Q6 är väl skjuten på till Q1 2023. Så inte säkert att det finns spec på den i höst. Q8 e-tron ska däremot gå att beställa i november säger de. Antar att det innebär i samband med att den presenteras. Verkar som att VW-gruppen har problem med den nya mjukvara som ska in i alla kommande elbilar. CARIAD tror jag den heter och ska in först i Q6 och nya el-Macan.
Macan EV är väl uppskjuten till 2024 så skulle inte förvåna mog om samma kommer gälla för Q6.
Trist ang Q6.
EQS SUV finns nu i konfiguratorn och de första leveranserna ska ske i höst. Helskotta vad dyr den är…
Q6 är väl skjuten på till Q1 2023. Så inte säkert att det finns spec på den i höst. Q8 e-tron ska däremot gå att beställa i november säger de. Antar att det innebär i samband med att den presenteras. Verkar som att VW-gruppen har problem med den nya mjukvara som ska in i alla kommande elbilar. CARIAD tror jag den heter och ska in först i Q6 och nya el-Macan.
Macan EV är väl uppskjuten till 2024 så skulle inte förvåna mog om samma kommer gälla för Q6.
Trist ang Q6.
EQS SUV finns nu i konfiguratorn och de första leveranserna ska ske i höst. Helskotta vad dyr den är…
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är den inte i nivå med MX vad gäller pris?
Jag förmodar att den är betydligt mer påkostad än MX så i jämförelse med den är EQS SUV inte så dyr.. men mycket pengar är det..
Den blir absurt dyr, är på 1,75 Mkr och måste alltså betala 7550:- för trådlös laddning av mobilen fram. På en bil för 1,75 miljoner? Sidokrockkuddar bak är också ett tillval.
Den blir absurt dyr, är på 1,75 Mkr och måste alltså betala 7550:- för trådlös laddning av mobilen fram. På en bil för 1,75 miljoner? Sidokrockkuddar bak är också ett tillval.
Klart man kan köpa en snikvariant utan krockkuddar bak mm för dryga 1.4 MSEK men köper man en så dyr bil vill man nog ha med lite vettig utrustning som en vanlig bil
Q6 är väl skjuten på till Q1 2023. Så inte säkert att det finns spec på den i höst. Q8 e-tron ska däremot gå att beställa i november säger de. Antar att det innebär i samband med att den presenteras. Verkar som att VW-gruppen har problem med den nya mjukvara som ska in i alla kommande elbilar. CARIAD tror jag den heter och ska in först i Q6 och nya el-Macan.
Macan EV är väl uppskjuten till 2024 så skulle inte förvåna mog om samma kommer gälla för Q6.
Kanske blir leveranser först tidigt 2024 eller sent 2023. Det är väl sagt att Q6 ska vara första bil som presenteras på PPE-plattformen. Så den borde ligga lite före Macan. Är ju audi som leder utvecklingsarbetet av PPE så ngt ska de väl få.
Den blir absurt dyr, är på 1,75 Mkr och måste alltså betala 7550:- för trådlös laddning av mobilen fram. På en bil för 1,75 miljoner? Sidokrockkuddar bak är också ett tillval.
Klart man kan köpa en snikvariant utan krockkuddar bak mm för dryga 1.4 MSEK men köper man en så dyr bil vill man nog ha med lite vettig utrustning som en vanlig bil
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snacka om att missa poängen. Poängen är ju att basic funktioner inte ingår för det absurda baspriset. Trådlös laddning och krocksäkerhet är alltså tillval när bilen börjar på nästan 1,5 msek.
Standardutrustning i många budgetbilar.
Alltså på riktigt, vem fan ska köpa de här dyra elbilarna? Vad har folk för löner egentligen?
Influencer som vill att vi pöbel ska följa dem för att tjäna ännu mer pengar.
Men det är sjukt vad bilpriserna har gått upp. Köpte min första flång nya bil 2012 för 300 000:- (Volvo V60 - som jag har kvar) och tyckte det var groteskt mycket för en bil… Idag tycker jag allt under 500k är prisvärt. Skadad?
Influencer som vill att vi pöbel ska följa dem för att tjäna ännu mer pengar.
Men det är sjukt vad bilpriserna har gått upp. Köpte min första flång nya bil 2012 för 300 000:- (Volvo V60 - som jag har kvar) och tyckte det var groteskt mycket för en bil… Idag tycker jag allt under 500k är prisvärt. Skadad?
Det är ju smart att sikta högt en period så är allt prisvärt sen, min första helt nya bil var den Model S jag köpte 2018 så nu känns alla de bilar jag kollar på prisvärda. Innan dess var det bara begagnat som gällde för att det skulle vara prisvärt.
Den blir absurt dyr, är på 1,75 Mkr och måste alltså betala 7550:- för trådlös laddning av mobilen fram. På en bil för 1,75 miljoner? Sidokrockkuddar bak är också ett tillval.
Klart man kan köpa en snikvariant utan krockkuddar bak mm för dryga 1.4 MSEK men köper man en så dyr bil vill man nog ha med lite vettig utrustning som en vanlig bil
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snacka om att missa poängen. Poängen är ju att basic funktioner inte ingår för det absurda baspriset. Trådlös laddning och krocksäkerhet är alltså tillval när bilen börjar på nästan 1,5 msek.
Standardutrustning i många budgetbilar.
Den blir absurt dyr, är på 1,75 Mkr och måste alltså betala 7550:- för trådlös laddning av mobilen fram. På en bil för 1,75 miljoner? Sidokrockkuddar bak är också ett tillval.
Klart man kan köpa en snikvariant utan krockkuddar bak mm för dryga 1.4 MSEK men köper man en så dyr bil vill man nog ha med lite vettig utrustning som en vanlig bil
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snacka om att missa poängen. Poängen är ju att basic funktioner inte ingår för det absurda baspriset. Trådlös laddning och krocksäkerhet är alltså tillval när bilen börjar på nästan 1,5 msek.
Standardutrustning i många budgetbilar.
Vilka bilar har sidokrockkuddar bak som standard?
Tyvärr tydligen få (om några) sedan Saab gick i konkurs.
Den blir absurt dyr, är på 1,75 Mkr och måste alltså betala 7550:- för trådlös laddning av mobilen fram. På en bil för 1,75 miljoner? Sidokrockkuddar bak är också ett tillval.
Klart man kan köpa en snikvariant utan krockkuddar bak mm för dryga 1.4 MSEK men köper man en så dyr bil vill man nog ha med lite vettig utrustning som en vanlig bil
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snacka om att missa poängen. Poängen är ju att basic funktioner inte ingår för det absurda baspriset. Trådlös laddning och krocksäkerhet är alltså tillval när bilen börjar på nästan 1,5 msek.
Standardutrustning i många budgetbilar.
Vilka bilar har sidokrockkuddar bak som standard?
Tyvärr tydligen få (om några) sedan Saab gick i konkurs.
I i alla fall någon nivå om man tittar i euro ncap så Cupra Born, BMW i4, Kia EV6, BMW iX.
Nu kan det ju vara att det är bara väldigt oklart i Mercedes konfigurator och att man kan välja i brösthöjd men den bil jag skulle jämföra närmast i prisklass och storlek är nog iX, Model X och den har det standard. Bara gamla fat E-tron som inte har det som standard på mer än huvudhöjd.
111kwh batteri minsann. Undra om det är brutto eller netto? Gissar på förstnämnda.
Blev det 400v eller 800v?
Blir spännande att se hur den laddar, och om de kan få ner förbrukningen till samma nivåer som iX.
Eletre har ett 800-voltssystem som gör det möjligt att snabbladda med upp till 350 kW. Med det går det att ladda batteriet till 80 procent på 18 minuter.
Om det nu stämmer så är de hästlängder före Mercedes och BMW.