Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
Tessi19 skrev:
Skit är det, men bajs vet jag ej ;)

Jag kommer nu i alla fall stänga av ljusen eller sätta på autoläge ändå.
Man kan ju limma dit en cykellampa istället. Så det lyser nånting där bak. Grundproblemet är ju att bilen inte tänder bakljuset frivilligt. Det måste ju vara typ becksvart mörker innan den besvärar sig med att tända lamporna. Och det går ju inte ha så. Jag vill inte bli påkörd bakifrån.
Jag tänker inte köra på auto-läge för det funkar inte. Eller bättre sagt, det funkar inte heller, för manuellt lägre verkar ju också ha sina problem. Fastän man inte kan bli påkörd eftersom bilen inte längre går att köra överhuvudtaget. Det är kanske bättre....
Enda lösningen är ju att komma ihåg att släcka ljuset när man parkerar bilen för dagen. En post-it lapp i instrumentbrädan får det bli.
När jag hade en tysk-köpt bil så satt det i muskelminnet att sätta på och stänga av halvljuset varje gång, i och med att det inte tändes automatiskt och det släcktes inte heller när man stängde av bilen. Jag får väl återuppliva gamla minnen.
Men självklart det är ju därför man har den plattan med magneter på ;)

Så far det bli i fortsättningen, vill inte stå som du har det nu med urladdat 12V.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
MrRun
elbilist
Inlägg: 804
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av MrRun »

Jag har den oftast ställd på parkeringsljus, då blir det ju DRL fram och bak. När det börjar skymma lite brukar jag slå på Auto för att få halvljus fram. Man ser också på skärmen bakom ratten om bakljus är tänt eller ej i autoläget.
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Nu lever den igen. Boostern fick liv i den.
Nu står den i stillastående läge och jag hoppas att 12V batteriet laddas under tiden. Det borde det väl göra?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Dafro »

mati skrev:
Nu lever den igen. Boostern fick liv i den.
Nu står den i stillastående läge och jag hoppas att 12V batteriet laddas under tiden. Det borde det väl göra?
Det är jag tveksam till, för då hade den väl inte dragit 12v med bakljusen på. Tror man måste köra men har inte fattat varför eller ansluta en laddare.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Dafro skrev:
mati skrev:
Nu lever den igen. Boostern fick liv i den.
Nu står den i stillastående läge och jag hoppas att 12V batteriet laddas under tiden. Det borde det väl göra?
Det är jag tveksam till, för då hade den väl inte dragit 12v med bakljusen på. Tror man måste köra men har inte fattat varför eller ansluta en laddare.
Nej, stillastående läge innebär att tändningen är påslagen, men det går inte att köra. Typ som camper-mode eller så. Meningen med detta är just att bilen drar ström från högvoltsbatteriet och inte från 12V när den står parkerad, med andra ord så laddas 12V batteriet under tiden. Jag har kollat med verkstaden, och de bekräftade att det är så.
Däremot så vet jag inte om 12V batteriet tar emot laddning. Det märker jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Dafro »

mati skrev:
Dafro skrev:
mati skrev:
Nu lever den igen. Boostern fick liv i den.
Nu står den i stillastående läge och jag hoppas att 12V batteriet laddas under tiden. Det borde det väl göra?
Det är jag tveksam till, för då hade den väl inte dragit 12v med bakljusen på. Tror man måste köra men har inte fattat varför eller ansluta en laddare.
Nej, stillastående läge innebär att tändningen är påslagen, men det går inte att köra. Typ som camper-mode eller så. Meningen med detta är just att bilen drar ström från högvoltsbatteriet och inte från 12V när den står parkerad, med andra ord så laddas 12V batteriet under tiden. Jag har kollat med verkstaden, och de bekräftade att det är så.
Däremot så vet jag inte om 12V batteriet tar emot laddning. Det märker jag.
Tack för info, då har man lärt sig något nytt.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Kul, nu funkar appen igen. Första gången på två månader.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
Kul, nu funkar appen igen. Första gången på två månader.
Det blev väl en reset när allt dog tänker jag.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
mati skrev:
Kul, nu funkar appen igen. Första gången på två månader.
Det blev väl en reset när allt dog tänker jag.
Ja, för omväxlingens skull hade den glömt en del inställningar också. Laddschemat såklart, AC, och säkert en hel del annat som jag inte har märkt.
Nu är verkstad bokad till nästa vecka. De har en del att felsöka antar jag. Varför fysiska nyckeln inte funkar längre, men den andra gör det, har ingen varit med om tidigare. De fattade först inte ens vad jag menade.
Bärgarkillen sa att han hade varit med om det en gång förut att bilen inte gick att låsa upp och laddsladden satt kvar. Då blev det som jag tänkte, hela laddboxen fick åka med på bärgarbilen. Oklart om det också var en Ioniq.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
Tessi19 skrev:
mati skrev:
Kul, nu funkar appen igen. Första gången på två månader.
Det blev väl en reset när allt dog tänker jag.
Ja, för omväxlingens skull hade den glömt en del inställningar också. Laddschemat såklart, AC, och säkert en hel del annat som jag inte har märkt.
Nu är verkstad bokad till nästa vecka. De har en del att felsöka antar jag. Varför fysiska nyckeln inte funkar längre, men den andra gör det, har ingen varit med om tidigare. De fattade först inte ens vad jag menade.
Bärgarkillen sa att han hade varit med om det en gång förut att bilen inte gick att låsa upp och laddsladden satt kvar. Då blev det som jag tänkte, hela laddboxen fick åka med på bärgarbilen. Oklart om det också var en Ioniq.
Då (när inställningar försvinner) hjälper det alltid att ha en Bluelink backup fil sparat!
Kan rekommenderas.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
Då (när inställningar försvinner) hjälper det alltid att ha en Bluelink backup fil sparat!
Kan rekommenderas.
Förutsätter dock att appen funkar och har funkat tidigare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
MrRun
elbilist
Inlägg: 804
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av MrRun »

mati skrev:
Tessi19 skrev:
Då (när inställningar försvinner) hjälper det alltid att ha en Bluelink backup fil sparat!
Kan rekommenderas.
Förutsätter dock att appen funkar och har funkat tidigare.
Skönt att du fick igång bilen igen.
Försökte du förresten nånsin med en reset tidigare? Väldigt många hade problem med appen för några veckor sen och det löstes med en reset. Kanske hade du t.o.m sluppit den här bakljusbuggen om du resettat. :)
Synd att det ska behövas, men de flesta datorer måste ju startas om ibland. :x
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Just för app-problemet har jag inte resettat bilen, nej. Jag kom aldrig ihåg att göra det när jag väl satt i bilen. Appen har liksom ingen hög prio i mitt liv, så jag glömde att göra det. Jag tror inte att det hade hjälpt för just 12V problemet från idag. Det verkar ju vara mer som inte fungerar. Att låsa upp med fysiska nyckeln, den första som jag brukar använda, funkar fortfarande inte.
Det skulle inte förvåna mig om bilen är död imorgon igen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Idag dog mitt 12V också. Eller ja, inte riktigt samma fenomen som andra som kommit ut till en död bil.

Jag skulle skotta uppfarten så jag körde ut bilen på gatan och stängde av den (80% laddnivå). När jag sen skulle iväg 15 min senare så hände ingenting när man tryckte på start… Eller jo, den ville att jag skulle hålla nyckeln nära och sen dog allt. Skärmarna döda och baklamporna var tända. Tur att jag köpte en startbooster förra vintern som legat i frunken. Fick igång bilen direkt med den. Under tiden jag stod där framme fick jag notiser från appen om att jag ej låst bilen. Så puckat. Har service imorgon så får väl nämna att det hänt mig också.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

DanneLKPG skrev:
Idag dog mitt 12V också. Eller ja, inte riktigt samma fenomen som andra som kommit ut till en död bil.

Jag skulle skotta uppfarten så jag körde ut bilen på gatan och stängde av den (80% laddnivå). När jag sen skulle iväg 15 min senare så hände ingenting när man tryckte på start… Eller jo, den ville att jag skulle hålla nyckeln nära och sen dog allt. Skärmarna döda och baklamporna var tända. Tur att jag köpte en startbooster förra vintern som legat i frunken. Fick igång bilen direkt med den. Under tiden jag stod där framme fick jag notiser från appen om att jag ej låst bilen. Så puckat. Har service imorgon så får väl nämna att det hänt mig också.
Det lustiga är att det kan hända när som…
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Du hade ju tur att du åtminstone inte var utelåst från din bil. Min går fortfarande inte att öppna med nödnyckeln. Känns jättetryggt och så. Tänk om den behagar dö när jag inte är hemma. Jag vågar knappt använda bilen.
Jag bytte för säkerhets skull till reservnyckeln, för den fungerade åtminstone en gång att låsa upp med. Men de få gångerna jag använt bilen efter 12V-desastern har jag faktiskt låtit den stå med påslagen tändning när det var möjligt. Allt för att minimera risken att bli ståendes nånstans.
Extremt enerverande med en bil som inte går att lita på.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Nu är batteriuppvärmningsmjukvaran installerad. Och för första gången någonsin fungerar det nu att starta värmen/AC via appen. Testade på plats och kunde konstatera att den startades nästan omedelbart efter att jag tryckt på knappen. Det var ju bra.
De fick också den fysiska nödnyckeln att fungera igen. Genom att byta batteri i fjärrnyckeln! Vad fan? Har jag fattat fel eller är inte vitsen med den fysiska nyckeln att den alltid ska fungera, även om batteriet i fjärnyckeln lägger av? Och på vilket sätt vet den fysiska nyckeln att det finns ett batteri i foben? Finns det ändå nån form av elektronik i den, nån konding som behöver laddas eller nåt?
Varför 12V batteriet laddas ur kunde de som förväntat inte svara på, nu var det laddat i alla fall. En 12V booster i bilen kan vara en bra idé, sa de. Jag får väl köpa en då.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Dafro »

mati skrev:
Nu är batteriuppvärmningsmjukvaran installerad. Och för första gången någonsin fungerar det nu att starta värmen/AC via appen. Testade på plats och kunde konstatera att den startades nästan omedelbart efter att jag tryckt på knappen. Det var ju bra.
De fick också den fysiska nödnyckeln att fungera igen. Genom att byta batteri i fjärrnyckeln! Vad fan? Har jag fattat fel eller är inte vitsen med den fysiska nyckeln att den alltid ska fungera, även om batteriet i fjärnyckeln lägger av? Och på vilket sätt vet den fysiska nyckeln att det finns ett batteri i foben? Finns det ändå nån form av elektronik i den, nån konding som behöver laddas eller nåt?
Varför 12V batteriet laddas ur kunde de som förväntat inte svara på, nu var det laddat i alla fall. En 12V booster i bilen kan vara en bra idé, sa de. Jag får väl köpa en då.
Eller en 12v laddare som du använder ett par ggr per år i förebyggande syfte. Laddar 12v batteri i alla de senaste bilarna jag ägt inklusive hybrider och elbilar, om jag haft dom åtminstone ett år. Volvo hybrid drog ur pga bränslevärmare men att dom inte får till detta i elbilar kan jag inte förstå då det bevisligen finns ett annat stort batteri och man dessutom laddar bilen löpande.

Och grattis till förvärmningen.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Nu är batteriuppvärmningsmjukvaran installerad. Och för första gången någonsin fungerar det nu att starta värmen/AC via appen. Testade på plats och kunde konstatera att den startades nästan omedelbart efter att jag tryckt på knappen. Det var ju bra.
De fick också den fysiska nödnyckeln att fungera igen. Genom att byta batteri i fjärrnyckeln! Vad fan? Har jag fattat fel eller är inte vitsen med den fysiska nyckeln att den alltid ska fungera, även om batteriet i fjärnyckeln lägger av? Och på vilket sätt vet den fysiska nyckeln att det finns ett batteri i foben? Finns det ändå nån form av elektronik i den, nån konding som behöver laddas eller nåt?
Varför 12V batteriet laddas ur kunde de som förväntat inte svara på, nu var det laddat i alla fall. En 12V booster i bilen kan vara en bra idé, sa de. Jag får väl köpa en då.
Någonstans i min skalle ringer en liten klocka. Visst är det så att i alla moderna bilar sitter det en immobilizer där bilen kommunicerar med nyckeln för att undvika stöld. Kan det vara det som ställde till det med din nyckel som tappade strömförsörjningen?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Dafro skrev:
Eller en 12v laddare som du använder ett par ggr per år i förebyggande syfte. Laddar 12v batteri i alla de senaste bilarna jag ägt inklusive hybrider och elbilar, om jag haft dom åtminstone ett år. Volvo hybrid drog ur pga bränslevärmare men att dom inte får till detta i elbilar kan jag inte förstå då det bevisligen finns ett annat stort batteri och man dessutom laddar bilen löpande.

Och grattis till förvärmningen.
Nej, det tror jag inte är rätt lösning. Felet är ju inte att batteriet långsamt laddas ur. När detta hände mig hade jag precis två dagar innan kört en ganska lång sträcka, 12V batteriet måste ha varit fullt när jag ställde bilen. Problemet är ju att bilen tömmer batteriet på några få timmar av sig själv när den får för sig det.
Verkstaden sa också att jag kanske kör för många korta sträckor. Men det är ju ett feltänk som härrör från fossilbilar som drar en himla massa från 12V batteriet varje gång man startar motorn. Och så krävs det några mil för att ladda tillbaka den energin. Men så fungerar ju inte en elbil. Det enda som krävs är lite ström för att sparka igång alla datorer och så. Det är ju ingenting jämfört med en startmotor i en fossilbil.
Bortsett från detta så är kortast möjliga sträcka jag någonsin kör med bilen minst en mil. Det är så långt jag har till samhället enkel väg. Mindre än så kör jag bokstavligen aldrig. I vanliga fall kör jag minst 4 mil enkel väg. Det är ju inte så lite egentligen.
I alla mina tidigare bilar, i synnerhet elbilar, men även fossilbilar har jag aldrig (!!!) råkat ut för ett tomt 12V-batteri.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Walker skrev:
Någonstans i min skalle ringer en liten klocka. Visst är det så att i alla moderna bilar sitter det en immobilizer där bilen kommunicerar med nyckeln för att undvika stöld. Kan det vara det som ställde till det med din nyckel som tappade strömförsörjningen?
Ingen aning. Dessutom var det ju så att fjärrkontrollen fungerade hela tiden. Även innan de bytte batteri. De bytte även batteri i andra nyckeln som jag hade med mig som referens. Den nyckeln har jag aldrig använt förut.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Dafro »

mati skrev:
Dafro skrev:
Eller en 12v laddare som du använder ett par ggr per år i förebyggande syfte. Laddar 12v batteri i alla de senaste bilarna jag ägt inklusive hybrider och elbilar, om jag haft dom åtminstone ett år. Volvo hybrid drog ur pga bränslevärmare men att dom inte får till detta i elbilar kan jag inte förstå då det bevisligen finns ett annat stort batteri och man dessutom laddar bilen löpande.

Och grattis till förvärmningen.
Nej, det tror jag inte är rätt lösning. Felet är ju inte att batteriet långsamt laddas ur. När detta hände mig hade jag precis två dagar innan kört en ganska lång sträcka, 12V batteriet måste ha varit fullt när jag ställde bilen. Problemet är ju att bilen tömmer batteriet på några få timmar av sig själv när den får för sig det.
Verkstaden sa också att jag kanske kör för många korta sträckor. Men det är ju ett feltänk som härrör från fossilbilar som drar en himla massa från 12V batteriet varje gång man startar motorn. Och så krävs det några mil för att ladda tillbaka den energin. Men så fungerar ju inte en elbil. Det enda som krävs är lite ström för att sparka igång alla datorer och så. Det är ju ingenting jämfört med en startmotor i en fossilbil.
Bortsett från detta så är kortast möjliga sträcka jag någonsin kör med bilen minst en mil. Det är så långt jag har till samhället enkel väg. Mindre än så kör jag bokstavligen aldrig. I vanliga fall kör jag minst 4 mil enkel väg. Det är ju inte så lite egentligen.
I alla mina tidigare bilar, i synnerhet elbilar, men även fossilbilar har jag aldrig (!!!) råkat ut för ett tomt 12V-batteri.
Aha, funkar för mig men har ju ingen Hyundai. Senast var det leaf som klagade efter 9 månader och 800 mil, vi kör oftast bara 6 km med den.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Dafro skrev:
Aha, funkar för mig men har ju ingen Hyundai. Senast var det leaf som klagade efter 9 månader och 800 mil, vi kör oftast bara 6 km med den.
Har som sagt aldrig haft ett tomt batteri. Inte ens mina Teslor har fått 12V-problem, trots att det ändå var (är?) en ganska vanlig åkomma med äldre Model S. Grannen däremot, som har en gammal V40 med fet 5-cylindrig bensinmotor, står ganska ofta med tomt batteri och får inte igång bilen. Han kör en massa korta turer, hälsar nästan varje dag på grannar någon kilometer bort osv. Det är det klassiska problemet med förbränningsbilar. Man kör för lite för att generatorn ska hinna ladda tillbaka det som har gått åt för att starta motorn. Men det är ju som sagt ingenting som borde spela roll i en elbil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Aida
Inlägg: 962
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Aida »

Sitter nu på Hyundaiverkstaden och väntar på att min bil ska servas. 1600 kr blir det. Rätt bra pris ändå. En massa saker som skulle kontrolleras och ändras tydligen som Hyundai gått ut med.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3624
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tellus »

Vet ej om denna video är postad, tar bort den isåfall.
Angående 12v batteriet
https://mykiaev6.com/2022/11/09/how-to- ... r-ioniq-5/

Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Skriv svar