Alltså jag skulle knappt kalla detta att ”förboka” utan verkar mer som ”anmäl intresse”.
Kändes som att det enda man gjorde var att skriva upp sig på en mail/ring-lista för en ÅF. Inga detaljer om bilen, inga priser, inget avtal, kostade inget att göra. Bara skriva in mobilnr, mailadress och välja närmaste ÅF så var det klart sen.
.../ • Vad innebär det att förboka?
Som förbokare kommer du få möjlighet att beställa ID. Buzz och bli en av de första kunderna i Sverige. /...
Alltså jag skulle knappt kalla detta att ”förboka” utan verkar mer som ”anmäl intresse”.
Kändes som att det enda man gjorde var att skriva upp sig på en mail/ring-lista för en ÅF. Inga detaljer om bilen, inga priser, inget avtal, kostade inget att göra. Bara skriva in mobilnr, mailadress och välja närmaste ÅF så var det klart sen.
Så har det ju varit de senaste åren. Jag har på det här viset "förbokat" en Model 3, I-Pace, ID3, ID4 och Enyaq. Ingen av dessa bilar har jag i slutändan köpt. Men jag fick möjligheten att beställa före alla andra. Eller kanske inte ens det, men man skulle komma före i kön med sin beställda bil. Jag vet inte huruvida det egentligen var relevant, och om bilen verkligen hade kommit före i kön om jag hade köpt en. Skit samma. Det är lite roligt ändå att hålla på såhär.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Alltså jag skulle knappt kalla detta att ”förboka” utan verkar mer som ”anmäl intresse”.
Kändes som att det enda man gjorde var att skriva upp sig på en mail/ring-lista för en ÅF. Inga detaljer om bilen, inga priser, inget avtal, kostade inget att göra. Bara skriva in mobilnr, mailadress och välja närmaste ÅF så var det klart sen.
Så har det ju varit de senaste åren. Jag har på det här viset "förbokat" en Model 3, I-Pace, ID3, ID4 och Enyaq. Ingen av dessa bilar har jag i slutändan köpt. Men jag fick möjligheten att beställa före alla andra. Eller kanske inte ens det, men man skulle komma före i kön med sin beställda bil. Jag vet inte huruvida det egentligen var relevant, och om bilen verkligen hade kommit före i kön om jag hade köpt en. Skit samma. Det är lite roligt ändå att hålla på såhär.
Kräver inte Tesla numera kontantinsats/handpenning för alla bilmodeller?
Det har de gjort för mig iaf. gällande våra M3:or. Antar att de också tröttnade på låtsasbeställningar och därför infört detta.
Ser att du bytt logga.
Har du äntligen till slut fått sålt e-tronen?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Alltså jag skulle knappt kalla detta att ”förboka” utan verkar mer som ”anmäl intresse”.
Kändes som att det enda man gjorde var att skriva upp sig på en mail/ring-lista för en ÅF. Inga detaljer om bilen, inga priser, inget avtal, kostade inget att göra. Bara skriva in mobilnr, mailadress och välja närmaste ÅF så var det klart sen.
Så har det ju varit de senaste åren. Jag har på det här viset "förbokat" en Model 3, I-Pace, ID3, ID4 och Enyaq. Ingen av dessa bilar har jag i slutändan köpt. Men jag fick möjligheten att beställa före alla andra. Eller kanske inte ens det, men man skulle komma före i kön med sin beställda bil. Jag vet inte huruvida det egentligen var relevant, och om bilen verkligen hade kommit före i kön om jag hade köpt en. Skit samma. Det är lite roligt ändå att hålla på såhär.
Kräver inte Tesla numera kontantinsats/handpenning för alla bilmodeller?
Det har de gjort för mig iaf. gällande våra M3:or. Antar att de också tröttnade på låtsasbeställningar och därför infört detta.
Ser att du bytt logga.
Har du äntligen till slut fått sålt e-tronen?
Jo, Tesla krävde en kontantinsats. Det gjorde VW också för ID3 om jag inte minns fel. Men den betalades ju tillbaka. Jag räknar det fortfarande som "kostar inget".
Yes, e-tronen är såld, men den står kvar i mitt garage, den ska hämtas denna vecka. Jag fick lägga några tusenlappar emellan, men mindre än befarat. Och jag är av med problemet. Aldrig mer kommer jag skaffa en så dyr bil. Vi får se vad ID.Buzz kommer landa på. Förmodligen för mycket. Nu får Golfen duga ett tag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jo, Tesla krävde en kontantinsats. Det gjorde VW också för ID3 om jag inte minns fel. Men den betalades ju tillbaka. Jag räknar det fortfarande som "kostar inget".
Vid vår första M3 (2019) så kunde man få tillbaka handpenningen man betalat in, men nu vid vår andra M3 (2021) så verkade som att man inte kunde få tillbaka handpenningen (som jag förstod det).
mati skrev:
Yes, e-tronen är såld, men den står kvar i mitt garage, den ska hämtas denna vecka. Jag fick lägga några tusenlappar emellan, men mindre än befarat. Och jag är av med problemet. Aldrig mer kommer jag skaffa en så dyr bil. Vi får se vad ID.Buzz kommer landa på. Förmodligen för mycket. Nu får Golfen duga ett tag.
Härligt! Gott att du äntligen fått klart med bilen, som jag vet att du verkligen gillade varmt, men som kostade mer än vad den smakade. Skönt för dig att slippa tyngden och oron över den finansiella bördan.
Nu kan du köra med Golfen, och i lugn och ro se vad som dyker upp för nya elbilsalternativ utan någon stress.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Risken är stor att ha-begäret kommer att falla platt när den utslätade och tråkiga produktionsmodellen presenteras. Den lär som enda likhet ha att det är en buss med 4 hjul…
Risken är stor att ha-begäret kommer att falla platt när den utslätade och tråkiga produktionsmodellen presenteras. Den lär som enda likhet ha att det är en buss med 4 hjul…
Den här med regnbågskamoflage är väl produktionsversionen eller åtminstone väldigt nära?
Risken är stor att ha-begäret kommer att falla platt när den utslätade och tråkiga produktionsmodellen presenteras. Den lär som enda likhet ha att det är en buss med 4 hjul…
Den här med regnbågskamoflage är väl produktionsversionen eller åtminstone väldigt nära?
Tydligen så ska den lanseras 2022 med 82kWh batteri och RWD, 2023 kommer en med mindre batteri och 2024 med AWD och ett 89 kWh batteri.
Batteri med 110 kWh är inte officiellt bekräftat som jag förstod det?
Aj då, jag köper den inte om den inte har en bit över 500 km WLTP och helst awd och då krävs nog ett batteri på uppåt 100 kWh…. Jag hoppas ändå att de inte väntar med dem…
Tydligen så ska den lanseras 2022 med 82kWh batteri och RWD, 2023 kommer en med mindre batteri och 2024 med AWD och ett 89 kWh batteri.
Batteri med 110 kWh är inte officiellt bekräftat som jag förstod det?
83kw innebär nog att den kommer kosta över 600000
Hade hoppats på id3/4 batteristorlek runt 64kwh så man kan ha råd =)
Det kommer en sån 2023.
Prisläget skulle ligga lite högre än ID4, så rimligen så bör det finnas en med lägre utrustningsnivå för under 600k öven med 82 kWh, men det är inte så länge kvar tills vi får officiella uppgifter