A token of appreciation.

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

El-n00bo
Inlägg: 9
Blev medlem: 07 jul 2021 11:57

A token of appreciation.

Inlägg av El-n00bo »

Sedan jag bestämde att min nästa bil baskemig ska bli en elbil och surfat runt som en galen på internettet efter tips på vilka som kan tänkas vara bra och inte, stötte jag på denna sida och älskar den som :evil:, det är genomgående så himla bra stämning och helt galet mycket olika bilar (och kringutrustning) det pratas om.
Jag bara behövde slinka in och skriva en stort tack för att Ni är så fantastiska alla här inne!
(jag har några trådar kvar att läsa innan jag gått igenom de alla, men då har jag några bedtime stories till semestern :lol:)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: A token of appreciation.

Inlägg av Bjelke »

Kul :) blir det en Ajåhnick 5 nu då eller? :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: A token of appreciation.

Inlägg av mati »

Kul att höra. Läser du alla trådar? Respekt. Du var ju inte med i den gamla goda tiden när man verkligen kunde läsa och besvara varenda tråd eftersom vi var så få härinne.
Själv håller jag mig numera till ett fåtal trådar. Majoriteten av trådarna får klara sig utan mina klokskaper och det är nog bra så. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: A token of appreciation.

Inlägg av Jerker »

Det är inte bara så att antalet trådar har ökat utan mitt fokus har ändrats också över de snart 5 år som jag har hängt här. Jag orkar inte hänga med i alla olika elbilsmodeller som presenteras hela tiden. Det är ett jättegott tecken att det är så, men jag kan inte längre hålla reda på alla för- och nackdelar med olika elbilar, vilket mina bekanta förvånas över när de ställer frågor till mig. :oops:
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: A token of appreciation.

Inlägg av mati »

Samma här. Det är ungefär som det datorer. På 90-talet var det enkelt och man kunde allting om processorer och grafikkort. Utbudet och valmöjligheterna var ju ytterst små. Idag brukar jag säga att man ska köpa den dator man har råd med eller som man tycker är snyggast. Har noll koll numera. Och folk tror att jag är inkompetent. Jag borde ju veta, jag som jobbar med "data". ;)
Elbilar är på väg åt samma håll, vilket ju är positivt som du säger.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: A token of appreciation.

Inlägg av Jerker »

Haha! Ja, jag har också haft samma resa vad gäller datorer och programvaror. Ett tag var jag expert på olika distributioner av Linux och ett tag hade jag de olika versionerna av Windows och Office i huvudet så att jag kunde ge support på telefon utan att sitta vid en dator. Jag kunde hur de olika menyerna såg ut i olika versioner. Men det är nu ett minne blott.

Men det är också något av min personlighet. Jag tröttnar och vill gå vidare och nåt annat får min fulla uppmärksamhet.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: A token of appreciation.

Inlägg av heldiggrisen »

Jag har samma förhållande till kvinnor. :oops:

Välkommen el-n00b, till världens bästa forum.
El-n00bo
Inlägg: 9
Blev medlem: 07 jul 2021 11:57

Re: A token of appreciation.

Inlägg av El-n00bo »

Ja, jag kan gott skriva under på det här med att "nörda ner sig i saker"
Men eftersom jag för stunden har snöat in på skaffa min (våran) el- bil, så är det som upptar min vakna tid nu (hoppas verkligen inte att min arbetsgivare läser webbhistoriken på min jobbdator! :shock:)
Det är brukligt för mig att det tar minst 3-4 månader att bestämma mig för vilken bil jag vill ha, och det är minsann inte lättare med en elbil, då det är så nytt för mig :(
Men ånyo tack för att ni är så himla intressanta här inne!
Erxon
elbilist
Inlägg: 400
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: A token of appreciation.

Inlägg av Erxon »

El-n00bo skrev:
Ja, jag kan gott skriva under på det här med att "nörda ner sig i saker"
Men eftersom jag för stunden har snöat in på skaffa min (våran) el- bil, så är det som upptar min vakna tid nu (hoppas verkligen inte att min arbetsgivare läser webbhistoriken på min jobbdator! :shock:)
Det är brukligt för mig att det tar minst 3-4 månader att bestämma mig för vilken bil jag vill ha, och det är minsann inte lättare med en elbil, då det är så nytt för mig :(
Men ånyo tack för att ni är så himla intressanta här inne!
Alla elbilar har sina för- och nackdelar. Gäller bara att komma fram till den kompromiss som fungerar för sig själv...
Lycka till...
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: A token of appreciation.

Inlägg av martinot »

El-n00bo skrev:
Ja, jag kan gott skriva under på det här med att "nörda ner sig i saker"
Men eftersom jag för stunden har snöat in på skaffa min (våran) el- bil, så är det som upptar min vakna tid nu (hoppas verkligen inte att min arbetsgivare läser webbhistoriken på min jobbdator! :shock:)
Det är brukligt för mig att det tar minst 3-4 månader att bestämma mig för vilken bil jag vill ha, och det är minsann inte lättare med en elbil, då det är så nytt för mig :(
Men ånyo tack för att ni är så himla intressanta här inne!
Samtidigt så är det ju roligt att göra olika funderingar, testa, läsa tester och klura vad som kan passa.

Kort och gott så är det kul att kunna nörda ner sig ibland om man inte har bråttom. :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar