Man får väl åtminstone beställa grisen i säcken. Innan leverans så har det nog erbjudits både provkörning för bilpressen och privatpersoner. Som jag förstår det så går det avbeställa då med bara bokningsavgift förverkad.macky skrev:Hade varit bra att veta. De ska iaf visa den på ngn elbilsmässa i Gbg i närtid fick jag mail om. Man kan hoppas att några av de här förseriebilarna iaf kan visas upp i deras showrooms snart. Då kan man iallafall titta på vilen. Köra lär ju dröja ett tag eftersom bilen inte är färdigutvecklad. Ska knalla in och fråga när jag får tillfälle.Dafro skrev:Tack, och jo det är ju några år tidigare.
Tillbaka till P3, kommer det finnas några att provköra innan nästa höst, eller blir det att köpa grisen i säcken?
Polestar 3
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 3
Re: Polestar 3
Vill man se Polestar 3 exteriört så står det nu en vit performance i showroom centrala GBG (och även i Malmö tror jag). Tyvärr får man inte öppna dörrarna så det är omöjligt att få en känsla för storlek på bagageutrymme, förarmiljö och baksäte.
Model S90D -16
Re: Polestar 3
Samt Stockholm.P_EL skrev:Vill man se Polestar 3 exteriört så står det nu en vit performance i showroom centrala GBG (och även i Malmö tror jag). Tyvärr får man inte öppna dörrarna så det är omöjligt att få en känsla för storlek på bagageutrymme, förarmiljö och baksäte.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Polestar 3
Aj, fåe man inte öppna den.. Då Känns de inte så meningsfullt att titta på den.. De är ju insidan man vill se..P_EL skrev:Vill man se Polestar 3 exteriört så står det nu en vit performance i showroom centrala GBG (och även i Malmö tror jag). Tyvärr får man inte öppna dörrarna så det är omöjligt att få en känsla för storlek på bagageutrymme, förarmiljö och baksäte.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Polestar 3
De har kört en Tesla så alla paneler etc. hålls ihop av magneter (när Tesla presenterade Model S bestod den av lösa karossdelar som satt fast med magneter. Tesla var rädd att någon skulle lossna när man öppna/stängde dörren)chaffis75 skrev:Aj, fåe man inte öppna den.. Då Känns de inte så meningsfullt att titta på den.. De är ju insidan man vill se..P_EL skrev:Vill man se Polestar 3 exteriört så står det nu en vit performance i showroom centrala GBG (och även i Malmö tror jag). Tyvärr får man inte öppna dörrarna så det är omöjligt att få en känsla för storlek på bagageutrymme, förarmiljö och baksäte.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Polestar 3
Är den på plats i Sthlm ännu? fick mail om nästa vecka tror jag.Legato skrev:Samt Stockholm.P_EL skrev:Vill man se Polestar 3 exteriört så står det nu en vit performance i showroom centrala GBG (och även i Malmö tror jag). Tyvärr får man inte öppna dörrarna så det är omöjligt att få en känsla för storlek på bagageutrymme, förarmiljö och baksäte.
