Skoda Enyaq iV
Moderator: Redaktion
Re: Skoda Enyaq iV
Tycker det känns mer och mer vanligt att elbilar tar upp 11 kW laddare vid matvarubutiker, känns ju som att många nya ägare inte förstår grejen med elbil ännu. Ladda på 11 kW för att handla mat i en timme är ju inte värt besväret för att plocka fram kabeln, inte ens nödvändigt för vem har mer när 10 mil till matvarubutiken ? Och 100% på en snabbladdare, vilket slöseri med sin egen och andras tid.
Detta är ju elbilens största bekymmer egentligen. Man måste vara intresserad för att förstå att den laddar inte med full fart jämt och man tappar tid på att ladda efter 80%. Samt att alla märken har olika laddkurvor. Förklara det för Bengt och Agda 65 år som inte är ett dugg intresserade utav teknik utan har köpt elbil för ekonomi och barnbarnens framtid.
Detta är ju elbilens största bekymmer egentligen. Man måste vara intresserad för att förstå att den laddar inte med full fart jämt och man tappar tid på att ladda efter 80%. Samt att alla märken har olika laddkurvor. Förklara det för Bengt och Agda 65 år som inte är ett dugg intresserade utav teknik utan har köpt elbil för ekonomi och barnbarnens framtid.
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3631
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Skoda Enyaq iV
Menade snarare att man kan göra det när man rullar med med 85% och ska fylla på lite. Det kommer ändå inte gå fort.Lacho skrev:Hade tagit oss 5-6h att ladda motsvarande kW på en 11kW...
Model Y LR AWD 2022
Re: Skoda Enyaq iV
Det finns en 50 kW laddare vid Tönnebro som räcker utmärkt om man ändå ska stanna mer än en timme. Men den var kanske upptagen?Lacho skrev:Håller med dig men som jag skrev så var det inga andra där att ladda efter mig, förutom en annan som började ladda samtidigt som mig när ID4an åkte så vi båda fick plats. Vi satt vid fönstret och hade koll på laddplatserna ifall det blev fullt och andra ville ladda, då hade jag flyttat på mig efter 80%. Men det är väl värre att blocka två platser än att ladda, även om man laddar över 80%, eller?iAkita skrev:Jag tycker ärligt talat det känns konstigt att klaga på att någon parkerar snett samtidigt som man själv står kvar vid en 175 kW laddare i en timme och tio minuter och laddar till 100% medan man äter lunch. Det är ett otyg som jag tycker mig se allt oftare, och som är en stor anledning att det börjar bli trångt vid Ionity och andra ultrasnabbladdare.
jonasl skrev:I det läget vore det ju mer rationellt att köra 11kW medans man käkar eller vad man nu ska göra, lär ju ändå hinna bli nästan fullt.
Hade tagit oss 5-6h att ladda motsvarande kW på en 11kW...
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Skoda Enyaq iV
Ja så är det verkligen. Alla är inte intresserade. Men i mitt fall var det inte slöseri med tid, vi var ändå där och åt och som sagt inga andra bilar efter oss. Men samtidigt, så länge det inte finns skrivna regler över laddning så har man ju rätt att ladda hur mycket man vill, sen får inbitna och kunniga sura hur mycket dom vill på dessa forum. Sen kan det faktiskt vara så att det finns en anledning att ladda över 80%, det måste man förstå och respektera. Tex, Sundsvall - Åre. Jag måste ha ca 95% för att komma fram till Ytterån Ionity med ca 10% kvar om det är lite vind och några minusgrader (med min förbrukning med takbox). Så om jag vill säkra upp lite för att inte oroa mig över att komma fram så laddar jag upp till 100. I min situation med småbarn och redan 4h i bilen så är det inte ett alt att stanna och stödladda på någon 11-50kw på vägen för att inte någon ska sura på ett forum för att jag laddat över 80%.Esterox skrev:Tycker det känns mer och mer vanligt att elbilar tar upp 11 kW laddare vid matvarubutiker, känns ju som att många nya ägare inte förstår grejen med elbil ännu. Ladda på 11 kW för att handla mat i en timme är ju inte värt besväret för att plocka fram kabeln, inte ens nödvändigt för vem har mer när 10 mil till matvarubutiken ? Och 100% på en snabbladdare, vilket slöseri med sin egen och andras tid.
