Tiden och rekordet är ju bra enkel väg så det går väl bra att bra åka åt ett håll.AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Moderator: Redaktion
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det går bra att bara köra den ena delsträckan. Det var det några stycken som gjorde förra året. Är du sugen att hänga på? Totalvinnare kan man bara bli om man kör åt båda hållen.AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag körde utanför tävlan, ett annat datum, bara för min egen ros skull och gjorde då så här:AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blir jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
Etapp 1: Nyköping-Haparanda (sov i bilen)
Etapp 2: Haparanda-Nyköping (sov hemma)
Etapp 3: Nyköping-Ystad ToR
-
- elbilist
- Inlägg: 250
- Blev medlem: 10 okt 2020 00:17
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Gör gärna det!iAkita skrev:Inga problem, jag kan boka bord åt dig också. Håller med om att det skulle vara roligt att få ta en titt på iX3:an.Hmpftfhdns skrev:Det skulle jag också kunna göra med iX3iAkita skrev:Ju fler desto bättre! Då bokar jag bord åt dig också!Zalman3 skrev:
Jag kan åka med Umeå-Haparanda-Umeå.
Och vill därmed vara med på middag på kvällen i Haparanda.
Blir inte en del av racet då antar jag, men säkert trevligt
Det är väl fortfarande 8 pers per sällskap inomhus? Går alltid att ta två bord förstås.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka påLarsL skrev:Tiden och rekordet är ju bra enkel väg så det går väl bra att bra åka åt ett håll.AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset det är iaf mitt huvudalternativ nu
(Sedan håller jag på att spela in en månads föreläsningar i avancerad 3D-CAD och FEM-beräkningar som börjar
V35 men det borde gå snabbt ju har spelat in hälften nu på den sk ”semestern” från mitt ena
heltidsjobb som konstruktör ja och så min egen verksamhet med 3D-printning såklart hehe… jag är inte
arbetsnarkoman…. Gillar pengar däremot… självbedrägeri? Ja kanske liiiite)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Tryckte på gillaknappen men skulle ju egentligen vilja säga...Bjelke skrev:
Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka på
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset det är iaf mitt huvudalternativ nu
(Sedan håller jag på att spela in en månads föreläsningar i avancerad 3D-CAD och FEM-beräkningar som börjar
V35 men det borde gå snabbt ju har spelat in hälften nu på den sk ”semestern” från mitt ena
heltidsjobb som konstruktör ja och så min egen verksamhet med 3D-printning såklart hehe… jag är inte
arbetsnarkoman…. Gillar pengar däremot… självbedrägeri? Ja kanske liiiite)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag är inte säker på att jag hängde med på alla de där turerna , men kan ni haka på i någon form är det såklart supertrevligt! Det enda ni behöver meddela i förväg är om ni vill vara med på middagen i Haparanda, så jag kan boka bord åt er också.Bjelke skrev:Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka påLarsL skrev:Tiden och rekordet är ju bra enkel väg så det går väl bra att bra åka åt ett håll.AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset det är iaf mitt huvudalternativ nu
(Sedan håller jag på att spela in en månads föreläsningar i avancerad 3D-CAD och FEM-beräkningar som börjar
V35 men det borde gå snabbt ju har spelat in hälften nu på den sk ”semestern” från mitt ena
heltidsjobb som konstruktör ja och så min egen verksamhet med 3D-printning såklart hehe… jag är inte
arbetsnarkoman…. Gillar pengar däremot… självbedrägeri? Ja kanske liiiite)
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 176
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Min plan är att starta i västerås och köra ner till starten och sen vara med Ystad - Haparanda - västerås sen kallar familjen tydligen...
Körde en liten tur igår på 50 mil om inte jag kommer sist får jag vara extrem glad
Cargegate (snälla tesla öka min laddfart) bil med 20 000 mil på mätaren och med 21" hjul
Blir en väldigt bra visning hur mycket bättre bilarna faktiskt blivit
Körde en liten tur igår på 50 mil om inte jag kommer sist får jag vara extrem glad
Cargegate (snälla tesla öka min laddfart) bil med 20 000 mil på mätaren och med 21" hjul
Blir en väldigt bra visning hur mycket bättre bilarna faktiskt blivit
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 980
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Tycker ni ska välja Haparanda - Ystad sträckan, om ni nu inte kan köra båda. Det var ju dessutom den som i-Pace:n hade strul med förra gången.Bjelke skrev:Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka på
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset ...
Model S 90D -2017 Titanium
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 980
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
I norra delarna av Sverige borde du ha en rimlig chans att matcha icke-teslorna. Hur mycket kräm får du ut nuförtiden ur SuC?Robin_j skrev:Min plan är att starta i västerås och köra ner till starten och sen vara med Ystad - Haparanda - västerås sen kallar familjen tydligen...
Körde en liten tur igår på 50 mil om inte jag kommer sist får jag vara extrem glad
Cargegate (snälla tesla öka min laddfart) bil med 20 000 mil på mätaren och med 21" hjul
Blir en väldigt bra visning hur mycket bättre bilarna faktiskt blivit
Model S 90D -2017 Titanium
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 176
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Den toppar 110kw första 10 % sen redan vid 25% så dyker den till cirka 50kw så blir mycket taktik körning men väldigt spännande hur det står sig iallafallGeneralbogge skrev:I norra delarna av Sverige borde du ha en rimlig chans att matcha icke-teslorna. Hur mycket kräm får du ut nuförtiden ur SuC?Robin_j skrev:Min plan är att starta i västerås och köra ner till starten och sen vara med Ystad - Haparanda - västerås sen kallar familjen tydligen...
Körde en liten tur igår på 50 mil om inte jag kommer sist får jag vara extrem glad
Cargegate (snälla tesla öka min laddfart) bil med 20 000 mil på mätaren och med 21" hjul
Blir en väldigt bra visning hur mycket bättre bilarna faktiskt blivit
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Håller medGeneralbogge skrev:Tycker ni ska välja Haparanda - Ystad sträckan, om ni nu inte kan köra båda. Det var ju dessutom den som i-Pace:n hade strul med förra gången.Bjelke skrev:Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka på
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset ...
Tror sambon kollar lite på att få låna en I-Pace men dom är säkert inte intresserade längre… (plus att dom isf
antagligen förväntar sig ett reportage också)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Bara en vecka kvar nu! Jag föreslår att vi startar på Sankt Knuts torg i Ystad kl. 11. Det är alldeles för stökigt runt Stortorget vid den tiden. Kom gärna lite tidigare så vi kan ställa upp bilarna för fotografering. Målgång blir vid Torget i Haparanda och sen kör vi tillbaka därifrån till Stortoget i Ystad kl. 11 nästa dag (så vi inte kommer tillbaka till Ystad för tidigt). Jag har bokat bord på Stadshotellet i Haparanda kl. 19 och förhoppningsvis kan vi få till en gemensam frukost i Ystad när vi kommer tillbaka.
Någon får gärna instruera mig (alternativt ta på sig att fixa) så att det går att följa våra positioner i Glympse. Om Tibor har tid skulle det vara trevligt med lite reklam på förstasidan, med länk till Glympse-taggen.
Om det är fler som önskar delta så går det såklart fortfarande bra.
Någon får gärna instruera mig (alternativt ta på sig att fixa) så att det går att följa våra positioner i Glympse. Om Tibor har tid skulle det vara trevligt med lite reklam på förstasidan, med länk till Glympse-taggen.
Om det är fler som önskar delta så går det såklart fortfarande bra.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Helt ok för mig. De snabbaste lär köra sträckan på ca 20 timmar, så om vi startar kl 13 istället är de första frame runt 9 på morgonen. Vad tycker ni andra?Leo skrev:En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Har ingen "rösträtt" då jag inte deltar (har inte tid), men tycker det låter som ett väldigt bra förslag. Kan ju bli en bra mediasak och fler uppslag om det hela om det är på tider som innebär att media lättare kan filma/fota när ni kommer i mål. Skicka dessutom gärna info/"press release" till lokalmedia på plats.iAkita skrev:Helt ok för mig. De snabbaste lär köra sträckan på ca 20 timmar, så om vi startar kl 13 istället är de första frame runt 9 på morgonen. Vad tycker ni andra?Leo skrev:En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det man får tänka på bara är att det blir en väldigt lång dag utan sömn om man förskjuter det ytterligare (såvida man inte är bra på att sova länge på morgonen). Jag är ok med det.iAkita skrev:Helt ok för mig. De snabbaste lär köra sträckan på ca 20 timmar, så om vi startar kl 13 istället är de första frame runt 9 på morgonen. Vad tycker ni andra?Leo skrev:En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Precis vad jag tänkte på. Morgontimmarna var rätt sega senast så senare än kl. 13 vill jag definitivt inte starta. Vad föredrar övriga som ska vara med, start kl. 11 eller kl. 13?ReNewAble skrev:Det man får tänka på bara är att det blir en väldigt lång dag utan sömn om man förskjuter det ytterligare (såvida man inte är bra på att sova länge på morgonen). Jag är ok med det.iAkita skrev:Helt ok för mig. De snabbaste lär köra sträckan på ca 20 timmar, så om vi startar kl 13 istället är de första frame runt 9 på morgonen. Vad tycker ni andra?Leo skrev:En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Körde ju inte sist men personligen skulle jag nog föredra 13 som start och komma fram lite senare på förmiddagen än i ”ottan”.
Startar man 13 är det ju naturligt att lunchen redan är avklarad innan avfärd också.
Startar man 13 är det ju naturligt att lunchen redan är avklarad innan avfärd också.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det är noterat. Fördelen med att starta kl. 13 är även att det blir kortare tid att spendera innan man kan checka in på hotellet i Haparanda. Men jag vill gärna höra från övriga också innan vi spikar det, iallafall om det finns någon som har starka skäl att starta kl. 11.Leo skrev:Körde ju inte sist men personligen skulle jag nog föredra 13 som start och komma fram lite senare på förmiddagen än i ”ottan”.
Startar man 13 är det ju naturligt att lunchen redan är avklarad innan avfärd också.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Start 11 eller 13 spelar ingen avgörande roll för mig. Men skulle föredra tidigare start om möjligt. Fördelen med att starta tidigare är att det blir mindre dötid att spendera i Ystad efter att ha sovit på hotell. Skulle också ge större möjlighet att ta en lite längre paus om behovet uppstår
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Förresten... har vi fått något slutgiltigt besked från AMS? Och vad ställer de i så fall upp i för bil?
Och skall vi försöka ragga upp något mer ekipage? Eller räcker det bra med de vi har nu?
För mig skulle det drömmen vara om någon ville ställa upp med en MG ZS EV. Mest för att visa att man inte måste välja de dyraste elbilarna för att kunna få vardagen att fungera. Funkar det från Ystad till Haparanda, så går det nog att åka till sommarstugan eller fjällen också.
Och skall vi försöka ragga upp något mer ekipage? Eller räcker det bra med de vi har nu?
För mig skulle det drömmen vara om någon ville ställa upp med en MG ZS EV. Mest för att visa att man inte måste välja de dyraste elbilarna för att kunna få vardagen att fungera. Funkar det från Ystad till Haparanda, så går det nog att åka till sommarstugan eller fjällen också.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Ystad-Haparanda är väl inte vardagen iofs?Wilson skrev:Förresten... har vi fått något slutgiltigt besked från AMS? Och vad ställer de i så fall upp i för bil?
Och skall vi försöka ragga upp något mer ekipage? Eller räcker det bra med de vi har nu?
För mig skulle det drömmen vara om någon ville ställa upp med en MG ZS EV. Mest för att visa att man inte måste välja de dyraste elbilarna för att kunna få vardagen att fungera. Funkar det från Ystad till Haparanda, så går det nog att åka till sommarstugan eller fjällen också.
Men bra att ni kör en helg mitt i semestern. Då kommer ev väntetider in i matchen också.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Blir det något lopp Ystad Haparanda?? Vilket datum är i så fall planerat??
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Shven! Jag satt just och funderade på om du inte var intresserad att ställa upp i år igen. Visst blir det ett lopp och det skulle vara jättetrevligt att få med dig i år också! Vi ger oss av från Ystad den 30 juli, antingen kl. 11 eller kl. 13 (det lutar åt kl. 13). Läs det första inlägget i tråden där jag kontinueligt uppdaterar deltagarlistan. Skriv en kommentar här om du vill hänga med i år också och vara med på gemensam middag i Haparanda den 31 juli.Shven skrev:Blir det något lopp Ystad Haparanda?? Vilket datum är i så fall planerat??
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)