Re: Polestar 3
Nej, ingen på plats i Stockholm ännu, kikade förbi precis.macky skrev:Är den på plats i Sthlm ännu? fick mail om nästa vecka tror jag.Legato skrev:Samt Stockholm.P_EL skrev:Vill man se Polestar 3 exteriört så står det nu en vit performance i showroom centrala GBG (och även i Malmö tror jag). Tyvärr får man inte öppna dörrarna så det är omöjligt att få en känsla för storlek på bagageutrymme, förarmiljö och baksäte.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Polestar 3
Så Stockholm var bara en felaktig killgissning som presenterades som fakta? Ovanligt.toppo skrev:Nej, ingen på plats i Stockholm ännu, kikade förbi precis.macky skrev:Är den på plats i Sthlm ännu? fick mail om nästa vecka tror jag.Legato skrev:Samt Stockholm.P_EL skrev:Vill man se Polestar 3 exteriört så står det nu en vit performance i showroom centrala GBG (och även i Malmö tror jag). Tyvärr får man inte öppna dörrarna så det är omöjligt att få en känsla för storlek på bagageutrymme, förarmiljö och baksäte.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Polestar 3
Killgissning? Det sköter du nog bäst själv. Polestar mailade ut att den ska visas i alla tre städerna.Nicke Nyfiken skrev:Så Stockholm var bara en felaktig killgissning som presenterades som fakta? Ovanligt.toppo skrev:Nej, ingen på plats i Stockholm ännu, kikade förbi precis.macky skrev:Är den på plats i Sthlm ännu? fick mail om nästa vecka tror jag.Legato skrev:Samt Stockholm.P_EL skrev:Vill man se Polestar 3 exteriört så står det nu en vit performance i showroom centrala GBG (och även i Malmö tror jag). Tyvärr får man inte öppna dörrarna så det är omöjligt att få en känsla för storlek på bagageutrymme, förarmiljö och baksäte.
Stockholm är 16e till 20e för den som är oförmögen att kolla upp datum själv.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: 09 jan 2020 17:57
Re: Polestar 3
Var och kollade i Malmö nu.
Riktigt fet, man fick inte öppna som sagts tidigare.
Svårt å se höjden på golvet i baksätet, viktigt då jag och sambon är långa. Men benutrymmet såg rymligt ut.
Den var snyggare i verkligheten än på bild helt klart.
Den kändes lång som tusan.
Riktigt fet, man fick inte öppna som sagts tidigare.
Svårt å se höjden på golvet i baksätet, viktigt då jag och sambon är långa. Men benutrymmet såg rymligt ut.
Den var snyggare i verkligheten än på bild helt klart.
Den kändes lång som tusan.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Polestar 3
Legato skrev:Killgissning? Det sköter du nog bäst själv. Polestar mailade ut att den ska visas i alla tre städerna.Nicke Nyfiken skrev:Så Stockholm var bara en felaktig killgissning som presenterades som fakta? Ovanligt.
Stockholm är 16e till 20e för den som är oförmögen att kolla upp datum själv.
Är man oförmögen att skilja på den 8e och den 16e så är det inte lätt.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Polestar 3
Verkar som det går att se P3 invändigt numera i showroom GBG - ngn som kan bekräfta det? Och i så fall hur var sittkomfort fram och bak?
Model S90D -16
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 12 aug 2020 16:58
Re: Polestar 3
Jag åkte 260 km för att titta och provsitta i Göteborg bara för att få reda på att den var låst och att dom inte fick öppna den. Detta var inget som framgick i det utskick dom gjort, jag talade tydligt om att det var riktigt dålig av dom. Sista dagen var i söndags.P_EL skrev:Verkar som det går att se P3 invändigt numera i showroom GBG - ngn som kan bekräfta det? Och i så fall hur var sittkomfort fram och bak?
Re: Polestar 3
Håller med - vad tyckte du om den i övrigt när du såg den live?Jonathan Johansson skrev:Jag åkte 260 km för att titta och provsitta i Göteborg bara för att få reda på att den var låst och att dom inte fick öppna den. Detta var inget som framgick i det utskick dom gjort, jag talade tydligt om att det var riktigt dålig av dom. Sista dagen var i söndags.P_EL skrev:Verkar som det går att se P3 invändigt numera i showroom GBG - ngn som kan bekräfta det? Och i så fall hur var sittkomfort fram och bak?
Model S90D -16
Re: Polestar 3
Var inne och kikade i Sthlm idag. Gillar den även om exemplaret var i vitt. Kanske inte kommer överens med fronten 100% men den är rätt maffig. Ser lång och låg ut. Inte ngn ICE-suv utan en mer strömlinjeformad ngt högbyggd kombi. Såg väldigt rymlig ut på insidan och fina material.
Personalen hävdade fortsatt leverans under Q4 2023. En fast bil som man kan sitta i kommer in först till sommaren och provkörningar efter sommaren. Så passa på att kika på bilen, kan dröja ett tag innan man kan se den på nära håll i Sthlm igen.
Personalen hävdade fortsatt leverans under Q4 2023. En fast bil som man kan sitta i kommer in först till sommaren och provkörningar efter sommaren. Så passa på att kika på bilen, kan dröja ett tag innan man kan se den på nära håll i Sthlm igen.
Re: Polestar 3
Såg Polestar 3 live på elbilsmässan i GBG, även invändigt. Har en prel bokning och tror det faktiskt blir den bilen som ersätter min MS. Svårt att hitta ett bättre alternativ på bil under 1msek som har 60+ mil WLTP och rymmer en familj med vuxna barn. När jag hade köpte Teslan 2016 sa jag till folk "den dagen det finns motsvarande en XC70 med denna drivlinan är det en perfekt bil..." P3 är ju ganska nära det.
Model S90D -16
Re: Polestar 3
Vad tyckte du om interiören? Fick man klicka runt i infotainment också? Jag är än så länge övertygad om samma sak, dvs det blir nästa bil. Men det är under förutsättning att de håller leverans under q4 nästa år. För då finns det säkert annat att köpa på termin som kan locka en. Haha, kommer väl aldrig bli ngn ny bil, finns alltid ngt nytt maffigt att ställa sig i kö för.P_EL skrev:Såg Polestar 3 live på elbilsmässan i GBG, även invändigt. Har en prel bokning och tror det faktiskt blir den bilen som ersätter min MS. Svårt att hitta ett bättre alternativ på bil under 1msek som har 60+ mil WLTP och rymmer en familj med vuxna barn. När jag hade köpte Teslan 2016 sa jag till folk "den dagen det finns motsvarande en XC70 med denna drivlinan är det en perfekt bil..." P3 är ju ganska nära det.
Re: Polestar 3
Satt i baksätet - klart bättre än bak i MS som familjen avskyr (men det var väl ingen högoddsare). Väldigt väldigt rymligt och sitter lite lägre än i en trad SUV. Ett annat sällskap provade tre vuxna där bak och kvinnan i mitten tyckte "det funkade fint". Ganska stort tryck runt bilen precis efter de kört sin presentation - när jag sedan kom tillbaka för att kika på förarplatsen var bilen tyvärr låst så vet ej förarposition eller infotainment. Känslan invändigt är sober och avskalad. Gillar man bling och reglage är det lika bra att gå direkt till Audi/MB/mfl för i P3 är det "Tesla sleek meets Volvo quality" i känslan. Har rullat igenom vad om ingår i P3 på Polestars hemsida och konstaterat att i praktiken är den fullutrustad i grundutförandet, och har bara lagt till drag och svart kulör. Aldrig haft Matrix och funderar på om det är värt pengarna - kommer man från MS 2016 är väl redan nivån på standardlyktor rena laserstrålarna i jämförelse...macky skrev:Vad tyckte du om interiören? Fick man klicka runt i infotainment också? Jag är än så länge övertygad om samma sak, dvs det blir nästa bil. Men det är under förutsättning att de håller leverans under q4 nästa år. För då finns det säkert annat att köpa på termin som kan locka en. Haha, kommer väl aldrig bli ngn ny bil, finns alltid ngt nytt maffigt att ställa sig i kö för.
Model S90D -16
-
- Inlägg: 372
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: Polestar 3
Matrix är som sagts alltid värt det. Har det på min e-tron och haft den även innan på tidigare bilar. Det är grymt.P_EL skrev:Satt i baksätet - klart bättre än bak i MS som familjen avskyr (men det var väl ingen högoddsare). Väldigt väldigt rymligt och sitter lite lägre än i en trad SUV. Ett annat sällskap provade tre vuxna där bak och kvinnan i mitten tyckte "det funkade fint". Ganska stort tryck runt bilen precis efter de kört sin presentation - när jag sedan kom tillbaka för att kika på förarplatsen var bilen tyvärr låst så vet ej förarposition eller infotainment. Känslan invändigt är sober och avskalad. Gillar man bling och reglage är det lika bra att gå direkt till Audi/MB/mfl för i P3 är det "Tesla sleek meets Volvo quality" i känslan. Har rullat igenom vad om ingår i P3 på Polestars hemsida och konstaterat att i praktiken är den fullutrustad i grundutförandet, och har bara lagt till drag och svart kulör. Aldrig haft Matrix och funderar på om det är värt pengarna - kommer man från MS 2016 är väl redan nivån på standardlyktor rena laserstrålarna i jämförelse...macky skrev:Vad tyckte du om interiören? Fick man klicka runt i infotainment också? Jag är än så länge övertygad om samma sak, dvs det blir nästa bil. Men det är under förutsättning att de håller leverans under q4 nästa år. För då finns det säkert annat att köpa på termin som kan locka en. Haha, kommer väl aldrig bli ngn ny bil, finns alltid ngt nytt maffigt att ställa sig i kö för.
Re: Polestar 3
Man ska aldrig säga alltidmacky skrev:Matrix är som sagts alltid värt det. Har det på min e-tron och haft den även innan på tidigare bilar. Det är grymt.P_EL skrev:Satt i baksätet - klart bättre än bak i MS som familjen avskyr (men det var väl ingen högoddsare). Väldigt väldigt rymligt och sitter lite lägre än i en trad SUV. Ett annat sällskap provade tre vuxna där bak och kvinnan i mitten tyckte "det funkade fint". Ganska stort tryck runt bilen precis efter de kört sin presentation - när jag sedan kom tillbaka för att kika på förarplatsen var bilen tyvärr låst så vet ej förarposition eller infotainment. Känslan invändigt är sober och avskalad. Gillar man bling och reglage är det lika bra att gå direkt till Audi/MB/mfl för i P3 är det "Tesla sleek meets Volvo quality" i känslan. Har rullat igenom vad om ingår i P3 på Polestars hemsida och konstaterat att i praktiken är den fullutrustad i grundutförandet, och har bara lagt till drag och svart kulör. Aldrig haft Matrix och funderar på om det är värt pengarna - kommer man från MS 2016 är väl redan nivån på standardlyktor rena laserstrålarna i jämförelse...macky skrev:Vad tyckte du om interiören? Fick man klicka runt i infotainment också? Jag är än så länge övertygad om samma sak, dvs det blir nästa bil. Men det är under förutsättning att de håller leverans under q4 nästa år. För då finns det säkert annat att köpa på termin som kan locka en. Haha, kommer väl aldrig bli ngn ny bil, finns alltid ngt nytt maffigt att ställa sig i kö för.
