Världspremiär för ID.4 GTX 4WD
Moderator: Redaktion
Re: Världspremiär för ID.4 GTX 4WD
kan inte direkt säga att i40 känns som likvärdig bil som passat, men det kan ju vara för att jag inte har erfarenhet av just den eller fossilbilar från Hyundai generellt. Ionic5 känns betydligt mer framtidsrättad än i40.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Världspremiär för ID.4 GTX 4WD
https://pressrum.volkswagen.se/?page=0& ... hjulsdrift
Sportig körning med ett enkelt tryck på pedalen: Den intelligenta motorstyrningen svarar för en idealisk balans mellan maximal effektivitet och kraftfull prestanda. ID.4 GTX klarar accelerationen från 0 till 100 km/h på 6,2 sekunder och topphastigheten ligger på 180 km/h.
Från 565 900 kronor: Det rekommenderade cirkapriset är från 565 900 kronor på den svenska marknaden, innan avdrag för klimatbonusen på 70 000 kronor.
Snart beställningsbar: ID.4 GTX blir beställningsbar på den svenska marknaden preliminärt under slutet av nästa vecka (v. 18).
Lång räckvidd: Batteriet har en lagringskapacitet på upp till 77 kWh (netto), vilket räcker för en realistisk räckvidd på upp till 480 km (WLTP). Med en maximal laddningskapacitet på 125 kW går det snabbt att ladda batteriet.
Praktiska aspekter: ID.4 GTX är en mångsidig bil i alla avseenden – den har en stor kupé och ett rymligt bagageutrymme och kan dra släp med en vikt på upp till 1 200 kg.
Pris från 565.900 kronor.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Världspremiär för ID.4 GTX 4WD
I beg to differ.Zalman3 skrev:https://pressrum.volkswagen.se/?page=0& ... hjulsdrift
Sportig körning med ett enkelt tryck på pedalen: Den intelligenta motorstyrningen svarar för en idealisk balans mellan maximal effektivitet och kraftfull prestanda. ID.4 GTX klarar accelerationen från 0 till 100 km/h på 6,2 sekunder och topphastigheten ligger på 180 km/h.
Med en maximal laddningskapacitet på 125 kW går det snabbt att ladda batteriet.
Praktiska aspekter: ID.4 GTX är en mångsidig bil i alla avseenden – den har en stor kupé och ett rymligt bagageutrymme och kan dra släp med en vikt på upp till 1 200 kg.
Pris från 565.900 kronor.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Världspremiär för ID.4 GTX 4WD
Har nån beställt en GTX?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Världspremiär för ID.4 GTX 4WD
Trist med de nedlackade dörrarna. Jag tycker det får den att se tung och klumpig ut jämfört med den vanliga ID.4:ans svepande linjer.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19556
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Världspremiär för ID.4 GTX 4WD
Säljaren här tyckte att det hade varit OK om dom bara lanserat denna som bara en 4wd-versiontaliz skrev:Känns väldigt gäsp, precis som förväntat.
Inte tillräckligt med prestanda för att det ska bli intressant helt enkelt.
av id4 och inget mer så att säga, men att lansera den som något stort och alldeles extra stämde inte riktigt,
eftersom skillnaden är mycket liten (några dioder i nosen och bikakemönster i grillen, förutom 4wd såklart).
Det verkar som att vi tycker ungefär lika i stort...
Det är iaf en mycket större bil än vad jag trodde (verkar många också tycka) och den kändes ganska trevlig
Jag gillade möjligheten till lite extra lårstöd (sambon också) och den ganska ombonade inredningen
Provkörning får bli en annan dag när vi har mer tid...
Faktum är att id3 kändes rätt stor också (vi är lite sugna på en mindre bil för ”vardags”-bruket) och hyggligt trevlig
Även denna säljaren var riktigt engagerad kring elbilar och kör id4:an en hel del (även till fjällen 75mil bort)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Världspremiär för ID.4 GTX 4WD
Håller med. I USA är 4wd ett tillval till den vanliga ID4:an. Det hade kännts rimligare att de gjorde på samma sätt här och lämnade dörren öppen för en mer prestandainriktad GTX-version lite senare. I synnerhet med tanke på att den nu lanserade GTX-versionen inte verkar skilja så mycket i pris mot den tvåhjulsdrivna versionen. Det känns som om det hade kunnat mjölka en "riktig" GTX-version lite mer än så.Bjelke skrev:Säljaren här tyckte att det hade varit OK om dom bara lanserat denna som bara en 4wd-versiontaliz skrev:Känns väldigt gäsp, precis som förväntat.
Inte tillräckligt med prestanda för att det ska bli intressant helt enkelt.
av id4 och inget mer så att säga, men att lansera den som något stort och alldeles extra stämde inte riktigt,
eftersom skillnaden är mycket liten (några dioder i nosen och bikakemönster i grillen, förutom 4wd såklart).
Det verkar som att vi tycker ungefär lika i stort...
Det är iaf en mycket större bil än vad jag trodde (verkar många också tycka) och den kändes ganska trevlig
Jag gillade möjligheten till lite extra lårstöd (sambon också) och den ganska ombonade inredningen
Provkörning får bli en annan dag när vi har mer tid...
Faktum är att id3 kändes rätt stor också (vi är lite sugna på en mindre bil för ”vardags”-bruket) och hyggligt trevlig
Även denna säljaren var riktigt engagerad kring elbilar och kör id4:an en hel del (även till fjällen 75mil bort)
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: 29 maj 2021 08:01
Re: Världspremiär för ID.4 GTX 4WD
Tips på aktiv ID4 GTX tråd:
https://www.vwidtalk.com/forums/volkswagen-id-4-gtx.51/
https://www.vwidtalk.com/forums/volkswagen-id-4-gtx.51/