Dodge Charger blir elbil

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 813
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Dodge Charger blir elbil

Inlägg av Elof »

macky skrev:

Precis. Lite samma sak som att prestanda i en toktrimmad Volvo 240 inte är samma sak som prestanda i en GT3 även om 0-100 är samma.
Precis. Oerhört mycket mer imponerande när någon har garagetrimmat sin 240 till GT3-prestanda.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Dodge Charger blir elbil

Inlägg av Fredrik j »

Elof skrev:
macky skrev:

Precis. Lite samma sak som att prestanda i en toktrimmad Volvo 240 inte är samma sak som prestanda i en GT3 även om 0-100 är samma.
Precis. Oerhört mycket mer imponerande när någon har garagetrimmat sin 240 till GT3-prestanda.
Än att någon köpt en gt3 menar du? Ja verkligen.
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 813
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Dodge Charger blir elbil

Inlägg av Elof »

Fredrik j skrev:
Elof skrev:
macky skrev:

Precis. Lite samma sak som att prestanda i en toktrimmad Volvo 240 inte är samma sak som prestanda i en GT3 även om 0-100 är samma.
Precis. Oerhört mycket mer imponerande när någon har garagetrimmat sin 240 till GT3-prestanda.
Än att någon köpt en gt3 menar du? Ja verkligen.
Ja. Finns det verkligen vuxna som imponeras av att någon har köpt en dyr sak?
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Dodge Charger blir elbil

Inlägg av Fredrik j »

Elof skrev:
Fredrik j skrev:
Elof skrev:
macky skrev:

Precis. Lite samma sak som att prestanda i en toktrimmad Volvo 240 inte är samma sak som prestanda i en GT3 även om 0-100 är samma.
Precis. Oerhört mycket mer imponerande när någon har garagetrimmat sin 240 till GT3-prestanda.
Än att någon köpt en gt3 menar du? Ja verkligen.
Ja. Finns det verkligen vuxna som imponeras av att någon har köpt en dyr sak?
Särskilt som att en gt3 har launchkontroll. Vem som helst kan köra på fabrikstider.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Dodge Charger blir elbil

Inlägg av NiklasTesla »

mati skrev:
Jag råkade precis parkera bakom en Dodge Charger när jag käkade lunch. Och just när jag klev ur min bil så kom en gubbe som klämde sig bakom ratten på Dodgen. WRRROOOOOOMMMMMMMM sa det. Och igen. WWWWWROOOOOO-OOO-OOOOO-OOOO-MMMMMM. Och så dundrade den iväg. Fruktansvärt. Tyckte jag, jag som till och med ryckt ut säkringen till det artificiella motorljudet som min bil annars avsöndrar. De som skaffar en sådan vrål-bil vill garanterat inte ha en elbil som inte låter nånting. Det där med att föra en massa oväsen verkar liksom vara grejen med en sådan bil.
Hört sådana bilar bakom mig på Autobahn när jag legat och myst i ca 130km/t i vänster körfält med min Tesla. Då kan man enkelt trycka ned frekvenspedalen i Teslan (gaspedalen tror jag motsvarande heter på dessa wrooombilar) och så är Wrooombilen långt bakom än.

Det låter mer än vad det går framåt i dessa Wrooombilar är min bild. Men så använder dom ju också bara kanske 20% av energiresurserna (dom som låter som traktorer kanske 40%) som finns ombord till att få bilen framåt till skillnad från ca 80% av energin som används av elbilen till att få den framåt. :ugeek: 8-)

MVH
Skriv svar