Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
Interesting take!
Jag vet inte. Det slog mig bara. Det är ju definitivt inte normalt att inställningar bara försvinner eller ändras, det är ju nåt som är tokigt. Antingen så är det en massa buggar som gör att inställningar skrivs över med random bullshit, eller så är det fel på nån minneskrets eller så. Jag vet naturligtvis inte alls hur detta är implementerat. Är det typ en eeprom där alla inställningar ligger? Eller är det filbaserat, dvs en SQLite-databas eller liknande? Eller är det blandat hej vilt med en mängd olika lösningar för olika ändamål, dvs rörigt gjort? Oavsett vilket så har jag lite svårt att tro att detta med att glömma saker ska vara begränsat enbart till parametrar man ser som användare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Tessi19 skrev:
Interesting take!
Jag vet inte. Det slog mig bara. Det är ju definitivt inte normalt att inställningar bara försvinner eller ändras, det är ju nåt som är tokigt. Antingen så är det en massa buggar som gör att inställningar skrivs över med random bullshit, eller så är det fel på nån minneskrets eller så. Jag vet naturligtvis inte alls hur detta är implementerat. Är det typ en eeprom där alla inställningar ligger? Eller är det filbaserat, dvs en SQLite-databas eller liknande? Eller är det blandat hej vilt med en mängd olika lösningar för olika ändamål, dvs rörigt gjort? Oavsett vilket så har jag lite svårt att tro att detta med att glömma saker ska vara begränsat enbart till parametrar man ser som användare.
Om det är samma gäng som skrivit handboken då tror jag benhårt på idén ”en mängd olika lösningar, dvs rörigt” :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Fortfarande kylskåpskallt från min AC. Hoppas ni får ordning på era!
D31C529C-2BF3-4784-90A2-04BEDA6A84DE.jpeg
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Kan din AC dra 2kW? Det var som fan. När gör den det? Precis vid start av varm bil? Det ser ju ut så eftersom du inte har förbrukat nåt för drivning.

Min AC startar alltid med ganska låg effekt, några få 100W bara, oavsett temperatur. Sen kan den jobba upp sig till max 1kW. Men det tar flera minuter, en kvart kanske, tills den är där. Och sen faller den ganska snabbt igen till kanske 5-600W, ännu mindre om det inte är jättevarmt ute.

Vilka inställningar kör du på? Auto-läge? Vilken temperatur?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

mati skrev:
Kan din AC dra 2kW? Det var som fan. När gör den det? Precis vid start av varm bil? Det ser ju ut så eftersom du inte har förbrukat nåt för drivning.

Min AC startar alltid med ganska låg effekt, några få 100W bara, oavsett temperatur. Sen kan den jobba upp sig till max 1kW. Men det tar flera minuter, en kvart kanske, tills den är där. Och sen faller den ganska snabbt igen till kanske 5-600W, ännu mindre om det inte är jättevarmt ute.

Vilka inställningar kör du på? Auto-läge? Vilken temperatur?
Hade kört 10 min kylning med appen (21 grader inställt) innan jag satte mig och visade det där. :D
Fuskade lite genom att ställa in 17 grader och maxfläkt när jag satte mig. Blev dock förvånad att den kom ändå upp i 2kW trots att det ej var särskilt varmt i bilen! Satt ju bara och lekte medans jag väntade på sambon. Brukar annars köra 21-22 grader på Auto (1 av 3). Vet ej hur länge den anser att den behöver maxa effekt då den är så pass bra att jag inte känt att jag behövt ”stirra” på den skärmen. Jag får bra kyla inom några sekunder även om jag inte kört via appen innan.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Jaha okej. Fattar. Jag kan ju ändå inte testa detta eftersom jag inte kan starta ACn via appen. Men jag är ganska säker på att den inte skulle göra särskilt mycket med temperaturen inställd på 21-22 grader. I synnerhet inte när utetemperaturen också ligger där nånstans. Jag har sett den dra över 2kW häromdagen. Men då värmde den istället eftersom utetemperaturen låg snäppet under den inställda. Och värmen kan dra hur många kilowatt som helst, även nu på sommarn. Just nu kör jag med avstängd AC, just för att jag vill undvika att det slösas en massa ström. Det var ju lite svalare de senaste dagarna.
Konstigt är det i alla fall.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Idag fanns det en ny version att ta hem och installera. Jag körde via USB så vet ej när den kommer via OTA. Inte sett någon skillnad, men kanske det löser vissa problem som några av er stött på med laddschema etc?
69420F54-5E1A-407E-9217-7274E94B6866.jpeg
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

