Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Moderator: Redaktion
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Intressant. När jag drog en minigrävare förra veckan hamnade förbrukningen mellan 45 (åt ena hållet) och 30 kWh/100km (åt andra hållet). Det är en rätt kraftig höjdskillnad som förklarar de olika siffrorna. Det var ett släp med två axlar och grävaren vägde utan släp 1900kg (ähm...ooops). Jag körde av begripliga skäl väldigt försiktigt och det var bara en kort tur på knappt en mil enkel väg på en ensam 70-väg utan andra bilar.
Jag tyckte ändå att förbrukningen var rätt okej med tanke på släpets rejäla vikt och den inte direkt aerodynamiska lasten. Jag fick faktiskt samma förbrukning med e-tron när jag drog husvagnen.
Har inte testat husvagnen med Ioniq ännu, men den väger bara hälften, har bara en axel och är dessutom mer aerodynamisk än grävaren.
Blir spännande.
Jag tyckte ändå att förbrukningen var rätt okej med tanke på släpets rejäla vikt och den inte direkt aerodynamiska lasten. Jag fick faktiskt samma förbrukning med e-tron när jag drog husvagnen.
Har inte testat husvagnen med Ioniq ännu, men den väger bara hälften, har bara en axel och är dessutom mer aerodynamisk än grävaren.
Blir spännande.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jajemän, har också repor runt handtagen på min svarta. Men jag tror inte att svart är mest känslig utan det är mer att repor syns lättast på en svart yta.Klintan skrev:Ja, det är pearl, men den effekten är väldigt mild. I princip solid svart.DanneLKPG skrev:Enligt denna så är det pärlemo:HelectriC skrev:är det metallic eller solid svart?Klintan skrev:Nu är bilen tillbaka från SPA. Meguiars keramiska lackskydd och glasbehandling.
Han som behandlade bilen anmärkte på att lacken var extremt repkänslig, vilket jag också upplevt. Ett svep med en mikrofiberduk kunde repa lacken. Förhoppningsvis skall lackskyddet göra bot på detta.
Solid svart brukar vara ett h*vete att hålla fin. Hade det på Polestaren och det räckte ofta att man vajade med en trasa framför bilen så blev bilen repig bara av att se trasan. Lackbehandling hjälpte på, men var fortfarande känslig.
https://katalog.hyundai.se/prislister/i ... er/?page=2
Men den svarta verkar vara mest känslig. Oftast den som jag sett bilder på med repor runt handtagen...
Ioniq 5 FE AWD
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Är det ingen klarlack på svart? Det brukar ju vara den som ger hårdheten.
Min oliv-bruna så kallade gröna färgen är inte repkänslig alls. Och efter lackbehandlingen är den stenhård.
Min oliv-bruna så kallade gröna färgen är inte repkänslig alls. Och efter lackbehandlingen är den stenhård.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Lackskyddet är garanterat hårdare plus att lacken såklart inte tar stryk därunderKlintan skrev:Nu är bilen tillbaka från SPA. Meguiars keramiska lackskydd och glasbehandling.
Han som behandlade bilen anmärkte på att lacken var extremt repkänslig, vilket jag också upplevt. Ett svep med en mikrofiberduk kunde repa lacken. Förhoppningsvis skall lackskyddet göra bot på detta.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Typiskt! Jag tänkte jaja kylan funkar ju i min bil iaf. Sen gjorde jag ditt test Mati! Samma resultat. Som ni vet så har jag i flera inlägg återkommit till att bilen drar mkt när värmen är på. Tänk så är det för den inte kört värmepumpen… Ska man lämnanin nu eller vänta tills vi får en kanonvarm sommardag och se. Kanske är invecklat som tusan och den kör inte på full effekt om det är kallt ute??mati skrev:Alltså när man läser trådarna på internationella Ioniq-forumet får man ju inte direkt några positiva vibbar angående AC-problemet. Det verkar vara ett rätt vanligt fel att ACn inte fungerar på splirrans nya bilar, såväl I5 som EV6, och lika vanligt är det att folk inte får sina bilar lagade förrän efter flera månader. Tydligen behöver man byta typ rubb och stubb för att få nägorlunda ordning på det.
De som bara får en "påfyllning" är behjälpta i några få dagar, sen slutar den återigen att fungera. Precis som förväntat alltså. Och då kvittar det ju.
En himla tur att vi bor i ett land där värme i bilen är betydligt viktigare än kyla. Tråkigt för folk som bor i varmare länder.
Själv testade jag igår och körde med ACn på lägsta möjliga inställning, auto på max, rumpkyla på 1. Utetermometern visade 16-19 grader. Jag körde i en halvtimme. Det var inte supervarmt i bilen, men jag tycker att jag borde typ frusit ihjäl med den setupen. Det var lagom varmt, men inte kallare än så. Ganska uppenbart att ACn inte funkar i min bil. Och det har den troligen aldrig gjort. Frågan är om den någonsin kommer göra det. Dumt den dagen man ska sälja bilen, för jag antar att de flesta tycker det är viktigt med AC. Det får bli vid rätt årstid då.
https://www.ioniqforum.com/threads/air- ... lem.40018/
https://www.ioniqforum.com/threads/a-c-issues.41694/
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Idag var det drygt 20 grader och jag har tempen på 22,5 och den blåste kallt som bara den när jag körde hem. Fick ställa ner till en prick på autoläget.
Så kontakta verkstaden nu och vänta inte.
Så kontakta verkstaden nu och vänta inte.
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag har en tid på fredag, men jag utgår ifrån att de bara fyller på ACn utan att verkligen försöka hitta läckan. Fast jag kommer säga till dem när jag lämnar bilen att de inte ska besvära sig med detta. Det kommer nog pysa ut lika fort som det fylls på. Vi får se.msb skrev:Idag var det drygt 20 grader och jag har tempen på 22,5 och den blåste kallt som bara den när jag körde hem. Fick ställa ner till en prick på autoläget.
Så kontakta verkstaden nu och vänta inte.
Min blåser bara uteluft. Nu förstår jag också varför bilen immar så lätt igen när hundarna är med. Luften torkas ju inte om ACn inte går.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Nu är den inlämnad för felsökning. Jag fick en tråkig bensinbil som lånebil, och det första jag fick göra var att tanka den. Det fanns bara bensinångor i tanken. Lite surt att man får hosta upp en massa pengar för att kunna ta sig hem igen. Det är ju ändå viss prisskillnad mellan bensin och hemmaladdning. Riktigt dåligt.
Edit: Och nu kom det ett SMS att bilen redan är klar och att det kostar 995 SEK. Jag hoppas att det är ett riktigt dåligt skämt.
Edit: Och nu kom det ett SMS att bilen redan är klar och att det kostar 995 SEK. Jag hoppas att det är ett riktigt dåligt skämt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Så var det för mig också. Fick låna en sprillans ny demobil. Hyundai Bayon 84hk... Sjukt seg bil med 12km på mätaren och såklart inte tankad. Tankade i 5 liter och kände mig rånad.mati skrev:Nu är den inlämnad för felsökning. Jag fick en tråkig bensinbil som lånebil, och det första jag fick göra var att tanka den. Det fanns bara bensinångor i tanken. Lite surt att man får hosta upp en massa pengar för att kunna ta sig hem igen. Det är ju ändå viss prisskillnad mellan bensin och hemmaladdning. Riktigt dåligt.
Edit: Och nu kom det ett SMS att bilen redan är klar och att det kostar 995 SEK. Jag hoppas att det är ett riktigt dåligt skämt.
Och ja, jag hoppas inte du får betala ett öre. Det där lät inte bra! Det slapp jag undan åtminstone...
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ja, det var en så där Bayon jag fick också. Måste varit nåt fel med den, den lät som en gräsklippare och var seg som sirap.
Jag betalade i alla fall ingenting för AC-tjofräset, bara för bensin. Men de gjorde ingenting heller. De erkände förvisso att ACn är väldigt klen, men samtidigt tyckte de att det inte var nåt fel. Han snackade om nån inställning, eco-läge av och nivå 3 skulle jag köra på. Då kyler den faktiskt lite. Ja, jo. Men jag testade med den där bensinbilen jag fick vad som händer om man sätter ACn på lägsta och Auto. Jag frös fan ihjäl, det gick inte att köra så mer än nån minut. I min bil körde jag med denna setup hela vägen hem, 30 minuter, utan att känna att det blev särskilt kallt i bilen. Utetemperaturen visade 13 grader. Det är klart den blåser kalluft då. Men alltså allvarligt, det kan ju inte vara normalt.
Jag betalade i alla fall ingenting för AC-tjofräset, bara för bensin. Men de gjorde ingenting heller. De erkände förvisso att ACn är väldigt klen, men samtidigt tyckte de att det inte var nåt fel. Han snackade om nån inställning, eco-läge av och nivå 3 skulle jag köra på. Då kyler den faktiskt lite. Ja, jo. Men jag testade med den där bensinbilen jag fick vad som händer om man sätter ACn på lägsta och Auto. Jag frös fan ihjäl, det gick inte att köra så mer än nån minut. I min bil körde jag med denna setup hela vägen hem, 30 minuter, utan att känna att det blev särskilt kallt i bilen. Utetemperaturen visade 13 grader. Det är klart den blåser kalluft då. Men alltså allvarligt, det kan ju inte vara normalt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Åk tillbaka när det är varmt ute och be att jämföra med en annan IONIQ 5. Min blir iskall...mati skrev:Ja, det var en så där Bayon jag fick också. Måste varit nåt fel med den, den lät som en gräsklippare och var seg som sirap.
Jag betalade i alla fall ingenting för AC-tjofräset, bara för bensin. Men de gjorde ingenting heller. De erkände förvisso att ACn är väldigt klen, men samtidigt tyckte de att det inte var nåt fel. Han snackade om nån inställning, eco-läge av och nivå 3 skulle jag köra på. Då kyler den faktiskt lite. Ja, jo. Men jag testade med den där bensinbilen jag fick vad som händer om man sätter ACn på lägsta och Auto. Jag frös fan ihjäl, det gick inte att köra så mer än nån minut. I min bil körde jag med denna setup hela vägen hem, 30 minuter, utan att känna att det blev särskilt kallt i bilen. Utetemperaturen visade 13 grader. Det är klart den blåser kalluft då. Men alltså allvarligt, det kan ju inte vara normalt.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
De har nog ingen annan I5 hemma. Vi sa faktiskt att jag ska prova ett tag till och sedan återkomma när jag tycker att det inte funkar. Nu gäller det ju bara att det blir lite varmare ute.DanneLKPG skrev:Åk tillbaka när det är varmt ute och be att jämföra med en annan IONIQ 5. Min blir iskall...
Grejen är bara att jag inte vågar ta med mig hundarna i bilen. Det som jag alltid betraktat som en stor fördel med en elbil, att man kan ha ACn igång och kyla ner den till kylskåpstemperatur när den står parkerad med hund i, gäller tyvärr inte för Ioniq. Jag har gjort det en gång, och då var det inte ens varmt ute. Ändå så var det varmare i bilen än utanför när jag kom tillbaka efter några minuter.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Helt galet med Lidköpings Hyundai ÅF alltså???!?!!DanneLKPG skrev:Åk tillbaka när det är varmt ute och be att jämföra med en annan IONIQ 5. Min blir iskall...mati skrev:Ja, det var en så där Bayon jag fick också. Måste varit nåt fel med den, den lät som en gräsklippare och var seg som sirap.
Jag betalade i alla fall ingenting för AC-tjofräset, bara för bensin. Men de gjorde ingenting heller. De erkände förvisso att ACn är väldigt klen, men samtidigt tyckte de att det inte var nåt fel. Han snackade om nån inställning, eco-läge av och nivå 3 skulle jag köra på. Då kyler den faktiskt lite. Ja, jo. Men jag testade med den där bensinbilen jag fick vad som händer om man sätter ACn på lägsta och Auto. Jag frös fan ihjäl, det gick inte att köra så mer än nån minut. I min bil körde jag med denna setup hela vägen hem, 30 minuter, utan att känna att det blev särskilt kallt i bilen. Utetemperaturen visade 13 grader. Det är klart den blåser kalluft då. Men alltså allvarligt, det kan ju inte vara normalt.
Som tur är ingen bråttom men man vill inte köra i onödan (som det nu blev) och förstås så småningom en lösning. Som du sade tidigare kan det må vara så att du inte direkt drabbas av det men vid säljandet blir ju det.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Före mig var det en snubbe som skulle hämta sin bil. Efter 10 sekunder kom han in igen, upprörd, och sa att det lyser en j*a massa lampor i bilen, rött och orange, och ingenting fungerar. Han bakom disken skyllde ifrån sig, kunden började bli högljudd, de skrek på varandra en stund, sen gick kunden ut, skitförbannad.Tessi19 skrev:Helt galet med Lidköpings Hyundai ÅF alltså???!?!!
Som tur är ingen bråttom men man vill inte köra i onödan (som det nu blev) och förstås så småningom en lösning. Som du sade tidigare kan det må vara så att du inte direkt drabbas av det men vid säljandet blir ju det.
Och jag stod där... ähm... hihi...trevligt bemötande. *svälj*
Jag har aldrig varit med om nåt liknande. Känns bra och så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Otroligtmati skrev:Före mig var det en snubbe som skulle hämta sin bil. Efter 10 sekunder kom han in igen, upprörd, och sa att det lyser en j*a massa lampor i bilen, rött och orange, och ingenting fungerar. Han bakom disken skyllde ifrån sig, kunden började bli högljudd, de skrek på varandra en stund, sen gick kunden ut, skitförbannad.Tessi19 skrev:Helt galet med Lidköpings Hyundai ÅF alltså???!?!!
Som tur är ingen bråttom men man vill inte köra i onödan (som det nu blev) och förstås så småningom en lösning. Som du sade tidigare kan det må vara så att du inte direkt drabbas av det men vid säljandet blir ju det.
Och jag stod där... ähm... hihi...trevligt bemötande. *svälj*
Jag har aldrig varit med om nåt liknande. Känns bra och så.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Tyvärr har jag hört en del mindre bra historier om dem, en kollega till min sambo sa nån gång, "köp för h*e ingen bil där". Jag ger inte mycket för rykten och skvaller, det pratas ju en massa skit hela tiden. Inte minst när det kommer till bilhandlare. Så jag viftade bort det. Men denna gången var skitsnacket kanske ändå befogat. Jag vet inte. Det känns hursomhelst inte bra och man ska lita på sin maggropskänsla.Tessi19 skrev:Otroligt
Nu väntar jag på lite varmare väder. Och sen gör jag ett nytt försök. I Mariestad. Det är inte så vansinnigt mycket längre att köra, och förmodligen är det värt den extra milen. Det kostar ju inget att prova.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Låter ju nästan lite som gänget i Väsby
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det är kanske normalt. Ingen aning. Jag är nog ganska bortskämd från vår VW-åf där de alltid är supertrevliga och hjälpsamma. Men jag har hört en del skit om dem också, nånting som jag överhuvudtaget inte kan begripa.Bjelke skrev:Låter ju nästan lite som gänget i Väsby
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Samma med min VW-ÅF här. Fick alltid bra hjälp. Saker fixat på goodwill efter garantin och aldrig något krångel. Såklart är det alltid det negativa som hörs mest.mati skrev:Det är kanske normalt. Ingen aning. Jag är nog ganska bortskämd från vår VW-åf där de alltid är supertrevliga och hjälpsamma. Men jag har hört en del skit om dem också, nånting som jag överhuvudtaget inte kan begripa.Bjelke skrev:Låter ju nästan lite som gänget i Väsby
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Var det samma ÅF som sålde både e-Golfen och e-Tronen till er?mati skrev:Det är kanske normalt. Ingen aning. Jag är nog ganska bortskämd från vår VW-åf där de alltid är supertrevliga och hjälpsamma. Men jag har hört en del skit om dem också, nånting som jag överhuvudtaget inte kan begripa.Bjelke skrev:Låter ju nästan lite som gänget i Väsby
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Inte sällan är det ju en kombination, dvs både bilens mjukvara och laddarens måste uppdateras.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ja. Inte samma säljare dock.martinot skrev:Var det samma ÅF som sålde både e-Golfen och e-Tronen till er?mati skrev:Det är kanske normalt. Ingen aning. Jag är nog ganska bortskämd från vår VW-åf där de alltid är supertrevliga och hjälpsamma. Men jag har hört en del skit om dem också, nånting som jag överhuvudtaget inte kan begripa.Bjelke skrev:Låter ju nästan lite som gänget i Väsby
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
OK. Härligt att höra att det finns seriösa ÅF som tar hand om sina kunder så att de kommer tillbaka (vilket ni faktiskt gjorde också)!mati skrev:Ja. Inte samma säljare dock.martinot skrev:Var det samma ÅF som sålde både e-Golfen och e-Tronen till er?mati skrev:Det är kanske normalt. Ingen aning. Jag är nog ganska bortskämd från vår VW-åf där de alltid är supertrevliga och hjälpsamma. Men jag har hört en del skit om dem också, nånting som jag överhuvudtaget inte kan begripa.Bjelke skrev:Låter ju nästan lite som gänget i Väsby
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det är väl inte så ovanligt eller?martinot skrev:OK. Härligt att höra att det finns seriösa ÅF som tar hand om sina kunder så att de kommer tillbaka (vilket ni faktiskt gjorde också)!mati skrev:Ja. Inte samma säljare dock.martinot skrev:Var det samma ÅF som sålde både e-Golfen och e-Tronen till er?mati skrev:Det är kanske normalt. Ingen aning. Jag är nog ganska bortskämd från vår VW-åf där de alltid är supertrevliga och hjälpsamma. Men jag har hört en del skit om dem också, nånting som jag överhuvudtaget inte kan begripa.Bjelke skrev:Låter ju nästan lite som gänget i Väsby
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Nej, det tycker jag inte heller. Jag hade en rad Volvo-bilar förr i tiden, och det berodde enbart på att det var en bra återförsäljare med kanonbra service. Jag bytte sedermera ändå bilmärket eftersom Volvosarna strulade för mycket. I fallet med VW/Audi hade jag jättegärna bytt till en bil av samma märke och köpt den hos samma åf, men bilarna är dels alldeles för dyra och dessutom uppfyller de tyvärr inte mina krav. Hyundaien är (tyvärr) bättre på väldigt många sätt.DanneLKPG skrev:Det är väl inte så ovanligt eller?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14