Artikel i media

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

dd88 skrev:
I just Göteborg så är dock köpcentrum långt ifrån hela anledningen, men det är klart att dom blir mer attraktiva när man känner sig ovälkommen i stan.
Ja, det är hopplöst att ta sig in till centrum i Göteborg. Senaste gångerna jag var där var för att besöka Tesla butiken, så konstigt att lägga den mitt i centrum. Men det var nog mer än 2 år sedan nu när jag tittade på Model 3. Kanske blir en tur in när jag ska titta på Model Y.

Tesla skaffa en butik vid service centret också… för tusan!
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Artikel i media

Inlägg av Svenssons »

LarsL skrev:

Tesla skaffa en butik vid service centret också… för tusan!
Det var där butiken låg från början innan Arkaden. Göteborg var inte rolig att köra i innan Västlänken och tullarna men är ju en mardröm nu, särskilt om du visste hur man körde innan tullarna och senare västlänksbygget kom. Politikerna i stan vill inte att man kör in till Göteborg.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Artikel i media

Inlägg av Viper »

https://www.dagensps.se/motor/ny-studie ... m-elbilar/

Det finns lite positiva rapporter också.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Artikel i media

Inlägg av Swede1 »

Svenssons skrev:
LarsL skrev:

Tesla skaffa en butik vid service centret också… för tusan!
Det var där butiken låg från början innan Arkaden. Göteborg var inte rolig att köra i innan Västlänken och tullarna men är ju en mardröm nu, särskilt om du visste hur man körde innan tullarna och senare västlänksbygget kom. Politikerna i stan vill inte att man kör in till Göteborg.
Så kan det gå med icke beslutande folkomröstningar, en majoritet ville inte ha trängselskatt, men var det inte nån liberal politiker som ändå ville och så blev det så, felaktigt demokratiskt system. Kul att folkomröstningar ändå hålls, nästa steg är att göra dem beslutande. Som vanligt se på hur bra det fungerar i Schweiz och landets utveckling sedan 1970 kontra Sverige. :lol:
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Artikel i media

Inlägg av Aida »

Swede1 skrev:
Svenssons skrev:
LarsL skrev:

Tesla skaffa en butik vid service centret också… för tusan!
Det var där butiken låg från början innan Arkaden. Göteborg var inte rolig att köra i innan Västlänken och tullarna men är ju en mardröm nu, särskilt om du visste hur man körde innan tullarna och senare västlänksbygget kom. Politikerna i stan vill inte att man kör in till Göteborg.
Så kan det gå med icke beslutande folkomröstningar, en majoritet ville inte ha trängselskatt, men var det inte nån liberal politiker som ändå ville och så blev det så, felaktigt demokratiskt system. Kul att folkomröstningar ändå hålls, nästa steg är att göra dem beslutande. Som vanligt se på hur bra det fungerar i Schweiz och landets utveckling sedan 1970 kontra Sverige. :lol:

En majoritet vill nog inte höja bilskatten eller ge 70 000 kr till elbilar heller. Massan röstar inte alltid för vad som är bäst i ett makroperspektiv utan snarare utgår från sitt mikroperspektiv. Trängselskatt behövdes ju i Göteborg - snacka om trafikinfarkt.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Artikel i media

Inlägg av Svenssons »

Swede1 skrev:
Svenssons skrev:
LarsL skrev:

Tesla skaffa en butik vid service centret också… för tusan!
Det var där butiken låg från början innan Arkaden. Göteborg var inte rolig att köra i innan Västlänken och tullarna men är ju en mardröm nu, särskilt om du visste hur man körde innan tullarna och senare västlänksbygget kom. Politikerna i stan vill inte att man kör in till Göteborg.
Så kan det gå med icke beslutande folkomröstningar, en majoritet ville inte ha trängselskatt, men var det inte nån liberal politiker som ändå ville och så blev det så, felaktigt demokratiskt system. Kul att folkomröstningar ändå hålls, nästa steg är att göra dem beslutande. Som vanligt se på hur bra det fungerar i Schweiz och landets utveckling sedan 1970 kontra Sverige. :lol:
I folkomröstningen fick inte vi i Kungälv, Partille, Mölndal, Mölnlycke eller andra kranskommuner vara med och rösta. Tolkar det som att Göteborg inte ville höra av oss. Jag valde att flytta från regionen delvis pga detta...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Artikel i media

Inlägg av martinot »

Svenssons skrev:
Swede1 skrev:
Svenssons skrev:
LarsL skrev:

Tesla skaffa en butik vid service centret också… för tusan!
Det var där butiken låg från början innan Arkaden. Göteborg var inte rolig att köra i innan Västlänken och tullarna men är ju en mardröm nu, särskilt om du visste hur man körde innan tullarna och senare västlänksbygget kom. Politikerna i stan vill inte att man kör in till Göteborg.
Så kan det gå med icke beslutande folkomröstningar, en majoritet ville inte ha trängselskatt, men var det inte nån liberal politiker som ändå ville och så blev det så, felaktigt demokratiskt system. Kul att folkomröstningar ändå hålls, nästa steg är att göra dem beslutande. Som vanligt se på hur bra det fungerar i Schweiz och landets utveckling sedan 1970 kontra Sverige. :lol:
I folkomröstningen fick inte vi i Kungälv, Partille, Mölndal, Mölnlycke eller andra kranskommuner vara med och rösta. Tolkar det som att Göteborg inte ville höra av oss. Jag valde att flytta från regionen delvis pga detta...
Helt rätt. Rösta med fötterna. Vi har demokrati, men den är tyvärr långt ifrån optimal.

