Cupra Born
Moderator: Redaktion
Re: Cupra Born
Jag var och provkörde en Born i lördags. Blev rätt imponerad av det mesta, förutom infotainment. Men fick med mig tjejen på söndagen då planen var att provsitta och göra en beställning. Säljaren var lite upptagen så han gav mig nyckeln för att provköra lite allihop. Tyvärr blev tjejen åksjuk typ direkt, hur försiktigt jag än körde så fixade hon inte den bilen, så det blev inget.
Efteråt sökte jag lite på detta och det var ett par tester där de upplevt något liknande, alltså åksjuka som passagerare. Jag vet inte hur vanligt det ärellet vad det beror på, men det kan nog vara idé att ta med den som kommer att åka med på en provkörning innan ni bestämmer er i alla fall.
Efteråt sökte jag lite på detta och det var ett par tester där de upplevt något liknande, alltså åksjuka som passagerare. Jag vet inte hur vanligt det ärellet vad det beror på, men det kan nog vara idé att ta med den som kommer att åka med på en provkörning innan ni bestämmer er i alla fall.
Re: Cupra Born
Intressant. Är oroad över infotainment också, baserat på recensionerna jag sett. Men detta med passageraren hade jag inte hört förut, ska låta några prova!snajk skrev:Jag var och provkörde en Born i lördags. Blev rätt imponerad av det mesta, förutom infotainment. Men fick med mig tjejen på söndagen då planen var att provsitta och göra en beställning. Säljaren var lite upptagen så han gav mig nyckeln för att provköra lite allihop. Tyvärr blev tjejen åksjuk typ direkt, hur försiktigt jag än körde så fixade hon inte den bilen, så det blev inget.
Efteråt sökte jag lite på detta och det var ett par tester där de upplevt något liknande, alltså åksjuka som passagerare. Jag vet inte hur vanligt det ärellet vad det beror på, men det kan nog vara idé att ta med den som kommer att åka med på en provkörning innan ni bestämmer er i alla fall.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Cupra Born
Jag tror ju att de kommer att lösa infotainment med tiden, funktionellt har det ju vad man vill ha men responsen är hemsk.Legato skrev:Intressant. Är oroad över infotainment också, baserat på recensionerna jag sett. Men detta med passageraren hade jag inte hört förut, ska låta några prova!snajk skrev:Jag var och provkörde en Born i lördags. Blev rätt imponerad av det mesta, förutom infotainment. Men fick med mig tjejen på söndagen då planen var att provsitta och göra en beställning. Säljaren var lite upptagen så han gav mig nyckeln för att provköra lite allihop. Tyvärr blev tjejen åksjuk typ direkt, hur försiktigt jag än körde så fixade hon inte den bilen, så det blev inget.
Efteråt sökte jag lite på detta och det var ett par tester där de upplevt något liknande, alltså åksjuka som passagerare. Jag vet inte hur vanligt det ärellet vad det beror på, men det kan nog vara idé att ta med den som kommer att åka med på en provkörning innan ni bestämmer er i alla fall.
Sen är min tjej ganska känslig för sådana saker, så det kanske inte är något större problem egentligen. Men se exempelvis vad de säger här (om id3 visserligen): https://carup.se/test-fy-bubblan-vilken ... olkswagen/
Re: Cupra Born
Läste samma fenomen i den länkade artikeln. https://carup.se/test-fy-bubblan-vilken ... olkswagen/Tyvärr blev tjejen åksjuk typ direkt, hur försiktigt jag än körde så fixade hon inte den bilen, så det blev inget.
Efteråt sökte jag lite på detta och det var ett par tester där de upplevt något liknande, alltså åksjuka som passagerare..
Re: Cupra Born
Om problemet är "sjögång" i bilen som de skriver i artikeln så tycker jag det bör gå att lösa mer eller mindre med den adaptiva fjädringen. DCC-tillvalet kostar "bara" 9100:-:Flagada skrev:Läste samma fenomen i den länkade artikeln. https://carup.se/test-fy-bubblan-vilken ... olkswagen/Tyvärr blev tjejen åksjuk typ direkt, hur försiktigt jag än körde så fixade hon inte den bilen, så det blev inget.
Efteråt sökte jag lite på detta och det var ett par tester där de upplevt något liknande, alltså åksjuka som passagerare..
