MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Zalman3 »


Alrik tittar på folkkombin MG5 Electric – siktar på 2.000 kr/mån!
En prisvärd helt elektrisk kombi borde kunna bli en folkbil. Och en första titt gör mig inte besviken, även om det finns en del saker som kunde vara bättre.

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... 000-krman/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Zalman3 »

Snart kommer den första eldrivna, helt normala kombibilen till Sverige. Blir MG5 Sveriges mest sålda bil?
Det tror vår utsände som har provkört den i Thailand!

I Storbritannien är 5:an mer än 50 000 kronor billigare än en Nissan Leaf eller Volkswagen ID.3, och då får man en mycket rymligare bil.
Både Comfort och den dyrare Luxury-versionen är relativt basutrustade, så räkna med samma prisskillnad i MG:s favör här.

Materialval och finish är av god kvalitet, med klart mindre av billig hårdplast än i en dyrare ID.3 eller Nissan Leaf.

Blir det så, förutspår jag en försäljningssuccé. Precis lagom till när många av oss tröttnat på suvarna kommer en rymlig, effektiv och förnuftig eldriven kombi.
Jag tippar förstaplatsen på försäljningslistorna.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... slistorna/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag har tittat på den på invigningen i går. Ett ord: meh

MG ZS EV har lika stort bagageutrymme och rymligare kupé. Och bättre mittskärm. Jag var inte alls imponerad av femman. Skulle hellre betala extra kostnaden för ZS.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av TiborBlomhall »

MG 5:
20211021_145350.jpg
20211021_145533.jpg
20211021_150558.jpg
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av TiborBlomhall »

MG ZS EV:
20211021_152112.jpg
20211021_144613.jpg
20211021_150549.jpg
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 09 dec 2020 07:16

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av flipmac »

Det här med bagageutrymmet är ju verkligen ett mysterium. Måste se i verkligheten för att kunna avgöra för egen del. Men en annan fråga: saknar nya ZS nackskydd på mittplatsen? Trodde knappt det var möjligt att tillverka bilar utan det 2021 men MG har ju sålt 3000 utan nu i sommar så...

Edit: hittade svaret i Febers film i andra tråden. Svaret är ja.
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
PapaD
elbilist
Inlägg: 713
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av PapaD »

TiborBlomhall skrev:
Jag har tittat på den på invigningen i går. Ett ord: meh

MG ZS EV har lika stort bagageutrymme och rymligare kupé. Och bättre mittskärm. Jag var inte alls imponerad av femman. Skulle hellre betala extra kostnaden för ZS.
Men ZS ser sämre ut aerodynamiskt. MG5 attraherar snålvargen i mig. Blir kul att se priset. Och tester av TB.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Zalman3 »


MG-chefen: Vi blir Sveriges största elbilsmärke nästa år.

Sverigechefen Tomas Ernerg är säker, MG blir Sveriges största elbilsmärke 2022: "Bra produkter till bra priser fungerar."
Vi kommer att sälja närmare 6.000 bilar i år och med vårt breda utbud och bra priser kommer MG att bli Sveriges största elbilsmärke nästa år, med närmare 20 procent av elbilsmarkanden! Bra produkter till bra priser fungerar.
Det betyder att MG planerar för att sälja en bra bit över 20.000 elbilar under nästa år.

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... bilsmarke/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av martinot »

flipmac skrev:
Det här med bagageutrymmet är ju verkligen ett mysterium. Måste se i verkligheten för att kunna avgöra för egen del. Men en annan fråga: saknar nya ZS nackskydd på mittplatsen? Trodde knappt det var möjligt att tillverka bilar utan det 2021 men MG har ju sålt 3000 utan nu i sommar så...

Edit: hittade svaret i Febers film i andra tråden. Svaret är ja.
Bilen är ju i grunden en gammal fossilbil från Rover som konstruerades på 90-talet.

Sedan kan man ju hålla med om att de borde ansträngt sig att uppgradera nackskydd och andra säkerhetsdetaljer.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av apkungen »

TiborBlomhall skrev:
Jag har tittat på den på invigningen i går. Ett ord: meh

MG ZS EV har lika stort bagageutrymme och rymligare kupé. Och bättre mittskärm. Jag var inte alls imponerad av femman. Skulle hellre betala extra kostnaden för ZS.
Det gör mig förvånad för mg5 är ju över 2 dm längre. Det är en hel del på en bil. Borde innebära mycket för innerutrymmena... Ska bli intressant att jämföra dem två irl
Oscar2
Inlägg: 18
Blev medlem: 05 mar 2020 19:42

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Oscar2 »

Jag kollade och jämförde MG5 med andra EV i sin prisklass men jag 'gissar' att MG5 kostar runt 330k men osäker om det är LR40mil eller SR32mil WLTP. OLD-FACE (1gen) ZS EV hade ny pris från 339k.

Men först måste jag nämna att MG5 är ju en 'konverterad fossil sedan' ("Five-star C-NCAP safety rating"), byggd på en 2012 plattform för en kompakt bil. Man såg ju platsen för ett reservhjul och baksätet är ju lika dålig designad som i sedan modellen https://www.mgmotor.me/new-cars/mg5/#overview vilket förklarar att man inte kunde fälla ner sättet platt.
Ännu mer minus är att lasthöjden är något hög och mer surt: En hög kant, 0 plats under. Udda kombi då. Mindset- Låtsas att den är en vanlig hatchback som en Leaf.


Så, vilka andra EV finns det runt en budget kan man tänka sig om man vill ha en ny billig EV med decent bagage?

Sorry för ej fint formatering på listan nedan: Källa, wiki/goggle, tillverkar hemsida, EV database, kanske stämmer inte överens med varandra.

MG5, ?Pris?, 479 liter, 500kg släp, 320-400km WLTP

Leaf40kWh Accenta kostar 397k, 435 liter, ej släp, 270km WTLP
MG ZS EV Komfort (1gen 44,5kWh), 339k, 448 liter, ej släp, 263km WLTP
MG ZS 2gen 390k, 500kg släp, 440km WLTP
Opel corsa-e Dynamic 369k, 309 liter, ej släp, 240km WLTP. "E-208" mycket snarlik
VW ID3 45kWh Finns ej att köpa. 58kWh då?: 445k, 385 liter, ej släp, 421km WLTP
Mazda MX-30 348k, 366 liter, ej släp, 200km WLTP
Opel Mokka-e 410k, 350liter, ej släp, 330km WLTP
Citochträng E-C4 420k, 380 liter, ej släp 350km WLTP
Skoda Enyaq 60 484k, 585 liter, 1,4ton släp, 412hm WLTP.
uuhhh orkar inte mer, finns E-niro64 och E-soul64, ioniq38kWh, säkert mer EVs för olika mycket peng för 'decent' liter. Justde, billigaste ioniq5.

Framtida kombi ser jag inga planer på förutom VW ID Space vizzion (koncept bil), tydligen enligt wiki/VW planeras produktion i 2022 HAHA ye right.

För nuvarande säger jag att MG5 är en billig fake/dålig-kombi som erbjuder bra med bagage jämfört med alternativen.
Köp MG5? ja om ska köpa billig EV nu. Annars billig leasing tills att en begagnad ID4 faller i pris eller ny EV som har praktiskt bagageutrymme eller helt enkelt, en bättre IKEA bil och kan dra TON av last som kommer säkert i framtiden om 5 år. Förhoppnings vis så kommer någon med deras EV-plattform bygga en kombi, hoppas. Annars SUV for LIFE.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Zalman3 »


Elbilstest:
Testad: MG 5 - en elektrisk kombi
Och det borde till och med vara världens första, anser importören.

(Elbil24): MG hade en dundersuccé i Norge med modellen ZS EV, en bil som nyligen har uppgraderats kraftigt sedan den första modellen dök upp.
I skrivande stund har 6 589 versioner av modellen rullats ut på norska vägar och nu kommer den snart att följas av nya modeller från märket.

Nu har vi varit ute och kört modellen MG 5 som så småningom ska ut på norska vägar.

MG 5 ser också ut att vara vad MG tror är världens första helelektriska kombi. Detta i sig är nytt, för det finns gott om tillverkare som har lanserat SUV-modeller och crossovers – något mittemellan SUV och kombi.

Kompakt
MG 5 är inte en av de största bilarna och har inte heller den längsta räckvidden. Den mäter 4,6 meter i längd, och är därmed helt perfekt för den som vill ha en rimligt prissatt bil, med en måttlig storlek.

Räckvidden är inställd på 400 km enligt WLTP-standarden, vilket också låter acceptabelt.
Av bagageutrymmet uppges bilen ha 479 liter att fylla. Detta är upp till ryggstöden, innan dessa fälls ner.
Med dessa nedfällda får du ett bagageutrymme på 1 367 liter att fylla på. Utöver detta har bilen ingen frunk, men har givetvis de många och små rummen runt kabinen.

INTE LÅG: Även om den definieras som en kombi så har den fortfarande bra markfrigång. Foto: Fred Magne Skillebæk
Bilen vi har kört är en tidig version, en prototyp som nästan är handgjord. Detta gäller alla delar av bilen. Vi kommer därför inte lägga all världens vikt på de testresultat vi fått av mätbar karaktär, som snarare måste tas med en nypa salt.

Vi har trots det kört bilen genom våra ordinarie räckvidd, förbrukning och laddtest.
Utan att förklara dessa i detalj kan vi nämna att vi kom 308 kilometer från att bilen sa att den var 100 procent fulladdad,
'tills det var 0 procent och 0 kilometer kvar på mätaren – testet kallar vi 100-0 % test. Detta är ett resultat vi tycker borde vara bättre på en bil som lovar 400 kilometer.
Jo då var utetemperaturen runt 5 grader men det ska inte vara en stor bromsbelägg. Inte så bra.

Som vanligt har vi även gjort 0-100%-testet som handlar om laddningstestet tillbaka till 100% igen. Här visualiserar vi detta genom vår tabell,
där du kan se den laddade effekten över hela spektrumet, inklusive de tider det har tagit.

Bra laddningshastighet
Som mest lyckades bilen ta emot 91 kW under laddningsprocessen, en toppeffekt som på pappret sägs vara 87 kW som mest. Det tog med andra ord fyra kilowatt mer än vad tidningen antyder.

Detta trots att både räckvidd och laddeffekt påverkas av utomhustemperaturen som i det här fallet var runt 5 grader Celsius. WLTP-testerna är kända för att göras i 23 grader Celsius, vilket är idealiskt för en elbil.
När vi laddade om bilen höll den fin och hög effekt hela tiden, men mot slutet uttryckte det att det var en prototyp och de sista fem procenten fick den inte på vanligt sätt.
Det gör att vi inte heller helt litar på de andra siffrorna, förutom körda kilometer och effekten själva laddaren säger till oss att den har överförts till bilen.
Med detta är också bland de viktigaste, åtminstone sett till räckvidd och förbrukning.
I slutet av körningen uppgav bilen själv att den hade förbrukat 1,87 kWh per mil, vilket är något högre än de 1,75 kWh den ska ha efter WLTP-testet. Det är okej dock.

Bra utrymme
Men en bil är mycket mer än bara räckvidd och förbrukning. MG 5 framstår som en vettig bil, med en storlek och ett utrymme som kommer att tilltala många – precis som den relativa ZS EV har gjort hittills.

Tidigare var kombi nästan lika krävande på den norska marknaden, så att några utvalda sedaner hörde till rariteterna istället.
Så är det inte längre, för nu måste alla ha en SUV. Därför kan det vara spännande att se hur MG 5 tas emot av köparna, när bilen kostar ungefär lika mycket som SUV:n ZS EV.
Den senare erbjuder lite mindre utrymme enligt specifikationerna, men i verkligheten ser den inte mycket mindre ut.
Med ett bagageutrymme på 448 liter är det bättre utrymme här än i de typiska kompaktklassbilarna, som ofta har runt 400 liters bagageutrymme, innan stolsleken börjar.
I MG5 har man som sagt 1367 liter att fylla när baksätesryggarna är nedfällda. Däremot hade detta kunnat bli mycket större om MG hittat en bättre lösning, eftersom sittdynan inte går att luta upp.
Det gör att ryggstöden ligger med en mycket sluttande lutning, en vinkel som gör att bagagerumsgolvet är långt ifrån plant när ryggarna fälls framåt. Dessutom bör man höja det bakre
golvet i bagageutrymmet till översta nivån för att få något som påminner om ett plant golv. Om du inte gör detta får du en stor höjdskillnad mellan främre och bakre delen av bagageutrymmet,
när sätena är nedfällda (se bilder). Inte helt optimerad här, men tillräckligt bra i de flesta situationer.

Trevlig bekantskap
Bakom ratten slår det mig hur lätt allt är. Det mesta är intuitivt och lätt att förstå. Detsamma gäller bilkörning.
Man behöver inte heller skaffa sig nämnvärd kunskap om elbilar för att förstå vad man ska göra. Den är också vad vi brukar kalla väldigt lättkörd.

Förarmiljön är snygg och intuitiv. Det är tydligt, det är logiskt och du har bra överblick hela vägen. Dessutom har du tillräckligt med utrymme för att lägga undan lösa föremål, som plånbok,
mobiltelefon och nycklar. Praktiskt, sägs det.
Ändå sträcker MG 5 inte resåren på något sätt. Det tar inte tekniken längre, men det har den absolut inte för avsikt att göra heller.
Priset vittnar om det, för en välutrustad MG 5 kostar dig 335 000 kronor.
Med tanke på den långa listan med tillbehör är detta ett mycket attraktivt pris. Nackdelen är att det finns så många konkurrenter i den här prisklassen, och tvärs över.
Sedan frågas det om det räcker att sälja att det är världens första eldrivna kombi, men det kan hända att utrustningslistan övertygar. För här får du ett fullt paket för samma som utgångspriserna före utrustning på många av de andra.

Snyggt: Förarmiljön är snygg och tydlig.
Snabb utrustning
En sak är att den har apphantering och alla säkerhetsfunktioner man kan tänka sig i den här klassen. Den har även ett antal hjälpfunktioner som du lätt kan vänja dig vid, om du börjar använda dem.
Så kallad V2L – fordon att lasta – är en av dem. Det betyder att du kan sätta in en adapter som ger dig ström till verktyg eller annat från huvudbatteriet.
Med andra ord kommer bilen att fungera som en stor powerbank. I praktiken kan du faktiskt använda detta för att ladda andra elbilar också, även om det kommer att ta lite tid. En bra nödlösning.

Och när vi väl är inne i batteriet har bilen ett batteripaket på 61,1 kWh, och den har en elmotor på 156 hästkrafter. Det förra är inte särskilt intressant, jämfört med utbudet,
och vi har redan sagt att vi tycker att det är något begränsat. Speciellt med tanke på batteristorleken.
Batteri och motor räcker i alla fall för att ge bilen en acceleration till 100 km/h på 8,3 sekunder, vilket är tillräckligt snabbt för att du inte ska känna dig långsam.
Toppfarten är som vanligt begränsad något nedåt, här till 185 km/h.

STJÄLHÖJD: Baksätets ryggstödssystem stjäl utrymme.
Lättviktig
Det som gör bilen väldigt lättkörd och dynamisk är helt enkelt att den inte väger all världen. Med en tjänstevikt på drygt ett och ett halvt ton känns den faktiskt smidig och enkel att använda.
Med all utrustning som letat sig in i den Luxuryversion vi har kört känner du fortfarande inte att du kör en prisvärd bil, även om du gör det.

Avslutningsvis kan vi i princip säga det med ett uttryck som ofta har en lite negativ innebörd. Här är det inte negativt menat, utan sagt i ärlighetens namn. Det här är en utmärkt bil för den som vill ha ett vettigt färdmedel, men som inte är särskilt bilintresserad. De kommer garanterat att bli nöjda, men bör samtidigt ta en extra titt på MG ZS EV innan de bestämmer sig. Den erbjuder mycket av samma, kostar ungefär lika mycket, men har en något annorlunda formfaktor. Valkval.

TESTRESULTAT
Rimligt och vettigt
Utrustning, praktisk, pris
Räckvidd, halvvägslösningar, laddlucka fram

SE ALLA VÅRA TESTER
Tekniska specifikationer:
Motor: 1 x elektrisk
Hjuldrift: Främre
Effekt: 115 kW / 156 hk
Vridmoment: 260 Nm
Batteri: Li-jon
Kapacitet: 61,1 kWh
0-100 km/h: 8,3 sek.
Toppfart: 185 km/h
Angivet intervall (WLTP): 380 km
Deklarerad förbrukning (WLTP): 1,75 kWh / mil
Inbyggd laddare (AC): 11 kW
Snabbladdning (DC): 87 kW
L x B x H (mm): 4600 x 1818 x 1521
Bagageutrymme: 448 / 1 367 liter
Hjulbas (mm): 2659
Nettovikt (kg): 1562
Tillåten totalvikt (kg): 2017
Tillåten släpvagnsvikt (kg): 500
Tillåten takbelastning (kg): 75
Pris MG 5 Lyx från kr 334,890NOK

https://www.elbil24.no/nyheter/testet-m ... n/76012846
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av martinot »

