sidan är tystnaden och lugnet på vägen värt så mycket. Självkörningen känns otroligt pålitlig. Har svårt att se något man kan vilja byta till ännu, kanske A6 etron avant när den kommer men vi får se. Gillar inte alls Q4 etron.
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: BMW i4

Inlägg av HelectriC »

ObscureEconomist skrev:
Oj har du bara hunnit 600 mil? Jag närmar mig 750 och har haft den i drygt 2 månader. Otroligt nöjd, hade kunnat vara lite snålare men å andra sidan är tystnaden och lugnet på vägen värt så mycket. Självkörningen känns otroligt pålitlig. Har svårt att se något man kan vilja byta till ännu, kanske A6 etron avant när den kommer men vi får se. Gillar inte alls Q4 etron.
Vilka fälgar kör du på? Verkar som de med 20” och 285 bakdäck har relativt hög förbrukning. Jag har 20” med 255 bakdäck och tycker förbrukningen är överraskande låg. Min vardagskörning ligger på ca 17, med Polestar 2 låg den på ca 21 och med Model S 75D med 21” låg jag väl på ca 20 och ioniq5 på ca 15. Jag har inga problem att komma 500+ km på norska vägar, det har jag inte klarat med någon elbil på norska vägar förr av de jag haft. Eftersom körmönster och typ av vägar är så individuellt så kan man självklart inte jämföra mellan dig och mig, men hos mig mörker jag att i4:an är väldigt snål trots att jag inte kör särskilt försiktigt :) Kommer köra ca 6000km semestertur nu de närmsta veckorna, blir spännande att se förbrukning på bla. Autobahn :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: BMW i4

Inlägg av ObscureEconomist »

Jag kör mest vägar som är skyltade 100 och uppåt och sen lite moms på det.
19" och 255 breda bakdäck. Kör jag lagligt och 90 har jag legat runt 17 också.
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: BMW i4

Inlägg av taliz »

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: BMW i4

Inlägg av MWall »

Två "mörikans" som är Tesla-biased. Tog mig 20 sekunder. Satte filmen mitt i och nästan direkt började hon klaga på knappar. Finns inget tydligare Tesla-tell.
taliz skrev:
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: BMW i4

Inlägg av taliz »

MWall skrev:
Två "mörikans" som är Tesla-biased. Tog mig 20 sekunder. Satte filmen mitt i och nästan direkt började hon klaga på knappar. Finns inget tydligare Tesla-tell.
Skitsnack. Då har du inte följt dom. Hon kör en etron och han kör mest Rivian, de har också en Mercedes dieselbuss.
Men det är som vanligt med dig, Tesla får aldrig vara bäst i något. Då gnäller du, det måste det vara biased.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: BMW i4

Inlägg av MWall »

taliz skrev:
MWall skrev:
Två "mörikans" som är Tesla-biased. Tog mig 20 sekunder. Satte filmen mitt i och nästan direkt började hon klaga på knappar. Finns inget tydligare Tesla-tell.
Skitsnack. Då har du inte följt dom. Hon kör en etron och han kör mest Rivian, de har också en Mercedes dieselbuss.
Möjligt. Ska kolla hela videon när jag har tid. :)

Är dock knepigt med biltester. Folk prioriterar olika saker hos en bil. Ekonomi, komfort, prestanda, räckvidd, utrymmen...

Följer inga YouTubers för övrigt.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: BMW i4

Inlägg av HelectriC »

Ganska kul, jag var ute och körde idag och fick mindre och mindre kvar i batteriet. Har egentligen inte kört den särskilt långt ner förr. Det roliga var att även vid 16% SoC så ger bilen nästan fullt tryck. Jag blev helt paff, är ju van vid att sköldpaddan kommer fram vid så låg SoC eller iaf en ordentlig reduktion av upplevd kraft. Här pumpas det på tills det är slut verkar det som, det gillar jag! Då kan man alltid räkna med samma gasrespons utan att behöva kolla på % först.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: BMW i4

Inlägg av Nect »

HelectriC skrev:
Ganska kul, jag var ute och körde idag och fick mindre och mindre kvar i batteriet. Har egentligen inte kört den särskilt långt ner förr. Det roliga var att även vid 16% SoC så ger bilen nästan fullt tryck. Jag blev helt paff, är ju van vid att sköldpaddan kommer fram vid så låg SoC eller iaf en ordentlig reduktion av upplevd kraft. Här pumpas det på tills det är slut verkar det som, det gillar jag! Då kan man alltid räkna med samma gasrespons utan att behöva kolla på % först.
Är det som på en gammal amerikanare att SOC nivån åker neråt vid kraftig acc? :lol:

Kommer ihåg ett bekants amerikanare där man bokstavligen såg soppanålen fladdra neråt vid kraftiga accelerationer :mrgreen:
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: BMW i4

Inlägg av Dafro »

HelectriC skrev:
Ganska kul, jag var ute och körde idag och fick mindre och mindre kvar i batteriet. Har egentligen inte kört den särskilt långt ner förr. Det roliga var att även vid 16% SoC så ger bilen nästan fullt tryck. Jag blev helt paff, är ju van vid att sköldpaddan kommer fram vid så låg SoC eller iaf en ordentlig reduktion av upplevd kraft. Här pumpas det på tills det är slut verkar det som, det gillar jag! Då kan man alltid räkna med samma gasrespons utan att behöva kolla på % först.
Såg just
of spec range test och dom hade full effekt långt ner i soc och typ 85% vid 3% och turtle mode kom först vid 2%.
27,8 kWp solceller
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: BMW i4

Inlägg av Dafro »

Out of spec reviews ”here’s how far the bmw i4 M50 (20” Wheels) Will go at 70-MPH!





För er som inte orkar se. 245 Miles i 70 mph med 20” fälg, 39 mil i 110 känns bra, väntar på 5 serie kombi med lite större batteri.
Senast redigerad av Dafro, redigerad totalt 12 gång.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: BMW i4

Inlägg av HelectriC »

Nect skrev:
HelectriC skrev:
Ganska kul, jag var ute och körde idag och fick mindre och mindre kvar i batteriet. Har egentligen inte kört den särskilt långt ner förr. Det roliga var att även vid 16% SoC så ger bilen nästan fullt tryck. Jag blev helt paff, är ju van vid att sköldpaddan kommer fram vid så låg SoC eller iaf en ordentlig reduktion av upplevd kraft. Här pumpas det på tills det är slut verkar det som, det gillar jag! Då kan man alltid räkna med samma gasrespons utan att behöva kolla på % först.
Är det som på en gammal amerikanare att SOC nivån åker neråt vid kraftig acc? :lol:

Kommer ihåg ett bekants amerikanare där man bokstavligen såg soppanålen fladdra neråt vid kraftiga accelerationer :mrgreen:
Nej, verkligen inte. Jag försöker köra hårt, men förbrukningen blir ju inte hög ändå :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
tesla newbie
Inlägg: 500
Blev medlem: 01 sep 2021 15:32

Re: BMW i4

Inlägg av tesla newbie »

MWall skrev:
taliz skrev:
MWall skrev:
Två "mörikans" som är Tesla-biased. Tog mig 20 sekunder. Satte filmen mitt i och nästan direkt började hon klaga på knappar. Finns inget tydligare Tesla-tell.
Skitsnack. Då har du inte följt dom. Hon kör en etron och han kör mest Rivian, de har också en Mercedes dieselbuss.
Möjligt. Ska kolla hela videon när jag har tid. :)

Är dock knepigt med biltester. Folk prioriterar olika saker hos en bil. Ekonomi, komfort, prestanda, räckvidd, utrymmen...