"Dynamic Chassis Control (DCC) is an innovative system that allows you to choose your driving style via a button in the central console. It offers three settings: Normal, Sport and Comfort.
For each mode, the system operates the electrically regulated dampers and steering. In Sport mode, for example, the dampers are stiffened and the steering feedback is greater. This provides a driving experience like that of an agile sports car.
The damping also adapts itself to the respective road conditions. Each shock absorber is connected to a control which calculates the optimal setting for each wheel using sensor data and other information received from the steering, braking, engine, transmission and driving assistance systems. This allows the DCC to continually react (up to a thousand times per second) to bumps in the road, changing lanes or winding roads. This reduces pitch and roll motion and provides optimal settings for every driving situation."
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Cupra Born
Hade i början liknande problem med min Leon . Tror att det är styrningen som är väldigt känslig.snajk skrev:Jag var och provkörde en Born i lördags. Blev rätt imponerad av det mesta, förutom infotainment. Men fick med mig tjejen på söndagen då planen var att provsitta och göra en beställning. Säljaren var lite upptagen så han gav mig nyckeln för att provköra lite allihop. Tyvärr blev tjejen åksjuk typ direkt, hur försiktigt jag än körde så fixade hon inte den bilen, så det blev inget.
Efteråt sökte jag lite på detta och det var ett par tester där de upplevt något liknande, alltså åksjuka som passagerare. Jag vet inte hur vanligt det ärellet vad det beror på, men det kan nog vara idé att ta med den som kommer att åka med på en provkörning innan ni bestämmer er i alla fall.
Innan man vänjer sig vid styrningen blir körningen ganska simmig och ryckigt
Re: Cupra Born
Lånade hem bilen igår kväll och fick behålla den till i eftermiddags. Tyvärr hann jag inte vara ute och köra så mycket som jag hoppades men tycker jag fick en bra känsla för bilen trots allt. Här kommer mina plus, neutralt och minus
+ Interiören - Tycker den är riktigt lyckad. Både design, material och belysning har de verkligen gjort bra.
+ Sätena - Äntligen en elbil under miljonen med riktiga sportstolar. Sköna och snygga!
+ Huden - Wow! Hade Hud redan i min M5 från 2007 men har aldrig riktigt saknat den. Borde såklart fattat att det hänt en hel del på 15 år. Nu kändes det som ett måste, otroligt mycket och bra information. Kanske är precis lika bra i andra moderna bilar dock...
+ Exteriören - Lika snygg i verkligheten som på bild. Kan inte fatta att alla andra tillverkare låter Cupra bli först med en elbil som ser aggressiv och snabb ut. Precis min stil!
+ Väghållningen - Den känns väldigt stabil på vägen. Lite stötig/struttig fjädring dock. Tyvärr ingen DCC på provkörningsbilen.
Neutral - Infotainment. Fått ganska ljummen kritik. Tycker ändå det kändes helt ok och hyfsat logiskt.
Neutral - Touchknapparna. Något som kritiserats i typ alla recensioner jag sett. Jag tycker de funkar, kanske inte så jag hade valt dem framför vanliga fysiska knappar, men inte säker på det omvända heller.
Neutral - Regen. Ganska klen, men upplevde den ändå något bättre än i min e-tron.
Neutral - Ljudnivån. Tystare än den Model 3 jag hade, men klart mer vindbrus än i min e-tron. Exakt som förväntat.
- Effekten - I låga hastigheter duger den, men i lite högre fart känns bilen tyvärr ganska trött. Jag är såklart väldigt bortskämd med Teslor osv, men är ändå besviken. Helt klart den största nackdelen för mig.
- Appen - Kanske fel att säga något alls då jag inte ens provat den, men har tyvärr läst åsikter från ett antal ägare nu där den inte fungerar alls. Säljaren verkade dessutom väl medveten om problemen.
Summa, summarum... En riktigt trevlig bil men med några rejäla svagheter. Den imponerande ändå på mig tillräckligt för att ge ett rejält köpsug. Får jag en vettig rabatt så blir det nog affär. Vis av erfarenheten blir det dock bara 2-årslease i så fall
+ Interiören - Tycker den är riktigt lyckad. Både design, material och belysning har de verkligen gjort bra.
+ Sätena - Äntligen en elbil under miljonen med riktiga sportstolar. Sköna och snygga!