Zalman3 skrev:

Elbilstest:

Bra laddningshastighet

Som mest lyckades bilen ta emot 91 kW under laddningsprocessen, en toppeffekt som på pappret sägs vara 87 kW som mest. Det tog med andra ord fyra kilowatt mer än vad tidningen antyder.
:!:

Nu är det inte jag som testar, men kom igen! Det är 2020 nu...
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

martinot skrev:
Zalman3 skrev:

Elbilstest:

Bra laddningshastighet

Som mest lyckades bilen ta emot 91 kW under laddningsprocessen, en toppeffekt som på pappret sägs vara 87 kW som mest. Det tog med andra ord fyra kilowatt mer än vad tidningen antyder.
:!:

Nu är det inte jag som testar, men kom igen! Det är 2020 nu...
Är du helt säker?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av martinot »

Nicke Nyfiken skrev:
martinot skrev:
Zalman3 skrev:

Elbilstest:

Bra laddningshastighet

Som mest lyckades bilen ta emot 91 kW under laddningsprocessen, en toppeffekt som på pappret sägs vara 87 kW som mest. Det tog med andra ord fyra kilowatt mer än vad tidningen antyder.
:!:

Nu är det inte jag som testar, men kom igen! Det är 2020 nu...
Är du helt säker?
Ligger lite efter tiden ser jag - men ändå inte lika mycket efter tiden som MG. :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Blipblop
elbilist
Inlägg: 175
Blev medlem: 18 nov 2021 08:34

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Blipblop »

För 335k får man kompromissa på något. Tänk att kineserna var före tesla med en kombi… hehe.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Mickep »

får man 70 k(bonus) för 335 k?
Vad ligger leasingen på? kan vara bra som någon sa att ta i väntan på att bättre bilar går ned i pris.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av nek0 »

Mickep skrev:
får man 70 k(bonus) för 335 k?
Vad ligger leasingen på? kan vara bra som någon sa att ta i väntan på att bättre bilar går ned i pris.
335k är efter bonus.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Klintan »

335k är vad den kostar i Norge. Är ju ett norskt test.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Zalman3 »

Mickep skrev:
får man 70 k(bonus) för 335 k?
Vad ligger leasingen på? kan vara bra som någon sa att ta i väntan på att bättre bilar går ned i pris.

MG 5 Electric Luxury | BEGRÄNSAT ANTAL | 61 kWh | 380 KM |
2 690 kr/mån
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... /100602799
Skulle själv hellre välja en Hyundai Kona.

Hyundai Kona ELECTRIC 64 KWH ESSENTIAL
2 795 kr/mån
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... l/99652946
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av Zalman3 »

”Bästa billiga elbilen?” MG5 Electric mot Volvo XC40 Recharge Single motor – Förnuft & Känsla
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: MG 5 kombi för 2000kr i månaden?

Inlägg av SwedishAdvocate »

Blipblop skrev:
För 335k får man kompromissa på något. Tänk att kineserna var före tesla med en kombi… hehe.
Jag gillar det här inlägget från elfte mars i en tråd om Xpeng:
dstr skrev:
MWall skrev:
Att Kina inte förmår ta ställning mot Putin tycker jag ytterligare stryker under att vi måste välja bort kinesiskt i möjligaste mån. Kina är många ggr mäktigare än Ryssland och det vi ser i Ukraina är nog en stilla bris jämfört med vad Kina är kapabelt till.
Tack för inspirationen. Svarade just detta på mailet som kom som en uppföljning på mitt besök hos dom:
När Kina tar ställning mot Rysslands krig mot Ukraina så ska jag överväga en provkörning. För det gärna vidare i organisationen.
Källa till inlägget ovan: viewtopic.php?f=27&t=27964&start=50#p613441

Och till skillnad från Xpeng så ägs MG direkt av den kinesiska Diktaturen:..
.../ MG Motor /.../ is /.../ a subsidiary of SAIC Motor UK, which in turn is owned by the Shanghai-based Chinese state-owned company, SAIC Motor. /...

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/MG_Motor
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar