Bilagan Screenshot_20210426-004139_YouTube.jpg finns inte längre
Fast den finns väl inte riktigt än?
Kan ju vara nackdelen med Ioniq 5 att leveranstiderna drar iväg.
Måste man ha snabb leverans tjatar ju MG om att de kan leverera Brazillions med bilar med kort leveranstid.
Som jag sagt tidigare.
Tesla dammsuger marknaden på billiga och bra batterier.
Då är det svårt för andra att få tag på billiga och bra batterier i stora volymer.
Är det exempelvis batteribrist att ID3 inte säljer bättre än vad den gör?
I mars sålde Tesla M3 ca 15ggr fler bilar än ID3 som tillverkats sedan 4 november 2019.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Säger inte att Enyaq är en dålig bil.
Men för samma pengar tycker jag att en Ioniq 5 är bättre på det mesta.
Tydligen är man medveten om detta och laddhastigheten ska ökas till 170 kW och utgår ifrån att även Enyaq får 100 kWh batteriet så man får 600 km I WLTP.
V2G kommer 2022.
Så det blir lite bättre nästa år.
Grejen är bara att Ioniq 5 har 800V och 232 kW laddning redan idag.
Dessutom V2L på 3.6kW.
För att inte tala om vilken spec Tesla MY kommer at få.
Utgår ifrån att Teslan spöar Ioniq 5 på i princip allt.
Går hellre på Tesla Model 3 än båda två ovan pga prestanda/körkänsla, design och kanske främst Teslas SuC-Nätverk. Det är väl 230v kontakten i bilen som Model 3 saknar men annars är valet enkelt för mig.
Säger inte att Enyaq är en dålig bil.
Men för samma pengar tycker jag att en Ioniq 5 är bättre på det mesta.
Tydligen är man medveten om detta och laddhastigheten ska ökas till 170 kW och utgår ifrån att även Enyaq får 100 kWh batteriet så man får 600 km I WLTP.
V2G kommer 2022.
Så det blir lite bättre nästa år.
Grejen är bara att Ioniq 5 har 800V och 232 kW laddning redan idag.
Dessutom V2L på 3.6kW.
För att inte tala om vilken spec Tesla MY kommer at få.
Utgår ifrån att Teslan spöar Ioniq 5 på i princip allt.
Går hellre på Tesla Model 3 än båda två ovan pga prestanda/körkänsla, design och kanske främst Teslas SuC-Nätverk. Det är väl 230v kontakten i bilen som Model 3 saknar men annars är valet enkelt för mig.
MVH
Känns inte som jämförbara bilar riktigt. M3 mot dessa alltså. Lastkapacitetsmässigt tänker jag mest. Vi har en M3 men måste ha en större bil också. MY är beställd men börjar känna att den är för långt bort tidsmässigt eventuellt. Därför jag undrar när 4WD kommer på Enyaq. Behöver 4WD.
Biltest: Skoda Enyaq 80 iV
Är Skoda Enyaq 80 iV bästa elbilen just nu? Ja, mycket talar för det efter kollegan Maths test förra veckan. Frågan han ställer sig är hur Volkswagen kan tillåta Skoda att bygga en bil som på i stort sett alla punkter är bättre än VW ID.4 – för mindre pengar?
Frågan är väl om skribenten verkligen tror att Volkswagen och Skoda konkurrerar så till milda grad att dom överraskar varandra?
VW och Skoda är två varumärken i samma koncern. Naturligtvis finns det en övergripande strategi och varumärket Volkswagen behöver inte tillåta varumärket Skoda att göra någonting.
Ska vi gissa att det är precis vad man vill att kunderna ska göra? Välja mellan en VW och en Skoda...
Säger inte att Enyaq är en dålig bil.
Men för samma pengar tycker jag att en Ioniq 5 är bättre på det mesta.
Tydligen är man medveten om detta och laddhastigheten ska ökas till 170 kW och utgår ifrån att även Enyaq får 100 kWh batteriet så man får 600 km I WLTP.
V2G kommer 2022.
Så det blir lite bättre nästa år.
Grejen är bara att Ioniq 5 har 800V och 232 kW laddning redan idag.
Dessutom V2L på 3.6kW.
För att inte tala om vilken spec Tesla MY kommer at få.
Utgår ifrån att Teslan spöar Ioniq 5 på i princip allt.
Går hellre på Tesla Model 3 än båda två ovan pga prestanda/körkänsla, design och kanske främst Teslas SuC-Nätverk. Det är väl 230v kontakten i bilen som Model 3 saknar men annars är valet enkelt för mig.
MVH
Känns inte som jämförbara bilar riktigt. M3 mot dessa alltså. Lastkapacitetsmässigt tänker jag mest. Vi har en M3 men måste ha en större bil också. MY är beställd men börjar känna att den är för långt bort tidsmässigt eventuellt. Därför jag undrar när 4WD kommer på Enyaq. Behöver 4WD.
I liter går det riktigt fint att lasta en Model 3.
Jösses vad många säten som kundes fällas i de flesta bilarna i den listan.
Jag trodde i min enfald att det oftast bata var 2-4 säten som gick att fälla i en bil.
Hur har han sorterat listan egentligen, varken i bokstavsordning eller i antalet banankartonger? och varför har han inte med Model 3, han har väl till och med en sådan själv, borde väl vara enklast att testa?
Hur har han sorterat listan egentligen, varken i bokstavsordning eller i antalet banankartonger? och varför har han inte med Model 3, han har väl till och med en sådan själv, borde väl vara enklast att testa?
Hur har han sorterat listan egentligen, varken i bokstavsordning eller i antalet banankartonger? och varför har han inte med Model 3, han har väl till och med en sådan själv, borde väl vara enklast att testa?
Hans bananabox test från Model 3 rymde 6st.
Samma som hatchbacken och halvkombi-SUV:en PS2 då. Inte så illa för en liten/mellan sedan. Misstänker att det kanske blir någon mer banankartong i MY.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Hur har han sorterat listan egentligen, varken i bokstavsordning eller i antalet banankartonger? och varför har han inte med Model 3, han har väl till och med en sådan själv, borde väl vara enklast att testa?
Resultatet är väl sorterat efter hur många boxar som går in med baksätet fällt?
Skoda Enyaq IV 50 går att köpa för 24800 euro i Tyskland vilket är sjukt billigt. Priset är 33800 på Skodas tyska hemsida och sedan ger tyska staten 9000 euro i subventioner för elbilar under 40000 euro.
Är det någon som vet när detta bidrag betalas ut? Är det som i Sverige efter 6 månader?
Sugen på att försöka privatimportera en Enyaq iV 50 från Tyskland.
Skoda Enyaq IV 50 går att köpa för 24800 euro i Tyskland vilket är sjukt billigt. Priset är 33800 på Skodas tyska hemsida och sedan ger tyska staten 9000 euro i subventioner för elbilar under 40000 euro.
Är det någon som vet när detta bidrag betalas ut? Är det som i Sverige efter 6 månader?
Sugen på att försöka privatimportera en Enyaq iV 50 från Tyskland.
Man måste äga den 6 mån i Tyskland.
Importerar du en ny bil måste du dessutom betala svensk moms på den.
Skoda Enyaq IV 50 går att köpa för 24800 euro i Tyskland vilket är sjukt billigt. Priset är 33800 på Skodas tyska hemsida och sedan ger tyska staten 9000 euro i subventioner för elbilar under 40000 euro.
Är det någon som vet när detta bidrag betalas ut? Är det som i Sverige efter 6 månader?
Sugen på att försöka privatimportera en Enyaq iV 50 från Tyskland.
Du kan köpa en Enyaq under 23.000 euro i Tyskland.
Škoda ENYAQ iV inkl. Bafa, Lieferung und Zulassung. Ab 22.999€
Hur har han sorterat listan egentligen, varken i bokstavsordning eller i antalet banankartonger? och varför har han inte med Model 3, han har väl till och med en sådan själv, borde väl vara enklast att testa?
Resultatet är väl sorterat efter hur många boxar som går in med baksätet fällt?
Skoda Enyaq IV 50 går att köpa för 24800 euro i Tyskland vilket är sjukt billigt. Priset är 33800 på Skodas tyska hemsida och sedan ger tyska staten 9000 euro i subventioner för elbilar under 40000 euro.
Är det någon som vet när detta bidrag betalas ut? Är det som i Sverige efter 6 månader?
Sugen på att försöka privatimportera en Enyaq iV 50 från Tyskland.
Du kan köpa en Enyaq under 23.000 euro i Tyskland.
Škoda ENYAQ iV inkl. Bafa, Lieferung und Zulassung. Ab 22.999€
90% av nybilsförsäljningen i Kalifornien är fossildrivna bilar. Och här ingår inte plug-in-hybrider...
Och då står Kalifornien för 45% av alla plug-in-bilar i hela USA... (Q1 2021)
Endast 5,4% av nybilsförsäljning Sverige Q1 är rena elbilar (EV), så visst köper människor fossilbilar...
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!