+ Huden - Wow! Hade Hud redan i min M5 från 2007 men har aldrig riktigt saknat den. Borde såklart fattat att det hänt en hel del på 15 år. Nu kändes det som ett måste, otroligt mycket och bra information. Kanske är precis lika bra i andra moderna bilar dock...
+ Exteriören - Lika snygg i verkligheten som på bild. Kan inte fatta att alla andra tillverkare låter Cupra bli först med en elbil som ser aggressiv och snabb ut. Precis min stil!
+ Väghållningen - Den känns väldigt stabil på vägen. Lite stötig/struttig fjädring dock. Tyvärr ingen DCC på provkörningsbilen.
Neutral - Infotainment. Fått ganska ljummen kritik. Tycker ändå det kändes helt ok och hyfsat logiskt.
Neutral - Touchknapparna. Något som kritiserats i typ alla recensioner jag sett. Jag tycker de funkar, kanske inte så jag hade valt dem framför vanliga fysiska knappar, men inte säker på det omvända heller.
Neutral - Regen. Ganska klen, men upplevde den ändå något bättre än i min e-tron.
Neutral - Ljudnivån. Tystare än den Model 3 jag hade, men klart mer vindbrus än i min e-tron. Exakt som förväntat.
- Effekten - I låga hastigheter duger den, men i lite högre fart känns bilen tyvärr ganska trött. Jag är såklart väldigt bortskämd med Teslor osv, men är ändå besviken. Helt klart den största nackdelen för mig.
- Appen - Kanske fel att säga något alls då jag inte ens provat den, men har tyvärr läst åsikter från ett antal ägare nu där den inte fungerar alls. Säljaren verkade dessutom väl medveten om problemen.
Summa, summarum... En riktigt trevlig bil men med några rejäla svagheter. Den imponerande ändå på mig tillräckligt för att ge ett rejält köpsug. Får jag en vettig rabatt så blir det nog affär. Vis av erfarenheten blir det dock bara 2-årslease i så fall
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Cupra Born
Legato skrev:Lånade hem bilen igår kväll och fick behålla den till i eftermiddags. Tyvärr hann jag inte vara ute och köra så mycket som jag hoppades men tycker jag fick en bra känsla för bilen trots allt. Här kommer mina plus, neutralt och minus
+ Interiören - Tycker den är riktigt lyckad. Både design, material och belysning har de verkligen gjort bra.
+ Sätena - Äntligen en elbil under miljonen med riktiga sportstolar. Sköna och snygga!
+ Huden - Wow! Hade Hud redan i min M5 från 2007 men har aldrig riktigt saknat den. Borde såklart fattat att det hänt en hel del på 15 år. Nu kändes det som ett måste, otroligt mycket och bra information. Kanske är precis lika bra i andra moderna bilar dock...
+ Exteriören - Lika snygg i verkligheten som på bild. Kan inte fatta att alla andra tillverkare låter Cupra bli först med en elbil som ser aggressiv och snabb ut. Precis min stil!
+ Väghållningen - Den känns väldigt stabil på vägen. Lite stötig/struttig fjädring dock. Tyvärr ingen DCC på provkörningsbilen.
Neutral - Infotainment. Fått ganska ljummen kritik. Tycker ändå det kändes helt ok och hyfsat logiskt.
Neutral - Touchknapparna. Något som kritiserats i typ alla recensioner jag sett. Jag tycker de funkar, kanske inte så jag hade valt dem framför vanliga fysiska knappar, men inte säker på det omvända heller.
Neutral - Regen. Ganska klen, men upplevde den ändå något bättre än i min e-tron.
Neutral - Ljudnivån. Tystare än den Model 3 jag hade, men klart mer vindbrus än i min e-tron. Exakt som förväntat.
- Effekten - I låga hastigheter duger den, men i lite högre fart känns bilen tyvärr ganska trött. Jag är såklart väldigt bortskämd med Teslor osv, men är ändå besviken. Helt klart den största nackdelen för mig.
- Appen - Kanske fel att säga något alls då jag inte ens provat den, men har tyvärr läst åsikter från ett antal ägare nu där den inte fungerar alls. Säljaren verkade dessutom väl medveten om problemen.