Detta är ju elbilens största bekymmer egentligen. Man måste vara intresserad för att förstå att den laddar inte med full fart jämt och man tappar tid på att ladda efter 80%. Samt att alla märken har olika laddkurvor. Förklara det för Bengt och Agda 65 år som inte är ett dugg intresserade utav teknik utan har köpt elbil för ekonomi och barnbarnens framtid.
Det var planen att göra om det hade blivit fullt och kö och vi inte var färdiga att åka.jonasl skrev:Menade snarare att man kan göra det när man rullar med med 85% och ska fylla på lite. Det kommer ändå inte gå fort.Lacho skrev:Hade tagit oss 5-6h att ladda motsvarande kW på en 11kW...
Ja tyvärr, tänkte på den först men den var upptagen.iAkita skrev:Det finns en 50 kW laddare vid Tönnebro som räcker utmärkt om man ändå ska stanna mer än en timme. Men den var kanske upptagen?Lacho skrev:Håller med dig men som jag skrev så var det inga andra där att ladda efter mig, förutom en annan som började ladda samtidigt som mig när ID4an åkte så vi båda fick plats. Vi satt vid fönstret och hade koll på laddplatserna ifall det blev fullt och andra ville ladda, då hade jag flyttat på mig efter 80%. Men det är väl värre att blocka två platser än att ladda, även om man laddar över 80%, eller?iAkita skrev:Jag tycker ärligt talat det känns konstigt att klaga på att någon parkerar snett samtidigt som man själv står kvar vid en 175 kW laddare i en timme och tio minuter och laddar till 100% medan man äter lunch. Det är ett otyg som jag tycker mig se allt oftare, och som är en stor anledning att det börjar bli trångt vid Ionity och andra ultrasnabbladdare.
jonasl skrev:I det läget vore det ju mer rationellt att köra 11kW medans man käkar eller vad man nu ska göra, lär ju ändå hinna bli nästan fullt.
Hade tagit oss 5-6h att ladda motsvarande kW på en 11kW...
Senast redigerad av Lacho, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Skoda Enyaq iV
Så om man inte har laddmöjlighet hemma är det alltså bortkastat att ladda lite då och då medans man gör andra saker? För att ladda i parkeringshus, matvarubutik med mera är enda sättet för mig om jag inte ska snabbladda upp mitt batteri varje gång. Finns inga laddare i min BrF och föreningen är inte ett dugg intresserade av att installera laddboxar...Esterox skrev:Tycker det känns mer och mer vanligt att elbilar tar upp 11 kW laddare vid matvarubutiker, känns ju som att många nya ägare inte förstår grejen med elbil ännu. Ladda på 11 kW för att handla mat i en timme är ju inte värt besväret för att plocka fram kabeln, inte ens nödvändigt för vem har mer när 10 mil till matvarubutiken ?
Nu har jag en bil med större batteri, men en timmes laddning var 25% på min tidigare BMW i3S. Kändes alltid värt att ta fram laddkabeln om man vet att man ska stanna lite längre.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
-
- elbilist
- Inlägg: 250
- Blev medlem: 10 okt 2020 00:17
Re: Skoda Enyaq iV
Det är olika laddkurvor på olika bilar också. Vi får 47 kW vid 95% så om vi ska långt kör vi gärna längre stopp vid HPC.
Re: Skoda Enyaq iV
Håller personligen med dig 100% på bägge punkter.Esterox skrev:Tycker det känns mer och mer vanligt att elbilar tar upp 11 kW laddare vid matvarubutiker, känns ju som att många nya ägare inte förstår grejen med elbil ännu. Ladda på 11 kW för att handla mat i en timme är ju inte värt besväret för att plocka fram kabeln, inte ens nödvändigt för vem har mer när 10 mil till matvarubutiken ?
Och 100% på en snabbladdare, vilket slöseri med sin egen och andras tid.
Men det är ifrån min synpunkt (andra personer kan ju ha andra behov och förutsättningar).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Skoda Enyaq iV
Där har ju Tesla ett bra system vid SuC där det blir "böter" eller straffavgifter om man står kvar "parkerad" och tar upp plats när bilen nått sin laddgräns.iAkita skrev:Jag tycker ärligt talat det känns konstigt att klaga på att någon parkerar snett samtidigt som man själv står kvar vid en 175 kW laddare i en timme och tio minuter och laddar till 100% medan man äter lunch. Det är ett otyg som jag tycker mig se allt oftare, och som är en stor anledning att det börjar bli trångt vid Ionity och andra ultrasnabbladdare.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Skoda Enyaq iV
Kan ju vara så att man behöver typ 100% ibland men då flyttar man ju den direkt man är klar. Tycker det är vanligt att hybrider ”hoggar” 11kw-laddare över natten när de bara behöver ladda 4h för att fylla sitt lilla batteri.martinot skrev:Där har ju Tesla ett bra system vid SuC där det blir "böter" eller straffavgifter om man står kvar "parkerad" och tar upp plats när bilen nått sin laddgräns.iAkita skrev:Jag tycker ärligt talat det känns konstigt att klaga på att någon parkerar snett samtidigt som man själv står kvar vid en 175 kW laddare i en timme och tio minuter och laddar till 100% medan man äter lunch. Det är ett otyg som jag tycker mig se allt oftare, och som är en stor anledning att det börjar bli trångt vid Ionity och andra ultrasnabbladdare.
Re: Skoda Enyaq iV
Det hade varit toppen om även andra aktörer införde ett liknande system, till exempel att det blir en tilläggskostnad per minut om man står längre än 30 minuter. Det skulle pressa tillverkarna att ta fram snabbladdande bilar, och till exempel en e-Tron som laddar snabbt upp till 100% skulle kunna fortsätta ladda till 100% utan extra kostnader.martinot skrev:Där har ju Tesla ett bra system vid SuC där det blir "böter" eller straffavgifter om man står kvar "parkerad" och tar upp plats när bilen nått sin laddgräns.iAkita skrev:Jag tycker ärligt talat det känns konstigt att klaga på att någon parkerar snett samtidigt som man själv står kvar vid en 175 kW laddare i en timme och tio minuter och laddar till 100% medan man äter lunch. Det är ett otyg som jag tycker mig se allt oftare, och som är en stor anledning att det börjar bli trångt vid Ionity och andra ultrasnabbladdare.
Jag har förståelse för att man ibland behöver ladda över 80%, om man till exempel drar släp eller det är långt mellan laddarna. Så självklart ska det finnas flexibilitet i systemet, om än till en extrakostnad så det inte sker slentrianmässigt. "Det var ingen kö" säger en del som ursäkt för att ladda fullt, men saken är den att om man några minuter innan man anländer till en laddplats kollar om där finns tillgängliga laddare, och ser att det är fullt eller nästan fullt, så vågar iallafall inte jag chansa att det kommer vara någon som avbryter lunchen för att flytta sin fulladdade bil när jag väl anländer.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Skoda Enyaq iV
Synd att tråden blev en diskussion om laddettiket. Pratar ni allmänt eller tror ni att vi stod på laddplatsen efter 100?iAkita skrev:Det hade varit toppen om även andra aktörer införde ett liknande system, till exempel att det blir en tilläggskostnad per minut om man står längre än 30 minuter. Det skulle pressa tillverkarna att ta fram snabbladdande bilar, och till exempel en e-Tron som laddar snabbt upp till 100% skulle kunna fortsätta ladda till 100% utan extra kostnader.martinot skrev:Där har ju Tesla ett bra system vid SuC där det blir "böter" eller straffavgifter om man står kvar "parkerad" och tar upp plats när bilen nått sin laddgräns.iAkita skrev:Jag tycker ärligt talat det känns konstigt att klaga på att någon parkerar snett samtidigt som man själv står kvar vid en 175 kW laddare i en timme och tio minuter och laddar till 100% medan man äter lunch. Det är ett otyg som jag tycker mig se allt oftare, och som är en stor anledning att det börjar bli trångt vid Ionity och andra ultrasnabbladdare.
