Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

MrRun skrev:
En lösning på zombie mode (att man inte kan lägga i växel) för EV6 som kanske också funkar på I5.

Nyfiken vad Kia kommer att göra med detta mjukvara felet?!?
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Skabb1 »

Någon med en Ioniq 5 som upplevt infotainment-skärmen som lite fladdrig avseende ljusstyrka?

Vår beter sig lite så emellanåt. Som om bilen försöker justera efter ljusstyrka i omgivningen men inte lyckas så bra.
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

Skabb1 skrev:
Någon med en Ioniq 5 som upplevt infotainment-skärmen som lite fladdrig avseende ljusstyrka?

Vår beter sig lite så emellanåt. Som om bilen försöker justera efter ljusstyrka i omgivningen men inte lyckas så bra.
Ja det händer fram för allt i skymning eller dagar med mycket molnighet.
Ibland är den kvar ett tag i riktig mörkt läge (jag menar inte svart utan med låg ljusstyrka).
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Idag när jag skulle köra hem från jobbet så fungerade inte kartan. Den stod bara och snurrade. Hur startar jag om infotainmentsystemet? Testade hålla in start/stop-knappen länge, men inget hände.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

DanneLKPG skrev:
Idag när jag skulle köra hem från jobbet så fungerade inte kartan. Den stod bara och snurrade. Hur startar jag om infotainmentsystemet? Testade hålla in start/stop-knappen länge, men inget hände.
Det finns en liten ’knapp’ som kan tryckas in med penna eller gem på panelen med Radio knapparna. Står i instruktionsboken någonstans.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Tessi19 skrev:
DanneLKPG skrev:
Idag när jag skulle köra hem från jobbet så fungerade inte kartan. Den stod bara och snurrade. Hur startar jag om infotainmentsystemet? Testade hålla in start/stop-knappen länge, men inget hände.
Det finns en liten ’knapp’ som kan tryckas in med penna eller gem på panelen med Radio knapparna. Står i instruktionsboken någonstans.
Tack, får testa det om det inte löst sig själv under natten. :)

Edit: Det hade löst sig självt, men bra att veta!
Senast redigerad av DanneLKPG, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Walker »

Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
Haha nej verkligen !?! Har den då ändå en dieselvärmare någonstans?
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av HelectriC »

Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?

jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

HelectriC skrev:
Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?

jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. :( Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av HelectriC »

DanneLKPG skrev:
HelectriC skrev:
Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?

jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. :( Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.
ja, det är lite tråkigt, men samtidigt är frunken så liten att jag använder den extremt sällan. I Model S hade jag den som extra bagageutrymme och kunde gärna sätta matpåsar där istället för bak, då hade det blivit lite jobbigt att hålla på med spak inne i bilen.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

HelectriC skrev:
DanneLKPG skrev:
HelectriC skrev:
Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?

jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. :( Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.
ja, det är lite tråkigt, men samtidigt är frunken så liten att jag använder den extremt sällan. I Model S hade jag den som extra bagageutrymme och kunde gärna sätta matpåsar där istället för bak, då hade det blivit lite jobbigt att hålla på med spak inne i bilen.
På RWD är den ganska rymlig faktiskt. Synd att den är så liten på AWD. Dock är jag nöjd så länge laddkablarna får plats och det gör dom ju även där. :)
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
Vilken tur att du aldrig ägt en e-tron. Framförallt när den var ny kunde navigatorn mycket exakt säga var närmaste bensinstation befann sig, men den hade ingen aning vad det var för skillnad mellan snabbladdning och AC-laddning. Där har du verkligen en bil som luktar fossiltänk från alla vinklar. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Walker »

(Glöm inte att jag är en Tesla fanboy)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Walker skrev:
(Glöm inte att jag är en Tesla fanboy)
Hur skulle jag nånsin glömma det? ;-)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Walker skrev:
(Glöm inte att jag är en Tesla fanboy)
Hur skulle jag nånsin glömma det? ;-)
:lol: :lol: :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av taliz »

mati skrev:
Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
Vilken tur att du aldrig ägt en e-tron. Framförallt när den var ny kunde navigatorn mycket exakt säga var närmaste bensinstation befann sig, men den hade ingen aning vad det var för skillnad mellan snabbladdning och AC-laddning. Där har du verkligen en bil som luktar fossiltänk från alla vinklar. :)
Det finaste var väl ändå infomeddelanden om när det är dags att byta olja. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av martinot »

DanneLKPG skrev:
HelectriC skrev:
Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?

jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. :( Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.
När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Det finaste var väl ändå infomeddelanden om när det är dags att byta olja. Bild
Just, det. Det har du rätt i. Men den fick jag aldrig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

martinot skrev:
När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
Jag håller med. Nödvändigheten för en Start/Stop-knapp, som de flesta tillverkare fortfarande verkar se, har jag heller aldrig förstått. Där får man verkligen ge creds till VW som har anammat samma filosofi som Tesla. Trampa på bromsen och bilen är igång. Gå därifrån och bilen stängs av. Svårare behöver det inte vara. Jag köper varför e-Golfen har en vanlig klassisk bilnyckel som man vrider om. Det är ändå en konverterad fossilbil. Lite gammaldags, men okej då. Men helt nya konstruktioner som inte behöver ta hänsyn till ett eventuellt fossil-arv behöver verkligen ingen Start/Stop-knapp längre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

mati skrev:
martinot skrev:
När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
Jag håller med. Nödvändigheten för en Start/Stop-knapp, som de flesta tillverkare fortfarande verkar se, har jag heller aldrig förstått. Där får man verkligen ge creds till VW som har anammat samma filosofi som Tesla. Trampa på bromsen och bilen är igång. Gå därifrån och bilen stängs av. Svårare behöver det inte vara. Jag köper varför e-Golfen har en vanlig klassisk bilnyckel som man vrider om. Det är ändå en konverterad fossilbil. Lite gammaldags, men okej då. Men helt nya konstruktioner som inte behöver ta hänsyn till ett eventuellt fossil-arv behöver verkligen ingen Start/Stop-knapp längre.
Det är inte alltid det fungerar bra dock. Sett flera inlägg från Enyaq-ägare som stör sig på att bilen stänger av så fort man öppnar dörren för att gå ut och fixa något snabbt. Gissar att det är samma i VW. Är det dåligt implementerat så har jag hellre den gamla knapp-lösningen.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Visst, det måste ju fungera. Annars kvittar det. Jag kände mig i början alltid lite orolig med Teslan, just på grund av att man inte aktivt stängde av den. Kan man verkligen lita på att bilen stängs av och att den låser sig automatiskt? Det är ju en tröskel man måste komma över. Och skulle man bara en endaste gång råka ut för att det inte har fungerat så är det ju helt kört. Då kan man aldrig mer lita på bilen.
Min e-tron hade i början en "egenskap" att den helt random kunde öppna bakluckan när bilen stod parkerad. Det hände några gånger hemma i garaget. Men en gång stod den på torget i stan med öppen baklucka. Fy fan alltså. Vågar man ha nånting kvar i bilen? Nej. Vågar man ha hunden med i bilen. För helvete nej. Detta beteendet försvann tack och lov med första uppdateringen. Men det var jobbigt.
Kul med tekniska finesser. Men de måste fungera. Annars är det bättre med ett gammal hederligt bygellås à la Mr Bean.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

mati skrev:
Visst, det måste ju fungera. Annars kvittar det. Jag kände mig i början alltid lite orolig med Teslan, just på grund av att man inte aktivt stängde av den. Kan man verkligen lita på att bilen stängs av och att den låser sig automatiskt? Det är ju en tröskel man måste komma över. Och skulle man bara en endaste gång råka ut för att det inte har fungerat så är det ju helt kört. Då kan man aldrig mer lita på bilen.
Min e-tron hade i början en "egenskap" att den helt random kunde öppna bakluckan när bilen stod parkerad. Det hände några gånger hemma i garaget. Men en gång stod den på torget i stan med öppen baklucka. Fy fan alltså. Vågar man ha nånting kvar i bilen? Nej. Vågar man ha hunden med i bilen. För helvete nej. Detta beteendet försvann tack och lov med första uppdateringen. Men det var jobbigt.
Kul med tekniska finesser. Men de måste fungera. Annars är det bättre med ett gammal hederligt bygellås à la Mr Bean.
Otäckt! Påminner mig om BMW i3/i3S där nyckeln är puckat designad så att man väldigt enkelt kan råka trycka "lås upp" när den är i fickan. Bilen låser ju sig själv efter 30 sekunder om du inte öppnat en dörr, MEN, håller du in knappen så tar den ju ner alla rutor. Så det hände mig ibland att alla rutor var nere när man kom ut till bilen. Såg en som hade fått sin bil fylld med snö... Jag programmerade bort den funktionen illa kvickt (via OBD för det gick ej att göra i menyerna)...
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Walker »

martinot skrev:
DanneLKPG skrev:
HelectriC skrev:
Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?

jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. :( Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.
När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
Exakt! Ioniqen påminner faktiskt mer om den gamla Saab 9-5 jag kört i en månad än min älskade gamla 3’a.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Skabb1 »

Här i södra Skåne töade det ikväll och frös på sen kväll/natt. Fick köra in till sjukhuset med dottern och i-pedal var ingen kul upplevelse. Så jag stegade ner men hamnade i auto-regen som jag, liksom tidigare, aldrig kom ur. Jävligt konstigt.

Slutade med att jag växlade över till snow-mode vilket passade väglaget bättre. Vi får se sen på vägen hem. Men måste kolla upp detta med spöket kring att komma ur auto-regen...
Skriv svar