För mig är det inte värt det. Kör sällan långt i mörker överhuvudtaget.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Polestar 3
Håller med! Sen känns det som en modern bil ska liksom ha det. Jag följer med lite kring diskussionerna med begagnade Polestar 2 som inte fick pixel pga halvledarbristen. Dessa bilar verkar inte vara lika heta på begmarknaden. Så om man vill ha goda möjligheter att sälja bilen senare så bör den nog ha pixel i denna bilklass.macky skrev:Matrix är som sagts alltid värt det. Har det på min e-tron och haft den även innan på tidigare bilar. Det är grymt.P_EL skrev:Satt i baksätet - klart bättre än bak i MS som familjen avskyr (men det var väl ingen högoddsare). Väldigt väldigt rymligt och sitter lite lägre än i en trad SUV. Ett annat sällskap provade tre vuxna där bak och kvinnan i mitten tyckte "det funkade fint". Ganska stort tryck runt bilen precis efter de kört sin presentation - när jag sedan kom tillbaka för att kika på förarplatsen var bilen tyvärr låst så vet ej förarposition eller infotainment. Känslan invändigt är sober och avskalad. Gillar man bling och reglage är det lika bra att gå direkt till Audi/MB/mfl för i P3 är det "Tesla sleek meets Volvo quality" i känslan. Har rullat igenom vad om ingår i P3 på Polestars hemsida och konstaterat att i praktiken är den fullutrustad i grundutförandet, och har bara lagt till drag och svart kulör. Aldrig haft Matrix och funderar på om det är värt pengarna - kommer man från MS 2016 är väl redan nivån på standardlyktor rena laserstrålarna i jämförelse...macky skrev:Vad tyckte du om interiören? Fick man klicka runt i infotainment också? Jag är än så länge övertygad om samma sak, dvs det blir nästa bil. Men det är under förutsättning att de håller leverans under q4 nästa år. För då finns det säkert annat att köpa på termin som kan locka en. Haha, kommer väl aldrig bli ngn ny bil, finns alltid ngt nytt maffigt att ställa sig i kö för.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 3
I kompakt mörker använder man ju helljus även om bilen har matrix. Det är i situationer med mycket trafik som matrix är så bra. Man upplever t.ex. helljus i diket och halvljus på vägen.Legato skrev:Man ska aldrig säga alltidmacky skrev:Matrix är som sagts alltid värt det. Har det på min e-tron och haft den även innan på tidigare bilar. Det är grymt.P_EL skrev:Satt i baksätet - klart bättre än bak i MS som familjen avskyr (men det var väl ingen högoddsare). Väldigt väldigt rymligt och sitter lite lägre än i en trad SUV. Ett annat sällskap provade tre vuxna där bak och kvinnan i mitten tyckte "det funkade fint". Ganska stort tryck runt bilen precis efter de kört sin presentation - när jag sedan kom tillbaka för att kika på förarplatsen var bilen tyvärr låst så vet ej förarposition eller infotainment. Känslan invändigt är sober och avskalad. Gillar man bling och reglage är det lika bra att gå direkt till Audi/MB/mfl för i P3 är det "Tesla sleek meets Volvo quality" i känslan. Har rullat igenom vad om ingår i P3 på Polestars hemsida och konstaterat att i praktiken är den fullutrustad i grundutförandet, och har bara lagt till drag och svart kulör. Aldrig haft Matrix och funderar på om det är värt pengarna - kommer man från MS 2016 är väl redan nivån på standardlyktor rena laserstrålarna i jämförelse...macky skrev:Vad tyckte du om interiören? Fick man klicka runt i infotainment också? Jag är än så länge övertygad om samma sak, dvs det blir nästa bil. Men det är under förutsättning att de håller leverans under q4 nästa år. För då finns det säkert annat att köpa på termin som kan locka en. Haha, kommer väl aldrig bli ngn ny bil, finns alltid ngt nytt maffigt att ställa sig i kö för.
För mig är det inte värt det. Kör sällan långt i mörker överhuvudtaget.
Många verkar tro att matrix är ett starkare helljus. Helljuset är det ingen större skillnad på med eller utan matrix.
Mina erfarenheter baseras på en fossil-Volvo.
Re: Polestar 3
Audi Q8 E-tron 55?P_EL skrev:Såg Polestar 3 live på elbilsmässan i GBG, även invändigt. Har en prel bokning och tror det faktiskt blir den bilen som ersätter min MS. Svårt att hitta ett bättre alternativ på bil under 1msek som har 60+ mil WLTP och rymmer en familj med vuxna barn. När jag hade köpte Teslan 2016 sa jag till folk "den dagen det finns motsvarande en XC70 med denna drivlinan är det en perfekt bil..." P3 är ju ganska nära det.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: Polestar 3
Det här forumet är ju fantastiskt - man nämner Matrix och sedan har man klok input direkt... Låter som jag ska välja till Matrix! Med det ramlade bilen precis över miljonen till 1,013 tsek, och då är det ju klart det ska vara Matrix
Model S90D -16