SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Moderator: Redaktion
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Polestar har avtal med Ionity. Jag betalar ca 3.50kr/kWh där. (0,35€.. men det är rätt nära 3.50kr)
Lyckades ladda gratis på Powerstop Mjölby, och sen blev det nån laddning på Charge&Drive som jag har dålig koll på priset på än.. ca 4kr/kWh tror jag.
Även nån laddning på Bee/Mer blev det och där har jag abonnemang (99kr/månaden) och betalar då bara 2.50kr/kWh.
Lyckades ladda gratis på Powerstop Mjölby, och sen blev det nån laddning på Charge&Drive som jag har dålig koll på priset på än.. ca 4kr/kWh tror jag.
Även nån laddning på Bee/Mer blev det och där har jag abonnemang (99kr/månaden) och betalar då bara 2.50kr/kWh.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
3,54kr/kWh får polestar-ägare betala hos ionity genom plugsurfing. Det finns ingen sammanställning med vad varje deltagare betalade totalt?lator skrev:Det kom en fråga om kostnaden för att göra denna resa och hur det skiljer mellan bilarna. I Auto Motor & Sports vintertest runt Mellansverige så angavs kostnaden för de bilar som deltog men dessa siffror påverkas ju väldigt mycket av hur man laddar och med vilket avtal. I årets SECC så deltog ju både Teslor och bilar som laddar på övriga laddstationer, företrädesvis Ionity utifrån vad jag noterade. Av Teslorna så hade Robin med sin gamla S P85+ fri laddning medan de treor som körde kan ha haft allt från fri laddning till att betala ordinarie pris hos Tesla (vilka varierar ganska kraftigt men runt 4 kr/kWh i snitt). VW har haft erbjudanden som har följt med vid köp av vissa bilar som kan innebära fri laddning under en tidsperiod eller visst många kWh. Skoda har vad jag vet inget sådant men man kan ju ha kvar av erbjudande från VW... Vol... Polestar vet jag faktisk inte vad de erbjuder men det får vi säkert höra från Joel. Audi har ju skickat med ett abonnemang hos Ionity som ger ett pris på ca 3 kr per kWh som jag antar att Wilson körde med utom på de ställen där det inte fanns Ionity.
Slutsatsen av detta blir att priserna kan variera från noll till mycket dyrt på långresor. Om man kör rimligt mycket per månad och kan acceptera att ladda med 50 - 100 kW så har ju Bee (eller Mer som de nu heter) 450 kWh för 399 kr vilket nog är ganska svårslaget men ska det gå fort (+150 kW) så kostar det mera. 5,25 tar väl EON och många andra håller sig till denna nivå utom Ionitys 8,70 då... Sen avgör ju bilens förbrukning givetvis vad det kostar i slutändan. Model 3 drar ju bara ungefär hälften av vad en E-tron behöver.
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag vet själv inte vad jag betalade totalt. Så många kort och laddare och allt man tänkte på var att få igång laddaren på sekunder..Jojje167 skrev:3,54kr/kWh får polestar-ägare betala hos ionity genom plugsurfing. Det finns ingen sammanställning med vad varje deltagare betalade totalt?lator skrev:Det kom en fråga om kostnaden för att göra denna resa och hur det skiljer mellan bilarna. I Auto Motor & Sports vintertest runt Mellansverige så angavs kostnaden för de bilar som deltog men dessa siffror påverkas ju väldigt mycket av hur man laddar och med vilket avtal. I årets SECC så deltog ju både Teslor och bilar som laddar på övriga laddstationer, företrädesvis Ionity utifrån vad jag noterade. Av Teslorna så hade Robin med sin gamla S P85+ fri laddning medan de treor som körde kan ha haft allt från fri laddning till att betala ordinarie pris hos Tesla (vilka varierar ganska kraftigt men runt 4 kr/kWh i snitt). VW har haft erbjudanden som har följt med vid köp av vissa bilar som kan innebära fri laddning under en tidsperiod eller visst många kWh. Skoda har vad jag vet inget sådant men man kan ju ha kvar av erbjudande från VW... Vol... Polestar vet jag faktisk inte vad de erbjuder men det får vi säkert höra från Joel. Audi har ju skickat med ett abonnemang hos Ionity som ger ett pris på ca 3 kr per kWh som jag antar att Wilson körde med utom på de ställen där det inte fanns Ionity.
Slutsatsen av detta blir att priserna kan variera från noll till mycket dyrt på långresor. Om man kör rimligt mycket per månad och kan acceptera att ladda med 50 - 100 kW så har ju Bee (eller Mer som de nu heter) 450 kWh för 399 kr vilket nog är ganska svårslaget men ska det gå fort (+150 kW) så kostar det mera. 5,25 tar väl EON och många andra håller sig till denna nivå utom Ionitys 8,70 då... Sen avgör ju bilens förbrukning givetvis vad det kostar i slutändan. Model 3 drar ju bara ungefär hälften av vad en E-tron behöver.
Nån laddare som krånglade upp norröver att få igång testade jag typ 3 kort på innan jag fick igång den.. då med nått av korten som säkert tar roaming-avgift.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det kostar att ligga på topp!joel80 skrev:Jag vet själv inte vad jag betalade totalt. Så många kort och laddare och allt man tänkte på var att få igång laddaren på sekunder..
Nån laddare som krånglade upp norröver att få igång testade jag typ 3 kort på innan jag fick igång den.. då med nått av korten som säkert tar roaming-avgift.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 176
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Min laddkostnad blev ganska lätt iallafall 12 kr för laddning på torget i Ystad
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kan inte sova (förbannade måndagar) så ligger och planerar/kollar inför i sommar!
Det blir fler laddare att välja mellan, lite snabbare laddare i Övik t.ex, och kansie har OKQ8 och/eller Cirkle K fått upp nått i Umeå tills dess. Tror jwg kan kapa rejält med tid, inte bara med nya laddare, OTA till Polestar 2 har gjort rejäl skillnad på laddkurvan och ska ha gjort lite på förbrukningen också.
Måste också planera lite mer för livesändningen.
Vilka känner att de kommer göra resan igen och vilka nya kan vi få med?!
Det blir fler laddare att välja mellan, lite snabbare laddare i Övik t.ex, och kansie har OKQ8 och/eller Cirkle K fått upp nått i Umeå tills dess. Tror jwg kan kapa rejält med tid, inte bara med nya laddare, OTA till Polestar 2 har gjort rejäl skillnad på laddkurvan och ska ha gjort lite på förbrukningen också.
Måste också planera lite mer för livesändningen.
Vilka känner att de kommer göra resan igen och vilka nya kan vi få med?!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 176
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag skulle gärna köra igen
Men vi borde prova en annan rutt så det blir lite mer taktik än bara köra e4an...
Va extremt roligt att köra märkligt nog så måste vara med på något sätt iallafall
Men vi borde prova en annan rutt så det blir lite mer taktik än bara köra e4an...
Va extremt roligt att köra märkligt nog så måste vara med på något sätt iallafall
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag är också lite sugen på att vara med nästa år. Har följt tävlingen i något år, men fick blodad tand efter att ha följt Joels livesändning samt träffade honom vid ionity här i Sundsvall vid resan norrut. Blir spännande
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag är också sugen.
Tyvärr så krockade det med andra aktiviteter sist.
Tyvärr så krockade det med andra aktiviteter sist.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag byter min ID4 mot en EV6 om några dagar och självklart är jag sugen på att vara med och se vad den går för i sommar!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Undrar om Teslas Superchargers kommer hinna öppnas för alla.
Det vore lite spännande för tävlingen.
Det vore lite spännande för tävlingen.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag är jättesugen på en omgång till!
Hade tufft att hänga med i min E-tron i somras, men hämtar ut en Ioniq 5 imorrn, som jag hoppas skall vara mer konkurrenskraftig.
Liksom Robin tycker jag att man skall fundera på att ändra rutt. Diskussionen var uppe redan inför förra året. Och jag ser gärna att vi åker till en något mer spännande destination. Att det går att åka till Haparanda med elbil, utan att späka sig, ser jag som bevisat sedan länge.
Varför inte Riksgränsen om man skall hålla sig i Sverige? Fast har man åkt så långt kan man väl lika gärna ta sig till Lofoten eller Nordkapp? Eller varför inte Kirkenes, eller Murmansk om man ändå håller på?
Men ju mer avancerat man gör det, ju större åtagande och ansträngning blir det från deltagarna. Vad mäktar vi med?
Sedan kan man ju diskutera upplägget i övrigt. Redan i somras pratade vi om att ha som krav att varje ekipage skall ha en co-driver. Speciellt som vi börjar få lite medial uppmärksamhet. SVT rapporterade iaf lokalt, och då känns det inte superproffsigt att, som jag, sträckköra själv ToR Ystad-Haparanda.
Tiden är förbi, då man kan hävda att laddpauserna räcker för att återhämta sig. Nu går det så fort att ladda, att man knappt hinner äta eller gå på toa. Och vi brukar ju här i forumet skratta åt alla bakåtsträvande fossilbilister som kräver 100 mils räckvidd på Autobahn… Då skall vi inte själva vara sämre.
Dessutom går tävligen i någon mån under Tesla-flagg. Det vore fruktansvärt om någon råkade ut för en olycka, orsakat av att hen varit vaken i 20h. Framför allt för de som är inblandade, men även ur PR-hänseende för tävlingen, klubben och Tesla.
Av intresset som tävlingen genererade förra året, ser jag en stor potential i att utveckla konceptet vidare, så att följarna lättare kan hänga med i vad som händer i tävlingen. Att döma av Glympse-appen hade vi tiotusentals check-ins (säkerligen inte unika följare).
Joel livestreamade och gav stort mervärde för de som hängde med där. Föredömligt!
Har man en extra förare med i varje ekipage, kan den som inte kör underlätta med att uppdatera och rapportera löpande. Blir mycket mer givande för åskådarna att hänga med då.
Hade tufft att hänga med i min E-tron i somras, men hämtar ut en Ioniq 5 imorrn, som jag hoppas skall vara mer konkurrenskraftig.
Liksom Robin tycker jag att man skall fundera på att ändra rutt. Diskussionen var uppe redan inför förra året. Och jag ser gärna att vi åker till en något mer spännande destination. Att det går att åka till Haparanda med elbil, utan att späka sig, ser jag som bevisat sedan länge.
Varför inte Riksgränsen om man skall hålla sig i Sverige? Fast har man åkt så långt kan man väl lika gärna ta sig till Lofoten eller Nordkapp? Eller varför inte Kirkenes, eller Murmansk om man ändå håller på?
Men ju mer avancerat man gör det, ju större åtagande och ansträngning blir det från deltagarna. Vad mäktar vi med?
Sedan kan man ju diskutera upplägget i övrigt. Redan i somras pratade vi om att ha som krav att varje ekipage skall ha en co-driver. Speciellt som vi börjar få lite medial uppmärksamhet. SVT rapporterade iaf lokalt, och då känns det inte superproffsigt att, som jag, sträckköra själv ToR Ystad-Haparanda.
Tiden är förbi, då man kan hävda att laddpauserna räcker för att återhämta sig. Nu går det så fort att ladda, att man knappt hinner äta eller gå på toa. Och vi brukar ju här i forumet skratta åt alla bakåtsträvande fossilbilister som kräver 100 mils räckvidd på Autobahn… Då skall vi inte själva vara sämre.
Dessutom går tävligen i någon mån under Tesla-flagg. Det vore fruktansvärt om någon råkade ut för en olycka, orsakat av att hen varit vaken i 20h. Framför allt för de som är inblandade, men även ur PR-hänseende för tävlingen, klubben och Tesla.
Av intresset som tävlingen genererade förra året, ser jag en stor potential i att utveckla konceptet vidare, så att följarna lättare kan hänga med i vad som händer i tävlingen. Att döma av Glympse-appen hade vi tiotusentals check-ins (säkerligen inte unika följare).
Joel livestreamade och gav stort mervärde för de som hängde med där. Föredömligt!
Har man en extra förare med i varje ekipage, kan den som inte kör underlätta med att uppdatera och rapportera löpande. Blir mycket mer givande för åskådarna att hänga med då.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Vad sägs om Ystad - Mo i Rana (övernattning) sedan Mo i Rana - Oslo - Ystad.
Varje ekipage får ett start nummer sedan startar man med slumpvis ordning 20min mellanrum. Detta från Ystad.
Från Mo i Rana så blir det gemensam start (genom Norge) till Ystad.
Fast allt hänger på om covid restriktioner är släppta.
Detta vore epic.
Varje ekipage får ett start nummer sedan startar man med slumpvis ordning 20min mellanrum. Detta från Ystad.
Från Mo i Rana så blir det gemensam start (genom Norge) till Ystad.
Fast allt hänger på om covid restriktioner är släppta.
Detta vore epic.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det kunde vara något . Blir väl fortfarande i min 100D om inte nya S LR kommit! Ska försöka ragga en co-pilot
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag är helt med på att åka till Norge!
Lite jobbigt med att starta/komma i mål nere i Ystad då det är långt hem därifrån.
Men kanske svårt eller inte lika kul att få till start typ i Stockholmsområdet.
Vi skulle helt klart vinna på att ha någon gemensam sida/plattform där vi kan samla all info kring tävlingen.
Där varje förare/codriver kontinuerligt kan lägga upp bilder eller text och där man kan bädda in eller länka till livesändning.
Har kollat lite på TeslaBjørns senaste livesändingar, han verkar lyckats få till ett samarbete med chargefinder där man ser hans live-färd på den kartan.
https://chargefinder.com/en/teslabjorn
Kanske kunde man få till nått liknade för det här där allas position kan synas, och att vi har lite stabilare grund än vad Glympse var/är. Samt att ChargeFinder kanske är intresserad av att hjälpa oss att pusha lite för det här.
Är det någon som har en kontakt på Chargefinder?
Jag har folk som nästan bråkar om att få vara codriver kommande tävling. Skulle ta med fler, men då ökar ju vikten och jag kan förlora viktiga minuter!
Lite jobbigt med att starta/komma i mål nere i Ystad då det är långt hem därifrån.
Men kanske svårt eller inte lika kul att få till start typ i Stockholmsområdet.
Vi skulle helt klart vinna på att ha någon gemensam sida/plattform där vi kan samla all info kring tävlingen.
Där varje förare/codriver kontinuerligt kan lägga upp bilder eller text och där man kan bädda in eller länka till livesändning.
Har kollat lite på TeslaBjørns senaste livesändingar, han verkar lyckats få till ett samarbete med chargefinder där man ser hans live-färd på den kartan.
https://chargefinder.com/en/teslabjorn
Kanske kunde man få till nått liknade för det här där allas position kan synas, och att vi har lite stabilare grund än vad Glympse var/är. Samt att ChargeFinder kanske är intresserad av att hjälpa oss att pusha lite för det här.
Är det någon som har en kontakt på Chargefinder?
Jag har folk som nästan bråkar om att få vara codriver kommande tävling. Skulle ta med fler, men då ökar ju vikten och jag kan förlora viktiga minuter!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kanske:
Ystad - Mo i Rana (1600km och 19h utan pause enligt Google)
Mo i Rana - Oslo - Stockholm. (Ca 1480km och 18:49h utan pause enligt Google)
Ystad - Mo i Rana (1600km och 19h utan pause enligt Google)
Mo i Rana - Oslo - Stockholm. (Ca 1480km och 18:49h utan pause enligt Google)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Är öppen för andra rutter, men Ystad - Haparanda är ju ändå det klassiska blå bandet. För att kunna jämföra tider med tidigare år så är det en fördel om man vidhåller vid samma sträcka.
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Tror också krav på Co-driver är rimligt. Då kanske också "rapporteringen/uppdateringen" från bilarna blir både bättre/roligare/säkrare under hela resan. Slippa frågor om vem som tagit kort, skrivit inlägg, kör&vilo-tider osv.
Skulle tro att det medial intresset kan bli lite större nästa år och skulle det hända en olycka så är antagligen "lämnade elbilar på snökaos på E6:an" en fläkt i världsrymden jämfört med rubrikerna från "vansinnesrace med elbilar genom Sverige".
Släpandes på en hög 1000kg Thule flyttsläp så behöver vi inte åka så låååångt för att få utslag (Kräver dock BE eller B96 körkort på de flesta elbilar). Med en 750kg obromsad gallersläp går det kanske enklare med körkorten. Kan dock bli lite kaosartat/strul/dålig PR med många laddande bilar med släp på vissa ställen som ska samsas med övriga elbilister.
Eller en "tvist" med huvudstäderna runt, valfri väg. Ystad-Köpenhamn-Oslo-Haparanda-Helsingfors-Stockholm-Ystad?
Alt: en tvist med något/några jippon längs vägen där "vanliga/nya" elbilister kan komma och prata med "rutinerade elbilsrävar" på ett par väl valda platser i Sverige.
Jaktstarten kändes i alla fall som en riktig "hit" som gjorde racet mot Ystad betydligt mer intressant på slutklämmen med 4 bilar inom 11 minuter.
Har precis hämtat ut EV6:an förra veckan (AWD Plus) och Enyaqen (iV80) får gå vidare mot nya äventyr på onsdag.
Skulle tro att det medial intresset kan bli lite större nästa år och skulle det hända en olycka så är antagligen "lämnade elbilar på snökaos på E6:an" en fläkt i världsrymden jämfört med rubrikerna från "vansinnesrace med elbilar genom Sverige".
Släpandes på en hög 1000kg Thule flyttsläp så behöver vi inte åka så låååångt för att få utslag (Kräver dock BE eller B96 körkort på de flesta elbilar). Med en 750kg obromsad gallersläp går det kanske enklare med körkorten. Kan dock bli lite kaosartat/strul/dålig PR med många laddande bilar med släp på vissa ställen som ska samsas med övriga elbilister.
Eller en "tvist" med huvudstäderna runt, valfri väg. Ystad-Köpenhamn-Oslo-Haparanda-Helsingfors-Stockholm-Ystad?
Alt: en tvist med något/några jippon längs vägen där "vanliga/nya" elbilister kan komma och prata med "rutinerade elbilsrävar" på ett par väl valda platser i Sverige.
Jaktstarten kändes i alla fall som en riktig "hit" som gjorde racet mot Ystad betydligt mer intressant på slutklämmen med 4 bilar inom 11 minuter.
Har precis hämtat ut EV6:an förra veckan (AWD Plus) och Enyaqen (iV80) får gå vidare mot nya äventyr på onsdag.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
joel80 skrev:Kanske:
Ystad - Mo i Rana (1600km och 19h utan pause enligt Google)
Mo i Rana - Oslo - Stockholm. (Ca 1480km och 18:49h utan pause enligt Google)
Förslaget var att man kan köra Sverige upp till Mo I Rana och Norge på väg hemåt. Detta skulle även sätta laddningar på prov jämfört med Sverige kontra Norge
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Sant... jag har ju sett fram emot att kunna förbättra förra årets tid rejält.Jojje167 skrev:Är öppen för andra rutter, men Ystad - Haparanda är ju ändå det klassiska blå bandet. För att kunna jämföra tider med tidigare år så är det en fördel om man vidhåller vid samma sträcka.
Svårt det här.. vi behöver en envåldshärskare som tar beslut här.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
E4 vägen upp, men på vägen ner är den förbjuden.
Då får man dels möjlighet att jämföra tid upp, dels se vilka andra vägar folk väljer tillbaka.
Då får man dels möjlighet att jämföra tid upp, dels se vilka andra vägar folk väljer tillbaka.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Svårt norr om typ Hälsingland, finns få vägar som går söderut förutom E4 samt dåligt nog med HPC-laddare även längst med E4an.taliz skrev:E4 etc vägen upp, men på vägen ner är den förbjuden.
Plus att man lägger på enormt mycket tid så tror inte ens ett dygn skulle räcka för att ta sig ner då.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Den blir spännande: inlandsvägen från Sorsele söderut. Undrar om det går...?taliz skrev:E4 vägen upp, men på vägen ner är den förbjuden.
Då får man dels möjlighet att jämföra tid upp, dels se vilka andra vägar folk väljer tillbaka.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Har inte Tesla öppnat upp för alla innan sommaren är det en väldigt långsam väg för alla som inte kan ladda på SUC.PapaD skrev:Den blir spännande: inlandsvägen från Sorsele söderut. Undrar om det går...?taliz skrev:E4 vägen upp, men på vägen ner är den förbjuden.
Då får man dels möjlighet att jämföra tid upp, dels se vilka andra vägar folk väljer tillbaka.
Det finns 50kW-laddare, men det blir rätt många sånna laddningar, istället för bara en längst med kusten (En lucka som ev de hinner bygga bort till i sommar om de kan få till nått i Umeå)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 968
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Vad sägs om Stockholm - Gibraltar? Jag kan ordna några övernattningar i vårt hus i Fuengirola för våra tävlande.
Bra att ni växlar upp med nya bilar, i sommar hoppas jag på lite tuffare motstånd
Bra att ni växlar upp med nya bilar, i sommar hoppas jag på lite tuffare motstånd