Vår första längre resa, Stockholm - Östersund (och sen Åre).
IV 80, 19 tum dubbdäck, takbox, 2 vuxna och 2 barn i barnstol, skulle väl gissa ca 200-250kg lastvikt (passagerare, barnstolar, takbox och packning). Körde högst 110km/h.
Stockholm - Tönnebro UFC, första stopp. Ca 2 grader, torr väg, ingen aning om vind. Åkte med 99%, framme med 18%. 216km, snitthastighet 95km/h, snittförbrukning 26,9kWh/100km. Lunchpaus och barnen behövde springa av sig så blev full laddning bredvid två ID Buzz
inga andra bilar i kö så kändes ok att ladda till 100.
Tönnebro UFC - Ionity Sundsvall, andra stopp. Ca 1 grad, börjar bli blött på vägen. 100 - 49 %. 153km, snitthastighet 96km/h, snittförbrukning 25,2kWh. Laddar upp till 90%, vi är ensamma på Ionity.
Ionity Sundsvall - Östersund. Ca -1, blött/is och sen snö på vägen. 90 - 20% (har jag för mig). 193km, snitthastighet 76km/h, snittförbrukning 25,1kWh.
Stockholm - Östersund, 563km, snitthastighet 86km/h, snittförbrukning 25,8kWh.
Känns som jag har hög förbrukning? Känns som att jag läser på forumet om MY som har runt 20kWh när det är -15?? Skulle inte förvåna mig om jag låg runt 30 om det hade varit -15. Enyaq ska ju ändå ha vettig förbrukning. Kan det vara takboxen som gör så stor skillnad? När jag hämtade takboxen så hade jag snittförbrukning 15,5 dit och ca 16 hem med takboxen på, iofs en rätt kort sträcka motorväg men ändå...
Någon annan här med jämförbara sträckor för nörderiets skull?