Tesla vs Ford Mach-e
Moderator: Redaktion
Tesla vs Ford Mach-e
Sandy Munro jämför Tesla och Ford.
Sandy hävdar att Ford Mach-e är den näst bästa elbilen de plockat sönder.
Problemet är bara att Teslan är överlägsen Forden.
Exempel:
Sandy hävdar att Ford Mach-e är den näst bästa elbilen de plockat sönder.
Problemet är bara att Teslan är överlägsen Forden.
Exempel:
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Rätt intressant mht att Vi Bilägare är mycket kritiska till Fordens rostskydd (såväl konstruktion som brist på medel)… Herr Munroe synes endast inrikta sig på kostnad och effektivitet vid produktion. Han tyckte att alla metallskruvsr skulle bort i dörrsidan på ID4 och ersättas med plastpiggar. Men som många skrivit i Youtube kommentarfältet fr olika platser i världen: dessa plastmojänger brukar skaka ur av sig själva så att hela bilen skramlar sönder efter 5 år. Precis som de flestas erfarenheter av amerikanska fordar fr 80 och 90 talen (när han arbetade på ford). Likaså formgjuta batteribaljan i plastlegering som är icke återvinningsbar ist för aluminium för att spara 35 kg… Jag ställer mig faktiskt kritisk till hans kunskap. Han är ju inte så ödmjuk heller och verkade rätt korkad när han provkörde ID4 och inte fattade nåt i infotainmentsystemet…
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Jag har kört VW ID4 och tycker att infotainmentsystemet är ett av de sämre på marknaden.Aida skrev:Rätt intressant mht att Vi Bilägare är mycket kritiska till Fordens rostskydd (såväl konstruktion som brist på medel)… Herr Munroe synes endast inrikta sig på kostnad och effektivitet vid produktion. Han tyckte att alla metallskruvsr skulle bort i dörrsidan på ID4 och ersättas med plastpiggar. Men som många skrivit i Youtube kommentarfältet fr olika platser i världen: dessa plastmojänger brukar skaka ur av sig själva så att hela bilen skramlar sönder efter 5 år. Precis som de flestas erfarenheter av amerikanska fordar fr 80 och 90 talen (när han arbetade på ford). Likaså formgjuta batteribaljan i plastlegering som är icke återvinningsbar ist för aluminium för att spara 35 kg… Jag ställer mig faktiskt kritisk till hans kunskap. Han är ju inte så ödmjuk heller och verkade rätt korkad när han provkörde ID4 och inte fattade nåt i infotainmentsystemet…
Dessutom buggigt och segt. Helt plötsligt kunde volymen inte justeras och navigationsinstruktionerna försvann från förardisplayen.
Standardrådet är tydligen. Stäng av bilen i 10 minuter och be till Gud att problemen löst sig.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Jo så är det. Vilket också är standardtipset hos Tesla. Vi fick återställa kompisens Model S flera gånger första dagens provkörning. Men det var inte det jag menade… Kolla på klippet där han provkör bilen så får du se. Han kan inte ens komma till kartan utan klickar fel. Lite gamle morfar får en iPhone… Dessutom så gillar jag inte det här ”amerikanska” som sprider sig att man ska spana in saker och få första intrycket utan att innan kameran startar ha läst på och testat lite… Kolla på Munroes första intryck av Polestar - samma sak. Han fibblar runt och snackar en massa om saker han har fel i. Men detta sprider sig till allt fler. Kolla på senaste Förnuft & Känsla där Alrik tror att det är motorn el batteriet som sticker upp under bagagegolvet och frågar sig varför. Detta är extrautrustning i form av subwoofer - borde han kollat upp vid en snabb genomgång innan kameran sattes igång. Det finns hur många Hyundairepresentanter på plats som helst. Så pinsamt att det är tittarna/läsarna som hela tiden i kommentatorsfältet får rätta dessa journalister och berätta hur det är. Ska väl vara tvärtom??? De ska lära oss… Ojoj som jag spydde ut min frustration nu.Zalman3 skrev:Jag har kört VW ID4 och tycker att infotainmentsystemet är ett av de sämre på marknaden.Aida skrev:Rätt intressant mht att Vi Bilägare är mycket kritiska till Fordens rostskydd (såväl konstruktion som brist på medel)… Herr Munroe synes endast inrikta sig på kostnad och effektivitet vid produktion. Han tyckte att alla metallskruvsr skulle bort i dörrsidan på ID4 och ersättas med plastpiggar. Men som många skrivit i Youtube kommentarfältet fr olika platser i världen: dessa plastmojänger brukar skaka ur av sig själva så att hela bilen skramlar sönder efter 5 år. Precis som de flestas erfarenheter av amerikanska fordar fr 80 och 90 talen (när han arbetade på ford). Likaså formgjuta batteribaljan i plastlegering som är icke återvinningsbar ist för aluminium för att spara 35 kg… Jag ställer mig faktiskt kritisk till hans kunskap. Han är ju inte så ödmjuk heller och verkade rätt korkad när han provkörde ID4 och inte fattade nåt i infotainmentsystemet…
Dessutom buggigt och segt. Helt plötsligt kunde volymen inte justeras och navigationsinstruktionerna försvann från förardisplayen.
Standardrådet är tydligen. Stäng av bilen i 10 minuter och be till Gud att problemen löst sig.
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Du kan ju tycka att Munro gör ett dåligt jobb.Aida skrev:Jo så är det. Vilket också är standardtipset hos Tesla. Vi fick återställa kompisens Model S flera gånger första dagens provkörning. Men det var inte det jag menade… Kolla på klippet där han provkör bilen så får du se. Han kan inte ens komma till kartan utan klickar fel. Lite gamle morfar får en iPhone… Dessutom så gillar jag inte det här ”amerikanska” som sprider sig att man ska spana in saker och få första intrycket utan att innan kameran startar ha läst på och testat lite… Kolla på Munroes första intryck av Polestar - samma sak. Han fibblar runt och snackar en massa om saker han har fel i. Men detta sprider sig till allt fler. Kolla på senaste Förnuft & Känsla där Alrik tror att det är motorn el batteriet som sticker upp under bagagegolvet och frågar sig varför. Detta är extrautrustning i form av subwoofer - borde han kollat upp vid en snabb genomgång innan kameran sattes igång. Det finns hur många Hyundairepresentanter på plats som helst. Så pinsamt att det är tittarna/läsarna som hela tiden i kommentatorsfältet får rätta dessa journalister och berätta hur det är. Ska väl vara tvärtom??? De ska lära oss… Ojoj som jag spydde ut min frustration nu.Zalman3 skrev:Jag har kört VW ID4 och tycker att infotainmentsystemet är ett av de sämre på marknaden.Aida skrev:Rätt intressant mht att Vi Bilägare är mycket kritiska till Fordens rostskydd (såväl konstruktion som brist på medel)… Herr Munroe synes endast inrikta sig på kostnad och effektivitet vid produktion. Han tyckte att alla metallskruvsr skulle bort i dörrsidan på ID4 och ersättas med plastpiggar. Men som många skrivit i Youtube kommentarfältet fr olika platser i världen: dessa plastmojänger brukar skaka ur av sig själva så att hela bilen skramlar sönder efter 5 år. Precis som de flestas erfarenheter av amerikanska fordar fr 80 och 90 talen (när han arbetade på ford). Likaså formgjuta batteribaljan i plastlegering som är icke återvinningsbar ist för aluminium för att spara 35 kg… Jag ställer mig faktiskt kritisk till hans kunskap. Han är ju inte så ödmjuk heller och verkade rätt korkad när han provkörde ID4 och inte fattade nåt i infotainmentsystemet…
Dessutom buggigt och segt. Helt plötsligt kunde volymen inte justeras och navigationsinstruktionerna försvann från förardisplayen.
Standardrådet är tydligen. Stäng av bilen i 10 minuter och be till Gud att problemen löst sig.
