Vanvård av Volvos varumärke

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Vanvård av Volvos varumärke

Inlägg av Zalman3 »

Alrik: Vanvård av Volvos varumärke.

"Bilarna är till stor del omdesignade Volvobilar, vilket ger lite av samma dåliga smak i munnen som när GM i slutet av Saabs levnad försökte rädda affären genom att klä ut Chevrolet Tahoe och Subaru Impreza till Saabar."

Förvirrad, otålig och girig. Sådan är Volvos strategi. Eller rättare sagt, Volvos ägares märkliga varumärkesdribblande. Innan jag fortsätter vill jag ge en stor eloge till alla ingenjörer, fomgivare och marknadsförare som gjort en snudd på makalös resa – som jag är rädd håller på att skadas av tokiga beslut.

Värre än allt som jag hittills skrivit är dock de rykten jag hört om Volvos inbromsande produktutveckling. I spåren av halvledarbristen sägs det att Volvo prioriterar försäljning av nya bilar framför testbilar! Det är penga- och sparfokus.

Biltestarna får inga bilar att köra och projekten stannar av.

Att få in pengar nu är alltså viktigare än att ta fram nya produkter. Det om något måste vara en bottenstrategi.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... varumarke/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension