Tycker dock det är intressant att allt det du listar som nackdelar med din Model S är sånt som inte överhuvudtaget har med själva bilen att göra. Det är enbart vad andra anser. Jag kunde inte bry mig mindre om de faktorerna, men märker att det är viktigt för många andra. Vare sig det är de, som tex min svärfar, som uppenbart tycker det är viktigt med ett prestigefullt varumärke, eller som en bekant jag pratade med idag som var sugen på en EV6 istället för Taycan pga att varumärket är så anspråkslöst... För mig är det bilen som är det viktiga, inte vad omvärlden tycker om den, vilka övriga ägare är eller allra minst vad bolagets VD står för...
Njae. Har du läst vad jag skrivit genom åren så har jag åtskilligt att anmärka på vad gäller själva bilen också... Allt från strålkastarna till AC till navi till dämparna till ljuddämpningen till regnsensorn till...
nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
Så du får leverans Q4 2022?
har jag tur så blir det i år!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Böter för för hög snitt-CO2 lär motivera övervikten på elbilsreklam. Kan tänka mig att flera ligger risigt till. Inte minst BMW. Hybrider ger heller inte lika mycket bang i år som förra.
Fina erbjudanden framåt årsskiftet att vänta även i år...
nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
Var hittar du den informationen?
//
I en intervju med BMW Norge representant för norsk TV2
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Böter för för hög snitt-CO2 lär motivera övervikten på elbilsreklam. Kan tänka mig att flera ligger risigt till. Inte minst BMW. Hybrider ger heller inte lika mycket bang i år som förra.
Fina erbjudanden framåt årsskiftet att vänta även i år...
Det verkar onekligen som de vill få ut bilar med tanke på leasingerbjudandena iaf...
Lutar åt att min mor tar en i3 på leasing. Under 3000:- per månad i 12 månader för en bil med listpris på ca 470.000:- är ganska galet.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Samma information från BMW här i Umeå. Senhöst/Vinter 2022 om man beställer nu.
2023!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nu höjdes priset med 40k i Norge. Är det samma i Sverige?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nu höjdes priset med 40k i Norge. Är det samma i Sverige?
De kan nog inte leverera. Så går det. De företag som inte har kontroll på batteriproduktion har inget att bygga. Undrar om BMW överlever tre år till.
ja, det går verkligen dåligt för BMW, eller?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Teslas ebit q3 var 2 008 000 usd.
BMW ebit q3 var 6 019 000 usd.
Rejält offtopic men är man ute och cyklar på lyset måste man rättas.
Tack för denna korrigering! Det är jag som tittat på fel siffror. Bättre att jämföra q3 med q3 också och inte mot helår som jag gjorde. Men en konstruktiv feedback skulle kunna vara att skicka med någon källa. För så vitt jag lyckas googla och läsa mig till släpper BMW siffrorna för q3 2021 först imorgon?
Sen kvittar det ju egentligen eftersom du uppenbarligen bevisat för dig själv att Tesla tjänar stora summor pengar. Sen är det ju alltid trevligare att cykla på lyset tillsammans med andra än ensam!