Följer inga YouTubers för övrigt.
Tycker testet i out of spec var ganska nyanserat. De tyckte BMW i4 var ett bättre val för vardagskörning, men M3P var bättre för aktiv körning. De gillar Tesla men påpekar även deras brister som i denna ganska roliga video där de testar FSD:
Användarvisningsbild
Mr_Ewing
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 22 nov 2019 11:03
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/https://---">https://---

Re: BMW i4

Inlägg av Mr_Ewing »

HelectriC skrev:
Nect skrev:
HelectriC skrev:
Ganska kul, jag var ute och körde idag och fick mindre och mindre kvar i batteriet. Har egentligen inte kört den särskilt långt ner förr. Det roliga var att även vid 16% SoC så ger bilen nästan fullt tryck. Jag blev helt paff, är ju van vid att sköldpaddan kommer fram vid så låg SoC eller iaf en ordentlig reduktion av upplevd kraft. Här pumpas det på tills det är slut verkar det som, det gillar jag! Då kan man alltid räkna med samma gasrespons utan att behöva kolla på % först.
Är det som på en gammal amerikanare att SOC nivån åker neråt vid kraftig acc? :lol:

Kommer ihåg ett bekants amerikanare där man bokstavligen såg soppanålen fladdra neråt vid kraftiga accelerationer :mrgreen:
Nej, verkligen inte. Jag försöker köra hårt, men förbrukningen blir ju inte hög ändå :lol:
Har du hunnit snabbladda i4:an nåt?
Är den snabb vid laddarna med?
BMW i3 120Ah 2019 -SÅLD
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: BMW i4

Inlägg av HelectriC »

Mr_Ewing skrev:
HelectriC skrev:
Nect skrev:
HelectriC skrev:
Ganska kul, jag var ute och körde idag och fick mindre och mindre kvar i batteriet. Har egentligen inte kört den särskilt långt ner förr. Det roliga var att även vid 16% SoC så ger bilen nästan fullt tryck. Jag blev helt paff, är ju van vid att sköldpaddan kommer fram vid så låg SoC eller iaf en ordentlig reduktion av upplevd kraft. Här pumpas det på tills det är slut verkar det som, det gillar jag! Då kan man alltid räkna med samma gasrespons utan att behöva kolla på % först.
Är det som på en gammal amerikanare att SOC nivån åker neråt vid kraftig acc? :lol:

Kommer ihåg ett bekants amerikanare där man bokstavligen såg soppanålen fladdra neråt vid kraftiga accelerationer :mrgreen:
Nej, verkligen inte. Jag försöker köra hårt, men förbrukningen blir ju inte hög ändå :lol:
Har du hunnit snabbladda i4:an nåt?
Är den snabb vid laddarna med?
har bara snabbladdat några få gånger, och följde inte helt med på hastigheten (hela familjen in på rastplats och massa stress), men bilen hade mer ström än vi behövde när vi kom ut igen. Ska kolla mer noggrant til helgen när det blir en längre tur på ca 900km. Om tre veckor blir det Europatur ca 6000km, då ska jag iaf klara att bilda mig en ordentlig uppfattning :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: BMW i4

Inlägg av taliz »

HelectriC skrev:
Nect skrev:
HelectriC skrev:
Ganska kul, jag var ute och körde idag och fick mindre och mindre kvar i batteriet. Har egentligen inte kört den särskilt långt ner förr. Det roliga var att även vid 16% SoC så ger bilen nästan fullt tryck. Jag blev helt paff, är ju van vid att sköldpaddan kommer fram vid så låg SoC eller iaf en ordentlig reduktion av upplevd kraft. Här pumpas det på tills det är slut verkar det som, det gillar jag! Då kan man alltid räkna med samma gasrespons utan att behöva kolla på % först.
Är det som på en gammal amerikanare att SOC nivån åker neråt vid kraftig acc? :lol:

Kommer ihåg ett bekants amerikanare där man bokstavligen såg soppanålen fladdra neråt vid kraftiga accelerationer :mrgreen:
Nej, verkligen inte. Jag försöker köra hårt, men förbrukningen blir ju inte hög ändå :lol:
Jag lyckades ju dra 30% batteri på 4 mil. Det var dock i40, med M50 hade det nog kunnat bli mer ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar