Syrran betalade ca 178.000kr för sin SeatMii för ett år sedan.
Efter rabatt och stöd.
Förstår inte varför man la ner VW e-Up, SeatMii och Skoda Citigo, utan att ta fram en ersättare i samma prisklass.
Gissningsvis för att batterier är en bristvara och förtjänsten är bättre på dyrare modeller.
Finns ingen anledning att producera bilar med låga marginaler när man inte hinner eller har material för att hinna producera i den takt marknaden efterfrågar.
Man ska tydligen hoppas på att Hyundai får fram en prisvärd elbil.
Innan Tesla och VW: Hyundai elbilar för 20 000 euro planeras i Europa från mitten av 2023.
Visst, men vi vet hur det gick med ID3 som skulle kosta 25 000 euro som du själv flera gånger påstod betydde en elbil för 250 000 kr. Numera kostar den billigast varianten som finns att köpa i Sverige enligt hemsidan 479 900 kr.
Syrran betalade ca 178.000kr för sin SeatMii för ett år sedan.
Efter rabatt och stöd.
Förstår inte varför man la ner VW e-Up, SeatMii och Skoda Citigo, utan att ta fram en ersättare i samma prisklass.
Gissningsvis för att batterier är en bristvara och förtjänsten är bättre på dyrare modeller.
Finns ingen anledning att producera bilar med låga marginaler när man inte hinner eller har material för att hinna producera i den takt marknaden efterfrågar.
Ja, rimligen vill man sälja så dyra bilar som möjligt med tillgängliga batterimängd.
Det finns många definitioner på vad ”premium” är. För mig är det möjligheten att ta mer betalt än vad man lägger behöver lägga extra på produkten. Vanligtvis genom image, design, historia och attrahera EQ. Seatmii är inte, enligt min definition ovan, premium.