BMW i4
Moderator: Redaktion
Re: BMW i4
Oavsett vad många verkar tycka, så gillar jag att det kommer fler och fler elektriska alternativ som inte kostar miljonen. Och det är väl också hela poängen med Tesla, att får igång de andra sovande björnarna? Blir kul att se hur i4 upplevs på vägen sen är det ju självklart för och nackdelar med alla modeller. En perfekt bil utifrån alla aspekter finns inte och går inte att få till.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Är väl mest tråkigt att BMW som företag inte är vad det en gång var. Själv anser jag att dom peakade under F-generationen, andra skulle nog säga olika stadier under E-generationen, men de flesta är överens om att G-generationen är en tillbakagång på många sätt.
Och då lägger jag ingen vikt alls vid design, utan vad som tidigare har varit BMWs DNA.
Sen kan dom fortfarande träffa helrätt, som M2CS och att dom näst intill tjurskalligt fortfarande lägger en vikt vid att inte överdriva specifikationer på ett sätt som blivit standard i branschen.
I4 känns som en bil som hade varit perfekt för 3 år sen (med tidsenliga specifikationer då givetvis)
Och då lägger jag ingen vikt alls vid design, utan vad som tidigare har varit BMWs DNA.
Sen kan dom fortfarande träffa helrätt, som M2CS och att dom näst intill tjurskalligt fortfarande lägger en vikt vid att inte överdriva specifikationer på ett sätt som blivit standard i branschen.
I4 känns som en bil som hade varit perfekt för 3 år sen (med tidsenliga specifikationer då givetvis)
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: BMW i4
Jag har bara kört G31 och tycker då att den var betydligt trevligare än F11 som känns betydligt tyngre.dd88 skrev:Är väl mest tråkigt att BMW som företag inte är vad det en gång var. Själv anser jag att dom peakade under F-generationen, andra skulle nog säga olika stadier under E-generationen, men de flesta är överens om att G-generationen är en tillbakagång på många sätt.
Och då lägger jag ingen vikt alls vid design, utan vad som tidigare har varit BMWs DNA.
Sen kan dom fortfarande träffa helrätt, som M2CS och att dom näst intill tjurskalligt fortfarande lägger en vikt vid att inte överdriva specifikationer på ett sätt som blivit standard i branschen.
I4 känns som en bil som hade varit perfekt för 3 år sen (med tidsenliga specifikationer då givetvis)
Är nya trean sämre än F30? Knappast väl? Vad är egentligen problemet?
Re: BMW i4
Spelar nog ingen roll. Model 3-fantasterna hittar alltid något fel på konkurrenterna. Särskilt om det är en tysk bil... Jag ser i4 som en väldigt mycket bättre bil än Model 3. Men sen är det det där med SuC...ObscureEconomist skrev:På tal om benutrymmesdiskussionen model 3 vs i4
Re: BMW i4
Och tysk-fantasterna kan tydligen avgöra att en bil är "väldigt mkt bättre" än en annan utan att överhuvudtaget ha sett den i verkligheten.MWall skrev:Spelar nog ingen roll. Model 3-fantasterna hittar alltid något fel på konkurrenterna. Särskilt om det är en tysk bil... Jag ser i4 som en väldigt mycket bättre bil än Model 3. Men sen är det det där med SuC...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: BMW i4
Du får tycka vad du vill.taliz skrev:Och tysk-fantasterna kan tydligen avgöra att en bil är "väldigt mkt bättre" än en annan utan att överhuvudtaget ha sett den i verkligheten.MWall skrev:Spelar nog ingen roll. Model 3-fantasterna hittar alltid något fel på konkurrenterna. Särskilt om det är en tysk bil... Jag ser i4 som en väldigt mycket bättre bil än Model 3. Men sen är det det där med SuC...
