Tips på privatleasing familjebil

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3621
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Tips på privatleasing familjebil

Inlägg av jonasl »

Britax MaxWay i mitten bak och en Axkid Minikid 2 bakom passagerarsätet, med Axkids frigolitkudde för att få den att luta OK. Axkidstolen förskjuten framåt så att den får mycket benutrymme, Britaxsstolen inte så mycket benutrymme. Det hade gått att få in en i framstolen med om man vill men jag tyckte inte jag fick till remmarna så bra då.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Robertrimmevik
elbilist
Inlägg: 638
Blev medlem: 24 sep 2019 12:16

Re: Tips på privatleasing familjebil

Inlägg av Robertrimmevik »

NiklasTesla skrev:
Stabby skrev:
Det är inte benutrymmet som är bekymret, det är ju måttet mellan stolsrygg till stolsrygg som är det intressanta måttet. Eftersom det är en lutning på barnstolen så tar den i ryggstödet på förarstolen om jag skulle köra med "bekvämlig ställning" för min personliga del.

Och ja självklart är provkörning det absolut viktigaste och det är jag medveten om, men jag söker tips på modeller som kan vara värt att titta på som inte kostar en förmögenhet i månaden, tycker att 6k i mån egentligen är för mycket men det ser ut att vara så verkligheten ser ut just nu om det inte kommer upp något dunder erbjudande på nya VAG bilarna exempelvis.
Model 3 har superbra plats för både barnstolar och passagerare. MVH
Jag är 1.75 och satt som en gräshoppa i baksätet på en M3. Min son är 1.82 , han skulle nog inte uppskatta 60 mil ner till Dalarna i den. Tror en M3 passar utmärkt när man är småbarnsförälder. Går bort när man har tonåringar. Fjällsemester fullpackad, med takbox eller skotrar på släp tror jag inte heller att räckvidden blir så imponerande.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Tips på privatleasing familjebil

Inlägg av OfarligTesla »

Robertrimmevik skrev:
Jag är 1.75 och satt som en gräshoppa i baksätet på en M3. Min son är 1.82 , han skulle nog inte uppskatta 60 mil ner till Dalarna i den. Tror en M3 passar utmärkt när man är småbarnsförälder. Går bort när man har tonåringar. Fjällsemester fullpackad, med takbox eller skotrar på släp tror jag inte heller att räckvidden blir så imponerande.
Inga problem att sitta i baksätet tycker jag (är 187 cm), det handlar dock om hur man brukar sitta. Jag sitter bättre i Model 3 än många andra bilar som Volvo V60 osv, i de bilar sitter man på tok för högt och har inte plats för att trycka fram fötterna lika långt.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tips på privatleasing familjebil

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
Robertrimmevik skrev:
Jag är 1.75 och satt som en gräshoppa i baksätet på en M3. Min son är 1.82 , han skulle nog inte uppskatta 60 mil ner till Dalarna i den. Tror en M3 passar utmärkt när man är småbarnsförälder. Går bort när man har tonåringar. Fjällsemester fullpackad, med takbox eller skotrar på släp tror jag inte heller att räckvidden blir så imponerande.
Inga problem att sitta i baksätet tycker jag (är 187 cm), det handlar dock om hur man brukar sitta. Jag sitter bättre i Model 3 än många andra bilar som Volvo V60 osv, i de bilar sitter man på tok för högt och har inte plats för att trycka fram fötterna lika långt.
Ja, när jag provade en ny V60 förra året blev jag förvånad hur mkt mindre plats bak det var än i Model 3. Klasskillnad faktiskt. Jag är 190 och har inga problem att få plats i Model 3, men i V60 var det riktigt tight(gamla V60 gick inte alls).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar