Jag. Helt frivilligt. Vi ägde aldrig husvagn när jag växte upp. Vi hyrde ibland, bytte hus ibland med vänner (mer vanligt på 70 & 80-talet) och hyrde campingstuga ibland. Att du försöker nervärdera människors fria val är ju inte direkt snyggt. Kan det inte vara ok att människor har olika behov och resemönster?taliz skrev:Känner ingen som har husvagn som inte också haft det under uppväxten.
Är det så att det är någon slags trygghet från barndomen som folk söker?
Eller finns det folk som inte växt upp med det, och skaffar det helt "frivilligt" i vuxen ålder?
Campingsemester med eldrivet fordon
Moderator: Redaktion
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Fredrik j skrev:
Har du provat? Österrike är t.ex. ett mycket trevligt land att utforska med husvagn. Som jag skrev i den andra tråden, svenskar är i minoritet bland husvagnsekipagen nere runt medelhavet om man väger in vår folkmängd.
Kan ju bero på att vi har jävligt lång väg att åka. [/quote]
Visst har vi i södra delen av landet ca 50mil längre än danskarna att köra men jag tror inte det är det som avgör.[/quote]
Och vi har nästan exakt 100 mil till bron så första etappen för oss blev senast till Lund och då var vi rejält trötta och
hade inte ens kommit utomlands [/quote]
Blir man rejält trött av 100 mil ska man inte åka på bilsemester till södra Europa. Vi har 190mil hemifrån till Adriatiska havet.[/quote]
Och vi har ca 330mil men det har inte hindrat oss, tror vi har en annan syn på avstånd i norrbotten.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Ja, jag. Har alltid tyckt att det är mysigt, men aldrig bott i husvagn förrän jag skaffade en egen. Är inte främmande för husbil heller, men då pratar vi om helt andra priser och det har jag inte råd med.taliz skrev:Känner ingen som har husvagn som inte också haft det under uppväxten.
Är det så att det är någon slags trygghet från barndomen som folk söker?
Eller finns det folk som inte växt upp med det, och skaffar det helt "frivilligt" i vuxen ålder?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Jag växte upp med husbil, vilket jag gillade som barn.taliz skrev:Känner ingen som har husvagn som inte också haft det under uppväxten.
Är det så att det är någon slags trygghet från barndomen som folk söker?
Eller finns det folk som inte växt upp med det, och skaffar det helt "frivilligt" i vuxen ålder?
Min fru har ända till för 4 år sedan sagt "aldrig husbil eller husvagn", tills jag visade vad man får för 300tkr hos Hobby samt redan har en Tesla med fri SuC
Nu har vi skaffat husvagn och den används flitigt
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Personligen blir jag irriterad av att bara hålla en vattenflaska I ena handen när jag tar en promenad. Att behöva ha med 2 ton ekipage när man ska vara fri och utforska världen får mig illamående.
Men alla är ju olika.
Men alla är ju olika.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Jag slåss för att slippa montera takboxen på semestern. Tycker den förstör körningen helt med ökad förbrukning och ökat buller. Får klämma in vovven på golvet fram istället.HX100 skrev:Personligen blir jag irriterad av att bara hålla en vattenflaska I ena handen när jag tar en promenad. Att behöva ha med 2 ton ekipage när man ska vara fri och utforska världen får mig illamående.
Men alla är ju olika.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Min husvagn väger mindre än hälften av vad min e-tron väger. Man märker knappt att den finns där. Men man kan såklart inte köra så fort, och man får ladda ofta. Förstår dock inte varför man skulle bli illamående av det. Jag mår illa av att köra fort.HX100 skrev:Personligen blir jag irriterad av att bara hålla en vattenflaska I ena handen när jag tar en promenad. Att behöva ha med 2 ton ekipage när man ska vara fri och utforska världen får mig illamående.
Men alla är ju olika.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Jag kör släp med Xen och det är ju ett absolut ett stort plus med el är att den känns knappt att den är där. Trots att ha kört i snöstorm med oplogade vägar så gled den bara med.mati skrev:Min husvagn väger mindre än hälften av vad min e-tron väger. Man märker knappt att den finns där. Men man kan såklart inte köra så fort, och man får ladda ofta. Förstår dock inte varför man skulle bli illamående av det. Jag mår illa av att köra fort.HX100 skrev:Personligen blir jag irriterad av att bara hålla en vattenflaska I ena handen när jag tar en promenad. Att behöva ha med 2 ton ekipage när man ska vara fri och utforska världen får mig illamående.
Men alla är ju olika.
Det absolut största problemet med husvagn är att behöva planera för att parkera skiten, och att behöva backa.. Ska man bara hänga på en camping i en vecka så är det väl en ickefråga men jag vill kunna ha friheten i att åka på motorväg i 160km/h och efteråt lulla runt på serpentinvägar.
Med hotels.com som app, att direkt se vad som är ledigt i närheten så är det aldrig ett problem vart man ska bo.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Där är ju fördelen med husbil inget trassel med att hänga av och på sedan skruva stödhjul. Men ska man åka rullen camping och stå i en vecka så är ju inte husbil så meningsfullt utan snarare ett hinder.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Förstår. Jag semestrar inte på det viset. Längre än några dagar klarar jag inte av att vara borta. Det blir alltså främst kortare helgturer. Inga långa sträckor att köra. Norrut kommer man ju inte så långt pga de begränsade laddmöjligheterna. Och söderut, dvs till kontinenten, lockar mig inte alls. Längre söderut än mina hemtrakter i Tyskland har jag faktiskt aldrig någonsin varit. Jag semestrar fortfarande som de flesta tyskar som åker till Sverige på sommarn, dvs så långt ifrån civilisationen som möjligt. Det sitter liksom i, trots att jag redan bor mitt i skogen och aldrig träffar folk.HX100 skrev:Jag kör släp med Xen och det är ju ett absolut ett stort plus med el är att den känns knappt att den är där. Trots att ha kört i snöstorm med oplogade vägar så gled den bara med.
Det absolut största problemet med husvagn är att behöva planera för att parkera skiten, och att behöva backa.. Ska man bara hänga på en camping i en vecka så är det väl en ickefråga men jag vill kunna ha friheten i att åka på motorväg i 160km/h och efteråt lulla runt på serpentinvägar.
Med hotels.com som app, att direkt se vad som är ledigt i närheten så är det aldrig ett problem vart man ska bo.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19559
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Äh vaddå du träffar ju mig typ en gång per årmati skrev:Förstår. Jag semestrar inte på det viset. Längre än några dagar klarar jag inte av att vara borta. Det blir alltså främst kortare helgturer. Inga långa sträckor att köra. Norrut kommer man ju inte så långt pga de begränsade laddmöjligheterna. Och söderut, dvs till kontinenten, lockar mig inte alls. Längre söderut än mina hemtrakter i Tyskland har jag faktiskt aldrig någonsin varit. Jag semestrar fortfarande som de flesta tyskar som åker till Sverige på sommarn, dvs så långt ifrån civilisationen som möjligt. Det sitter liksom i, trots att jag redan bor mitt i skogen och aldrig träffar folk.HX100 skrev:Jag kör släp med Xen och det är ju ett absolut ett stort plus med el är att den känns knappt att den är där. Trots att ha kört i snöstorm med oplogade vägar så gled den bara med.
Det absolut största problemet med husvagn är att behöva planera för att parkera skiten, och att behöva backa.. Ska man bara hänga på en camping i en vecka så är det väl en ickefråga men jag vill kunna ha friheten i att åka på motorväg i 160km/h och efteråt lulla runt på serpentinvägar.
Med hotels.com som app, att direkt se vad som är ledigt i närheten så är det aldrig ett problem vart man ska bo.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7075
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Brukar du ha jycken i takboxen?MWall skrev:Jag slåss för att slippa montera takboxen på semestern. Tycker den förstör körningen helt med ökad förbrukning och ökat buller. Får klämma in vovven på golvet fram istället.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Just det. Men jag slipper ju åka iväg för det.Bjelke skrev:Äh vaddå du träffar ju mig typ en gång per årmati skrev:Förstår. Jag semestrar inte på det viset. Längre än några dagar klarar jag inte av att vara borta. Det blir alltså främst kortare helgturer. Inga långa sträckor att köra. Norrut kommer man ju inte så långt pga de begränsade laddmöjligheterna. Och söderut, dvs till kontinenten, lockar mig inte alls. Längre söderut än mina hemtrakter i Tyskland har jag faktiskt aldrig någonsin varit. Jag semestrar fortfarande som de flesta tyskar som åker till Sverige på sommarn, dvs så långt ifrån civilisationen som möjligt. Det sitter liksom i, trots att jag redan bor mitt i skogen och aldrig träffar folk.HX100 skrev:Jag kör släp med Xen och det är ju ett absolut ett stort plus med el är att den känns knappt att den är där. Trots att ha kört i snöstorm med oplogade vägar så gled den bara med.
Det absolut största problemet med husvagn är att behöva planera för att parkera skiten, och att behöva backa.. Ska man bara hänga på en camping i en vecka så är det väl en ickefråga men jag vill kunna ha friheten i att åka på motorväg i 160km/h och efteråt lulla runt på serpentinvägar.
Med hotels.com som app, att direkt se vad som är ledigt i närheten så är det aldrig ett problem vart man ska bo.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Har också haft husvagn utan att ha växt upp med det. Inser dock att husbil och husvagn har olika fördelar, liksom hotell och tält Så finns inget som passar alla (situationer). Beror t ex på hur snabbt man vill kunna färdas och länge man står på varje plats.
Vi är t ex sugen på skaffa husbil och åka runt en längre period nere i Europa då barnen flyttar hemifrån framöver. Går ju att kombinera med cykel/hyrbil på plats om man inte vill behöva använda husbilen som enda färdmedel för att åka och köpa mjölk eller åka och bada.
Vi är t ex sugen på skaffa husbil och åka runt en längre period nere i Europa då barnen flyttar hemifrån framöver. Går ju att kombinera med cykel/hyrbil på plats om man inte vill behöva använda husbilen som enda färdmedel för att åka och köpa mjölk eller åka och bada.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Ett alternativ är ju att använda alla sätt beroende på situation.Leo skrev:Har också haft husvagn utan att ha växt upp med det. Inser dock att husbil och husvagn har olika fördelar, liksom hotell och tält Så finns inget som passar alla (situationer). Beror t ex på hur snabbt man vill kunna färdas och länge man står på varje plats.
Vi är t ex sugen på skaffa husbil och åka runt en längre period nere i Europa då barnen flyttar hemifrån framöver. Går ju att kombinera med cykel/hyrbil på plats om man inte vill behöva använda husbilen som enda färdmedel för att åka och köpa mjölk eller åka och bada.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
En av mina bröder, som under många år drivit en husvagns- och husbilsservicefirma, har till en rimlig kostnad lyckats bygga upp en privat park av husvagnar och husbilar för olika ändamål.Fredrik j skrev:Ett alternativ är ju att använda alla sätt beroende på situation.Leo skrev:Har också haft husvagn utan att ha växt upp med det. Inser dock att husbil och husvagn har olika fördelar, liksom hotell och tält Så finns inget som passar alla (situationer). Beror t ex på hur snabbt man vill kunna färdas och länge man står på varje plats.
Vi är t ex sugen på skaffa husbil och åka runt en längre period nere i Europa då barnen flyttar hemifrån framöver. Går ju att kombinera med cykel/hyrbil på plats om man inte vill behöva använda husbilen som enda färdmedel för att åka och köpa mjölk eller åka och bada.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Tänkte mer på husvagn, tält, hotell och stuga lite beroende på.Jerker skrev:En av mina bröder, som under många år drivit en husvagns- och husbilsservicefirma, har till en rimlig kostnad lyckats bygga upp en privat park av husvagnar och husbilar för olika ändamål.Fredrik j skrev:Ett alternativ är ju att använda alla sätt beroende på situation.Leo skrev:Har också haft husvagn utan att ha växt upp med det. Inser dock att husbil och husvagn har olika fördelar, liksom hotell och tält Så finns inget som passar alla (situationer). Beror t ex på hur snabbt man vill kunna färdas och länge man står på varje plats.
Vi är t ex sugen på skaffa husbil och åka runt en längre period nere i Europa då barnen flyttar hemifrån framöver. Går ju att kombinera med cykel/hyrbil på plats om man inte vill behöva använda husbilen som enda färdmedel för att åka och köpa mjölk eller åka och bada.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Min bror har en lite annorlunda filosofi! "Det ska va' husvagn..."Fredrik j skrev:Tänkte mer på husvagn, tält, hotell och stuga lite beroende på.Jerker skrev:En av mina bröder, som under många år drivit en husvagns- och husbilsservicefirma, har till en rimlig kostnad lyckats bygga upp en privat park av husvagnar och husbilar för olika ändamål.Fredrik j skrev:Ett alternativ är ju att använda alla sätt beroende på situation.Leo skrev:Har också haft husvagn utan att ha växt upp med det. Inser dock att husbil och husvagn har olika fördelar, liksom hotell och tält Så finns inget som passar alla (situationer). Beror t ex på hur snabbt man vill kunna färdas och länge man står på varje plats.
Vi är t ex sugen på skaffa husbil och åka runt en längre period nere i Europa då barnen flyttar hemifrån framöver. Går ju att kombinera med cykel/hyrbil på plats om man inte vill behöva använda husbilen som enda färdmedel för att åka och köpa mjölk eller åka och bada.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
När vi är på semester och hyr bil på roadtrip så bokar vi nästan spontant dagen innan, eller samma dag, längs vägen. Spontant och enkelt. Har fungerat perfekt i över 20 års tid.LarsL skrev:Personligen föredrar jag alltså att resa spontant utan att behöva boka något månader innan. .
Ser det personligen som en stor frihet att slippa köra runt med, och ta hand om husvagn/husbil. Ytterligare en pryl som skall underhållas/hanteras. Färre prylar = mer bekymmersfritt och friare liv.
Trots att jag har för många grillar.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Mm, smaken är som b***n, delad. Hemifrån är det lite camping hat efter regniga semestrar, en kusin har alltid haft husvagn och vår familj har sett ner på det, en annan kusin har skaffat en lyxig i norge, ”Mein hobby”, han är gammal långtradarchaufför, otroligt skicklig på att backa med släp. Han blev retad av polare med ”Mein kampf” semester när han ska iväg med vagnen.... ;-/. Farsan är en katastrof på att backa med släp, han lär sig aldrig heller. Men perfekt att ha på festivaler när det regnar. Jag gillar frihetsargumentet. Jag är kluven, borde nog testa när ID4 med fyrhjulsdrift och drag kommer.
Senast redigerad av Swede1, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
En seriös dragbil är ju Tesla Semi.
Då är dragvikt och räckvidden inget problem.
https://www.tesla.com/no_NO/semi?redirect=noEstimert basispris
(800 km Rekkevidde)
kr. 1.500.000Nok
Då är dragvikt och räckvidden inget problem.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Instämmer 100%.HX100 skrev:
Jag kör släp med Xen och det är ju ett absolut ett stort plus med el är att den känns knappt att den är där. Trots att ha kört i snöstorm med oplogade vägar så gled den bara med.
Det absolut största problemet med husvagn är att behöva planera för att parkera skiten, och att behöva backa.. Ska man bara hänga på en camping i en vecka så är det väl en ickefråga men jag vill kunna ha friheten i att åka på motorväg i 160km/h och efteråt lulla runt på serpentinvägar.
Med hotels.com som app, att direkt se vad som är ledigt i närheten så är det aldrig ett problem vart man ska bo.
Skulle inte klara av mentalt att hänga på en camping i en vecka. Men precis som du så ser jag bara ofrihet att släpa på en campingvagn på resa. Så många ställen och turer som jag inte kunnat göra om man varit tvungen att ha en husvagn/husbil. Allt från att kört snabbt på slingriga fina vägar i Toscana med en snabb Alfa, eller besökt små byar längst upp på någon bergstopp för lunch/picknick med fantastisk utsikt, till att köra in genom stadsgränder eller små i små pittoreska byar med romerska valv (helt omöjligt att köra igenom med vagn/husbil).
Tar gärna långa bilsemestrar med roadtripper med familjen på 2-3 veckor, men då vill vi uppleva och se saker. Inte hänga på en camping hela tiden. Mer typ se större delen av Kalifornien, norra Italien, eller hela Portugal. Gillar att ha lite grundidéer och vara lite påläst om historia, kultur och mat innan man åker hemifrån, men tar sedan resan spontant som den kommer. Bokar oftast endast första natten man anländer med flyg/hyrbil (bra att ha det klart). Resten bokas spontant under vägen.
Sedan 15 år tillbaka använder vi enbart nätet för att boka hotell/hytter, men för 20 år sedan, och tidigare, så var det Michelins hotell- (och mat)-guider som vi använde tillsammans med att ringa med mobil när vi satt i bilen. Fungerat hur bra som helst att kunna resa spontant.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Vi semestrar även utan husvagn. Har minst en gång om året, vanligtvis kristihimmelsfärd, tagit porschen ner till södra tyskland. Vi har kört mycket i Mosel och Schwarzwald och naturligtvis bor vi då på hotell även om vi brukar boka ett och samma för 3 nätter och utgå från det. Vi har även varit i Coburg.martinot skrev:Så många ställen och turer som jag inte kunnat göra om man varit tvungen att ha en husvagn/husbil. Allt från att kört snabbt på slingriga fina vägar i Toscana med en snabb Alfa, eller besökt små byar längst upp på någon bergstopp för lunch/picknick med fantastisk utsikt, till att köra in genom stadsgränder eller små i små pittoreska byar med romerska valv (helt omöjligt att köra igenom med vagn/husbil).
Ett år flög vi ner och hyrde bil.
Med husvagnen blir det en annan sorts semester där man blir mer oberoende. Eftersom vi ställer husvagnen på en camping gör vi ju naturligtvis utflykter med bilen men vi brukar ju återkomma till husvagnen varje kväll. Vi uppskattar även horisontalläge på stranden utan så mycket aktiviteter.
Det är även ganska trevligt på en camping. Man umgås ganska naturligt med gästerna runtomkring och man träffar mycket folk som ofta är i samma situation som en själv.
Kan bara konstatera att jag även semestrar på ditt sätt och vet vad det innebär medans du verkar ha en ganska liten insikt i hur det är semestra med husvagn.
Klara av mentalt att hänga på en camping?
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Blir man inte beroende av att det finns plats på en camping då?Fredrik j skrev:Med husvagnen blir det en annan sorts semester där man blir mer oberoende. Eftersom vi ställer husvagnen på en camping gör vi ju naturligtvis utflykter med bilen men vi brukar ju återkomma till husvagnen varje kväll. Vi uppskattar även horisontalläge på stranden utan så mycket aktiviteter.
Det är även ganska trevligt på en camping. Man umgås ganska naturligt med gästerna runtomkring och man träffar mycket folk som ofta är i samma situation som en själv.
Vilken situation befinner ni er i?
Jo, är inte okänd med camping. Hyr ibland hytta/stuga om det passar på en resa (tex. genom natursköna Norge). Så har ingen princip emot campingar så sett.
Mer att jag inte ser en fördel att bo i en husvagn när man kan breda ut sig i en fin stuga/hytta med eget fullt utrustat kök och eget badrum (med toa som inte behöver tömmas).
Dessutom mer bekymmersfritt att slippa äga och tänka på en husvagn. Både under resan (enklare att åka var man vill när man inte har husvagn på släp), och dels under resten av året när man inte använder husvagnen.
Sedan kan jag förstå att folk tycker det kan vara en kul sak och kul hobby att hålla på med det. Inget fel i det. Håller ju själv på med vår segelbåt tex. Vore också trist om alla vore lika.
Men jag tror personligen inte att det blir varken billigare eller mer komfortabelt jämfört med att hyra stuga/hytta på campingen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Campingsemester med eldrivet fordon
Det gör inte jag heller. Någon natt går bra, men inte mer än så. Jag föredrar naturcampingar i skogen som egentligen inte är nånting annat än skogsvägar med eluttag. Fricamping är ett annat trevligt alternativ. Det är ju fördelen i Sverige att vi har allemansrätten. Det är också en av anledningarna att jag aldrig skulle ta husvagnen till kontinenten. Skulle aldrig i livet klara av att bo på en tysk camping till exempel.martinot skrev:Skulle inte klara av mentalt att hänga på en camping i en vecka.
Det var f ö mycket länge sedan jag hade en vecka sammanhängande semester. Jag vet inte om jag överhuvudtaget skulle vilja bo i husvagn i flera dagar eller veckor, har aldrig provat. Vi brukar bara använda den för kortare helgturer. Det är ganska lagom tycker jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14