Men dom allra flesta ser inte vikten med att en bil ska ha 2 till 4 gånger fler
1. Slangar
2. Onödiga delar
3. Vätskor
4. ECU
5. Kablar
6. Reläer
7. Säkringar
Helt i onödan.
Det blir dyrt, dåligt, tungt och skapar onödigt många felkällor.
ID4 säljer hyfsat idag på grund av att de kan leverera.
Men snart får Tesla med MY och Kia/Hyundai upp farten och kommer ta mycket av ID4 försäljningen.
Har sällan sett ett test där någon blir så utklassad som ID4 mot Ioniq 5.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Zalman3 skrev:Du kan ju tycka att Munro gör ett dåligt jobb.Aida skrev:Jo så är det. Vilket också är standardtipset hos Tesla. Vi fick återställa kompisens Model S flera gånger första dagens provkörning. Men det var inte det jag menade… Kolla på klippet där han provkör bilen så får du se. Han kan inte ens komma till kartan utan klickar fel. Lite gamle morfar får en iPhone… Dessutom så gillar jag inte det här ”amerikanska” som sprider sig att man ska spana in saker och få första intrycket utan att innan kameran startar ha läst på och testat lite… Kolla på Munroes första intryck av Polestar - samma sak. Han fibblar runt och snackar en massa om saker han har fel i. Men detta sprider sig till allt fler. Kolla på senaste Förnuft & Känsla där Alrik tror att det är motorn el batteriet som sticker upp under bagagegolvet och frågar sig varför. Detta är extrautrustning i form av subwoofer - borde han kollat upp vid en snabb genomgång innan kameran sattes igång. Det finns hur många Hyundairepresentanter på plats som helst. Så pinsamt att det är tittarna/läsarna som hela tiden i kommentatorsfältet får rätta dessa journalister och berätta hur det är. Ska väl vara tvärtom??? De ska lära oss… Ojoj som jag spydde ut min frustration nu.Zalman3 skrev:Jag har kört VW ID4 och tycker att infotainmentsystemet är ett av de sämre på marknaden.Aida skrev:Rätt intressant mht att Vi Bilägare är mycket kritiska till Fordens rostskydd (såväl konstruktion som brist på medel)… Herr Munroe synes endast inrikta sig på kostnad och effektivitet vid produktion. Han tyckte att alla metallskruvsr skulle bort i dörrsidan på ID4 och ersättas med plastpiggar. Men som många skrivit i Youtube kommentarfältet fr olika platser i världen: dessa plastmojänger brukar skaka ur av sig själva så att hela bilen skramlar sönder efter 5 år. Precis som de flestas erfarenheter av amerikanska fordar fr 80 och 90 talen (när han arbetade på ford). Likaså formgjuta batteribaljan i plastlegering som är icke återvinningsbar ist för aluminium för att spara 35 kg… Jag ställer mig faktiskt kritisk till hans kunskap. Han är ju inte så ödmjuk heller och verkade rätt korkad när han provkörde ID4 och inte fattade nåt i infotainmentsystemet…
Dessutom buggigt och segt. Helt plötsligt kunde volymen inte justeras och navigationsinstruktionerna försvann från förardisplayen.
Standardrådet är tydligen. Stäng av bilen i 10 minuter och be till Gud att problemen löst sig.
Men dom allra flesta ser inte vikten med att en bil ska ha 2 till 4 gånger fler
1. Slangar
2. Onödiga delar
3. Vätskor
4. ECU
5. Kablar
6. Reläer
7. Säkringar
Helt i onödan.
Det blir dyrt, dåligt, tungt och skapar onödigt många felkällor.
ID4 säljer hyfsat idag på grund av att de kan leverera.
Men snart får Tesla med MY och Kia/Hyundai upp farten och kommer ta mycket av ID4 försäljningen.
Har sällan sett ett test där någon blir så utklassad som ID4 mot Ioniq 5.
Jo jag håller med dig i att viktreducering är bra. Men jag tycker att Munroe är lite för ensidig och fokuserar inte alltid på rött saker - han står på bilfabrikantens sida och inte konsumentens så att säga. Sen har bilarna som han hjälpt till att konstruera på Ford några av världshistoriens sämsta bilar. Men han är säkert kunnig. Hams anställda också. Jag kollar på alla hans avsnitt. Men kommentarerna till videorna ör läsvärda då många kunniga människor ger en motvikt. Hans ord är inte lag.
Den provkörningen är ju Alriks snabba egna åsikter som är jättepositiva. Du får vänta på tester innan vi kan ta det för givet. Jag kan tänka mig att de andra tidningarna kommer fram till att VW/Skoda har bättre utformat bagage, bättre i älgtest, bättre strålkastare, rostskydd, styrning och körkänsla mm. Eftersom VW trycker ut pengar till deras tidningar (9 av 10 annonser är fr VW) så lär VW produkt vinna igen.
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Såg den också. Han är verkligen inte duktig på IT/datorer.Aida skrev:Han är ju inte så ödmjuk heller och verkade rätt korkad när han provkörde ID4 och inte fattade nåt i infotainmentsystemet…
Fattar inte hur han lyckats bli så förtjust i Teslas gränssnitt? Där är ju inget knappar, och allt styrt via infotainment/dator.
Tydligen så har han, mot all logik, lyckats förstå sin M3/MY och dess infotainment som styr nästan allt, och är tydligen extremt nöjd med det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Viktreducering och aerodynamik är A&O för att få effektiva elbilar.Zalman3 skrev:Du kan ju tycka att Munro gör ett dåligt jobb.
Men dom allra flesta ser inte vikten med att en bil ska ha 2 till 4 gånger fler
1. Slangar
2. Onödiga delar
3. Vätskor
4. ECU
5. Kablar
6. Reläer
7. Säkringar
Helt i onödan.
Det blir dyrt, dåligt, tungt och skapar onödigt många felkällor.
Det är exakt detta som Tesla lyckats så väl med att få så bra både prestanda och räckvidd på sina bilar. De har haft laserfokus på aerodynamik, vikt och produktionskostnad. Allt för att motverka nackdelen med dyra och tunga batteripaket.
En orsak till att konverterade fossilbilar, som tex. PS2, får så dålig både räckvidd är att de bygger på traditionella tunga plattformar som byggts med överdimensionerade motorfästen, kardantunnlar, och annat som både kostar pengar till ingen nytta och även ger onödigt tunga bilar.
Nu försöker alla framgångsrika företag att kopiera Teslas framgångsrika design hos M3 och MY med bottenplatta av batteripaket (skateboard-design). VW, Hyundai och Ford har ju varit extremt inspirerade av Tesla (men får se om någon lyckas lika väl med helheten, och matcha de på alla områden).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Tesla vs Ford Mach-e
martinot skrev:Viktreducering och aerodynamik är A&O för att få effektiva elbilar.Zalman3 skrev:Du kan ju tycka att Munro gör ett dåligt jobb.
Men dom allra flesta ser inte vikten med att en bil ska ha 2 till 4 gånger fler
1. Slangar
2. Onödiga delar
3. Vätskor
4. ECU
5. Kablar
6. Reläer
7. Säkringar
Helt i onödan.
Det blir dyrt, dåligt, tungt och skapar onödigt många felkällor.
Det är exakt detta som Tesla lyckats så väl med att få så bra både prestanda och räckvidd på sina bilar. De har haft laserfokus på aerodynamik, vikt och produktionskostnad. Allt för att motverka nackdelen med dyra och tunga batteripaket.
En orsak till att konverterade fossilbilar, som tex. PS2, får så dålig både räckvidd är att de bygger på traditionella tunga plattformar som byggts med överdimensionerade motorfästen, kardantunnlar, och annat som både kostar pengar till ingen nytta och även ger onödigt tunga bilar.
Nu försöker alla framgångsrika företag att kopiera Teslas framgångsrika design hos M3 och MY med bottenplatta av batteripaket (skateboard-design). VW, Hyundai och Ford har ju varit extremt inspirerade av Tesla (men får se om någon lyckas lika väl med helheten, och matcha de på alla områden).
