– Vi ska ha fem elbilar år 2025, och det ska lanseras två SUV:ar till 2024. Vi blir det enda elbilsbolaget med två SUV:ar på vägen. Det är succéformulan för Polestar, säger vd Thomas Ingenlath under investerarsamtalet.
Polestars kalkyler är minst sagt djärva. Företaget sålde 10 000 bilar förra året, i år är målet 29 000 bilar, och redan 2025 ska det säljas 290 000 bilar. Men helt omöjligt är det inte. Men det innebär att Polestar ska växa snabbare än vad Tesla någonsin har gjort.
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Vi blir det enda elbilsbolaget med två SUV:ar på vägen.
Tesla har SUV bilarna MX och MY.
Jag vet, men Polestar kanske har bestämt sig för att MY är en CUV?
Sen så undrar jag vad de menar med "elbilsbolaget"? Polestar 1 är ju ingen ren elbil... iofs så kanske den inte tillverkas längre och då anser sig Polestar vara ett elbilsbolag. Svårt att veta hur de tolkar sig själva och andra men det blir lite lustigt?
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
– Vi ska ha fem elbilar år 2025, och det ska lanseras två SUV:ar till 2024. Vi blir det enda elbilsbolaget med två SUV:ar på vägen. Det är succéformulan för Polestar, säger vd Thomas Ingenlath under investerarsamtalet.
Polestars kalkyler är minst sagt djärva. Företaget sålde 10 000 bilar förra året, i år är målet 29 000 bilar, och redan 2025 ska det säljas 290 000 bilar. Men helt omöjligt är det inte. Men det innebär att Polestar ska växa snabbare än vad Tesla någonsin har gjort.
Är inte E-tron och Q4 två suvar? Model X och Model Y?
Tesla har gått från 100t 2017 till kanske 900t 2021. Det är en sak att säga det och något helt annat att göra det vilket Tesla har fått erfara. Att öka från 10t till 29t är svårt men tex 100t till 245t som Tesla gjorde 2018 är garanterat långt mycket svårare även om det procentuellt är sämre.
Polestar har två bilar. 1 och 2. Ingen av dom är en SUV eller CUV...
Han pratar om 2025...
"Vi ska ha fem elbilar år 2025, och det ska lanseras två SUV:ar till 2024. Vi blir det enda elbilsbolaget med två SUV:ar på vägen."
Missade den detaljen/ Facepalm
Men nu tror jag att jag förstår vad han menar.
Dom kommer lansera två nya SUV/CUV modeller men bara sälja en bil av varje sort under 2024.
Då bli dom den enda som bara har två st...
Senast redigerad av [JM], redigerad totalt 2 gång.
Sen så undrar jag vad de menar med "elbilsbolaget"? Polestar 1 är ju ingen ren elbil... iofs så kanske den inte tillverkas längre och då anser sig Polestar vara ett elbilsbolag. Svårt att veta hur de tolkar sig själva och andra men det blir lite lustigt?
Jo, den är lite märklig kan jag hålla med om.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
– Vi ska ha fem elbilar år 2025, och det ska lanseras två SUV:ar till 2024. Vi blir det enda elbilsbolaget med två SUV:ar på vägen. Det är succéformulan för Polestar, säger vd Thomas Ingenlath under investerarsamtalet.
Polestars kalkyler är minst sagt djärva. Företaget sålde 10 000 bilar förra året, i år är målet 29 000 bilar, och redan 2025 ska det säljas 290 000 bilar. Men helt omöjligt är det inte. Men det innebär att Polestar ska växa snabbare än vad Tesla någonsin har gjort.
Är inte E-tron och Q4 två suvar? Model X och Model Y?
Tesla har gått från 100t 2017 till kanske 900t 2021. Det är en sak att säga det och något helt annat att göra det vilket Tesla har fått erfara. Att öka från 10t till 29t är svårt men tex 100t till 245t som Tesla gjorde 2018 är garanterat långt mycket svårare även om det procentuellt är sämre.
Men Polestar lade till att de är "elbilsbolag" vilket de antagligen inte anser att Audi är? Jag säger ju att de framför det lustigt...
