https://www.mestmotor.se/automotorsport ... varumarke/Alrik: Vanvård av Volvos varumärke.
"Bilarna är till stor del omdesignade Volvobilar, vilket ger lite av samma dåliga smak i munnen som när GM i slutet av Saabs levnad försökte rädda affären genom att klä ut Chevrolet Tahoe och Subaru Impreza till Saabar."
Förvirrad, otålig och girig. Sådan är Volvos strategi. Eller rättare sagt, Volvos ägares märkliga varumärkesdribblande. Innan jag fortsätter vill jag ge en stor eloge till alla ingenjörer, fomgivare och marknadsförare som gjort en snudd på makalös resa – som jag är rädd håller på att skadas av tokiga beslut.
Värre än allt som jag hittills skrivit är dock de rykten jag hört om Volvos inbromsande produktutveckling. I spåren av halvledarbristen sägs det att Volvo prioriterar försäljning av nya bilar framför testbilar! Det är penga- och sparfokus.
Biltestarna får inga bilar att köra och projekten stannar av.
Att få in pengar nu är alltså viktigare än att ta fram nya produkter. Det om något måste vara en bottenstrategi.
Vanvård av Volvos varumärke
Moderator: Redaktion
Vanvård av Volvos varumärke
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension