Den toppar 110kw första 10 % sen redan vid 25% så dyker den till cirka 50kw så blir mycket taktik körning men väldigt spännande hur det står sig iallafallGeneralbogge skrev:I norra delarna av Sverige borde du ha en rimlig chans att matcha icke-teslorna. Hur mycket kräm får du ut nuförtiden ur SuC?Robin_j skrev:Min plan är att starta i västerås och köra ner till starten och sen vara med Ystad - Haparanda - västerås sen kallar familjen tydligen...
Körde en liten tur igår på 50 mil om inte jag kommer sist får jag vara extrem glad
Cargegate (snälla tesla öka min laddfart) bil med 20 000 mil på mätaren och med 21" hjul
Blir en väldigt bra visning hur mycket bättre bilarna faktiskt blivit
SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Moderator: Redaktion
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 176
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Håller medGeneralbogge skrev:Tycker ni ska välja Haparanda - Ystad sträckan, om ni nu inte kan köra båda. Det var ju dessutom den som i-Pace:n hade strul med förra gången.Bjelke skrev:Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka på
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset ...
Tror sambon kollar lite på att få låna en I-Pace men dom är säkert inte intresserade längre… (plus att dom isf
antagligen förväntar sig ett reportage också)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Bara en vecka kvar nu! Jag föreslår att vi startar på Sankt Knuts torg i Ystad kl. 11. Det är alldeles för stökigt runt Stortorget vid den tiden. Kom gärna lite tidigare så vi kan ställa upp bilarna för fotografering. Målgång blir vid Torget i Haparanda och sen kör vi tillbaka därifrån till Stortoget i Ystad kl. 11 nästa dag (så vi inte kommer tillbaka till Ystad för tidigt). Jag har bokat bord på Stadshotellet i Haparanda kl. 19 och förhoppningsvis kan vi få till en gemensam frukost i Ystad när vi kommer tillbaka.
Någon får gärna instruera mig (alternativt ta på sig att fixa) så att det går att följa våra positioner i Glympse. Om Tibor har tid skulle det vara trevligt med lite reklam på förstasidan, med länk till Glympse-taggen.
Om det är fler som önskar delta så går det såklart fortfarande bra.
Någon får gärna instruera mig (alternativt ta på sig att fixa) så att det går att följa våra positioner i Glympse. Om Tibor har tid skulle det vara trevligt med lite reklam på förstasidan, med länk till Glympse-taggen.
Om det är fler som önskar delta så går det såklart fortfarande bra.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Helt ok för mig. De snabbaste lär köra sträckan på ca 20 timmar, så om vi startar kl 13 istället är de första frame runt 9 på morgonen. Vad tycker ni andra?Leo skrev:En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Har ingen "rösträtt" då jag inte deltar (har inte tid), men tycker det låter som ett väldigt bra förslag. Kan ju bli en bra mediasak och fler uppslag om det hela om det är på tider som innebär att media lättare kan filma/fota när ni kommer i mål. Skicka dessutom gärna info/"press release" till lokalmedia på plats.iAkita skrev:Helt ok för mig. De snabbaste lär köra sträckan på ca 20 timmar, så om vi startar kl 13 istället är de första frame runt 9 på morgonen. Vad tycker ni andra?Leo skrev:En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det man får tänka på bara är att det blir en väldigt lång dag utan sömn om man förskjuter det ytterligare (såvida man inte är bra på att sova länge på morgonen). Jag är ok med det.iAkita skrev:Helt ok för mig. De snabbaste lär köra sträckan på ca 20 timmar, så om vi startar kl 13 istället är de första frame runt 9 på morgonen. Vad tycker ni andra?Leo skrev:En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Precis vad jag tänkte på. Morgontimmarna var rätt sega senast så senare än kl. 13 vill jag definitivt inte starta. Vad föredrar övriga som ska vara med, start kl. 11 eller kl. 13?ReNewAble skrev:Det man får tänka på bara är att det blir en väldigt lång dag utan sömn om man förskjuter det ytterligare (såvida man inte är bra på att sova länge på morgonen). Jag är ok med det.iAkita skrev:Helt ok för mig. De snabbaste lär köra sträckan på ca 20 timmar, så om vi startar kl 13 istället är de första frame runt 9 på morgonen. Vad tycker ni andra?Leo skrev:En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Körde ju inte sist men personligen skulle jag nog föredra 13 som start och komma fram lite senare på förmiddagen än i ”ottan”.
Startar man 13 är det ju naturligt att lunchen redan är avklarad innan avfärd också.
Startar man 13 är det ju naturligt att lunchen redan är avklarad innan avfärd också.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det är noterat. Fördelen med att starta kl. 13 är även att det blir kortare tid att spendera innan man kan checka in på hotellet i Haparanda. Men jag vill gärna höra från övriga också innan vi spikar det, iallafall om det finns någon som har starka skäl att starta kl. 11.Leo skrev:Körde ju inte sist men personligen skulle jag nog föredra 13 som start och komma fram lite senare på förmiddagen än i ”ottan”.
Startar man 13 är det ju naturligt att lunchen redan är avklarad innan avfärd också.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Start 11 eller 13 spelar ingen avgörande roll för mig. Men skulle föredra tidigare start om möjligt. Fördelen med att starta tidigare är att det blir mindre dötid att spendera i Ystad efter att ha sovit på hotell. Skulle också ge större möjlighet att ta en lite längre paus om behovet uppstår
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Förresten... har vi fått något slutgiltigt besked från AMS? Och vad ställer de i så fall upp i för bil?
Och skall vi försöka ragga upp något mer ekipage? Eller räcker det bra med de vi har nu?
För mig skulle det drömmen vara om någon ville ställa upp med en MG ZS EV. Mest för att visa att man inte måste välja de dyraste elbilarna för att kunna få vardagen att fungera. Funkar det från Ystad till Haparanda, så går det nog att åka till sommarstugan eller fjällen också.
Och skall vi försöka ragga upp något mer ekipage? Eller räcker det bra med de vi har nu?
För mig skulle det drömmen vara om någon ville ställa upp med en MG ZS EV. Mest för att visa att man inte måste välja de dyraste elbilarna för att kunna få vardagen att fungera. Funkar det från Ystad till Haparanda, så går det nog att åka till sommarstugan eller fjällen också.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Ystad-Haparanda är väl inte vardagen iofs?Wilson skrev:Förresten... har vi fått något slutgiltigt besked från AMS? Och vad ställer de i så fall upp i för bil?
Och skall vi försöka ragga upp något mer ekipage? Eller räcker det bra med de vi har nu?
För mig skulle det drömmen vara om någon ville ställa upp med en MG ZS EV. Mest för att visa att man inte måste välja de dyraste elbilarna för att kunna få vardagen att fungera. Funkar det från Ystad till Haparanda, så går det nog att åka till sommarstugan eller fjällen också.
Men bra att ni kör en helg mitt i semestern. Då kommer ev väntetider in i matchen också.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Blir det något lopp Ystad Haparanda?? Vilket datum är i så fall planerat??
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Shven! Jag satt just och funderade på om du inte var intresserad att ställa upp i år igen. Visst blir det ett lopp och det skulle vara jättetrevligt att få med dig i år också! Vi ger oss av från Ystad den 30 juli, antingen kl. 11 eller kl. 13 (det lutar åt kl. 13). Läs det första inlägget i tråden där jag kontinueligt uppdaterar deltagarlistan. Skriv en kommentar här om du vill hänga med i år också och vara med på gemensam middag i Haparanda den 31 juli.Shven skrev:Blir det något lopp Ystad Haparanda?? Vilket datum är i så fall planerat??
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Ifall någon inte sett uppdateringarna av mitt första inlägg så är det nu spikat att vi kör SECC2021 från Ystad till Haparanda och sen tillbaka till Ystad i år igen. Nedan finns den preliminära deltagarlistan. Vi startar i Ystad den 30 juli och kör tillbaka från Haparanda den 1 Augusti, med gemensam middag i Haparanda kvällen den 31 juli, för de som så önskar. Men är det verkligen bara Tesla och VW-koncernen som ska vara representerade i år? Det går fortfarande att anmäla sitt intresse, oavsett bilmärke!
Det kommer gå att följa racet här: https://glympse.com/!SECC2021
Preliminär deltagarlista
iAkita – Volkswagen ID4 1st Max -21
Daven - Tesla Model 3 SR+ -20
Robin_j - Tesla Model S p85+ - 14
ReNewAble - Tesla Model 3 LR -20
Leo + Lator - Skoda Enyaq iv80 RWD -21
Wilson - Audi eTron 50 -20
Det kommer gå att följa racet här: https://glympse.com/!SECC2021
Preliminär deltagarlista
iAkita – Volkswagen ID4 1st Max -21
Daven - Tesla Model 3 SR+ -20
Robin_j - Tesla Model S p85+ - 14
ReNewAble - Tesla Model 3 LR -20
Leo + Lator - Skoda Enyaq iv80 RWD -21
Wilson - Audi eTron 50 -20
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 176
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Ingen av dom hade tyvärr tid att hänga påWilson skrev:Förresten... har vi fått något slutgiltigt besked från AMS? Och vad ställer de i så fall upp i för bil?
.
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Är det fler än Wilson som kommer bo på hotell i Ystad och föredrar en tidig start (alltså kl. 11)? För mig spelar det ingen större roll och jag har svårt att fatta ett beslut. Men jag lutar nog åt kl. 11. Jag vill spika tiden imorgon så jag kan ta kontakt med ett par tidningsreaktioner på måndag. Det känns skönt att komma iväg i hyfsad tid och fler kan följa en större del av den intressanta delen av racet om vi startar tidigare. De sista 2-3 timmarna blir ändå mest följa John, pga begränsade vägval och att alla håller samma hastighet. Startar vi kl. 11 även från Haparanda kan vinnaren traditionsenligt gå i mål på Stortorget i Ystad, innan torghandeln kommer igång.Wilson skrev:Start 11 eller 13 spelar ingen avgörande roll för mig. Men skulle föredra tidigare start om möjligt. Fördelen med att starta tidigare är att det blir mindre dötid att spendera i Ystad efter att ha sovit på hotell. Skulle också ge större möjlighet att ta en lite längre paus om behovet uppstår
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Eftersom det inte verkar finnas några starka åsikter om när vi ska starta tycker jag vi gör såhär: Vi startar från Sankt Knuts torg i Ystad kl. 13 den 30 juli och går i mål på Torget i Haparanda. Sen kör vi tillbaka från Haparanda kl. 11 den 1 augusti och går i mål på Stortorget i Ystad dagen därpå. Jag uppdaterar det första inlägget med denna information. Var gärna på plats i Ystad en halvtimme tidigare, så starten inte blir försenad.
Det ska bli väldigt roligt både att se hur racet kommer gå och att få träffa er alla i verkliga livet!
Det ska bli väldigt roligt både att se hur racet kommer gå och att få träffa er alla i verkliga livet!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Tyvärr så måste jag och min co driver ställa in våran medverkan i racet
Vi har båda varit sugna sedan förra årets tävling så vi sa att vi ska göra ett nytt försök och vara med om det blir av nästa år. Förhoppningsvis kan det planeras så att det inte blir med så kort varsel.
Givetvis så kommer jag följa tävlingen med stor intresse. Vi önskar samtliga deltagare ett stort lycka till och kör försiktigt.
Vi har båda varit sugna sedan förra årets tävling så vi sa att vi ska göra ett nytt försök och vara med om det blir av nästa år. Förhoppningsvis kan det planeras så att det inte blir med så kort varsel.
Givetvis så kommer jag följa tävlingen med stor intresse. Vi önskar samtliga deltagare ett stort lycka till och kör försiktigt.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det var tråkigt att höra. Jag har varit väldigt spänd på att se vad SR+ kan göra med sitt i sammanhanget lilla batteri. Tror den skulle vara en tuff match för ID4:an, e-Tron och Enyaq:en. Förhoppningsvis kan ni vara med nästa år istället!Daven skrev:Tyvärr så måste jag och min co driver ställa in våran medverkan i racet
Vi har båda varit sugna sedan förra årets tävling så vi sa att vi ska göra ett nytt försök och vara med om det blir av nästa år. Förhoppningsvis kan det planeras så att det inte blir med så kort varsel.
Givetvis så kommer jag följa tävlingen med stor intresse. Vi önskar samtliga deltagare ett stort lycka till och kör försiktigt.
Ingen annan med en SR+ som är sugen på att ställa upp?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 968
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Har tyvärr ingen SR+, men jag funderar på att ställa upp med en 2021 M3 LR 18" Aero.med stora Panasonic batteriet.iAkita skrev:Det var tråkigt att höra. Jag har varit väldigt spänd på att se vad SR+ kan göra med sitt i sammanhanget lilla batteri. Tror den skulle vara en tuff match för ID4:an, e-Tron och Enyaq:en. Förhoppningsvis kan ni vara med nästa år istället!Daven skrev:Tyvärr så måste jag och min co driver ställa in våran medverkan i racet
Vi har båda varit sugna sedan förra årets tävling så vi sa att vi ska göra ett nytt försök och vara med om det blir av nästa år. Förhoppningsvis kan det planeras så att det inte blir med så kort varsel.
Givetvis så kommer jag följa tävlingen med stor intresse. Vi önskar samtliga deltagare ett stort lycka till och kör försiktigt.
Ingen annan med en SR+ som är sugen på att ställa upp?
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det är också intressant, det bästa som finns just nu av de lite billigare teslorna.Segelflygaren skrev:Har tyvärr ingen SR+, men jag funderar på att ställa upp med en 2021 M3 LR 18" Aero.med stora Panasonic batteriet.iAkita skrev:Det var tråkigt att höra. Jag har varit väldigt spänd på att se vad SR+ kan göra med sitt i sammanhanget lilla batteri. Tror den skulle vara en tuff match för ID4:an, e-Tron och Enyaq:en. Förhoppningsvis kan ni vara med nästa år istället!Daven skrev:Tyvärr så måste jag och min co driver ställa in våran medverkan i racet
Vi har båda varit sugna sedan förra årets tävling så vi sa att vi ska göra ett nytt försök och vara med om det blir av nästa år. Förhoppningsvis kan det planeras så att det inte blir med så kort varsel.
Givetvis så kommer jag följa tävlingen med stor intresse. Vi önskar samtliga deltagare ett stort lycka till och kör försiktigt.
Ingen annan med en SR+ som är sugen på att ställa upp?
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det hade varit grymt kul att få med en sån också (och dig förstås)! Jag har varit lite förvånad att det varit så få Model 3 LR ägare som är intresserade av att ställa upp, både i år och förra året. Det är ju ändå den ultimata långfärdselbilen, om man vill ta sig fram snabbt. Tesla är värda att bli representerade med det bästa och senaste de har att erbjuda kan man tycka. Dessutom skulle det bli en spännande kamp med ReNewable, han behöver lite motstånd! Skriv igen om du bestämmer dig för att delta, och i så fall om du vill vara med på båda eller enbart en av sträckorna.Segelflygaren skrev:Har tyvärr ingen SR+, men jag funderar på att ställa upp med en 2021 M3 LR 18" Aero.med stora Panasonic batteriet.iAkita skrev:Det var tråkigt att höra. Jag har varit väldigt spänd på att se vad SR+ kan göra med sitt i sammanhanget lilla batteri. Tror den skulle vara en tuff match för ID4:an, e-Tron och Enyaq:en. Förhoppningsvis kan ni vara med nästa år istället!Daven skrev:Tyvärr så måste jag och min co driver ställa in våran medverkan i racet
Vi har båda varit sugna sedan förra årets tävling så vi sa att vi ska göra ett nytt försök och vara med om det blir av nästa år. Förhoppningsvis kan det planeras så att det inte blir med så kort varsel.
Givetvis så kommer jag följa tävlingen med stor intresse. Vi önskar samtliga deltagare ett stort lycka till och kör försiktigt.
Ingen annan med en SR+ som är sugen på att ställa upp?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Sorry, dels har jag fullt upp med annat den helgen, dels har jag privatleasing med begränsat milantal som jag redan har överskridit med råge. Men jag gjorde ju en resa utanför tävlan förra året som visade att SR+ står sig rätt bra i konkurrensen.iAkita skrev:Ingen annan med en SR+ som är sugen på att ställa upp?