Kommer ni inte sakna infotainmentsystemet? EV6 kan ju inte ens ruttplanerara.
EV6 GT kommer ha ruttplanering som standard när den börjar levereras. Dessutom förvärmning av batteriet inför laddning, och även en möjlighet att manuellt starta förvärmningen. Allt enligt Albert Biermann, som lett utvecklingen av bilen.
Det har jag missat, finns det mer information om det någonstans? Är det Hyundaigruppens nya Nvidia Drive-plattform?
Nej, tyvärr får man leta information i de intervjuer han gav under testkörningarna på autobahn för några månader sen. Bland annat pratar han om förkonditionering och ruttplanering ca 13.20 in i den här videon (på tyska):
Jag har hört från andra källor att GT:n inte kommer gå Nvidias system tyvärr. Det verkar som om det kommer ha premiär i EV9 när den lanseras istället. Lite trist, men att döma av det lilla jag sett av det så verkar det ganska likt det nuvarande när man väl kommer in i undermenyerna.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
beror på vad man är van vid. Model Y performance är nog den första Tesla performance jag kört som inte känns som en Tesla performance.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
beror på vad man är van vid. Model Y performance är nog den första Tesla performance jag kört som inte känns som en Tesla performance.
Ja man får väl gå tillbaka till P85 för att hitta en "slöare" performancemodell. Dock spekuleras det i att Y performance är mjukvarubegränsad i starten då sluthastigheterna på kvartsmilen jfrt med M3P inte skiljer mycket.
Men medioker? Då har väl ordens betydelse glidit väl mycket?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
ja, det håller jag med om, "medioker acceleration" är nog snarare VAGs elbilar (bortsett från eTron GT/Taycan)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fick just besked om att min EV6 GT är planerad att gå i produktion nu i veckan och anlända till Sverige i slutet av November/början av December. Det närmar sig!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Fick just besked om att min EV6 GT är planerad att gå i produktion nu i veckan och anlända till Sverige i slutet av November/början av December. Det närmar sig!
Gottegris!!!
Som jag nämnde till dig i Ystad så har jag varit ute och kört en sådan. Jag har aldrig i hela mitt liv kört något som går som den gör. Helt otroligt att hjulen inte spinner hela tiden.
Blir nog ett dyrt däckkonto för dig...
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar. Solceller 12,6kWp
Fick just besked om att min EV6 GT är planerad att gå i produktion nu i veckan och anlända till Sverige i slutet av November/början av December. Det närmar sig!
Oj! Och du hade beräknad levernas april-maj 2023 ?
Har dom utökat produktionen kanske?
Hoppas också min ska komma tidigare än beräknat 2023-10
Lite tvärtemot teslas beräkningar för leveranserna av MYP
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Fick just besked om att min EV6 GT är planerad att gå i produktion nu i veckan och anlända till Sverige i slutet av November/början av December. Det närmar sig!
Oj! Och du hade beräknad levernas april-maj 2023 ?
Har dom utökat produktionen kanske?
Hoppas också min ska komma tidigare än beräknat 2023-10
Lite tvärtemot teslas beräkningar för leveranserna av MYP
Nja, det handlar nog mest om en erfaren säljare som vis av erfarenhet inte ville lova för mycket vad det gäller leveranstid. Men han var positivt överraskad över att det gått såhär fort han också.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Fick just besked om att min EV6 GT är planerad att gå i produktion nu i veckan och anlända till Sverige i slutet av November/början av December. Det närmar sig!
Gottegris!!!
Som jag nämnde till dig i Ystad så har jag varit ute och kört en sådan. Jag har aldrig i hela mitt liv kört något som går som den gör. Helt otroligt att hjulen inte spinner hela tiden.
Blir nog ett dyrt däckkonto för dig...
Ha ha, säkert! Men det får det vara värt!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
beror på vad man är van vid. Model Y performance är nog den första Tesla performance jag kört som inte känns som en Tesla performance.
Exakt. Och dessutom är fartkänsla så subjektiv. Att flyga passargerarplan i 900km/h är inte så imponerande, en cross på en smal bana i 40-50 är en kick.
Det är lite samma sak med kvalitetskänsla upplever jag, folk hyllar sina EV6 som fantastiska men beskriver inte alltid tidigare referenser. Jag är tveksam om jag älskar insidan på de EV6or jag tittat in i jämfört med BMW femserie och en Passat men den kanske växer på mig?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Har kommit ut många nya youtube tester sista månaden.
Den verkar vara snabbare än model 3 performance, iallafall efter 100km/t
Kan bli en avbokning för mig tyvärr, blir en bil för mycket. Eller kan man sälja om det för 100 papp upp kanske?
Tack för tipset! Jag har sett den klocka 0-100 på 3.2 s i två tester, så förhoppningsvis är den snabb nog! 100 papp upp är nog inte omöjligt med tanke på vad jag får ge för den. Bokade innan prishöjningarna och fick bra rabatt i och med att jag köpt flera bilar av samma handlare på ganska kort tid nu. Men jag hoppas verkligen att jag gillar den. eGMP plattformen är enligt mig den solklart bästa elbilsplattformen på marknaden just nu, och det finns i nuläget inget annat på marknaden som gör mig riktigt sugen. Förutom Lotus Eletre, men då blir det ytterligare några hundra tusen upp i pris...
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Om man ska få 100 papp extra hänger väl en hel del på leveranstid för en ny, och detta är väl ändå en liten nischprodukt som det är färre som ör intresserade av, men den som lever får se.
Är också riktigt sugen på denna men reagerar på att ingen kommenterat räckvidden
Tycker den verkar ganska dålig med endast 42 mil
Har börjar vänja mig vid utseendet då jag tyckte att baken var grotesk förut, men numera endast tycker att den är ful
I och med att den laddar så vansinnigt snabbt så är jag beredd att kompromissa med räckvidden jämfört med min nuvarande EV6 GT Line. Sen tror jag inte att den kommer gå 8 mil kortare i realiteten. Stora och breda och däck gör såklart skillnad, men vintertid när räckvidden är som kortast kommer jag köra vidare med samma däck och fälgar som jag hade på min GT Line. Rapporterar hur det funkar när jag fått den. Pendlar 13 mil om dagen, mest på motorväg, så jag har bra data att jämföra med.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)