Visst, men samtidigt tog det för mig inte mer än 2 veckor innan ny PTC fanns på plats för att bytas. Inte alls det som skrivs om ffa i USA.mati skrev:Alltså när man läser trådarna på internationella Ioniq-forumet får man ju inte direkt några positiva vibbar angående AC-problemet. Det verkar vara ett rätt vanligt fel att ACn inte fungerar på splirrans nya bilar, såväl I5 som EV6, och lika vanligt är det att folk inte får sina bilar lagade förrän efter flera månader. Tydligen behöver man byta typ rubb och stubb för att få nägorlunda ordning på det.
De som bara får en "påfyllning" är behjälpta i några få dagar, sen slutar den återigen att fungera. Precis som förväntat alltså. Och då kvittar det ju.
En himla tur att vi bor i ett land där värme i bilen är betydligt viktigare än kyla. Tråkigt för folk som bor i varmare länder.
Själv testade jag igår och körde med ACn på lägsta möjliga inställning, auto på max, rumpkyla på 1. Utetermometern visade 16-19 grader. Jag körde i en halvtimme. Det var inte supervarmt i bilen, men jag tycker att jag borde typ frusit ihjäl med den setupen. Det var lagom varmt, men inte kallare än så. Ganska uppenbart att ACn inte funkar i min bil. Och det har den troligen aldrig gjort. Frågan är om den någonsin kommer göra det. Dumt den dagen man ska sälja bilen, för jag antar att de flesta tycker det är viktigt med AC. Det får bli vid rätt årstid då.
https://www.ioniqforum.com/threads/air- ... lem.40018/
https://www.ioniqforum.com/threads/a-c-issues.41694/
Som du säger har man ofta inte behov av kraftig kyla men den dagen man inte har det med 25 grader ute (typ semester på kontinenten ) blir det inte roligt att köra bil. Jag kommer fortsätta att åka till verkstaden tills allt fungerar som det ska.
Skönt att det är nära och trevligt bemötande och ofta snabbt!