-
- Inlägg: 5434
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: BMW i4
Det tror jag de flesta här är överrens om.HelectriC skrev:Oavsett vad många verkar tycka, så gillar jag att det kommer fler och fler elektriska alternativ som inte kostar miljonen. Och det är väl också hela poängen med Tesla, att får igång de andra sovande björnarna? /...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: BMW i4
Nu har jag inte kört en själv men nya M3/M4 har väl fått otroligt bra omdömen.dd88 skrev:Är väl mest tråkigt att BMW som företag inte är vad det en gång var. Själv anser jag att dom peakade under F-generationen, andra skulle nog säga olika stadier under E-generationen, men de flesta är överens om att G-generationen är en tillbakagång på många sätt.
Och då lägger jag ingen vikt alls vid design, utan vad som tidigare har varit BMWs DNA.
Sen kan dom fortfarande träffa helrätt, som M2CS och att dom näst intill tjurskalligt fortfarande lägger en vikt vid att inte överdriva specifikationer på ett sätt som blivit standard i branschen.
I4 känns som en bil som hade varit perfekt för 3 år sen (med tidsenliga specifikationer då givetvis)
BMW i4 M50 -22
Re: BMW i4
G3x är ju ändå en väldigt tidig G, tycker det är stor skillnad mellan den och bilarna som kommer ut nu.MWall skrev:Jag har bara kört G31 och tycker då att den var betydligt trevligare än F11 som känns betydligt tyngre.
Är nya trean sämre än F30? Knappast väl? Vad är egentligen problemet?
Problemet är väl egentligen att en BMW trivs bäst med en rak sexa som helst är ackompanjerad av en manuell låda, vilket inte ligger i tiden längre. Sen så tror jag att en betydligt större andel av köparna idag skiter i om det sitter en turboladdad fyra i deras framhjulsstyrda bil med automat, så länge det sitter en BMW-logga på huven.
Personligen så gillar jag nya 3-serien, men inte alls lika tydligt steg som mellan E90 och F30. Har definitivt tappat lite av sin karaktär på vägen men stor del av det är ju att det krävs att man går upp till en baby-M eller M3 för att få den där bilen som känns BMW. En kompis har en gammal manuell M135, kör man den back to back med dagens 1-serie så kan man knappt tro att det är samma märke.
Hade definitivt kunnat tänka mig en M3, men inte på fel sidan miljonen.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
-
- Inlägg: 139
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: BMW i4
Ang att bmws modellserier ”var bättre förr” så brukar det låta så vid varenda modellbyte. Ändå säljer de bara fler och fler.
Jag tror mest det beror på att vi köpare är nostalgiska och förskönar gamla minnen. Minns fortfarande när jag fick lägga händerna på den första BMW e39 i stan. Trodde världen peakade för alltid då. Kan väl säga att det nog inte skulle va samma intryck om jag provade en igen nu
//benke
Jag tror mest det beror på att vi köpare är nostalgiska och förskönar gamla minnen. Minns fortfarande när jag fick lägga händerna på den första BMW e39 i stan. Trodde världen peakade för alltid då. Kan väl säga att det nog inte skulle va samma intryck om jag provade en igen nu
//benke
Re: BMW i4
Kan det stämma att i4 väger 440 kg mer än Model 3?ObscureEconomist skrev:På tal om benutrymmesdiskussionen model 3 vs i4
Det blir ju som att konstant köra runt med 4st 90-kilospolare och bagaget fyllt till bredden.
Det går säkert att trolla bort med fjädring etc. men det är ännu ett tecken på att det inte är en elbil från grunden. Precis som PS2.
Jag gillar BMW men de får mogna som elbilstillverkare innan de blir aktuella för min del.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
Re: BMW i4
Grejen är väl inte den att BMW är sämre nu än förr, men att det var en väldig skillnad i känsla mellan en BMW och, exempelvis, en Volvo år 1996 eller 2006. Jag anar att skillnaden känns mindre mellan bilarna av årets modell.benke_berguv skrev:Ang att bmws modellserier ”var bättre förr” så brukar det låta så vid varenda modellbyte. Ändå säljer de bara fler och fler.
Jag tror mest det beror på att vi köpare är nostalgiska och förskönar gamla minnen. Minns fortfarande när jag fick lägga händerna på den första BMW e39 i stan. Trodde världen peakade för alltid då. Kan väl säga att det nog inte skulle va samma intryck om jag provade en igen nu
//benke
Re: BMW i4
Kan bara instämma 100% med allt du skriver ovan.HelectriC skrev:Oavsett vad många verkar tycka, så gillar jag att det kommer fler och fler elektriska alternativ som inte kostar miljonen. Och det är väl också hela poängen med Tesla, att får igång de andra sovande björnarna? Blir kul att se hur i4 upplevs på vägen sen är det ju självklart för och nackdelar med alla modeller. En perfekt bil utifrån alla aspekter finns inte och går inte att få till.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: BMW i4
Luftfjädring, större batteri, mer ljuddämpning.pefreli skrev:Kan det stämma att i4 väger 440 kg mer än Model 3?ObscureEconomist skrev:På tal om benutrymmesdiskussionen model 3 vs i4
Det blir ju som att konstant köra runt med 4st 90-kilospolare och bagaget fyllt till bredden.
Det går säkert att trolla bort med fjädring etc. men det är ännu ett tecken på att det inte är en elbil från grunden. Precis som PS2.
Jag gillar BMW men de får mogna som elbilstillverkare innan de blir aktuella för min del.
Bilden kommer från ett pressdokument från bmw så det stämmer nog väldigt bra. Batterierna väger väl runt 6-7 kilo per kWh numera enligt Google.
BMW i4 M50 -22
Re: BMW i4
Luftfjädring? Really?ObscureEconomist skrev:Luftfjädring, större batteri, mer ljuddämpning.pefreli skrev:Kan det stämma att i4 väger 440 kg mer än Model 3?ObscureEconomist skrev:På tal om benutrymmesdiskussionen model 3 vs i4
Det blir ju som att konstant köra runt med 4st 90-kilospolare och bagaget fyllt till bredden.
Det går säkert att trolla bort med fjädring etc. men det är ännu ett tecken på att det inte är en elbil från grunden. Precis som PS2.
Jag gillar BMW men de får mogna som elbilstillverkare innan de blir aktuella för min del.
Bilden kommer från ett pressdokument från bmw så det stämmer nog väldigt bra. Batterierna väger väl runt 6-7 kilo per kWh numera enligt Google.
Det är ingen luftfjädring, större batteri eller mer ljuddämpning i PS2, ändå väger den 300kg mer.
Den väger mer för att den är baserad på en avgasplatta. Dvs precis samma som i4.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: BMW i4
Ljuddämpning väger inte så mycket som man kan tro.
Frågan är vad som väger så mycket mer även om det nu är ett "fossilchassi"? Vad är det som man kan ta bort om det är en "elbil från grunden"? Dvs, vad spelar det för roll för vikten vad chassit är tänkt för att ha för drivlina?
På Model 3 är väl en del saker i aluminium för att spara vikt? Vad är det mer?
Frågan är vad som väger så mycket mer även om det nu är ett "fossilchassi"? Vad är det som man kan ta bort om det är en "elbil från grunden"? Dvs, vad spelar det för roll för vikten vad chassit är tänkt för att ha för drivlina?
På Model 3 är väl en del saker i aluminium för att spara vikt? Vad är det mer?
Re: BMW i4
Det har ju blivit så att avsaknaden av "kardantunnel" har blivit en markör att bilen är utvecklad som BEV som enda alternativet. Har bilen kardantunnel tyder det på att bilen är utvecklad att även acceptera ICE-bilar.martinot skrev:Har inget specifikt med Tesla att göra. Många andra (de flesta) moderna rena BEV saknar det. Nästan alla rena BEV (de arkitekturer/plattformar som är byggd för att endast vara BEV) har inga kardantunnlar. Detta är en märkesoberoende sak, även om du försöker "hetsa" det till att vara något annat.MWall skrev:Är ett icke-problem. Och ni tar bara upp det eftersom Tesla inte har en kardantunnel. Är så genomskinligt.OfarligTesla skrev:Med den logiken hade jag inte behövt ett baksäte ens… Men de gångerna på ett år som vi behöver vara 5 i bilen är det klart man gärna har en bil utan tunnel, speciellt eftersom det inte längre går en kardanaxel där som gör att den behövs.MWall skrev:
Nej jag undrar verkligen. Vad är problemet med en kardantunnel? Har du ofta fyra passagerare i din Model 3?
SuC är däremot märkesunikt (bara Tesla), och att ha nedladdbara appar är märkesunikt (bara Polestar).
Den tillverkare som nu ska utveckla en elbil aktar sig noga för att ha något som ens påminner om en kardantunnel trots eventuella fördelar som kan finnas.
Re: BMW i4
Du tänker liknande som avsaknad av grill?Fredrik j skrev:
Det har ju blivit så att avsaknaden av "kardantunnel" har blivit en markör att bilen är utvecklad som BEV som enda alternativet. Har bilen kardantunnel tyder det på att bilen är utvecklad att även acceptera ICE-bilar.
Den tillverkare som nu ska utveckla en elbil aktar sig noga för att ha något som ens påminner om en kardantunnel trots eventuella fördelar som kan finnas.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: BMW i4
Frågar för att jag inte vet, vad är fördelen av en kardantunnel i en EV?Fredrik j skrev:Det har ju blivit så att avsaknaden av "kardantunnel" har blivit en markör att bilen är utvecklad som BEV som enda alternativet. Har bilen kardantunnel tyder det på att bilen är utvecklad att även acceptera ICE-bilar.martinot skrev:Har inget specifikt med Tesla att göra. Många andra (de flesta) moderna rena BEV saknar det. Nästan alla rena BEV (de arkitekturer/plattformar som är byggd för att endast vara BEV) har inga kardantunnlar. Detta är en märkesoberoende sak, även om du försöker "hetsa" det till att vara något annat.MWall skrev:Är ett icke-problem. Och ni tar bara upp det eftersom Tesla inte har en kardantunnel. Är så genomskinligt.OfarligTesla skrev:Med den logiken hade jag inte behövt ett baksäte ens… Men de gångerna på ett år som vi behöver vara 5 i bilen är det klart man gärna har en bil utan tunnel, speciellt eftersom det inte längre går en kardanaxel där som gör att den behövs.MWall skrev:
Nej jag undrar verkligen. Vad är problemet med en kardantunnel? Har du ofta fyra passagerare i din Model 3?
SuC är däremot märkesunikt (bara Tesla), och att ha nedladdbara appar är märkesunikt (bara Polestar).
Den tillverkare som nu ska utveckla en elbil aktar sig noga för att ha något som ens påminner om en kardantunnel trots eventuella fördelar som kan finnas.
Re: BMW i4
Nu kanske du frågar främst andra som fredrik, wall, mflr. Så kan givetvis inte svara för de eller andra.heldiggrisen skrev:Frågar för att jag inte vet, vad är fördelen av en kardantunnel i en EV?
För mig personligen så ser jag bara nackdelar med det. Blir osmidigare utrymmen och tar upp onödigt med plats.
En fördel kan ju dock vara att mer konservativt lagda bilister känner igen sig, och då kanske blir mindre oroliga och rädda att byta till en sådan BEV?
En sk. "switcher car".
Precis som en del sådana BEV har tändnings/start-knappar, stora motorgrillar, "tank"-mätare, konstgjorda motorljud, "växelspak", mm.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: BMW i4
Bara gissningar, ingen vet varför dom väger mer egentligen.taliz skrev:Luftfjädring? Really?ObscureEconomist skrev:Luftfjädring, större batteri, mer ljuddämpning.pefreli skrev:Kan det stämma att i4 väger 440 kg mer än Model 3?ObscureEconomist skrev:På tal om benutrymmesdiskussionen model 3 vs i4
Det blir ju som att konstant köra runt med 4st 90-kilospolare och bagaget fyllt till bredden.
Det går säkert att trolla bort med fjädring etc. men det är ännu ett tecken på att det inte är en elbil från grunden. Precis som PS2.
Jag gillar BMW men de får mogna som elbilstillverkare innan de blir aktuella för min del.
Bilden kommer från ett pressdokument från bmw så det stämmer nog väldigt bra. Batterierna väger väl runt 6-7 kilo per kWh numera enligt Google.
Det är ingen luftfjädring, större batteri eller mer ljuddämpning i PS2, ändå väger den 300kg mer.
Den väger mer för att den är baserad på en avgasplatta. Dvs precis samma som i4.
Taycan är ju baserad på en elbilsplatta men väger 2,3 ton. Lite längre och bredare men klart lägre.
BMW i4 M50 -22
Re: BMW i4
Det är inte raketkirurgi.ObscureEconomist skrev:Bara gissningar, ingen vet varför dom väger mer egentligen.taliz skrev:Luftfjädring? Really?ObscureEconomist skrev:Luftfjädring, större batteri, mer ljuddämpning.pefreli skrev:Kan det stämma att i4 väger 440 kg mer än Model 3?ObscureEconomist skrev:På tal om benutrymmesdiskussionen model 3 vs i4
Det blir ju som att konstant köra runt med 4st 90-kilospolare och bagaget fyllt till bredden.
Det går säkert att trolla bort med fjädring etc. men det är ännu ett tecken på att det inte är en elbil från grunden. Precis som PS2.
Jag gillar BMW men de får mogna som elbilstillverkare innan de blir aktuella för min del.
Bilden kommer från ett pressdokument från bmw så det stämmer nog väldigt bra. Batterierna väger väl runt 6-7 kilo per kWh numera enligt Google.
Det är ingen luftfjädring, större batteri eller mer ljuddämpning i PS2, ändå väger den 300kg mer.
Den väger mer för att den är baserad på en avgasplatta. Dvs precis samma som i4.
Taycan är ju baserad på en elbilsplatta men väger 2,3 ton. Lite längre och bredare men klart lägre.
Är bilen byggd som avgasbil så är det mkt stål "på fel plats".
Om du tittar under motorhuven i tex en BMW iX3 så blir det väldigt tydligt.
Byggs en bil som elbil från grunden kan man optimera betydligt mer och få bort väldigt mkt supportstrukturer som är där främst för avgasmotor, växellåda, krockskydd så motorn inte flyger in i kupén etc etc.
Att Taycan är tung är mkt för att det är en väldigt stor bil. Den är ju stor som en Model S, på utsidan åtminstone, som inte heller är särskilt lätt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: BMW i4
Luftfjädring på bakaxeln, vanliga fjädrar fram.taliz skrev:Luftfjädring? Really?ObscureEconomist skrev:Luftfjädring, större batteri, mer ljuddämpning.pefreli skrev:Kan det stämma att i4 väger 440 kg mer än Model 3?ObscureEconomist skrev:På tal om benutrymmesdiskussionen model 3 vs i4
Det blir ju som att konstant köra runt med 4st 90-kilospolare och bagaget fyllt till bredden.
Det går säkert att trolla bort med fjädring etc. men det är ännu ett tecken på att det inte är en elbil från grunden. Precis som PS2.
Jag gillar BMW men de får mogna som elbilstillverkare innan de blir aktuella för min del.
Bilden kommer från ett pressdokument från bmw så det stämmer nog väldigt bra. Batterierna väger väl runt 6-7 kilo per kWh numera enligt Google.
Det är ingen luftfjädring, större batteri eller mer ljuddämpning i PS2, ändå väger den 300kg mer.
Den väger mer för att den är baserad på en avgasplatta. Dvs precis samma som i4.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i4
Nu ligger bilen i konfiguratorn, plockade ihop en M50 för cirka 800kkr och väntar på offert.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: BMW i4
Är lite sugen faktiskt, trots den fula nosen.
Lär vara bra mkt roligare att köra än ID4an.
Men lite rädd att den kommer kännas gammal rätt snabbt.
Lär vara bra mkt roligare att köra än ID4an.
Men lite rädd att den kommer kännas gammal rätt snabbt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.