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Polestar har två bilar. 1 och 2. Ingen av dom är en SUV eller CUV...
Han pratar om 2025...
"Vi ska ha fem elbilar år 2025, och det ska lanseras två SUV:ar till 2024. Vi blir det enda elbilsbolaget med två SUV:ar på vägen."
Jag vet inte alls hur dom menar eller om det de säger stämmer, men jag misstänker att origunaltexten är på engelska och att översättningen spelar oss ett spratt.. kanske är "två SUV:ar på vägen" == "two SUVs on the way"?
Polestar har två bilar. 1 och 2. Ingen av dom är en SUV eller CUV...
Han pratar om 2025...
"Vi ska ha fem elbilar år 2025, och det ska lanseras två SUV:ar till 2024. Vi blir det enda elbilsbolaget med två SUV:ar på vägen."
Jag vet inte alls hur dom menar eller om det de säger stämmer, men jag misstänker att origunaltexten är på engelska och att översättningen spelar oss ett spratt.. kanske är "två SUV:ar på vägen" == "two SUVs on the way"?
Gissar att du har helt rätt i att det troligen är översättningen som fallerat lite där. Stämmer mycket bättre på engelska.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Det går väl inte ens att få något vettigt pris på Ionity med en Polestar?
Men när SuC öppnas upp så är det samma lika, för alla.
För närvarande laddar man för 3.53 per kWh på Ionity som Polestarägare vilket jag tycker är riktigt bra. Det dök upp i somras och gäller i 12 mån för alla PS2 som säljs det här året. Lite oklart vad som händer sen men Polestar säger att de jobbar på en fortsättning.
Det går väl inte ens att få något vettigt pris på Ionity med en Polestar?
Men när SuC öppnas upp så är det samma lika, för alla.
För närvarande laddar man för 3.53 per kWh på Ionity som Polestarägare vilket jag tycker är riktigt bra. Det dök upp i somras och gäller i 12 mån för alla PS2 som säljs det här året. Lite oklart vad som händer sen men Polestar säger att de jobbar på en fortsättning.
Tror det stavas lite olika, många i USA skriver SuC men Tesla själva använder order Supercharger (vad jag har sett)
Men den svenska stavningen är SUCk...
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Det går väl inte ens att få något vettigt pris på Ionity med en Polestar?
Men när SuC öppnas upp så är det samma lika, för alla.
För närvarande laddar man för 3.53 per kWh på Ionity som Polestarägare vilket jag tycker är riktigt bra. Det dök upp i somras och gäller i 12 mån för alla PS2 som säljs det här året. Lite oklart vad som händer sen men Polestar säger att de jobbar på en fortsättning.
Stavas den SuC?
Det har gått en del sådana rykten och laddporten hamnade ju på rätt plats för SuC... men om det blir en allmän öppning från Teslas sida så är det kanske överspelat, lite beroende på hur öppnandet sker.
Det går väl inte ens att få något vettigt pris på Ionity med en Polestar?
Men när SuC öppnas upp så är det samma lika, för alla.
För närvarande laddar man för 3.53 per kWh på Ionity som Polestarägare vilket jag tycker är riktigt bra. Det dök upp i somras och gäller i 12 mån för alla PS2 som säljs det här året. Lite oklart vad som händer sen men Polestar säger att de jobbar på en fortsättning.
Stavas den SuC?
Det har gått en del sådana rykten och laddporten hamnade ju på rätt plats för SuC... men om det blir en allmän öppning från Teslas sida så är det kanske överspelat, lite beroende på hur öppnandet sker.
Den åkte med i kopieringsapparaten när man stoppade in en M3 som referens.
Men när SuC öppnas upp så är det samma lika, för alla.
Är du helt säker på det?
Själv saknar jag en massa information om hur SuC är tänkt att öppnas upp; vilka länder, vilka stationer som är aktuella (alla, eller de med bidrag), på vilka villkor (laddvillkor för icke-teslor), vilka biltillverkares bilar (alla, eller bara de med avtal), och till vilka priser.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik