Kul. Ska bli intressant att se om det är någon skillnad mellan den och ID4:an.Leo skrev:Har nu pratat ihop mig med Lator här på forumet. Vi ställer upp och åker tillsammans med start från Ystad i min Skoda Enyaq iV80 RWD.
SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Moderator: Redaktion
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 979
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Model S 90D -2017 Titanium
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Väldigt roligt, då får jag en direkt konkurrent till min ID4! Hoppas det inte blir för trångt vid Ionity-laddarna!Leo skrev:Har nu pratat ihop mig med Lator här på forumet. Vi ställer upp och åker tillsammans med start från Ystad i min Skoda Enyaq iV80 RWD.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kan ju bli trångt även på SuC om många Tesla är med, precis som det kan bli trångt för övriga på Ionity och andra laddare.iAkita skrev:Väldigt roligt, då får jag en direkt konkurrent till min ID4! Hoppas det inte blir för trångt vid Ionity-laddarna!Leo skrev:Har nu pratat ihop mig med Lator här på forumet. Vi ställer upp och åker tillsammans med start från Ystad i min Skoda Enyaq iV80 RWD.
Frågan är om man borde ha ett startfält som är litet antal bilar (för att inte bromsas av tillgängligheten som en avgörande faktor)?
Eller om man borde starta med ett fält som representerar den procentandel elbilar som sålts i Sverige?
Tex. 25% Teslor om var fjärde elbil som sålts är en Tesla, och 75% övriga märken.
Något att fundera på hur man skall göra detta rättvist för att återspegla verkligheten. Kommer potentiellt kunna påverka utgången extremt mycket.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Trevligt! Då blir det lite variation i startfältet. Hade varit skoj med en Taycan, Polestar 2 och en e-tron också.Leo skrev:Har nu pratat ihop mig med Lator här på forumet. Vi ställer upp och åker tillsammans med start från Ystad i min Skoda Enyaq iV80 RWD.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Även Teslor kan ju ladda på t.ex. Ionity, så det tycker jag är att komplicera det i onödan. Tillgänglighet till laddarna är helt enkelt något man får ta i beräknande i sin strategi, vilket gör det hela mer spännande.martinot skrev:Kan ju bli trångt även på SuC om många Tesla är med, precis som det kan bli trångt för övriga på Ionity och andra laddare.iAkita skrev:Väldigt roligt, då får jag en direkt konkurrent till min ID4! Hoppas det inte blir för trångt vid Ionity-laddarna!Leo skrev:Har nu pratat ihop mig med Lator här på forumet. Vi ställer upp och åker tillsammans med start från Ystad i min Skoda Enyaq iV80 RWD.
Frågan är om man borde ha ett startfält som är litet antal bilar (för att inte bromsas av tillgängligheten som en avgörande faktor)?
Eller om man borde starta med ett fält som representerar den procentandel elbilar som sålts i Sverige?
Tex. 25% Teslor om var fjärde elbil som sålts är en Tesla, och 75% övriga märken.
Något att fundera på hur man skall göra detta rättvist för att återspegla verkligheten. Kommer potentiellt kunna påverka utgången extremt mycket.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kommer det att bli några regler, eller är det var man/kvinna för sig
-
- elbilist
- Inlägg: 250
- Blev medlem: 10 okt 2020 00:17
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Samma regler som förra året. Fartböter så blir man diskvalificerad. Vi får komma överens innan start om vi ska ligga exakt på hastighetsgränsen eller om vi vill vara lite mer flexibla och tillåta upp till max 5 km/h över, så man slipper vara en för stor bromskloss på 2+1 vägarna i norr. Jag röstar för det senare men kommer vika mig för majoriteten. Endast deltagare av racet får rösträtt. Vägvalet är fritt och vi vill inte att någon somnar vid ratten, så om man känner sig trött kan man ta en paus och stanna klockan under tiden.wheels skrev:Kommer det att bli några regler, eller är det var man/kvinna för sig
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Så länge det inte är vid en laddstationiAkita skrev:Samma regler som förra året. Fartböter så blir man diskvalificerad. Vi får komma överens innan start om vi ska ligga exakt på hastighetsgränsen eller om vi vill vara lite mer flexibla och tillåta upp till max 5 km/h över, så man slipper vara en för stor bromskloss på 2+1 vägarna i norr. Jag röstar för det senare men kommer vika mig för majoriteten. Endast deltagare av racet får rösträtt. Vägvalet är fritt och vi vill inte att någon somnar vid ratten, så om man känner sig trött kan man ta en paus och stanna klockan under tiden.wheels skrev:Kommer det att bli några regler, eller är det var man/kvinna för sig
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
martinot skrev:Kan ju bli trångt även på SuC om många Tesla är med, precis som det kan bli trångt för övriga på Ionity och andra laddare.iAkita skrev:Väldigt roligt, då får jag en direkt konkurrent till min ID4! Hoppas det inte blir för trångt vid Ionity-laddarna!Leo skrev:Har nu pratat ihop mig med Lator här på forumet. Vi ställer upp och åker tillsammans med start från Ystad i min Skoda Enyaq iV80 RWD.
Frågan är om man borde ha ett startfält som är litet antal bilar (för att inte bromsas av tillgängligheten som en avgörande faktor)?
Eller om man borde starta med ett fält som representerar den procentandel elbilar som sålts i Sverige?
Tex. 25% Teslor om var fjärde elbil som sålts är en Tesla, och 75% övriga märken.
Något att fundera på hur man skall göra detta rättvist för att återspegla verkligheten. Kommer potentiellt kunna påverka utgången extremt mycket.
Om det skulle bli alldeles för många bilar så kan man ju stacka upp fältet i flera grupper med någon halvtimme emellan.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
"Teslabjörn" har svarat och han har tyvärr inte möjlighet att delta. Men ni får såklart gärna ställa upp ändå!iAkita skrev:Vad roligt, jag lägger till dig till den preliminära deltagarlistan så får vi hoppas att ytterligare några tillkommer. Jag har kollar intresset i några Facebook-grupper också. Det stämmer att vi startar i Ystad på fredag och kör tillbaka på söndag.Daven skrev:Jag hoppas att det är fler som är sugna och vill hänga på så att det kan bli ett gäng bilar likt förra året, så att detta kan bli av.
Jag kan antagligen den första helgen så jag anmäler mig med min SR+ -19. Måste dock dubbelkolla innan jag kan ge 100% besked.
Så jag har förstått det rätt så är uppresan fredag och tillbaka söndag?
Lophornis skrev:Får du med TeslaBjörn då ställer jag upp med min ioniq 28kWh igen.Jag har kontaktat Björn. Om han mot förmodan har tid och lust får ni baske mig stå för ert ordZalman3 skrev:Får du med Björn Nyland ställer jag upp!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kul idé! Alltid sugen på road trip, så hänger gärna på i min e-tron 50 -20.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kul med en e-tron! Tror den kan bli en fin underdog som kan prestera bättre än vad många väntar sig, och ge de andra bilarna en god fight tack vare sin laddeffekt.Wilson skrev:Kul idé! Alltid sugen på road trip, så hänger gärna på i min e-tron 50 -20.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Angående hastighet så känns som "maximalt exakt på hastighetsbegränsning enligt en GPS" kan vara en tydlig och enkel lösning. Det innebär då ofta +5-7 över på hastighetsmätaren och att man då flyter med vettigt i trafiken är min personliga upplevelse.
Dessutom är det enkelt att kommunicera och dessutom oantastligt om någon frågar då media och andra eventuellt håller koll på eventet. Känns onödigt att ett elbilsarrangemang riskerar att dra på sig kritik/negativa kommentarer om att man gått ut med att man får köra "lagom för fort".
Dessutom är det enkelt att kommunicera och dessutom oantastligt om någon frågar då media och andra eventuellt håller koll på eventet. Känns onödigt att ett elbilsarrangemang riskerar att dra på sig kritik/negativa kommentarer om att man gått ut med att man får köra "lagom för fort".
