Nyfiken vad Kia kommer att göra med detta mjukvara felet?!?MrRun skrev:En lösning på zombie mode (att man inte kan lägga i växel) för EV6 som kanske också funkar på I5.
Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Moderator: Redaktion
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Någon med en Ioniq 5 som upplevt infotainment-skärmen som lite fladdrig avseende ljusstyrka?
Vår beter sig lite så emellanåt. Som om bilen försöker justera efter ljusstyrka i omgivningen men inte lyckas så bra.
Vår beter sig lite så emellanåt. Som om bilen försöker justera efter ljusstyrka i omgivningen men inte lyckas så bra.
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ja det händer fram för allt i skymning eller dagar med mycket molnighet.Skabb1 skrev:Någon med en Ioniq 5 som upplevt infotainment-skärmen som lite fladdrig avseende ljusstyrka?
Vår beter sig lite så emellanåt. Som om bilen försöker justera efter ljusstyrka i omgivningen men inte lyckas så bra.
Ibland är den kvar ett tag i riktig mörkt läge (jag menar inte svart utan med låg ljusstyrka).
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Idag när jag skulle köra hem från jobbet så fungerade inte kartan. Den stod bara och snurrade. Hur startar jag om infotainmentsystemet? Testade hålla in start/stop-knappen länge, men inget hände.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det finns en liten ’knapp’ som kan tryckas in med penna eller gem på panelen med Radio knapparna. Står i instruktionsboken någonstans.DanneLKPG skrev:Idag när jag skulle köra hem från jobbet så fungerade inte kartan. Den stod bara och snurrade. Hur startar jag om infotainmentsystemet? Testade hålla in start/stop-knappen länge, men inget hände.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Tack, får testa det om det inte löst sig själv under natten.Tessi19 skrev:Det finns en liten ’knapp’ som kan tryckas in med penna eller gem på panelen med Radio knapparna. Står i instruktionsboken någonstans.DanneLKPG skrev:Idag när jag skulle köra hem från jobbet så fungerade inte kartan. Den stod bara och snurrade. Hur startar jag om infotainmentsystemet? Testade hålla in start/stop-knappen länge, men inget hände.
Edit: Det hade löst sig självt, men bra att veta!
Senast redigerad av DanneLKPG, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Haha nej verkligen !?! Har den då ändå en dieselvärmare någonstans?Walker skrev:Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?Walker skrev:Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.HelectriC skrev:tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?Walker skrev:Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
ja, det är lite tråkigt, men samtidigt är frunken så liten att jag använder den extremt sällan. I Model S hade jag den som extra bagageutrymme och kunde gärna sätta matpåsar där istället för bak, då hade det blivit lite jobbigt att hålla på med spak inne i bilen.DanneLKPG skrev:Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.HelectriC skrev:tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?Walker skrev:Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
På RWD är den ganska rymlig faktiskt. Synd att den är så liten på AWD. Dock är jag nöjd så länge laddkablarna får plats och det gör dom ju även där.HelectriC skrev:ja, det är lite tråkigt, men samtidigt är frunken så liten att jag använder den extremt sällan. I Model S hade jag den som extra bagageutrymme och kunde gärna sätta matpåsar där istället för bak, då hade det blivit lite jobbigt att hålla på med spak inne i bilen.DanneLKPG skrev:Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.HelectriC skrev:tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?Walker skrev:Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Vilken tur att du aldrig ägt en e-tron. Framförallt när den var ny kunde navigatorn mycket exakt säga var närmaste bensinstation befann sig, men den hade ingen aning vad det var för skillnad mellan snabbladdning och AC-laddning. Där har du verkligen en bil som luktar fossiltänk från alla vinklar.Walker skrev:Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
(Glöm inte att jag är en Tesla fanboy)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Hur skulle jag nånsin glömma det?Walker skrev:(Glöm inte att jag är en Tesla fanboy)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
mati skrev:Hur skulle jag nånsin glömma det?Walker skrev:(Glöm inte att jag är en Tesla fanboy)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det finaste var väl ändå infomeddelanden om när det är dags att byta olja.mati skrev:Vilken tur att du aldrig ägt en e-tron. Framförallt när den var ny kunde navigatorn mycket exakt säga var närmaste bensinstation befann sig, men den hade ingen aning vad det var för skillnad mellan snabbladdning och AC-laddning. Där har du verkligen en bil som luktar fossiltänk från alla vinklar.Walker skrev:Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.DanneLKPG skrev:Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.HelectriC skrev:tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?Walker skrev:Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Just, det. Det har du rätt i. Men den fick jag aldrig.taliz skrev:Det finaste var väl ändå infomeddelanden om när det är dags att byta olja.