Jag har förståelse för att man ibland behöver ladda över 80%, om man till exempel drar släp eller det är långt mellan laddarna. Så självklart ska det finnas flexibilitet i systemet, om än till en extrakostnad så det inte sker slentrianmässigt. "Det var ingen kö" säger en del som ursäkt för att ladda fullt, men saken är den att om man några minuter innan man anländer till en laddplats kollar om där finns tillgängliga laddare, och ser att det är fullt eller nästan fullt, så vågar iallafall inte jag chansa att det kommer vara någon som avbryter lunchen för att flytta sin fulladdade bil när jag väl anländer.
Många aktörer har ju straffavgift efter x minuter.
1/4 platser är upptagna med en bil över 80% och du vågar inte chansa och åka för att ladda där när du är på väg? Jag förstår helt ärligt inte vad problemet är i det här fallet.
Re: Skoda Enyaq iV
Jag pratade allmänt. 1 av 4 laddare är inte nästan fullt.Lacho skrev:Synd att tråden blev en diskussion om laddettiket. Pratar ni allmänt eller tror ni att vi stod på laddplatsen efter 100?iAkita skrev:Det hade varit toppen om även andra aktörer införde ett liknande system, till exempel att det blir en tilläggskostnad per minut om man står längre än 30 minuter. Det skulle pressa tillverkarna att ta fram snabbladdande bilar, och till exempel en e-Tron som laddar snabbt upp till 100% skulle kunna fortsätta ladda till 100% utan extra kostnader.martinot skrev:Där har ju Tesla ett bra system vid SuC där det blir "böter" eller straffavgifter om man står kvar "parkerad" och tar upp plats när bilen nått sin laddgräns.iAkita skrev:Jag tycker ärligt talat det känns konstigt att klaga på att någon parkerar snett samtidigt som man själv står kvar vid en 175 kW laddare i en timme och tio minuter och laddar till 100% medan man äter lunch. Det är ett otyg som jag tycker mig se allt oftare, och som är en stor anledning att det börjar bli trångt vid Ionity och andra ultrasnabbladdare.
Jag har förståelse för att man ibland behöver ladda över 80%, om man till exempel drar släp eller det är långt mellan laddarna. Så självklart ska det finnas flexibilitet i systemet, om än till en extrakostnad så det inte sker slentrianmässigt. "Det var ingen kö" säger en del som ursäkt för att ladda fullt, men saken är den att om man några minuter innan man anländer till en laddplats kollar om där finns tillgängliga laddare, och ser att det är fullt eller nästan fullt, så vågar iallafall inte jag chansa att det kommer vara någon som avbryter lunchen för att flytta sin fulladdade bil när jag väl anländer.
Många aktörer har ju straffavgift efter x minuter.
1/4 platser är upptagna med en bil över 80% och du vågar inte chansa och åka för att ladda där när du är på väg? Jag förstår helt ärligt inte vad problemet är i det här fallet.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Skoda Enyaq iV
Man får ladda till 100% hos Tesla SuC. Inga problem.Dodde skrev:Kan ju vara så att man behöver typ 100% ibland men då flyttar man ju den direkt man är klar. Tycker det är vanligt att hybrider ”hoggar” 11kw-laddare över natten när de bara behöver ladda 4h för att fylla sitt lilla batteri.martinot skrev:Där har ju Tesla ett bra system vid SuC där det blir "böter" eller straffavgifter om man står kvar "parkerad" och tar upp plats när bilen nått sin laddgräns.iAkita skrev:Jag tycker ärligt talat det känns konstigt att klaga på att någon parkerar snett samtidigt som man själv står kvar vid en 175 kW laddare i en timme och tio minuter och laddar till 100% medan man äter lunch. Det är ett otyg som jag tycker mig se allt oftare, och som är en stor anledning att det börjar bli trångt vid Ionity och andra ultrasnabbladdare.
Det är först när du nått din satta laddgräns som straffavgifterna börjar om du står kvar och tar upp laddplatsen i onödan utan att ladda alls.
Om det är trångt om laddplatser så kommer dock Tesla att som standard föreslå max 80% eller 90% SoC (minns inte vilket) som ställs in i bilen. Detta är ju bra om det är folk som väntar på laddning och kö till laddplatser.
Men du kan gå förbi den standardinställningen även om det är fullt, om du absolut måste ladda 100%. Kan ju vara så att någon inte når sin destination utan 100% SoC.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Skoda Enyaq iV
Hej
Det är är en tråd om elbilsmodellen skoda enyaq.
Elbilsetikett finns det väl otaliga trådar om.
Är det någon enyaq ägare som fått någon mjukvaruuppdatering? Sker det i det tysta för jag har inte sett någon de senaste månaderna men har inte detaljgranskat mjukvaruversionsnummer heller.
Det är är en tråd om elbilsmodellen skoda enyaq.
Elbilsetikett finns det väl otaliga trådar om.
Är det någon enyaq ägare som fått någon mjukvaruuppdatering? Sker det i det tysta för jag har inte sett någon de senaste månaderna men har inte detaljgranskat mjukvaruversionsnummer heller.
Re: Skoda Enyaq iV
Tror det snart blir officiellt ihop med resten av MEB-bilarna. Högre laddeffekt, bättre mjukvara överlag t ex backkameran i mörker skall bli bättre, lite förändringar på HUD osv. Det bör ju komma något kring det snart. Frågan är ju vilket MEB-märke som är först ut eller alla på samma gång.Cyprezz skrev:Hej
Det är är en tråd om elbilsmodellen skoda enyaq.
Elbilsetikett finns det väl otaliga trådar om.
Är det någon enyaq ägare som fått någon mjukvaruuppdatering? Sker det i det tysta för jag har inte sett någon de senaste månaderna men har inte detaljgranskat mjukvaruversionsnummer heller.
Tror även att det blir byte av 12v batteriet och en uppdatering i samband med bytet.
Senast redigerad av Dodde, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Skoda Enyaq iV
Enyaq är ju oförtjänt död på TCS så det är väl bra med lite utfyllnad ibland.Cyprezz skrev:Hej
Det är är en tråd om elbilsmodellen skoda enyaq.
Elbilsetikett finns det väl otaliga trådar om.
Är det någon enyaq ägare som fått någon mjukvaruuppdatering? Sker det i det tysta för jag har inte sett någon de senaste månaderna men har inte detaljgranskat mjukvaruversionsnummer heller.
Senaste jag sett var följande som en ÅF sagt (en ägare skrev sedan ut det på FB-gruppen 27/12):
De sa vi som fått bilar levererade mitten av oktober och framåt kommer få ett mejl inom ett par veckor med instruktioner, därefter kommer man först få uppdatera till 0795, sen skulle det komma ytterligare en uppdatering 09XX pratade han om, den senare skulle vara ganska omfattande. Han tipsade om att ha koll på skräpposten efter mejlet…
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Skoda Enyaq iV
Jag har 0792 nu.
Detta fick jag i ett mail från Skoda kundservice Sverige när jag hade problem med kopplingen mellan appen och bilen:
"Under 2022 kommer mjukvaran i ENYAQ att uppdateras vilket innebär att en del funktioner kommer att bli tillgängliga i Connect-appen. Det blir även möjligt att snabbladda med upp till 135 kW laddeffekt för ENYAQ iV80 och 80X. Enligt senaste information kommer fabriken att implementera detta för nyproducerade bilar någon gång under första kvartalet. Vi har inte uppgifter på när denna uppdatering kommer att erbjudas till redan tillverkade bilar."
