BMW i4
Moderator: Redaktion
Re: BMW i4
går antingen plus minus noll eller tjänar en slant. Så länge bilarna fortfarande är relativt nya och populära så funkar det att göra så. När leveranstiderna blir normala, så går det inte
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: BMW i4
Låter ju riktigt roligt om man orkar göra det faktiskt och en smart plan så länge det går. Man får ju verkligen testa på mycket olika alternativ och kommer nog bättre fram till vad som faktiskt är viktigt för det egna behovet. Hade nog gjort det själv men jag tycker mina 16-18 månader mellan bytena är jobbigt nog .HelectriC skrev:går antingen plus minus noll eller tjänar en slant. Så länge bilarna fortfarande är relativt nya och populära så funkar det att göra så. När leveranstiderna blir normala, så går det inte
Re: BMW i4
Jag hade en period för 4-5 år sen när jag bytte bil 8 ggr på drygt 2 år. Det blir ganska drygt och blir en del stress. Man känner inte heller att det är ens egen bil utan det blir nåt man har till låns. En parkeringsskada är t ex katastrof för det sänker priset rejält på en bil som ska vara i nyskick vid försäljning. Ja, det passar inte mig riktigt. För mig går nyhetens behag väldigt fort över också.OfarligTesla skrev:Låter ju riktigt roligt om man orkar göra det faktiskt och en smart plan så länge det går. Man får ju verkligen testa på mycket olika alternativ och kommer nog bättre fram till vad som faktiskt är viktigt för det egna behovet. Hade nog gjort det själv men jag tycker mina 16-18 månader mellan bytena är jobbigt nog .HelectriC skrev:går antingen plus minus noll eller tjänar en slant. Så länge bilarna fortfarande är relativt nya och populära så funkar det att göra så. När leveranstiderna blir normala, så går det inte
Men det är klart, jag har det i mig fortfarande. Oron. Så jag sitter mer eller mindre varje dag en stund och tittar på blocket och lägger upp möjliga strategier. Men nu har jag inte bytt en enda bil på snart 3 år. i3:an har vi haft i 4 år och 3 månader och Teslan fyller 3 i september.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: BMW i4
Haha ja 8 ggr på 2 år låter inte ens roligt faktiskt med allt som skall fixas som jag hade stressat över. Tankesättet låter rätt likt hur jag tänker dock, brukar säga att när jag kommer hem med en bil jag köpt sål börjar jag direkt leta efter en ersättare…MWall skrev:Jag hade en period för 4-5 år sen när jag bytte bil 8 ggr på drygt 2 år. Det blir ganska drygt och blir en del stress. Man känner inte heller att det är ens egen bil utan det blir nåt man har till låns. En parkeringsskada är t ex katastrof för det sänker priset rejält på en bil som ska vara i nyskick vid försäljning. Ja, det passar inte mig riktigt. För mig går nyhetens behag väldigt fort över också.
Men det är klart, jag har det i mig fortfarande. Oron. Så jag sitter mer eller mindre varje dag en stund och tittar på blocket och lägger upp möjliga strategier. Men nu har jag inte bytt en enda bil på snart 3 år. i3:an har vi haft i 4 år och 3 månader och Teslan fyller 3 i september.
Re: BMW i4
Vi har ju två bilar så då går det dubbelt så snabbt. Hade alltså bilarna i ca 6 månader i snitt.OfarligTesla skrev:Haha ja 8 ggr på 2 år låter inte ens roligt faktiskt med allt som skall fixas som jag hade stressat över. Tankesättet låter rätt likt hur jag tänker dock, brukar säga att när jag kommer hem med en bil jag köpt sål börjar jag direkt leta efter en ersättare…MWall skrev:Jag hade en period för 4-5 år sen när jag bytte bil 8 ggr på drygt 2 år. Det blir ganska drygt och blir en del stress. Man känner inte heller att det är ens egen bil utan det blir nåt man har till låns. En parkeringsskada är t ex katastrof för det sänker priset rejält på en bil som ska vara i nyskick vid försäljning. Ja, det passar inte mig riktigt. För mig går nyhetens behag väldigt fort över också.
Men det är klart, jag har det i mig fortfarande. Oron. Så jag sitter mer eller mindre varje dag en stund och tittar på blocket och lägger upp möjliga strategier. Men nu har jag inte bytt en enda bil på snart 3 år. i3:an har vi haft i 4 år och 3 månader och Teslan fyller 3 i september.
-
- Inlägg: 372
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: BMW i4
Min lokala handlare säger alltså att om man förbeställer så får man inte ångra sig efter att man testat den eller sett den in person.
Det var inte riktigt någon höjdare och i rak motsats till alla andra företag nu. Svårmotiverat att beställa en bil för 800k utan en chans att provsitta.
Det var inte riktigt någon höjdare och i rak motsats till alla andra företag nu. Svårmotiverat att beställa en bil för 800k utan en chans att provsitta.
BMW i4 M50 -22
Re: BMW i4
Tror det har blivit ett missförstånd, förbeställer du så har du rätt att ångra dig och få tillbaka eventuell handpenning.
Beställer du så gäller köpeavtalet som för vilken bil som helst.
Beställer du så gäller köpeavtalet som för vilken bil som helst.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
-
- Inlägg: 372
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: BMW i4
Kanske, måste dubbelkolla imorgon.
Desto mer jag läser materialet jag fått desto mer börjar jag misstänka att det är till för internt bruk. Finns en slide med info om model 3 och polestar 2 och vad som är för och nackdelar med dessa tex.
Desto mer jag läser materialet jag fått desto mer börjar jag misstänka att det är till för internt bruk. Finns en slide med info om model 3 och polestar 2 och vad som är för och nackdelar med dessa tex.
BMW i4 M50 -22
Re: BMW i4
Byter nu redan efter 24 månader, istället för normala 36 (som var planerat) pga. av riksdagsbeslutet igår, och känns som väldigt kort för mig.OfarligTesla skrev:Låter ju riktigt roligt om man orkar göra det faktiskt och en smart plan så länge det går. Man får ju verkligen testa på mycket olika alternativ och kommer nog bättre fram till vad som faktiskt är viktigt för det egna behovet. Hade nog gjort det själv men jag tycker mina 16-18 månader mellan bytena är jobbigt nog .HelectriC skrev:går antingen plus minus noll eller tjänar en slant. Så länge bilarna fortfarande är relativt nya och populära så funkar det att göra så. När leveranstiderna blir normala, så går det inte
Tar dessutom rätt mycket meck och tid från arbetstid att ordna upp alla saker inför försäljning, inbyte, etc. Så glad att jag normalt inte byter så här ofta. Kanske förlänger nästa leasingperiod från 3 år till 4.
Annars så känns vart tredje år som rätt optimalt tycker jag personligen. Inte för stressigt/meckigt att byta allt för ofta, men ändå att man hela tiden har hyfsat ny teknik och hyfsat fräsch bil.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: BMW i4
Ja det är ju lite meck men det är ju roligt också. Var tredje år tycker jag blir lite tråkigt, vill ju få något nytt oftare än så. Sen är jag ju en person som vill byta ut teknik i princip varje år också.martinot skrev:
Byter nu redan efter 24 månader, istället för normala 36 (som var planerat) pga. av riksdagsbeslutet igår, och känns som väldigt kort för mig.
Tar dessutom rätt mycket meck och tid från arbetstid att ordna upp alla saker inför försäljning, inbyte, etc. Så glad att jag normalt inte byter så här ofta. Kanske förlänger nästa leasingperiod från 3 år till 4.
Annars så känns vart tredje år som rätt optimalt tycker jag personligen. Inte för stressigt/meckigt att byta allt för ofta, men ändå att man hela tiden har hyfsat ny teknik och hyfsat fräsch bil.
Re: BMW i4
Säljaren var ju inte direkt kunnig (som förväntat när det gäller elbil, dock har ju BMW nu 4 BEV så man hade ju kanske kunnat tänka sig att det var en del upplärning, speciellt här där det säljs en stor andel elbilar). Jag ställde en del frågor som han svarade helt fel på, dock kom han tillbaks efteråt på mail och korrigerade sig, der var iaf bra. Men iom att han blev mer och mer osäker när han inte kunde svara på mina frågor, så gjorde han några fel som resulterade i att bilen egentligen skulle bli dyrare än det jag fått i offerten. Men snyggt var att han helt enkelt sa att detta är mitt fel, så det står jag för
Jag hade helt glömt det där med att kunna förhandla om pris, det existerar ju inte hos varken Tesla eller Polestar, hade tänkt acceptera första offerten, men så kom jag på att vi kanske har någon rabatt genom jobbet och jo då, där kom det in ca 10%
Jag hade helt glömt det där med att kunna förhandla om pris, det existerar ju inte hos varken Tesla eller Polestar, hade tänkt acceptera första offerten, men så kom jag på att vi kanske har någon rabatt genom jobbet och jo då, där kom det in ca 10%
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Svårt detta. Hade den bara varit lite större och haft ett bättre laddnätverk... så hade det varit en Model S.
Nej men det är ett välkommet tillskott helt klart. Får fundera lite. i3:an börjar bli till åren. Men allt hänger på förmånsvärdet...
Nej men det är ett välkommet tillskott helt klart. Får fundera lite. i3:an börjar bli till åren. Men allt hänger på förmånsvärdet...
Re: BMW i4
Vilket jag iofs. tycker är snabbare, enklare och mer rättvist. Lika pris för alla.HelectriC skrev:Jag hade helt glömt det där med att kunna förhandla om pris, det existerar ju inte hos varken Tesla eller Polestar,
Intressant är att det verkar som Volvo funderar på att följa samma modell i framtiden som Tesla och syskonföretaget Polestar. Dvs. med oprutbara priser, nätförsäljning, färre komplicerade tillbehörspaket och ett mindre antal grundkonfigurationer att välja på. Allt för att göra säljprocessen både enklare och snabbare.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: BMW i4
Om du byter så försök att plocka ut en ny bil innan 1/7. Då får du iaf. bilen till de lägre förmånsvärdena innan höjningen. Lite dock beroende på hur dyr bil du tänkt att skaffa. Är den tillräckligt dyr så kan den ju få ett sänkt förmånsvärde (då är det ju snarare värt att vänta till efter den 1/7).MWall skrev:Svårt detta. Hade den bara varit lite större och haft ett bättre laddnätverk... så hade det varit en Model S.
Nej men det är ett välkommet tillskott helt klart. Får fundera lite. i3:an börjar bli till åren. Men allt hänger på förmånsvärdet...
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: BMW i4
martinot skrev:Om du byter så försök att plocka ut en ny bil innan 1/7. Då får du iaf. bilen till de lägre förmånsvärdena innan höjningen. Lite dock beroende på hur dyr bil du tänkt att skaffa. Är den tillräckligt dyr så kan den ju få ett sänkt förmånsvärde (då är det ju snarare värt att vänta till efter den 1/7).MWall skrev:Svårt detta. Hade den bara varit lite större och haft ett bättre laddnätverk... så hade det varit en Model S.
Nej men det är ett välkommet tillskott helt klart. Får fundera lite. i3:an börjar bli till åren. Men allt hänger på förmånsvärdet...
Ja det lär ju bli lätt...
Re: BMW i4
Gillar BMW och det verkade ju lovande vid en första anblick. Mina 3 senaste bilar var BMW innan Teslan. Men intresset svalnar ju mer man läser.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
Re: BMW i4
Jag tar hellre kardantunnel och plats för fötterna i fotgarage än platt golv (har det i Polestar och folk sitter mkt bättre med benen än i Tesla). Jag kan inte komma ihåg en enda gång vi har haft tre i baksätet, så jag förstår inte varför kardantunnel är ett problem? Om man har behov för fem i bilen köper man väl knappast varken Model 3 eller i4?pefreli skrev:Gillar BMW och det verkade ju lovande vid en första anblick. Mina 3 senaste bilar var BMW innan Teslan. Men intresset svalnar ju mer man läser.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Ja för min del så hade bilen gärna fått ha en mittkonsol likt den där fram för passagerarna där bak, föredrar nyttan 99% av tiden än att en femte person ska kunna åka med 1% av tiden.
Gärna i kombination med två bra sittplatser där bak. Tycker Panameran har kommit långt:
Gärna i kombination med två bra sittplatser där bak. Tycker Panameran har kommit långt:
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
-
- Inlägg: 372
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: BMW i4
Positiva är väl att det här är en bil som inte är monterad som om det vore en 12-åring på ecstacy som monterat ihop den.pefreli skrev:Gillar BMW och det verkade ju lovande vid en första anblick. Mina 3 senaste bilar var BMW innan Teslan. Men intresset svalnar ju mer man läser.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.
Håller dock med om att utrustningspaketen är lite för dyra men det är verkligen en helt annan känsla att stänga dörren på en bmw och en model 3.
