Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Moderator: Redaktion
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag har laddat batteriet till en häcksax i uttaget under sätet och det var en rejäl klump till kontakt till den laddaren. Jag hade först lite svårt att få den att sitta kvar på grund av dess tyngd, men sen lyckades jag på något sätt. Det funkade fint sen. Men jag håller med, det är lite sladdrigt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ja alltså var inga problem. Jag laddade via usb. Detta var för att testa. Men shit så lätt det är att den gröna lampan blir röd bara man vickar lite på kontakten. Tänk då i fart. Man ser ju inte heller vad som pågår där på golvet.
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Nu har jag fått en faktura på 1031 kronor för felsökning av AC. Garantin gäller inte säger de, eftersom de anser att ACn fungerar som den ska.
Jag tänker inte betala fakturan.
Varning för biltjänst i Lidköping. De är inte seriösa!
Jag tänker inte betala fakturan.
Varning för biltjänst i Lidköping. De är inte seriösa!
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Känns som att firman behöver bevisa att den fungerar? Uppenbarligen helt olik oss andra som får iskall kylskåpsluft direkt... Vilka skojare!mati skrev:Nu har jag fått en faktura på 1031 kronor för felsökning av AC. Garantin gäller inte säger de, eftersom de anser att ACn fungerar som den ska.
Jag tänker inte betala fakturan.
Varning för biltjänst i Lidköping. De är inte seriösa!
Det är dessutom ett fel som lär synas i serviceforumet för ÅF då jag sett fler som fått hjälp att lösa det. Vissa behövde byta ut PTC för att AC skulle fungera korrekt. Andra har bytt kompressor.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
De skriver på fakturan att teknikern fick mycket bra AC-funktion att att det därför inte omfattas av nybilsgarantin. Det är första gången jag har varit med om nåt liknande. Att verkstan inte tycker att det är nåt fel må ju vara hänt, det är ju tämligen normalt skulle jag vilja påstå, men att ha mage att skicka en faktura är fan inte klokt alltså. Jag har bestridit fakturan via mejl nu.
Aldrig kommer jag sätta min fot i denna verkstad igen. Så blev de av med en kund och jag kommer också se till att ingen jag känner någonsin gör misstaget att köpa en bil hos dem. Oseriösa skojare. Tyvärr stämmer ryktena jag hört tidigare.
Aldrig kommer jag sätta min fot i denna verkstad igen. Så blev de av med en kund och jag kommer också se till att ingen jag känner någonsin gör misstaget att köpa en bil hos dem. Oseriösa skojare. Tyvärr stämmer ryktena jag hört tidigare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Undrar vad han jämför med? Upplevd känsla eller uppmätta värden? Jag hade inte heller betalt. Är det långt till nästa Hyundai ÅF för dig att få riktigt hjälp hos?mati skrev:De skriver på fakturan att teknikern fick mycket bra AC-funktion att att det därför inte omfattas av nybilsgarantin.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Han säger att de mätte 4 grader vid utblåset och därmed är det okej. Vet inte var de får 4 grader ifrån. Det vore ju iskallt i så fall. Mycket konstigt. Det är ju inte så att bilen inte kyler alls, det gör den. Men det är ganska moderat kyleffekt. Jag har den inställd på 19 grader. Det blir inte olidligt varmt, men egentligen är det främst tack vare de ventilerade säten att jag överlevde de senaste dagarna med långt över 30 grader. Jag mätte inte upp temperaturen i kupén, men det var inte 19 grader. Inte ens nära. Upplevt runt 25 eller så. Mycket bättre än ingenting såklart, men jag anser att den borde blåsa allt den orkar när man ställer in en temperatur som ligger runt 15 grader under omgivningstemperaturen. Jag stängde av smart fläktläge, och det gör lite nytta. Men vete fan om det ska vara så alltså.DanneLKPG skrev:Undrar vad han jämför med? Upplevd känsla eller uppmätta värden? Jag hade inte heller betalt. Är det långt till nästa Hyundai ÅF för dig att få riktigt hjälp hos?mati skrev:De skriver på fakturan att teknikern fick mycket bra AC-funktion att att det därför inte omfattas av nybilsgarantin.
Nu ska de låta en tekniker testa bilen tillsammans med mig. Servicemottagaren på telefon var plötsligt inte längre så övertygad att det inte är nåt fel ändå. Såvida de inte gör det bara för att sedan kunna skicka en faktura till.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
I min bil så fryser man om man sätter AC på lägre än 21 när det är så här varmt ute. Det blåser verkligen iskallt och MYCKET. Trots att vi har på lägsta Auto (1 av 3 pluppar)... Min sambo har med sig tröja och sätter sätesventilationen på 1. Jag har inte stängt av smart ventilation och även på Eco så är det iskallt.mati skrev:Han säger att de mätte 4 grader vid utblåset och därmed är det okej. Vet inte var de får 4 grader ifrån. Det vore ju iskallt i så fall. Mycket konstigt. Det är ju inte så att bilen inte kyler alls, det gör den. Men det är ganska moderat kyleffekt. Jag har den inställd på 19 grader. Det blir inte olidligt varmt, men egentligen är det främst tack vare de ventilerade säten att jag överlevde de senaste dagarna med långt över 30 grader. Jag mätte inte upp temperaturen i kupén, men det var inte 19 grader. Inte ens nära. Upplevt runt 25 eller så. Mycket bättre än ingenting såklart, men jag anser att den borde blåsa allt den orkar när man ställer in en temperatur som ligger runt 15 grader under omgivningstemperaturen. Jag stängde av smart fläktläge, och det gör lite nytta. Men vete fan om det ska vara så alltså.DanneLKPG skrev:Undrar vad han jämför med? Upplevd känsla eller uppmätta värden? Jag hade inte heller betalt. Är det långt till nästa Hyundai ÅF för dig att få riktigt hjälp hos?mati skrev:De skriver på fakturan att teknikern fick mycket bra AC-funktion att att det därför inte omfattas av nybilsgarantin.
Nu ska de låta en tekniker testa bilen tillsammans med mig. Servicemottagaren på telefon var plötsligt inte längre så övertygad att det inte är nåt fel ändå. Såvida de inte gör det bara för att sedan kunna skicka en faktura till.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag ställde sätesventilationen på 3 igår när det var tokvarmt ute (termometern visade 34), men sen sänkte jag den till 1 för det blev något kallt i ryggen. Svärfar bredvid mig fortsatte med läge 3. Däremot så stod ACn på 19 grader hela tiden, Eco av, smart fläkt av. Auto på 1 tror jag. Jag upplever ingen jätteskillnad mellan de olika auto-lägen, mer än att det väsnas mer i läge 3. Då blev det i alla fall okej. Vi svettades inte, men jag kan verkligen inte påstå att vi frös, framförallt inte de i baksätet där det inte finns rumpfläkt. De fipplade hela tiden med utblåsen så de fick sval luft på sig. Sambon som satt där bak hade dragit upp solskyddet på sin sida, så det blev hyfsat okej ändå.
Om det visar sig att ACn inte orkar mer så är det ingen katastrof. Det duger, fastän det är klent. Men det låter ju på er som att den inte ska vara såhär klen.
Det som är positivt är att bilen inte blir lika stekhet när man parkerar i solen, jämfört med till exempel vår Golf. Vet inte vad det beror på. De tonade rutorna kanske gör nytta.
Om det visar sig att ACn inte orkar mer så är det ingen katastrof. Det duger, fastän det är klent. Men det låter ju på er som att den inte ska vara såhär klen.
Det som är positivt är att bilen inte blir lika stekhet när man parkerar i solen, jämfört med till exempel vår Golf. Vet inte vad det beror på. De tonade rutorna kanske gör nytta.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag får alltmer intrycket att mitt AC problem är mjukvarurelaterat eller nåt. I morse körde jag iväg vid 16 grader utetemperatur, AC ställd på 19 som vanligt. Då drog den 1kW, men efter en stund märkte jag att den inte alls kylde, utan den värmde luften istället. Jag stängde av den helt då och allt var perfekt. Den måste ha kört med PTC värmaren. Helt galet och onödigt.
Sen klev en jobbarkompis in och vi körde 7 mil. ACn var på först, men då den plötsligt började blåsa iskallt stängde jag av fläkten igen, men den fortsatte blåsa, om än mindre. Plötsligt slutade den. Jättekonstigt. Eller inte. Den var ju avstängd egentligen. Men varför slutar den inte blåsa med en gång då?
Sen stod bilen parkerad i gassande sol hela dagen. När vi körde hem var det rejält varmt i bilen, 25 grader ute. Först blåste den bara varm luft och jag började bli irriterad. Efter kanske 5 minuter blev luften med ett slag plötsligt kall. Som om bilen plötslagt kommit på att den hade glömt att sätta på kompressorn eller nåt. Vi körde med fläkt i Auto 3 och inställda 19 grader. Det var inte överdrivet kallt i bilen, med fullt godkänt. Rumfläkt på 3 i ungefär en halvtimme. Sen kände vi att det blev lite för kallt under rumpan.
Lite senare på kvällen körde jag igen. Då var bilen sval initialt eftersom den hade stått i garaget. Och då betedde den sig som vanligt igen. Knappt så den blåste, ACn gjorde nästan ingenting och drog runt 300 Watt.
Det känns som att den kan kyla bra om den bara vill. Men den fattar extremt märkliga beslut kring hur ACn används.
Sen klev en jobbarkompis in och vi körde 7 mil. ACn var på först, men då den plötsligt började blåsa iskallt stängde jag av fläkten igen, men den fortsatte blåsa, om än mindre. Plötsligt slutade den. Jättekonstigt. Eller inte. Den var ju avstängd egentligen. Men varför slutar den inte blåsa med en gång då?
Sen stod bilen parkerad i gassande sol hela dagen. När vi körde hem var det rejält varmt i bilen, 25 grader ute. Först blåste den bara varm luft och jag började bli irriterad. Efter kanske 5 minuter blev luften med ett slag plötsligt kall. Som om bilen plötslagt kommit på att den hade glömt att sätta på kompressorn eller nåt. Vi körde med fläkt i Auto 3 och inställda 19 grader. Det var inte överdrivet kallt i bilen, med fullt godkänt. Rumfläkt på 3 i ungefär en halvtimme. Sen kände vi att det blev lite för kallt under rumpan.
Lite senare på kvällen körde jag igen. Då var bilen sval initialt eftersom den hade stått i garaget. Och då betedde den sig som vanligt igen. Knappt så den blåste, ACn gjorde nästan ingenting och drog runt 300 Watt.
Det känns som att den kan kyla bra om den bara vill. Men den fattar extremt märkliga beslut kring hur ACn används.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Hade min bil inne på uppdatering igår och de har ändrat lite i layouten
Ska bli intressant och se om den får OTA
Ska bli intressant och se om den får OTA
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19556
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Och/eller givare som inte funkar som dom ska…mati skrev:Jag får alltmer intrycket att mitt AC problem är mjukvarurelaterat eller nåt. I morse körde jag iväg vid 16 grader utetemperatur, AC ställd på 19 som vanligt. Då drog den 1kW, men efter en stund märkte jag att den inte alls kylde, utan den värmde luften istället. Jag stängde av den helt då och allt var perfekt. Den måste ha kört med PTC värmaren. Helt galet och onödigt.
Sen klev en jobbarkompis in och vi körde 7 mil. ACn var på först, men då den plötsligt började blåsa iskallt stängde jag av fläkten igen, men den fortsatte blåsa, om än mindre. Plötsligt slutade den. Jättekonstigt. Eller inte. Den var ju avstängd egentligen. Men varför slutar den inte blåsa med en gång då?
Sen stod bilen parkerad i gassande sol hela dagen. När vi körde hem var det rejält varmt i bilen, 25 grader ute. Först blåste den bara varm luft och jag började bli irriterad. Efter kanske 5 minuter blev luften med ett slag plötsligt kall. Som om bilen plötslagt kommit på att den hade glömt att sätta på kompressorn eller nåt. Vi körde med fläkt i Auto 3 och inställda 19 grader. Det var inte överdrivet kallt i bilen, med fullt godkänt. Rumfläkt på 3 i ungefär en halvtimme. Sen kände vi att det blev lite för kallt under rumpan.
Lite senare på kvällen körde jag igen. Då var bilen sval initialt eftersom den hade stått i garaget. Och då betedde den sig som vanligt igen. Knappt så den blåste, ACn gjorde nästan ingenting och drog runt 300 Watt.
Det känns som att den kan kyla bra om den bara vill. Men den fattar extremt märkliga beslut kring hur ACn används.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ja. Det är definitivt nåt som är skumt. Igår körde sambon och jag till stan. Bilen hade stått i garaget och det var angenämt svalt i bilen. ACn drog på nåt magiskt sätt ändå över 500W, oklart varför, det varken behövdes eller märktes. Troligen värmde den luften istället. Efter 13 minuter började den plötsligt blåsa iskall luft. Fläkten ökade till max och det blåste så vi fick sänka Auto-läget från 3 till 1. Då blev det hanterbart. Men egentligen var det fortfarande för kallt. Jättekonstigt. Det var ju bra innan.Bjelke skrev:Och/eller givare som inte funkar som dom ska…
Jag har aldrig varit med om att man måste fippla så mycket med ACn för att få en okej temperatur i bilen.
Sen parkerade vi på stan och då kom sambon på den sinnrika tanken att låta ACn vara påslagen under tiden. Det är ju milt sagt lite bökigt i Ioniq, men jag lyckades till sist att sätta den i utility-läge, låsa genom öppna fönstret, och så lät jag den gå. Och på så vis slapp vi kyla ner en uppvärmd bil som säkert hade tagit hela vägen hem. Det funkade som work around i alla fall.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Hittade en sjukt bra genomgång om Auto-läget på regen. Jag själv använder Auto på nivå 2, men hade ingen aning om att det fanns "gömda" nivåer under nivå 1.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Bjelke skrev:Och/eller givare som inte funkar som dom ska…mati skrev:Jag får alltmer intrycket att mitt AC problem är mjukvarurelaterat eller nåt. I morse körde jag iväg vid 16 grader utetemperatur, AC ställd på 19 som vanligt. Då drog den 1kW, men efter en stund märkte jag att den inte alls kylde, utan den värmde luften istället. Jag stängde av den helt då och allt var perfekt. Den måste ha kört med PTC värmaren. Helt galet och onödigt.
Sen klev en jobbarkompis in och vi körde 7 mil. ACn var på först, men då den plötsligt började blåsa iskallt stängde jag av fläkten igen, men den fortsatte blåsa, om än mindre. Plötsligt slutade den. Jättekonstigt. Eller inte. Den var ju avstängd egentligen. Men varför slutar den inte blåsa med en gång då?
Sen stod bilen parkerad i gassande sol hela dagen. När vi körde hem var det rejält varmt i bilen, 25 grader ute. Först blåste den bara varm luft och jag började bli irriterad. Efter kanske 5 minuter blev luften med ett slag plötsligt kall. Som om bilen plötslagt kommit på att den hade glömt att sätta på kompressorn eller nåt. Vi körde med fläkt i Auto 3 och inställda 19 grader. Det var inte överdrivet kallt i bilen, med fullt godkänt. Rumfläkt på 3 i ungefär en halvtimme. Sen kände vi att det blev lite för kallt under rumpan.
Lite senare på kvällen körde jag igen. Då var bilen sval initialt eftersom den hade stått i garaget. Och då betedde den sig som vanligt igen. Knappt så den blåste, ACn gjorde nästan ingenting och drog runt 300 Watt.
Det känns som att den kan kyla bra om den bara vill. Men den fattar extremt märkliga beslut kring hur ACn används.
Hmmmmm kanske är givaren som inte funkar… Nu var det 18 C ute och jag hade innertemp på 21 C med Autofläkt på max. Ingen luft alls i bilen och blev jobbigt. Inte förrän jag ändrade till 20 C så gick ventilationen igång… Kasst. Det är märkligt med elbilar (inte bara Tesla): bara för att det är en elbil så ska man uppfinna allt på nytt. Allt som funkat i 100 år börjar helt plötsligt krångla: dörrhandtag, AC, Mercedes kvalitetskänsla mm mm
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Samma här. Noll ventilation när den inställda temperaturen är för nära utetemperaturen. Men ändrar man temperaturen bara nån grad ner så blåser den plötsligt alldeles för mycket. Auto-läget är totalt oanvändbart såvida man inte gillar att ändra inställningar varannan minut. Det är som att balansera på ett tunt rep. Man får korrigera hela tiden.
Vi åkte 20 mil idag och då körde jag i princip hela sträckan med fläkten i manuellt läge 1 eller 2 och temperaturen inställd på 19 eller 20 grader. Det funkade faktiskt bäst. Lite fick jag pilla ändå, men inte alls i samma utsträckning som när man kör i Auto.
Framförallt med svärmor i baksätet som hela tiden tjatar, nu blåser det kallt, nu är det för varmt, nu är det för kallt....
Vi åkte 20 mil idag och då körde jag i princip hela sträckan med fläkten i manuellt läge 1 eller 2 och temperaturen inställd på 19 eller 20 grader. Det funkade faktiskt bäst. Lite fick jag pilla ändå, men inte alls i samma utsträckning som när man kör i Auto.
Framförallt med svärmor i baksätet som hela tiden tjatar, nu blåser det kallt, nu är det för varmt, nu är det för kallt....
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Största felet på bilen: den har ingen svärmorslucka där bak! Då skulle även problemet med bakrutetorkare vara löst!mati skrev:Samma här. Noll ventilation när den inställda temperaturen är för nära utetemperaturen. Men ändrar man temperaturen bara nån grad ner så blåser den plötsligt alldeles för mycket. Auto-läget är totalt oanvändbart såvida man inte gillar att ändra inställningar varannan minut. Det är som att balansera på ett tunt rep. Man får korrigera hela tiden.
Vi åkte 20 mil idag och då körde jag i princip hela sträckan med fläkten i manuellt läge 1 eller 2 och temperaturen inställd på 19 eller 20 grader. Det funkade faktiskt bäst. Lite fick jag pilla ändå, men inte alls i samma utsträckning som när man kör i Auto.
Framförallt med svärmor i baksätet som hela tiden tjatar, nu blåser det kallt, nu är det för varmt, nu är det för kallt....
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Största problemet är de generösa utrymmena i baksätet. Aldrig tidigare har vi åkt fyra personer i bilen så ofta och långväga som nu med Ioniq.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Håller med. Vi tar alltid IONIQ 5 på lunchen. Kommer knappt ihåg hur kollegornas bilar såg ut invändigt.mati skrev:Största problemet är de generösa utrymmena i baksätet. Aldrig tidigare har vi åkt fyra personer i bilen så ofta och långväga som nu med Ioniq.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det blir det tyvärr inte om man ska trycka in en hundbur, fick köra fram baksätet längst fram för att få in min, bla det den föll på för mig, kunde säkert ha tillverkat en ny dock som gjort det något bättre.DanneLKPG skrev:Håller med. Vi tar alltid IONIQ 5 på lunchen. Kommer knappt ihåg hur kollegornas bilar såg ut invändigt.mati skrev:Största problemet är de generösa utrymmena i baksätet. Aldrig tidigare har vi åkt fyra personer i bilen så ofta och långväga som nu med Ioniq.
27,8 kWp solceller
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag kör utan hundbur. Baksätet framskjutet så långt det går och hundarna kan dansa omkring där bak. Så mycket plats som nu har de aldrig någonsin haft i någon bil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Dina hundar har det bra, fast vår älskar faktiskt sin bur som tur är. Det var det där med packning till 4 personer samtidigt som hunden är med.mati skrev:Jag kör utan hundbur. Baksätet framskjutet så långt det går och hundarna kan dansa omkring där bak. Så mycket plats som nu har de aldrig någonsin haft i någon bil.
27,8 kWp solceller
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Vilken hundbur har du för vilken storlek hund (mankhöjd)?Dafro skrev:Dina hundar har det bra, fast vår älskar faktiskt sin bur som tur är. Det var det där med packning till 4 personer samtidigt som hunden är med.mati skrev:Jag kör utan hundbur. Baksätet framskjutet så långt det går och hundarna kan dansa omkring där bak. Så mycket plats som nu har de aldrig någonsin haft i någon bil.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19556
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Och dom i baksätet tycker fortfarande att det är gott om plats?mati skrev:Jag kör utan hundbur. Baksätet framskjutet så långt det går och hundarna kan dansa omkring där bak. Så mycket plats som nu har de aldrig någonsin haft i någon bil.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Specialtillverkad till vår tidigare v90 sedan modifierad för E-tron, 90 cm lång i basen och ca 67 hög till en jaktlabrador tik, mankhöjd ca 55 vill jag minnas.Tessi19 skrev:Vilken hundbur har du för vilken storlek hund (mankhöjd)?Dafro skrev:Dina hundar har det bra, fast vår älskar faktiskt sin bur som tur är. Det var det där med packning till 4 personer samtidigt som hunden är med.mati skrev:Jag kör utan hundbur. Baksätet framskjutet så långt det går och hundarna kan dansa omkring där bak. Så mycket plats som nu har de aldrig någonsin haft i någon bil.
27,8 kWp solceller