Jag tänker denna gången vänta och se hur länge det dröjer innan den kommer vara tillgängligt som OTA, och om man blir uppmärksammad om det. Jag kommer inte aktivt göra något.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

Ok spännande med en dator på hjul.

I veckan skulle jag för första gången använda släp bakom bilen. Kollade inställningar för ”Trailer Mode” under meny EV inställningar (där man även kan ställa in laddningsgränser, Winter mode och Camper mode). Det stod på automatiskt så jag ändrade inget men tänkte kanske testa senare lite med det för jag hade inte tid när jag hämtade släpet.

Ok körde lasset för att sedan kolla med andra inställningar. Men…. det finns inte kvar under inställningarna, inte vid EV settings/EV inställningar och inte någon annanstans. Det enda jag gjorde innan dess var att jag hade stängt av några besvärliga larm när man backar med bilen med släp.
Jag har letat överallt, jag har tryckt på reset knappen. Ingen SW update har kommit emellan. Borta, försvunnen, inget mer trailer mode???

Finns det kvar hos er?
Märkligt.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Den kommer och går här också. Den gör ju inget mer än att ändra GOM (och typ inaktivera i-pedal?) så jag saknar den inte iofs. Får ju manuellt sätta på lysen, stänga av nödbroms vid backning och sensorer oavsett. Norrmännen klagar mycket på detta så hoppas det blir löst i nån uppdatering.

Dock är jag sjukt nöjd att jag kan använda alla hjälpsystem trots släp. På Tesla stängs väl autopilot av?
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

DanneLKPG skrev:
Den kommer och går här också. Den gör ju inget mer än att ändra GOM (och typ inaktivera i-pedal?) så jag saknar den inte iofs. Får ju manuellt sätta på lysen, stänga av nödbroms vid backning och sensorer oavsett. Norrmännen klagar mycket på detta så hoppas det blir löst i nån uppdatering.

Dock är jag sjukt nöjd att jag kan använda alla hjälpsystem trots släp. På Tesla stängs väl autopilot av?
Ja så kommer det nog bli kan jag tänka mig ;)
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Trailer mode???? Den inställningen har jag aldrig haft. Vad fan. Vad gör den då? Jag måste alltid stänga av backsensorerna varje gång jag lägger i backen med släp. Den i särklass mest irriterande icke-funktionen på bilen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
Trailer mode???? Den inställningen har jag aldrig haft. Vad fan. Vad gör den då? Jag måste alltid stänga av backsensorerna varje gång jag lägger i backen med släp. Den i särklass mest irriterande icke-funktionen på bilen.
Egentligen missar du inget den bara räknar ut hur förbrukningen blir. Det man förväntar sig finns inte…
Senast redigerad av Tessi19, redigerad totalt 1 gånger.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
mati skrev:
Trailer mode???? Den inställningen har jag aldrig haft. Vad fan. Vad gör den då? Jag måste alltid stänga av backsensorerna varje gång jag lägger i backen med släp. Den i särklass mest irriterande icke-funktionen på bilen.
Egentligen missar du inget dem bara räknar ut hur förbrukningen blir. Det man förväntar sig finns inte…
Det är ju helt meningslöst. Jag har en kärra på 500kg som väger typ ingenting när den är tom. Den påverkar inte förbrukningen överhuvudtaget. Min vanliga kärra gör det däremot. Husvagnen har jag inte ens testat. Hur ska bilen veta hur mycket kärran väger och hur lätt den rullar?
Den klarar ju dessutom inte ens av att beräkna räckvidden utan släp. Inte ens nära.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
Tessi19 skrev:
mati skrev:
Trailer mode???? Den inställningen har jag aldrig haft. Vad fan. Vad gör den då? Jag måste alltid stänga av backsensorerna varje gång jag lägger i backen med släp. Den i särklass mest irriterande icke-funktionen på bilen.
Egentligen missar du inget dem bara räknar ut hur förbrukningen blir. Det man förväntar sig finns inte…
Det är ju helt meningslöst. Jag har en kärra på 500kg som väger typ ingenting när den är tom. Den påverkar inte förbrukningen överhuvudtaget. Min vanliga kärra gör det däremot. Husvagnen har jag inte ens testat. Hur ska bilen veta hur mycket kärran väger och hur lätt den rullar?
Den klarar ju dessutom inte ens av att beräkna räckvidden utan släp. Inte ens nära.
Jag finns som sagt inte mycket att sakna MEN tycker återigen att det är konstigt när inställningar försvinner. Men samtidigt borde jag inte bli förvånad längre :)
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
Jag finns som sagt inte mycket att sakna MEN tycker återigen att det är konstigt när inställningar försvinner. Men samtidigt borde jag inte bli förvånad längre :)
Det konstigaste är fortfarande att den glömmer schemaläggningen. Igår hade jag skärmen med schemaläggningen framme medan jag körde. Den visade tiderna som jag brukar ha 23:00-05:00, allt var rätt. Men så fort jag parkerade bilen i garaget var inställningarna borta igen. Nästan som om det är GPS-styrt. Det kanske är meningen att det ska vara det, alltså att schemaläggningen styrs av var bilen befinner sig. Men det funkar typ inte alls.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
Tessi19 skrev:
Jag finns som sagt inte mycket att sakna MEN tycker återigen att det är konstigt när inställningar försvinner. Men samtidigt borde jag inte bli förvånad längre :)
Det konstigaste är fortfarande att den glömmer schemaläggningen. Igår hade jag skärmen med schemaläggningen framme medan jag körde. Den visade tiderna som jag brukar ha 23:00-05:00, allt var rätt. Men så fort jag parkerade bilen i garaget var inställningarna borta igen. Nästan som om det är GPS-styrt. Det kanske är meningen att det ska vara det, alltså att schemaläggningen styrs av var bilen befinner sig. Men det funkar typ inte alls.
Ja sådant är ju mycket mer stökigt. Jag hoppas alltid att det inte plötsligt försvinner någon viktig inställning/funktion som med AC Bild
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Man vet aldrig. Ibland känns det som att bilen körs av fler personer än bara mig själv. Att någon pillar i menyn och ändrar saker. Men så är definitivt inte fallet. Det är helt enkelt bilens oberäkneliga humör som gör att inställningar ändras eller försvinner.
Jag ska tydligen få två uppdateringar som kräver ett verkstadsbesök. Tiden när detta ska göras har flyttats fram en massa gånger, senaste budet är nu 31 augusti.
Jag har en svag förhoppning att denna uppenbarligen lite större uppdatering också råder bukt på alla konstigheter med ACn och borttappade inställningar. Man får inte hoppas för mycket, men drömma får man ju lite...
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
Man vet aldrig. Ibland känns det som att bilen körs av fler personer än bara mig själv. Att någon pillar i menyn och ändrar saker. Men så är definitivt inte fallet. Det är helt enkelt bilens oberäkneliga humör som gör att inställningar ändras eller försvinner.
Jag ska tydligen få två uppdateringar som kräver ett verkstadsbesök. Tiden när detta ska göras har flyttats fram en massa gånger, senaste budet är nu 31 augusti.
Jag har en svag förhoppning att denna uppenbarligen lite större uppdatering också råder bukt på alla konstigheter med ACn och borttappade inställningar. Man får inte hoppas för mycket, men drömma får man ju lite...
Sweet Dreams Bild
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

Tessi19 skrev:
Jag tänker denna gången vänta och se hur länge det dröjer innan den kommer vara tillgängligt som OTA, och om man blir uppmärksammad om det. Jag kommer inte aktivt göra något.
Än så länge har det inte hänt något på UPDATE fronten i bilen. Update knappen är grå, nyfiken hur lång tid det kommer att ta innan OTA update kommer laddas ner i bilen per automatik.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Tessi19 skrev:
Tessi19 skrev:
Jag tänker denna gången vänta och se hur länge det dröjer innan den kommer vara tillgängligt som OTA, och om man blir uppmärksammad om det. Jag kommer inte aktivt göra något.
Än så länge har det inte hänt något på UPDATE fronten i bilen. Update knappen är grå, nyfiken hur lång tid det kommer att ta innan OTA update kommer laddas ner i bilen per automatik.
Vad jag sett på andra ställen så är det juni-uppdateringen man får via OTA. Så om du redan har den så kommer inget på ett tag. Lite kul när folk lägger upp helt lyriska att man precis fått den installerad när vi som kör via USB har juli-versionen. Man får alltså en gammal version via OTA… :roll:
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

DanneLKPG skrev:
Tessi19 skrev:
Tessi19 skrev:
Jag tänker denna gången vänta och se hur länge det dröjer innan den kommer vara tillgängligt som OTA, och om man blir uppmärksammad om det. Jag kommer inte aktivt göra något.
Än så länge har det inte hänt något på UPDATE fronten i bilen. Update knappen är grå, nyfiken hur lång tid det kommer att ta innan OTA update kommer laddas ner i bilen per automatik.
Vad jag sett på andra ställen så är det juni-uppdateringen man får via OTA. Så om du redan har den så kommer inget på ett tag. Lite kul när folk lägger upp helt lyriska att man precis fått den installerad när vi som kör via USB har juli-versionen. Man får alltså en gammal version via OTA… :roll:
Jaha så ser man. Ser då inte vitsen med OTA :)
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Tessi19 skrev:
DanneLKPG skrev:
Tessi19 skrev:
Tessi19 skrev:
Jag tänker denna gången vänta och se hur länge det dröjer innan den kommer vara tillgängligt som OTA, och om man blir uppmärksammad om det. Jag kommer inte aktivt göra något.
Än så länge har det inte hänt något på UPDATE fronten i bilen. Update knappen är grå, nyfiken hur lång tid det kommer att ta innan OTA update kommer laddas ner i bilen per automatik.
Vad jag sett på andra ställen så är det juni-uppdateringen man får via OTA. Så om du redan har den så kommer inget på ett tag. Lite kul när folk lägger upp helt lyriska att man precis fått den installerad när vi som kör via USB har juli-versionen. Man får alltså en gammal version via OTA… :roll:
Jaha så ser man. Ser då inte vitsen med OTA :)
Är man intresserad och vill ha senaste versionen så är det USB som gäller. Icke intresserade är nog nöjda att ens få en uppdatering. Får hoppas att det blir bättre fart på detta i framtiden. Det lanserades ju precis. :D
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

DanneLKPG skrev:
Tessi19 skrev:
DanneLKPG skrev:
Tessi19 skrev:
Tessi19 skrev:
Jag tänker denna gången vänta och se hur länge det dröjer innan den kommer vara tillgängligt som OTA, och om man blir uppmärksammad om det. Jag kommer inte aktivt göra något.
Än så länge har det inte hänt något på UPDATE fronten i bilen. Update knappen är grå, nyfiken hur lång tid det kommer att ta innan OTA update kommer laddas ner i bilen per automatik.
Vad jag sett på andra ställen så är det juni-uppdateringen man får via OTA. Så om du redan har den så kommer inget på ett tag. Lite kul när folk lägger upp helt lyriska att man precis fått den installerad när vi som kör via USB har juli-versionen. Man får alltså en gammal version via OTA… :roll:
Jaha så ser man. Ser då inte vitsen med OTA :)
Är man intresserad och vill ha senaste versionen så är det USB som gäller. Icke intresserade är nog nöjda att ens få en uppdatering. Får hoppas att det blir bättre fart på detta i framtiden. Det lanserades ju precis. :D
Haha ja det är inte mycket fart samt ordning och reda hos Hyundai. Egentligen blir den enda uppdateringen som är intressant den som kommer att ge batteriuppvärmning på vintern, om den överhuvudtaget kommer till våra ’gamla’ I5 från ’21.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Har våra bilar ens hårdvaran för detta? Kan de överhuvudtaget värma batteriet? Någon form av kylning borde de ju rimligen ha, annars hade väl snabbladdning inte fungerat. Men värme?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar