Vinterhjul til TM3P och ID3

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Beppo
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 feb 2021 08:14
Ort: Kvicksund

Vinterhjul til TM3P och ID3

Inlägg av Beppo »

Efter att ha haft min M3P i någon månad så köpte vi en id3 till min sambo. Det var inte så kul att veva igång en sur diesel när man väl tagit ett steg på elbils-stigen...
Men: nu står man inför det delikata problemet att dessa måste skos med vinterhjul om ca 6 mån. Båda bilarnas respektive fabriksalternativ var sinnessjukt dyra, därav valdes det bort, då en snabbkoll visade att det går att hitta alternativ billigare.
Fråga till forumet: Tips och recensioner på var man köper vinterhjul till dessa. Erfarenhetsutbyte! Jag ser att många har beställt av megahjul. Där verkar de sko sina bilar med däck som heter Frigus?! Hur presterar de i däcktester?
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
VW iD3 Pro Performance - 21
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3584
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Vinterhjul til TM3P och ID3

Inlägg av AAKEE »

När det gäller vinterdäck skulle inte jag gå på några ”okända” däck utan däckstester rekommenderas.
Man måste kanske inte köpa de absolut bästa men skillnaden mellan den bra gruppen med däck och en del andra däck kan vara enorm. Dåliga vinterdäck kan vara livsfarligt så man bör absolut ha koll på vad man köper.
Är norrlänning men har bott i Södra Sverige ett par år, och när det är halkigt där är det ibland halkigt på riktigt så det är nog lika viktigt i Skåne. Inte så många dagar per år ioffsg men när det är halkigt är det det.

Jag köpte från norge, aningen bökigare med inport etc men är väldigt nöjd med fälgarna/däck och servicen.
Köpte denna fälg fast i 19” till min M3P:
http://www.dekk24.no/?CMD=Product&PID=1 ... iameter=20
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Skriv svar