Större batteri är aldrig fel.
Gissar på att 73 kWh versionen får ca 43 mil WLTP.
During its launch in 2020, MG confirmed that the ZS EV will get a bigger battery pack in future which will offer more range. Now, the manufacturer has confirmed that it is launching in 2022. That means, you would be able to choose between the regular and long range variants.
Är denna "Patrik Lundin" någon slags kändis som jag inte känner till, eller vad var poängen med Zalmans post?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Är denna "Patrik Lundin" någon slags kändis som jag inte känner till, eller vad var poängen med Zalmans post?
Ser ut att vara omröstningen i en av Recharge artiklar Zalman3 syftar på. Eftersom hälften av de som röstat säger att de ska slå till så bör den vara populär...
Är denna "Patrik Lundin" någon slags kändis som jag inte känner till, eller vad var poängen med Zalmans post?
Ser ut att vara omröstningen i en av Recharge artiklar Zalman3 syftar på. Eftersom hälften av de som röstat säger att de ska slå till så bör den vara populär...
Ok, är med nu (var lite otydligt som i många av Zalmans inlägg), men det var ändå nästan lika många mot som för (76 mot, 77 för)?
Så inte direkt så lysande mottagande.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Får väl se om det kan importeras in nog många för att bli den mest sålda elbil. Annars så tycker jag att MG ZS har en insteg prislapp(ny bil) för att vara en elbil och man får rätt så mycket 'bil för pengarna'. Ja visst, den är en crossover SUV och är törstig, men massan verkar ju gilla stora bilar.
Dock tycker jag att MG ZS är lite gammal, om den kom samtidigt(i Sverige) som Leaf 40kwh(2018) så skulle MG sopa bort den med valuta.
Jag skulle kunna hugga på en privatlease, 2k är ju billigt och framöver så kommer andra hands priset att falla för att MG kommer ju släppa ny generation av bilar liksom andra. Därför skulle jag i kortsiktig; leasa istället för att köpa MG ZS. Men folk lär nog köpa för att den är prisvärd som ny jämfört med andra och har 7 års garanti.
Men jag skulle vänta tills MG5 (refreshed) kommer nu i oktober för att det är en kombi och den tror jag kommer att bli folk-elbilen. Om inte volkswagen EV passat eller Volvo V60/90 EV plötsligt kommer från ingenstans, men som nämnt förut; att folk gillar SUVs.
Får väl se om det kan importeras in nog många för att bli den mest sålda elbil. Annars så tycker jag att MG ZS har en insteg prislapp(ny bil) för att vara en elbil och man får rätt så mycket 'bil för pengarna'. Ja visst, den är en crossover SUV och är törstig, men massan verkar ju gilla stora bilar.
Dock tycker jag att MG ZS är lite gammal, om den kom samtidigt(i Sverige) som Leaf 40kwh(2018) så skulle MG sopa bort den med valuta.
Jag skulle kunna hugga på en privatlease, 2k är ju billigt och framöver så kommer andra hands priset att falla för att MG kommer ju släppa ny generation av bilar liksom andra. Därför skulle jag i kortsiktig; leasa istället för att köpa MG ZS. Men folk lär nog köpa för att den är prisvärd som ny jämfört med andra och har 7 års garanti.
Men jag skulle vänta tills MG5 (refreshed) kommer nu i oktober för att det är en kombi och den tror jag kommer att bli folk-elbilen. Om inte volkswagen EV passat eller Volvo V60/90 EV plötsligt kommer från ingenstans, men som nämnt förut; att folk gillar SUVs.
MG har ju många bilmodeller som kan importeras till Sverige.
Dessutom pratas det ju om en facelift på MG ZS EV.
73 kWh batteri surras det om.
2022 MG ZS EV to feature new logo & design, offer higher range.
Provkörde en EQC. Säljaren skulle demonstrera AR, för det är ju sååå coolt!
Efter en bra stund gav säljaren upp, han hittade inte igen var man slår på AR, i EQC röriga interface.
Suck.
Då får ju säga till säljaren att byta jobb, för det sitter fan en knapp på skärmen i navigatorn för AR
Antar du ser knappen?
Du har rätt i att jag tycker att han behöver byta jobb.
Nu var det bra länge sedan jag provkörde EQCn.
Minns jag hamnade i nån märklig diskussion om laddning också. Han menade att 1-fas 7,4kW minsann räckte till.
Jag menade att när jag åker till fjället till stugan och det är -25 grader. Då vill jag kunna ladda i minst 11kW 3-fas.
För 1-fas blir i praktiken bara 3,7kW laddning och det är för dåligt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Måste vara årets klipp som privatleasing bil. Service ingår, låg skatt och körning bara på el. Kör man 120 mil per månad spar man 1000 kr på bränslet, 200 på service, 500 kr på låneränta och 400 kr på skatten per mån jämfört med bensin diesel bil. Alltså blir kostnaden för bilen noll kronor per månad om. Man jämför dom rörliga kostnaderna mot en fosilbil.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Måste vara årets klipp som privatleasing bil. Service ingår, låg skatt och körning bara på el. Kör man 120 mil per månad spar man 1000 kr på bränslet, 200 på service, 500 kr på låneränta och 400 kr på skatten per mån jämfört med bensin diesel bil. Alltså blir kostnaden för bilen noll kronor per månad om. Man jämför dom rörliga kostnaderna mot en fosilbil.
Intressant räkne exempel
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
1995 lockar skarpt som privatleasings-erbjudande, personligen skulle jag köra 24 mån / 2280kr dock.
Velar lite mellan denna och en Leaf (igen), men den är nästan en tusenlapp dyrare.
Att inte ha någon app 2021 känns rätt illa dock, så smidigt att få notis på när laddning är klar
och förvärma bilen.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh