Förboka ID.Buzz

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Maw
Teslaägare
Inlägg: 3228
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Förboka ID.Buzz

Inlägg av Maw »

Nu går det att förboka ID.Buzz. Någon mer som är sugen? :)

https://online.volkswagen.se/app/formul ... oka-vwtrp/
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av mati »

Såklart. Då var den bokad. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare
Inlägg: 243
Blev medlem: 14 dec 2019 10:06

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av OscarA »

Bokat!
Frun ska ha en sådan, även om hon vägrar :twisted:
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av mati »

OscarA skrev:
Bokat!
Frun ska ha en sådan, även om hon vägrar :twisted:
Hos oss är det tvärtom. Jag villhöver ha en sådan, och frun är med på det. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14346
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av taliz »

Också förbokat. Hoppas hoppas på en California-modell från start. Bilen på bilden har ju surfbrädor på taket så….
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
krille
Inlägg: 201
Blev medlem: 29 sep 2020 18:01

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av krille »

Är sugen, men med tanke på hur väl VW skött lanseringen av nuvarande ID-modeller så tror jag nog att någon annan får leka försökskanin, så kanske jag kan överväga en sådan senare när jag vet vad den går för (dvs inte vad som "kommer i en framtida uppdatering")...
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 922
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av R_Edvinsson »

krille skrev:
Är sugen, men med tanke på hur väl VW skött lanseringen av nuvarande ID-modeller så tror jag nog att någon annan får leka försökskanin, så kanske jag kan överväga en sådan senare när jag vet vad den går för (dvs inte vad som "kommer i en framtida uppdatering")...
Fast ID Buzz och ID5 är den framtida uppdateringen av ID3/4. :mrgreen:
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 591
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av flamman »

Alltså jag skulle knappt kalla detta att ”förboka” utan verkar mer som ”anmäl intresse”.
Kändes som att det enda man gjorde var att skriva upp sig på en mail/ring-lista för en ÅF. Inga detaljer om bilen, inga priser, inget avtal, kostade inget att göra. Bara skriva in mobilnr, mailadress och välja närmaste ÅF så var det klart sen.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Kubi
Inlägg: 270
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av Kubi »





Vad tycks?
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 922
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av R_Edvinsson »

Kubi skrev:




Vad tycks?
Lite för mycket ”Amerikansk” Touran och för lite ID Buzz i mitt tycke och följer inte ID seriens formspråk alls. (Även om den är bra maskerad för att dölja det mesta)
SwedishAdvocate
Inlägg: 5258
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av SwedishAdvocate »

flamman skrev:
Alltså jag skulle knappt kalla detta att ”förboka” utan verkar mer som ”anmäl intresse”.
Kändes som att det enda man gjorde var att skriva upp sig på en mail/ring-lista för en ÅF. Inga detaljer om bilen, inga priser, inget avtal, kostade inget att göra. Bara skriva in mobilnr, mailadress och välja närmaste ÅF så var det klart sen.
.../ • Vad innebär det att förboka?

Som förbokare kommer du få möjlighet att beställa ID. Buzz och bli en av de första kunderna i Sverige. /...

Källa: https://online.volkswagen.se/app/formul ... oka-vwtrp/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
backe
Inlägg: 1526
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av backe »

Bokat :)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14346
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av taliz »

Kubi skrev:




Vad tycks?
Som förväntat, inte särskilt spännande.
Men tydligt med etron bredvid att den definitivt inte är liten. Mycket större än Touran.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av mati »

flamman skrev:
Alltså jag skulle knappt kalla detta att ”förboka” utan verkar mer som ”anmäl intresse”.
Kändes som att det enda man gjorde var att skriva upp sig på en mail/ring-lista för en ÅF. Inga detaljer om bilen, inga priser, inget avtal, kostade inget att göra. Bara skriva in mobilnr, mailadress och välja närmaste ÅF så var det klart sen.
Så har det ju varit de senaste åren. Jag har på det här viset "förbokat" en Model 3, I-Pace, ID3, ID4 och Enyaq. Ingen av dessa bilar har jag i slutändan köpt. Men jag fick möjligheten att beställa före alla andra. Eller kanske inte ens det, men man skulle komma före i kön med sin beställda bil. Jag vet inte huruvida det egentligen var relevant, och om bilen verkligen hade kommit före i kön om jag hade köpt en. Skit samma. Det är lite roligt ändå att hålla på såhär. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av martinot »

mati skrev:
flamman skrev:
Alltså jag skulle knappt kalla detta att ”förboka” utan verkar mer som ”anmäl intresse”.
Kändes som att det enda man gjorde var att skriva upp sig på en mail/ring-lista för en ÅF. Inga detaljer om bilen, inga priser, inget avtal, kostade inget att göra. Bara skriva in mobilnr, mailadress och välja närmaste ÅF så var det klart sen.
Så har det ju varit de senaste åren. Jag har på det här viset "förbokat" en Model 3, I-Pace, ID3, ID4 och Enyaq. Ingen av dessa bilar har jag i slutändan köpt. Men jag fick möjligheten att beställa före alla andra. Eller kanske inte ens det, men man skulle komma före i kön med sin beställda bil. Jag vet inte huruvida det egentligen var relevant, och om bilen verkligen hade kommit före i kön om jag hade köpt en. Skit samma. Det är lite roligt ändå att hålla på såhär. :)
Kräver inte Tesla numera kontantinsats/handpenning för alla bilmodeller?