Summa, summarum... En riktigt trevlig bil men med några rejäla svagheter. Den imponerande ändå på mig tillräckligt för att ge ett rejält köpsug. Får jag en vettig rabatt så blir det nog affär. Vis av erfarenheten blir det dock bara 2-årslease i så fall
Jahapp, då är cupra inget för mig, kan inte sitta i sportstolar, blir då alltid sittandes på ena "flänsen"
Re: Cupra Born
Om man absolut måste ha knappar så tycker jag alltid att det är bättre och trevligare med fysiska sådana än touchknappar. För mig är touchknappar som att kombinera det sämsta från touchskärmar och mekaniska knappar i en ohelig skapelse.Legato skrev:Neutral - Touchknapparna. Något som kritiserats i typ alla recensioner jag sett. Jag tycker de funkar, kanske inte så jag hade valt dem framför vanliga fysiska knappar, men inte säker på det omvända heller.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Cupra Born
Bil beställd
Blev nästan fullutrustad. Fick en bra rabatt.
Återstår att se när man får den, maj tror de men känns som det kan dröja till sensommaren...
Blev nästan fullutrustad. Fick en bra rabatt.
Återstår att se när man får den, maj tror de men känns som det kan dröja till sensommaren...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Cupra Born
Legato skrev:Bil beställd
Blev nästan fullutrustad. Fick en bra rabatt.
Återstår att se när man får den, maj tror de men känns som det kan dröja till sensommaren...
Har du sålt Hondan?
Re: Cupra Born
Nope, men lutar åt att sälja både Tesla och Honda när leverans av denna närmar sig.MWall skrev:Legato skrev:Bil beställd
Blev nästan fullutrustad. Fick en bra rabatt.
Återstår att se när man får den, maj tror de men känns som det kan dröja till sensommaren...
Har du sålt Hondan?
Sen byta Audin mot Plaid X när den väl kommer.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Cupra Born
Så ni har fått ändrat behov, och går från 3 bilar till 2?Legato skrev:Nope, men lutar åt att sälja både Tesla och Honda när leverans av denna närmar sig.MWall skrev:Legato skrev:Bil beställd
Blev nästan fullutrustad. Fick en bra rabatt.
Återstår att se när man får den, maj tror de men känns som det kan dröja till sensommaren...
Har du sålt Hondan?
Sen byta Audin mot Plaid X när den väl kommer.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Cupra Born
Vi har aldrig behövt 3 bilar Hondan blev kvar ändå pga en kombination av att jag älskar den och att andrahandsvärdet är dåligt.martinot skrev:Så ni har fått ändrat behov, och går från 3 bilar till 2?Legato skrev:Nope, men lutar åt att sälja både Tesla och Honda när leverans av denna närmar sig.MWall skrev:Legato skrev:Bil beställd
Blev nästan fullutrustad. Fick en bra rabatt.
Återstår att se när man får den, maj tror de men känns som det kan dröja till sensommaren...
Har du sålt Hondan?
Sen byta Audin mot Plaid X när den väl kommer.
Audin var däremot ett felköp, vi hade inte behövt två stora SUVar som det blev med Corona osv, men det är lätt att vara efterklok.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Cupra Born
Ok, Corona har absolut ändrat mycket. Har använt min M3 mycket mindre pga. det. Annars så hade jag kört bra många fler mil i tjänsten, men vi hade också troligen rest mer privat. Sådana saker är inte lätta att förutse.Legato skrev:Vi har aldrig behövt 3 bilar Hondan blev kvar ändå pga en kombination av att jag älskar den och att andrahandsvärdet är dåligt.martinot skrev:Så ni har fått ändrat behov, och går från 3 bilar till 2?Legato skrev:Nope, men lutar åt att sälja både Tesla och Honda när leverans av denna närmar sig.MWall skrev:Legato skrev:Bil beställd
Blev nästan fullutrustad. Fick en bra rabatt.
Återstår att se när man får den, maj tror de men känns som det kan dröja till sensommaren...
Har du sålt Hondan?
Sen byta Audin mot Plaid X när den väl kommer.
Audin var däremot ett felköp, vi hade inte behövt två stora SUVar som det blev med Corona osv, men det är lätt att vara efterklok.
Gällande E; kanske ni har några barn som snart tar körkort, och som är intresserade av den?
Som du säger; synd att dumpa iväg den om ni inte får så mycket för den. Har aldrig kört den, men man kan ju inte annat än älska formgivningen på den!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Cupra Born
Ok, Corona har absolut ändrat mycket. Har använt min M3 mycket mindre pga. det. Annars så hade jag kört bra många fler mil i tjänsten, men vi hade också troligen rest mer privat. Sådana saker är inte lätta att förutse.martinot skrev:Vi har aldrig behövt 3 bilar Hondan blev kvar ändå pga en kombination av att jag älskar den och att andrahandsvärdet är dåligt.Legato skrev:Så ni har fått ändrat behov, och går från 3 bilar till 2?martinot skrev:
Sen byta Audin mot Plaid X när den väl kommer.
Audin var däremot ett felköp, vi hade inte behövt två stora SUVar som det blev med Corona osv, men det är lätt att vara efterklok.
Gällande E; kanske ni har några barn som snart tar körkort, och som är intresserade av den?
Som du säger; synd att dumpa iväg den om ni inte får så mycket för den. Har aldrig kört den, men man kan ju inte annat än älska formgivningen på den! [/quote]
Äldsta barnet är 13, så det är tyvärr ingen framkomlig väg
Hade jag ägt den privat kanske jag hade behållit den trots allt, men det gör såklart inte alls lika ont i bolaget med smällen i andrahandsvärde.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Cupra Born
Jo, det är det som gör att man kan kosta på sig att byta bilar rätt ofta när man har förmånsbilar (speciellt när det gäller andra elbilar som dessutom hållit andrahandsvärden extremt bra). Blir ju oskattade pengar som kan ta den värdeminskningen på ett förmånligt sätt.Legato skrev:Hade jag ägt den privat kanske jag hade behållit den trots allt, men det gör såklart inte alls lika ont i bolaget med smällen i andrahandsvärde.
Hur mycket har den tappat från inköp till nu? Kan det inte vara en idé att köpa ut den privat, om den värsta "smällen" redan skett i bolaget?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Jimel
- Teslaägare
- Inlägg: 66
- Blev medlem: 10 mar 2022 13:31
- Referralkod: ts.la/jimmie163492
- Kontakt:
Re: Cupra Born
Kul med en liten tråd om denna bil, beställde en idag, blir min första elbil 6-12 månaders leveranstid är lite tråkigt dock
-21 M3LR
Re: Cupra Born
Kul, grattis! Svettigt med 6-12 månader, har inte fått någon update men med tanke på Ukraina-konflikten så skulle det inte förvåna mig om jag får vänta lika länge...Jimel skrev:Kul med en liten tråd om denna bil, beställde en idag, blir min första elbil 6-12 månaders leveranstid är lite tråkigt dock
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: 20 okt 2021 07:16
Re: Cupra Born
4-5 men månader fick jag info om för ~1 månad sedan (i dagsläget förstår jag 6-12 månader dock). Nu i mars (åtminstone planen innan kriget) släpps även det större batteriet. Till årsmodell 2023 kommer Pilot L-paketet också (Travel Assist)
- Jimel
- Teslaägare
- Inlägg: 66
- Blev medlem: 10 mar 2022 13:31
- Referralkod: ts.la/jimmie163492
- Kontakt:
Re: Cupra Born
Självstyrning om du har en hand på ratten. Typ.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: 20 okt 2021 07:16
Re: Cupra Born
Precis som nämnt ovan, ”självkörning”. Har det på min nuvarande Skoda Octavia och skulle aldrig köpa en bil utan den igen. Otroligt skönt och fungerar förvånansvärt bra i dom allra flesta lägenaJimel skrev:Vad är travel assist?
- Jimel
- Teslaägare
- Inlägg: 66
- Blev medlem: 10 mar 2022 13:31
- Referralkod: ts.la/jimmie163492
- Kontakt:
Re: Cupra Born
Kul! Får bli på nästa bilOvePaHornet skrev:Precis som nämnt ovan, ”självkörning”. Har det på min nuvarande Skoda Octavia och skulle aldrig köpa en bil utan den igen. Otroligt skönt och fungerar förvånansvärt bra i dom allra flesta lägenaJimel skrev:Vad är travel assist?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-21 M3LR
Re: Cupra Born
Leverans slutet av maj/början av juni fick jag veta nu.
Var sugen på att uppgradera till stora batteriet men det skulle medföra september/oktober och så länge vill jag inte vänta
Var sugen på att uppgradera till stora batteriet men det skulle medföra september/oktober och så länge vill jag inte vänta
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021