dd88 skrev:Man kör givetvis inte 22h i sträck, är som sagt en övernattning. Dagen vi kör elbil så anpassar man sig efter det, det jag vill få fram är att den extra kvarten i en icke-Tesla är lite skitsamma om man redan tappat flera timmar jämfört med idag. Långkörning har avhandlats i lite för många trådar redan så släpper det här och nu.
Jag personligen tycker inte det är tiden som är problemet utan att det blir krångligare. Visst, det finns säkert snabba laddare längs vägen. Men hur hittar man dem? Hur planerar man resan? Hur betalar man? Vilka taggar, kort, konton behöver man?
Med en Tesla är det bara att sätta sig i bilen och köra. Jag har fortfarande efter över 4 år med Tesla _aldrig_ laddat min bil på en icke-Tesla snabbladdare. Min i3 har vi efter 4,5 år _aldrig_ snabbladdat öht.
Dvs jag har inga som helst konton, medlemskap, kort eller taggar. Jag bara kör. Dessutom har man med Tesla tusentals hotell och andra inrättningar som erbjuder gratis (mestadels) destinationsladdning primärt till Teslas bilar. Den gemenskapen är inte dum alltså.
Nu slipper jag fundera så mycket då i4 ändå är för liten. Men ändå, hade nog haft svårt att göra mig av med min S...