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Härligt, det blir en rolig mix av bilar i år! Positivt om vi kan visa att det finns en bil för alla som klarar sträckan också.Wilson skrev:Kul idé! Alltid sugen på road trip, så hänger gärna på i min e-tron 50 -20.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag hoppas att samtliga nu anmälda intresserade av att delta på en gemensam middag på kvällen i Haparanda? Låt mig i så fall även veta om ni har med er en co-driver så jag kan boka bord.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag kan åka med Umeå-Haparanda-Umeå.iAkita skrev:Jag hoppas att samtliga nu anmälda intresserade av att delta på en gemensam middag på kvällen i Haparanda? Låt mig i så fall även veta om ni har med er en co-driver så jag kan boka bord.
Och vill därmed vara med på middag på kvällen i Haparanda.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Ju fler desto bättre! Då bokar jag bord åt dig också!Zalman3 skrev:Jag kan åka med Umeå-Haparanda-Umeå.iAkita skrev:Jag hoppas att samtliga nu anmälda intresserade av att delta på en gemensam middag på kvällen i Haparanda? Låt mig i så fall även veta om ni har med er en co-driver så jag kan boka bord.
Och vill därmed vara med på middag på kvällen i Haparanda.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Toppen!!!iAkita skrev:Ju fler desto bättre! Då bokar jag bord åt dig också!Zalman3 skrev:Jag kan åka med Umeå-Haparanda-Umeå.iAkita skrev:Jag hoppas att samtliga nu anmälda intresserade av att delta på en gemensam middag på kvällen i Haparanda? Låt mig i så fall även veta om ni har med er en co-driver så jag kan boka bord.
Och vill därmed vara med på middag på kvällen i Haparanda.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Ja, jag tycker Audin funkar riktigt bra Nu är det ju bara lilla batteriet jag har, så väntar mig inga stordåd, men det blir en kul utmaning att försöka nå en så bra bra tid som möjligt utifrån förutsättningarna.martinot skrev:Kul med en e-tron! Tror den kan bli en fin underdog som kan prestera bättre än vad många väntar sig, och ge de andra bilarna en god fight tack vare sin laddeffekt.Wilson skrev:Kul idé! Alltid sugen på road trip, så hänger gärna på i min e-tron 50 -20.
Var ute på en liknande (men kortare) tur i februari när vi försökte göra om AMS 75-mils elbilstest, där Model 3 presterade oväntat svagt, och vi ville se vad som händer när det inte strular så som det gjorde för AMS testförare.
I februari tävlade jag mot SR+, och det gick bättre än jag vågat hoppas på. En 55:a hade varit med och tampats i toppen med LR.
Men... Haparanda är en heelt annan resa. Ont om riktigt snabba laddare norr om Sundsvall, och då straffar sig e-trons höga förbrukning fort. Id4/Enyaq har alla förutsättningar att dra ifrån mig tack vare att de är så mycket effektivare. Och Teslorna har ju både superchargers hela vägen och snålheten på sin sida.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -elbil-12/
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Ja, det här blir riktigt kul! Hänger så klart med på middag, men vill hålla antalet öppet ett tag till. Kan bli så att jag får med mig en co-driver.iAkita skrev:Härligt, det blir en rolig mix av bilar i år! Positivt om vi kan visa att det finns en bil för alla som klarar sträckan också.Wilson skrev:Kul idé! Alltid sugen på road trip, så hänger gärna på i min e-tron 50 -20.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kul att du är med!Wilson skrev:Ja, jag tycker Audin funkar riktigt bra Nu är det ju bara lilla batteriet jag har, så väntar mig inga stordåd, men det blir en kul utmaning att försöka nå en så bra bra tid som möjligt utifrån förutsättningarna.martinot skrev:Kul med en e-tron! Tror den kan bli en fin underdog som kan prestera bättre än vad många väntar sig, och ge de andra bilarna en god fight tack vare sin laddeffekt.Wilson skrev:Kul idé! Alltid sugen på road trip, så hänger gärna på i min e-tron 50 -20.
Var ute på en liknande (men kortare) tur i februari när vi försökte göra om AMS 75-mils elbilstest, där Model 3 presterade oväntat svagt, och vi ville se vad som händer när det inte strular så som det gjorde för AMS testförare.
I februari tävlade jag mot SR+, och det gick bättre än jag vågat hoppas på. En 55:a hade varit med och tampats i toppen med LR.
Men... Haparanda är en heelt annan resa. Ont om riktigt snabba laddare norr om Sundsvall, och då straffar sig e-trons höga förbrukning fort. Id4/Enyaq har alla förutsättningar att dra ifrån mig tack vare att de är så mycket effektivare. Och Teslorna har ju både superchargers hela vägen och snålheten på sin sida.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -elbil-12/
Det sagt så hade det varit roligt och intressant om någon med en e-tron sportback 55 ville ställa upp. Tror den skulle kunna ge en ytterligare tuffare match för de andra.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Ok. Jag böjer mig alltså för den stora massan och hänger med igen fast bara som copilot... (ger dock inte upp tankarna på en inlandsutmaning men det kanske blir ett lite annat upplägg...)
Kul att se att det finns ganska många olika bilar redan i startfältet. Givetvis skulle det vara kul med ännu fler... Polestar, Kona, EQA/C, i-Pace och givetvis nån S-Raven.
Jag håller med Leo (givetvis, för bilfreden... ) och anser att gps-mätt hastighetsgräns är det enda vettiga. Att man presenterar sin hastighet på Glympse tycker jag också är rimligt även om den tillfälligtvis kan visa lite fel. Sen eftersom vägvval är fritt så ser jag inget problem med att alla startar samtidigt så länge det inte blir 20 anmälda... Lite taktikkörning kan ju ge intressanta resultat.
Kul att se att det finns ganska många olika bilar redan i startfältet. Givetvis skulle det vara kul med ännu fler... Polestar, Kona, EQA/C, i-Pace och givetvis nån S-Raven.
Jag håller med Leo (givetvis, för bilfreden... ) och anser att gps-mätt hastighetsgräns är det enda vettiga. Att man presenterar sin hastighet på Glympse tycker jag också är rimligt även om den tillfälligtvis kan visa lite fel. Sen eftersom vägvval är fritt så ser jag inget problem med att alla startar samtidigt så länge det inte blir 20 anmälda... Lite taktikkörning kan ju ge intressanta resultat.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7071
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kul!lator skrev:Ok. Jag böjer mig alltså för den stora massan och hänger med igen fast bara som copilot... (ger dock inte upp tankarna på en inlandsutmaning men det kanske blir ett lite annat upplägg...)
Kul att se att det finns ganska många olika bilar redan i startfältet. Givetvis skulle det vara kul med ännu fler... Polestar, Kona, EQA/C, i-Pace och givetvis nån S-Raven.
Jag håller med Leo (givetvis, för bilfreden... ) och anser att gps-mätt hastighetsgräns är det enda vettiga. Att man presenterar sin hastighet på Glympse tycker jag också är rimligt även om den tillfälligtvis kan visa lite fel. Sen eftersom vägvval är fritt så ser jag inget problem med att alla startar samtidigt så länge det inte blir 20 anmälda... Lite taktikkörning kan ju ge intressanta resultat.
Det här med GPS-mätt hastighet är jag dock lite förvirrad över, för mig innebär det att köra enligt hastighetsbegränsningen, eftersom min X är extremt exakt i sin hastighetsmätare, det diffar kanske +/- 1 km/h mot GPS, och även mot alla hastighetsdisplayer som ofta finns i danska och tyska byar och städer.
Gäller inte det alla Tesla alltså? I mina fossilbilar så var det ju glädjemätare, men jag trodde alla Tesla visade korrekt hastighet
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3278
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det är samma i min M3LR. Den visar 1 km/h över hastighet mätt med GPS.fth skrev:Det här med GPS-mätt hastighet är jag dock lite förvirrad över, för mig innebär det att köra enligt hastighetsbegränsningen, eftersom min X är extremt exakt i sin hastighetsmätare, det diffar kanske +/- 1 km/h mot GPS, och även mot alla hastighetsdisplayer som ofta finns i danska och tyska byar och städer.
Gäller inte det alla Tesla alltså? I mina fossilbilar så var det ju glädjemätare, men jag trodde alla Tesla visade korrekt hastighet
/fth
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.