The Rivian R1T Owners Manual hints that the all-electric pickup could essentially be considered a heavy-duty truck. Several details in the Rivian R1T Owners Manual hint at this, but the main one would be the all-electric pickup’s Gross Vehicle Weight Rating (GVWR) of 8,532 lbs.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Då kommer den nog inte till Europa om man är tvungen att ha C kort för att köra den.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
GVWR är ju bruttovikten, curb weight är 2670kg vilket är 1-200kg över model x och nära ford f150 supercrew(4 -dörrs)
Ger ändå möjlighet till +700kg last innan 3,5t
Några hundra kg hit eller dit, ligger den så pass högt så blir det tight oavsett om den ständigt spekulerade höjningen av behörighet kommer. Man vill ju kunna dra ett ton iaf.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Några hundra kg hit eller dit, ligger den så pass högt så blir det tight oavsett om den ständigt spekulerade höjningen av behörighet kommer. Man vill ju kunna dra ett ton iaf.
Det är väl ett ganska vanligt problem på lite större pickisar med hög tillåten lastvikt. Men får man inte alltid dra 750 kg även om ekipagets sammanlagda vikt då blir över 3.5 ton?
It’s easy to imagine having a blast road-tripping in the R1T. The seats, including the back row, are comfortable, and you won’t have to worry about access to power for phones and computers. The truck is packed with USB-C and 12V ports and even has a few standard 120V outlets (Rivian hasn’t really said whether the truck will be able to power a whole house in an emergency situation, a feature Ford says the F-150 Lightning will have). Plus, there’s tons of dry and lockable storage, from the frunk and gear tunnel to a cubby underneath the rear seat.
Motor Trend har kört Rivian genom hela Usa, från kust till kust, på Trans America Trail. D.v.s. undvikit vanliga större vägar så gott det går, och bara kört mindre vägar, stigar eller helt off-road. Ganska coolt, och resultatet visas i fem delar på Youtube. Flera olika förare var inblandade, och alla ger sin syn på bilen och äventyret.