Vi Bilägares långtestbil Model 3 SR vred sig i chassit (enl Tesla SC så var ramen (SIC!) sned). Jag undrar jag hur mkt man kan snåla in på tjockleken… De ställde sig mkt frågande till denna frånvaro av vridstyvhet och menade på att de endast kört några älgtest…
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Jo, programvara och IT är verkligen inte någon nyckelkompetens hos VAG idag.Zalman3 skrev:Jag har kört VW ID4 och tycker att infotainmentsystemet är ett av de sämre på marknaden.Aida skrev:Rätt intressant mht att Vi Bilägare är mycket kritiska till Fordens rostskydd (såväl konstruktion som brist på medel)… Herr Munroe synes endast inrikta sig på kostnad och effektivitet vid produktion. Han tyckte att alla metallskruvsr skulle bort i dörrsidan på ID4 och ersättas med plastpiggar. Men som många skrivit i Youtube kommentarfältet fr olika platser i världen: dessa plastmojänger brukar skaka ur av sig själva så att hela bilen skramlar sönder efter 5 år. Precis som de flestas erfarenheter av amerikanska fordar fr 80 och 90 talen (när han arbetade på ford). Likaså formgjuta batteribaljan i plastlegering som är icke återvinningsbar ist för aluminium för att spara 35 kg… Jag ställer mig faktiskt kritisk till hans kunskap. Han är ju inte så ödmjuk heller och verkade rätt korkad när han provkörde ID4 och inte fattade nåt i infotainmentsystemet…
Dessutom buggigt och segt. Helt plötsligt kunde volymen inte justeras och navigationsinstruktionerna försvann från förardisplayen.
Standardrådet är tydligen. Stäng av bilen i 10 minuter och be till Gud att problemen löst sig.
Glöm inte heller bort alla miljonförluster de gjorde när de under knappt ett års tid fick parkera massor av ID3:or på enorma parkeringsfält i Tyskland. Detta endast pga. att de hade så enormt stora problem med att utveckla IT och få till programvaran i bilarna. Sanslöst sjukt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Men det måste ju ändå vara oändligt mycket bättre än Tesla…martinot skrev:Jo, programvara och IT är verkligen inte någon nyckelkompetens hos VAG idag.Zalman3 skrev:Jag har kört VW ID4 och tycker att infotainmentsystemet är ett av de sämre på marknaden.Aida skrev:Rätt intressant mht att Vi Bilägare är mycket kritiska till Fordens rostskydd (såväl konstruktion som brist på medel)… Herr Munroe synes endast inrikta sig på kostnad och effektivitet vid produktion. Han tyckte att alla metallskruvsr skulle bort i dörrsidan på ID4 och ersättas med plastpiggar. Men som många skrivit i Youtube kommentarfältet fr olika platser i världen: dessa plastmojänger brukar skaka ur av sig själva så att hela bilen skramlar sönder efter 5 år. Precis som de flestas erfarenheter av amerikanska fordar fr 80 och 90 talen (när han arbetade på ford). Likaså formgjuta batteribaljan i plastlegering som är icke återvinningsbar ist för aluminium för att spara 35 kg… Jag ställer mig faktiskt kritisk till hans kunskap. Han är ju inte så ödmjuk heller och verkade rätt korkad när han provkörde ID4 och inte fattade nåt i infotainmentsystemet…
Dessutom buggigt och segt. Helt plötsligt kunde volymen inte justeras och navigationsinstruktionerna försvann från förardisplayen.
Standardrådet är tydligen. Stäng av bilen i 10 minuter och be till Gud att problemen löst sig.
Glöm inte heller bort alla miljonförluster de gjorde när de under knappt ett års tid fick parkera massor av ID3:or på enorma parkeringsfält i Tyskland. Detta endast pga. att de hade så enormt stora problem med att utveckla IT och få till programvaran i bilarna. Sanslöst sjukt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Kanske det.Walker skrev:Men det måste ju ändå vara oändligt mycket bättre än Tesla…martinot skrev:Jo, programvara och IT är verkligen inte någon nyckelkompetens hos VAG idag.Zalman3 skrev:Jag har kört VW ID4 och tycker att infotainmentsystemet är ett av de sämre på marknaden.Aida skrev:Rätt intressant mht att Vi Bilägare är mycket kritiska till Fordens rostskydd (såväl konstruktion som brist på medel)… Herr Munroe synes endast inrikta sig på kostnad och effektivitet vid produktion. Han tyckte att alla metallskruvsr skulle bort i dörrsidan på ID4 och ersättas med plastpiggar. Men som många skrivit i Youtube kommentarfältet fr olika platser i världen: dessa plastmojänger brukar skaka ur av sig själva så att hela bilen skramlar sönder efter 5 år. Precis som de flestas erfarenheter av amerikanska fordar fr 80 och 90 talen (när han arbetade på ford). Likaså formgjuta batteribaljan i plastlegering som är icke återvinningsbar ist för aluminium för att spara 35 kg… Jag ställer mig faktiskt kritisk till hans kunskap. Han är ju inte så ödmjuk heller och verkade rätt korkad när han provkörde ID4 och inte fattade nåt i infotainmentsystemet…
Dessutom buggigt och segt. Helt plötsligt kunde volymen inte justeras och navigationsinstruktionerna försvann från förardisplayen.
Standardrådet är tydligen. Stäng av bilen i 10 minuter och be till Gud att problemen löst sig.
Glöm inte heller bort alla miljonförluster de gjorde när de under knappt ett års tid fick parkera massor av ID3:or på enorma parkeringsfält i Tyskland. Detta endast pga. att de hade så enormt stora problem med att utveckla IT och få till programvaran i bilarna. Sanslöst sjukt.
Du får fråga andra som tex. Taliz som ägt Tesla, och nu kör ID4. Jag är inte rätt person att svara på det.
Det jag refererade till ovan var att VW fick ju parkera 10-tusentals ID3:or på stora åkerfält runt omkring fabrikerna i Tyskland. Var ett par rätt intressanta filmer på YouTube där en kille åkte runt och visade dessa enorma arealer med ID3:or som fick parkeras i flera kvartal för att programvaran var så ofärdig.
https://www.wsj.com/articles/how-volksw ... 1611073974
https://www.motorbiscuit.com/more-vw-id ... -by-media/How Volkswagen’s $50 Billion Plan to Beat Tesla Short-Circuited
Faulty software set back a bid by the world’s largest car maker for electric-vehicle dominance
https://electrek.co/2019/12/19/volkswag ... oductions/
https://insideevs.com/news/400797/repor ... nch-delay/
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Ursäkta martinot…
Det var ren ironi. Jag är ju ett fanboy så självklart anser jag att min Tesla slår ALLT annat på fingrarna.
Det var ren ironi. Jag är ju ett fanboy så självklart anser jag att min Tesla slår ALLT annat på fingrarna.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Sorry - missade det!Walker skrev:Ursäkta martinot…
Det var ren ironi.
Faktum är ju att Tesla har en massa problem även de med mjukvara (som tex. automatiska vindrutetorkare, spökbromsningar och annat), så tyckte inte det var helt orimligt att någon var upprörd över det.
Även jag irriterar mig en hel del på det mellan varven, men jag är kanske inte är tillräckligt hard-core fan-boy då jag är negativ till en hel del saker med Tesla (även om det positiva överväger såpass att jag nu är inne på min andra M3).
(VW har ju dock en helt annan nivå och skala på sina mjukvaruproblem, där Teslas bleknar i jämförelse.)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Tesla vs Ford Mach-e
Eller som när AMS matchade Mustang mot PS2 och tyckte PS2 bromsade dåligt och var långsam runt banan. De hade inte kollat upp före provkörningen att den stod på nordiska dubbfria vinterdäck... Mitt förtroende för AMS fick sig en törn.Aida skrev:Så pinsamt att det är tittarna/läsarna som hela tiden i kommentatorsfältet får rätta dessa journalister och berätta hur det är. Ska väl vara tvärtom??? De ska lära oss… Ojoj som jag spydde ut min frustration nu.