Kommer dock inte förbeställa någon då jag vill testa den första och provsitta baksätet och någon avbokning på en förbeställning var helt otänkbart tyvärr.
BMW i4 M50 -22
Re: BMW i4
pefreli skrev:Gillar BMW och det verkade ju lovande vid en första anblick. Mina 3 senaste bilar var BMW innan Teslan. Men intresset svalnar ju mer man läser.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.
Vad är problemet med kardantunnel? Mittensätet bak är ett nödsäte som nästan aldrig används. Det är inte särskilt bekvämt oavsett så om den som sitter där får ha fötterna lite bredare isär är en ickefråga. Bättre då att de andra två får sitta bättre.
Med motsvarande? Ja, du får ju mycket mer utrustning som inte Teslan har också för de pengarna. Räckvidd och prestanda är bra nog. Det är en elbil, ingen racerbil. Föredrar ljudisolering framför några tiondelar snabbare till 100 km/h.
Ja, prutningen kan vara dryg. Men mänsklig kontakt är inte bara av ondo.
Det är inte tillräckligt bra eftersom den inte är tillräckligt lik Tesla Model 3? Det enda jag kan anmärka på är att den saknar frunk och inte har tillgång till SuC. Resten är mycket mer aptitligt än Model 3.
Re: BMW i4
Håller med om att det känns lite tamt (påminner lite om PS2 med kardantunnel och inte så god effektiv drivlina).pefreli skrev:Gillar BMW och det verkade ju lovande vid en första anblick. Mina 3 senaste bilar var BMW innan Teslan. Men intresset svalnar ju mer man läser.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: BMW i4
Bullshit. Vad är problemet med kardantunnel egentligen?martinot skrev:Håller med om att det känns lite tamt (påminner lite om PS2 med kardantunnel och inte så god effektiv drivlina).pefreli skrev:Gillar BMW och det verkade ju lovande vid en första anblick. Mina 3 senaste bilar var BMW innan Teslan. Men intresset svalnar ju mer man läser.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.
Re: BMW i4
Nje. Senaste M3 jag hämtade ut i veckan (tillverkad i maj månad) har en känsla i dörrar och bagagelucka mycket lik de BMW jag kört.ObscureEconomist skrev:Positiva är väl att det här är en bil som inte är monterad som om det vore en 12-åring på ecstacy som monterat ihop den.pefreli skrev:Gillar BMW och det verkade ju lovande vid en första anblick. Mina 3 senaste bilar var BMW innan Teslan. Men intresset svalnar ju mer man läser.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.
Håller dock med om att utrustningspaketen är lite för dyra men det är verkligen en helt annan känsla att stänga dörren på en bmw och en model 3.
Kommer dock inte förbeställa någon då jag vill testa den första och provsitta baksätet och någon avbokning på en förbeställning var helt otänkbart tyvärr.
Vår förra M3 var dock extremt burkig/plåtig i känslan hos både dörrar och bagagelucka. Men de har verkligen tagit ett stort steg framåt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: BMW i4
Bullshit. Var är ditt problem? Vaknat på fel sida?MWall skrev:Bullshit. Vad är problemet med kardantunnel egentligen?martinot skrev:Håller med om att det känns lite tamt (påminner lite om PS2 med kardantunnel och inte så god effektiv drivlina).pefreli skrev:Gillar BMW och det verkade ju lovande vid en första anblick. Mina 3 senaste bilar var BMW innan Teslan. Men intresset svalnar ju mer man läser.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: BMW i4
Nej jag undrar verkligen. Vad är problemet med en kardantunnel? Har du ofta fyra passagerare i din Model 3?martinot skrev:Bullshit. Var är ditt problem? Vaknat på fel sida?MWall skrev:Bullshit. Vad är problemet med kardantunnel egentligen?martinot skrev:Håller med om att det känns lite tamt (påminner lite om PS2 med kardantunnel och inte så god effektiv drivlina).pefreli skrev:Gillar BMW och det verkade ju lovande vid en första anblick. Mina 3 senaste bilar var BMW innan Teslan. Men intresset svalnar ju mer man läser.
Kardantunnel och ett baksäte som ser helt förskräckligt ut.
Med motsvarande utrustning som Model 3 verkar prislappen bli minst 100-150 k över Tesla. Och då får du sämre prestanda/räckvidd och ingen tillgång till SuC.
Sen verkar det vara oldschool prutning som gäller…
Nej, detta är inte tillräckligt bra BMW.