Tja... det var väl inte så mycket att orda om den. Den uppförde sig som en vanlig elbil, varken mer eller mindre. Det intressanta med den här bilen är ju deras kombination av liten och kompakt bil till ett lågt pris med en massa bra egenskaper som:martinot skrev:Kändes de bra vid provkörningen då? Vad var + och -?
* stort bagageutrymme, ett vertikalt bakparti med en stor baklucka som gör att den sväljer mycket bagage och baksäten som fälls till ett plant golv.
* dragkrok, även om den kanske bara blir 750 kg, men jag tror inte att sista ordet är sagt, för detta gäller obromsat släp. De är lite vaga när man frågar dem. Kanske testerna med förseriebilarna kommer att medge en högre vikt på bromsat släp.
* 16A 240V-uttag.
* 11 kW typ 2-uttag för att dela med sig till andra bilar. I appen ska man kunna sätta en nivå på hur mycket man vill släppa till en annan som laddar.
* V2G
* att de släpper reparationsmanualerna helt fria på nätet med videohandledningar i hur man gör service och byter delar på bilen. Man köper reservdelar via postorder från dem.
* en egen bildelnings- och samåkningsapp.
* solceller som laddar både när bilen står still och när man kör.
Jag är väl personligen inte så intresserad av bildelning, t.ex. Men att man ska kunna hjälpa en medelbilist i elektronnöd är ju bra! Solcellerna ger ju iofs lite grann, men jag ser det mest som en gimmick. Men visst, om du fricampar så har du gratis el till dina elartiklar du har med dig ut i naturen!