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag håller med. Nödvändigheten för en Start/Stop-knapp, som de flesta tillverkare fortfarande verkar se, har jag heller aldrig förstått. Där får man verkligen ge creds till VW som har anammat samma filosofi som Tesla. Trampa på bromsen och bilen är igång. Gå därifrån och bilen stängs av. Svårare behöver det inte vara. Jag köper varför e-Golfen har en vanlig klassisk bilnyckel som man vrider om. Det är ändå en konverterad fossilbil. Lite gammaldags, men okej då. Men helt nya konstruktioner som inte behöver ta hänsyn till ett eventuellt fossil-arv behöver verkligen ingen Start/Stop-knapp längre.martinot skrev:När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det är inte alltid det fungerar bra dock. Sett flera inlägg från Enyaq-ägare som stör sig på att bilen stänger av så fort man öppnar dörren för att gå ut och fixa något snabbt. Gissar att det är samma i VW. Är det dåligt implementerat så har jag hellre den gamla knapp-lösningen.mati skrev:Jag håller med. Nödvändigheten för en Start/Stop-knapp, som de flesta tillverkare fortfarande verkar se, har jag heller aldrig förstått. Där får man verkligen ge creds till VW som har anammat samma filosofi som Tesla. Trampa på bromsen och bilen är igång. Gå därifrån och bilen stängs av. Svårare behöver det inte vara. Jag köper varför e-Golfen har en vanlig klassisk bilnyckel som man vrider om. Det är ändå en konverterad fossilbil. Lite gammaldags, men okej då. Men helt nya konstruktioner som inte behöver ta hänsyn till ett eventuellt fossil-arv behöver verkligen ingen Start/Stop-knapp längre.martinot skrev:När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Visst, det måste ju fungera. Annars kvittar det. Jag kände mig i början alltid lite orolig med Teslan, just på grund av att man inte aktivt stängde av den. Kan man verkligen lita på att bilen stängs av och att den låser sig automatiskt? Det är ju en tröskel man måste komma över. Och skulle man bara en endaste gång råka ut för att det inte har fungerat så är det ju helt kört. Då kan man aldrig mer lita på bilen.
Min e-tron hade i början en "egenskap" att den helt random kunde öppna bakluckan när bilen stod parkerad. Det hände några gånger hemma i garaget. Men en gång stod den på torget i stan med öppen baklucka. Fy fan alltså. Vågar man ha nånting kvar i bilen? Nej. Vågar man ha hunden med i bilen. För helvete nej. Detta beteendet försvann tack och lov med första uppdateringen. Men det var jobbigt.
Kul med tekniska finesser. Men de måste fungera. Annars är det bättre med ett gammal hederligt bygellås à la Mr Bean.
Min e-tron hade i början en "egenskap" att den helt random kunde öppna bakluckan när bilen stod parkerad. Det hände några gånger hemma i garaget. Men en gång stod den på torget i stan med öppen baklucka. Fy fan alltså. Vågar man ha nånting kvar i bilen? Nej. Vågar man ha hunden med i bilen. För helvete nej. Detta beteendet försvann tack och lov med första uppdateringen. Men det var jobbigt.
Kul med tekniska finesser. Men de måste fungera. Annars är det bättre med ett gammal hederligt bygellås à la Mr Bean.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Otäckt! Påminner mig om BMW i3/i3S där nyckeln är puckat designad så att man väldigt enkelt kan råka trycka "lås upp" när den är i fickan. Bilen låser ju sig själv efter 30 sekunder om du inte öppnat en dörr, MEN, håller du in knappen så tar den ju ner alla rutor. Så det hände mig ibland att alla rutor var nere när man kom ut till bilen. Såg en som hade fått sin bil fylld med snö... Jag programmerade bort den funktionen illa kvickt (via OBD för det gick ej att göra i menyerna)...mati skrev:Visst, det måste ju fungera. Annars kvittar det. Jag kände mig i början alltid lite orolig med Teslan, just på grund av att man inte aktivt stängde av den. Kan man verkligen lita på att bilen stängs av och att den låser sig automatiskt? Det är ju en tröskel man måste komma över. Och skulle man bara en endaste gång råka ut för att det inte har fungerat så är det ju helt kört. Då kan man aldrig mer lita på bilen.
Min e-tron hade i början en "egenskap" att den helt random kunde öppna bakluckan när bilen stod parkerad. Det hände några gånger hemma i garaget. Men en gång stod den på torget i stan med öppen baklucka. Fy fan alltså. Vågar man ha nånting kvar i bilen? Nej. Vågar man ha hunden med i bilen. För helvete nej. Detta beteendet försvann tack och lov med första uppdateringen. Men det var jobbigt.
Kul med tekniska finesser. Men de måste fungera. Annars är det bättre med ett gammal hederligt bygellås à la Mr Bean.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Exakt! Ioniqen påminner faktiskt mer om den gamla Saab 9-5 jag kört i en månad än min älskade gamla 3’a.martinot skrev:När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.DanneLKPG skrev:Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.HelectriC skrev:tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?Walker skrev:Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Här i södra Skåne töade det ikväll och frös på sen kväll/natt. Fick köra in till sjukhuset med dottern och i-pedal var ingen kul upplevelse. Så jag stegade ner men hamnade i auto-regen som jag, liksom tidigare, aldrig kom ur. Jävligt konstigt.
Slutade med att jag växlade över till snow-mode vilket passade väglaget bättre. Vi får se sen på vägen hem. Men måste kolla upp detta med spöket kring att komma ur auto-regen...
Slutade med att jag växlade över till snow-mode vilket passade väglaget bättre. Vi får se sen på vägen hem. Men måste kolla upp detta med spöket kring att komma ur auto-regen...