Räknar inte med att få denna uppdatering innan sommaren.
Detta fick jag i ett mail från Skoda kundservice Sverige när jag hade problem med kopplingen mellan appen och bilen:
"Under 2022 kommer mjukvaran i ENYAQ att uppdateras vilket innebär att en del funktioner kommer att bli tillgängliga i Connect-appen. Det blir även möjligt att snabbladda med upp till 135 kW laddeffekt för ENYAQ iV80 och 80X. Enligt senaste information kommer fabriken att implementera detta för nyproducerade bilar någon gång under första kvartalet. Vi har inte uppgifter på när denna uppdatering kommer att erbjudas till redan tillverkade bilar."
Räknar inte med att få denna uppdatering innan sommaren.
Re: Skoda Enyaq iV
Jag har 0795 och har haft det sedan leverans den 9 dec. iV80X Sportline.
Väntar på: Tesla Model Y LR ’22
Elbil 1: Audi e-tron 50 Quattro Proline Advanced '20
Elbil 2: Skoda Enyaq iV80X Sportline '22
Gammelbil: Volvo PV 544 A Special II ’58
Leksaksbil: Mazda MX-5 Miata NB 2,0 ’01
Elbil 1: Audi e-tron 50 Quattro Proline Advanced '20
Elbil 2: Skoda Enyaq iV80X Sportline '22
Gammelbil: Volvo PV 544 A Special II ’58
Leksaksbil: Mazda MX-5 Miata NB 2,0 ’01
Re: Skoda Enyaq iV
Min ska in på verkstan för att kolla ett felmeddelande. Ska se om det går att få 0795 i samma veva
Re: Skoda Enyaq iV
Well, här visas det också att räckvidden på vintern inte är det man önskat: https://www.vibilagare.se/nyheter/avslo ... pa-vintern
Någon som vet varför IV80x presterar så mycket bättre än vanliga IV80?
Någon som vet varför IV80x presterar så mycket bättre än vanliga IV80?
Re: Skoda Enyaq iV
Enda orsaken kan väl egentligen vara att de kastat om resultaten för Enyaqarna. Det verkar de också ha bekräftat på FB, "navnet på gps-trackeren blev byttet om ved montering".Lacho skrev:Well, här visas det också att räckvidden på vintern inte är det man önskat: https://www.vibilagare.se/nyheter/avslo ... pa-vintern
Någon som vet varför IV80x presterar så mycket bättre än vanliga IV80?
Ioniq 5 FE AWD
Re: Skoda Enyaq iV
Ok, så vanliga kom 403km? Vilket är ca -21%, är ju bättre än -32% men fortfarande sådär jämfört med MY -11%MrRun skrev:Enda orsaken kan väl egentligen vara att de kastat om resultaten för Enyaqarna. Det verkar de också ha bekräftat på FB, "navnet på gps-trackeren blev byttet om ved montering".Lacho skrev:Well, här visas det också att räckvidden på vintern inte är det man önskat: https://www.vibilagare.se/nyheter/avslo ... pa-vintern
Någon som vet varför IV80x presterar så mycket bättre än vanliga IV80?
-
- Inlägg: 36
- Blev medlem: 21 okt 2021 10:46
Re: Skoda Enyaq iV
Låst artikel. Vilken är den kinesiska uppstickaren?Lacho skrev:Well, här visas det också att räckvidden på vintern inte är det man önskat: https://www.vibilagare.se/nyheter/avslo ... pa-vintern
Någon som vet varför IV80x presterar så mycket bättre än vanliga IV80?
Re: Skoda Enyaq iV
https://motor.no/aktuelt/motors-store-v ... ler/217132Elbilsambivalent skrev:Låst artikel. Vilken är den kinesiska uppstickaren?Lacho skrev:Well, här visas det också att räckvidden på vintern inte är det man önskat: https://www.vibilagare.se/nyheter/avslo ... pa-vintern
Någon som vet varför IV80x presterar så mycket bättre än vanliga IV80?