dd88 skrev:
Kommer vänta in provkörning och tester innan eventuellt köp. Behöver bilen till våren så ingen stress.
Enligt min ÅF så kommer leveranserna inte ske förrän framåt sommaren 2022 på beställningar som läggs nu...
Världsläget med Covid och allehanda leveransproblem av komponenter och delar medför stora förseningar i leveranserna, men jag behöver inte ny ersättare till min Model 3 förrän i augusti 2022, så jag hoppas fortfarande på att affärsförslaget från företagets leasingbolag ser bra ut så det kan bli en M50 om ett år...
Efter att ha sett jämförelsen med Model 3 angående storleken tidigare i tråden så är jag säker på att den blir en bra efterföljare. Den är inte mindre än 3an i alla fall, och med lite tur har Elon hunnit öppna SuC-nätet till nästa sommar. OKQ8 är på gång med sin satsning, och Ionity Plus abonnemang ingick väl i minst ett år vid köp av ny BMW så det går nog bra. Har laddat ca 15 timmar på SuC med min Model 3, och 1 månad och två veckor totalt på andra laddare (främste hemma) under mina dryga år som Teslaförare så jag är inte så orolig för snabbladdningen för egen del.
Min tidiga 2019 Model 3 har inte riktig haft den finish och kvalitet man skulle önska. Har haft elektronikproblem, skrammel och annat, men mitt leasingavtal är ruskigt bra så jag klagar inte ändå. Kör trevlig bil till låg månadskostnad, så då kan jag med gott samvete ta den dyrare BMW i4 M50 nästa leasingperiod