Det har de gjort för mig iaf. gällande våra M3:or. Antar att de också tröttnade på låtsasbeställningar och därför infört detta.

Ser att du bytt logga. :)

Har du äntligen till slut fått sålt e-tronen?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av mati »

martinot skrev:
mati skrev:
flamman skrev:
Alltså jag skulle knappt kalla detta att ”förboka” utan verkar mer som ”anmäl intresse”.
Kändes som att det enda man gjorde var att skriva upp sig på en mail/ring-lista för en ÅF. Inga detaljer om bilen, inga priser, inget avtal, kostade inget att göra. Bara skriva in mobilnr, mailadress och välja närmaste ÅF så var det klart sen.
Så har det ju varit de senaste åren. Jag har på det här viset "förbokat" en Model 3, I-Pace, ID3, ID4 och Enyaq. Ingen av dessa bilar har jag i slutändan köpt. Men jag fick möjligheten att beställa före alla andra. Eller kanske inte ens det, men man skulle komma före i kön med sin beställda bil. Jag vet inte huruvida det egentligen var relevant, och om bilen verkligen hade kommit före i kön om jag hade köpt en. Skit samma. Det är lite roligt ändå att hålla på såhär. :)
Kräver inte Tesla numera kontantinsats/handpenning för alla bilmodeller?

Det har de gjort för mig iaf. gällande våra M3:or. Antar att de också tröttnade på låtsasbeställningar och därför infört detta.

Ser att du bytt logga. :)

Har du äntligen till slut fått sålt e-tronen?
Jo, Tesla krävde en kontantinsats. Det gjorde VW också för ID3 om jag inte minns fel. Men den betalades ju tillbaka. Jag räknar det fortfarande som "kostar inget". :D
Yes, e-tronen är såld, men den står kvar i mitt garage, den ska hämtas denna vecka. Jag fick lägga några tusenlappar emellan, men mindre än befarat. Och jag är av med problemet. Aldrig mer kommer jag skaffa en så dyr bil. Vi får se vad ID.Buzz kommer landa på. Förmodligen för mycket. Nu får Golfen duga ett tag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av martinot »

mati skrev:
Jo, Tesla krävde en kontantinsats. Det gjorde VW också för ID3 om jag inte minns fel. Men den betalades ju tillbaka. Jag räknar det fortfarande som "kostar inget". :D
Vid vår första M3 (2019) så kunde man få tillbaka handpenningen man betalat in, men nu vid vår andra M3 (2021) så verkade som att man inte kunde få tillbaka handpenningen (som jag förstod det).
mati skrev:
Yes, e-tronen är såld, men den står kvar i mitt garage, den ska hämtas denna vecka. Jag fick lägga några tusenlappar emellan, men mindre än befarat. Och jag är av med problemet. Aldrig mer kommer jag skaffa en så dyr bil. Vi får se vad ID.Buzz kommer landa på. Förmodligen för mycket. Nu får Golfen duga ett tag.
Härligt! Gott att du äntligen fått klart med bilen, som jag vet att du verkligen gillade varmt, men som kostade mer än vad den smakade. Skönt för dig att slippa tyngden och oron över den finansiella bördan.

Nu kan du köra med Golfen, och i lugn och ro se vad som dyker upp för nya elbilsalternativ utan någon stress. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3228
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av Maw »

Lite film att titta på i väntan på officiell presentation :)

Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av dd88 »

Har det sagts något om lastutrymme i Cargo-modellen?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av dd88 »

En säljare ringde mig ett par timmar efter att jag ”förbokat”, ska komma två längder varav den längre kommer senare.

Vill minnas att han sa att han skulle återkomma vecka 14.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
kallekula
Inlägg: 743
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av kallekula »

Jag är fortfarande surt för dieselskandalen men den här är ju cool. Ska man verkligen förlåta VW redan?
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2312
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av mans71 »

Risken är stor att ha-begäret kommer att falla platt när den utslätade och tråkiga produktionsmodellen presenteras. Den lär som enda likhet ha att det är en buss med 4 hjul…
Model S P85DL+
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3228
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av Maw »

mans71 skrev:
Risken är stor att ha-begäret kommer att falla platt när den utslätade och tråkiga produktionsmodellen presenteras. Den lär som enda likhet ha att det är en buss med 4 hjul…
Den här med regnbågskamoflage är väl produktionsversionen eller åtminstone väldigt nära?
https___elbilen.se_wp-content_uploads_2021_11_ID.Buzz_prototyp2021.jpg
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av mati »

dd88 skrev:
En säljare ringde mig ett par timmar efter att jag ”förbokat”, ska komma två längder varav den längre kommer senare.

Vill minnas att han sa att han skulle återkomma vecka 14.
Det är då den ska gå att beställa på riktigt. Skåpbilsmodellen redan vecka 10. Priserna hoppas min säljare ska dyka upp snart, dvs innan årsskiftet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
OvePaHornet
Inlägg: 192
Blev medlem: 20 okt 2021 07:16

Re: Förboka ID.Buzz

Inlägg av OvePaHornet »

Maw skrev:
mans71 skrev:
Risken är stor att ha-begäret kommer att falla platt när den utslätade och tråkiga produktionsmodellen presenteras. Den lär som enda likhet ha att det är en buss med 4 hjul…
Den här med regnbågskamoflage är väl produktionsversionen eller åtminstone väldigt nära?
Det där är produktionskarossen :)
Skriv svar