Någon stans får man bestämma sig för om man vill ha en folkvilja eller en upplyst diktatur "som vet bättre än populasen".

Själv tycker jag att Schweiz har ett mycket sympatiskt upplägg av demokrati. Inte lika partimaktfokuserat i alla sakfrågor.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Aida skrev:
En majoritet vill nog inte höja bilskatten eller ge 70 000 kr till elbilar heller. Massan röstar inte alltid för vad som är bäst i ett makroperspektiv utan snarare utgår från sitt mikroperspektiv. Trängselskatt behövdes ju i Göteborg - snacka om trafikinfarkt.
Tyvärr är ju satsningarna ganska bedrövliga. Det finns tex fortfarande ingen ”motorvägs fil” mellan riksväg 40 och E6 från Stockholm mot Malmö… helt galet att dra in en motorväg mot ett rödljus. Största delen sväljs ju av det vansinniga projektet Västlänk, som inte kommer ge något alls. Förutom fasta jobb åt konsulterna inom tunnelbyggande under 25 år.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Artikel i media

Inlägg av Jerker »

Jag har av och till under 40 år besökt Göteborg billedes eftersom jag har haft släktingar/familjemedlemmar boendes där och i jämförelse med Stockholm, som jag också har besökt då och då under samma tidsperiod, så har Göteborg hela tiden varit en ständigt pågående trafikinfarkt med helt vansinniga trafiklösningar. Det går aldrig att navigera efter känsla utan man måste i förväg veta exakt hur man ska köra för att komma dit man vill, annars riskerar man att hamna på nåt helt annat ställe. Tur att det idag finns GPS som kan lotsa en rätt! Men ändå, dessa stora möten mellan flerfiliga vägar där man ska byta fil för att komma rätt är ändå svåra att förstå sig på när man kommer i dem första gången.

En sak som är slående i Stockholm är att var du än befinner dig i Storstockholmsområdet så behöver du inte köra särskilt många meter innan du hittar en skylt som visar hur du ska köra för att komma ut på E4 (eller E18/E20). Nåt motsvarande finns inte i Göteborg.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Artikel i media

Inlägg av martinot »

Jerker skrev:
Jag har av och till under 40 år besökt Göteborg billedes eftersom jag har haft släktingar/familjemedlemmar boendes där och i jämförelse med Stockholm, som jag också har besökt då och då under samma tidsperiod, så har Göteborg hela tiden varit en ständigt pågående trafikinfarkt med helt vansinniga trafiklösningar. Det går aldrig att navigera efter känsla utan man måste i förväg veta exakt hur man ska köra för att komma dit man vill, annars riskerar man att hamna på nåt helt annat ställe. Tur att det idag finns GPS som kan lotsa en rätt! Men ändå, dessa stora möten mellan flerfiliga vägar där man ska byta fil för att komma rätt är ändå svåra att förstå sig på när man kommer i dem första gången.

En sak som är slående i Stockholm är att var du än befinner dig i Storstockholmsområdet så behöver du inte köra särskilt många meter innan du hittar en skylt som visar hur du ska köra för att komma ut på E4 (eller E18/E20). Nåt motsvarande finns inte i Göteborg.
Även Malmö, med sina välorganiserade ringleder, är bra mycket bättre trafiklösning.

Göteborg är bara för dåligt planerat jämfört med andra städer. Sedan när de väl skall ta krafttag, och statsa 100 miljarder, så suboptimerar de för att lägga mestadelen på några tågstationer. Sanslöst sjukt. Glad att jag inte bor i Göteborg och betalar kommunalskatt till skiten.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Artikel i media

Inlägg av Jerker »

martinot skrev:
Även Malmö, med sina välorganiserade ringleder, är bra mycket bättre trafiklösning.

Göteborg är bara för dåligt planerat jämfört med andra städer. Sedan när de väl skall ta krafttag, och statsa 100 miljarder, så suboptimerar de för att lägga mestadelen på några tågstationer. Sanslöst sjukt. Glad att jag inte bor i Göteborg och betalar kommunalskatt till skiten.
Ja, Malmö är jag också en hel del i. Det är hur enkelt som helst att navigera där. Men man märker också att den staden är ganska mycket mindre.

Men Göteborg har jobbat hårt under många decennier på att bygga in sig i skitdåliga trafiklösningar. Det är nästan så att den där sketchen handlar om Göteborg, inte om Stockholm.

Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Artikel i media

Inlägg av Fredrik j »

martinot skrev:
Jerker skrev:
Jag har av och till under 40 år besökt Göteborg billedes eftersom jag har haft släktingar/familjemedlemmar boendes där och i jämförelse med Stockholm, som jag också har besökt då och då under samma tidsperiod, så har Göteborg hela tiden varit en ständigt pågående trafikinfarkt med helt vansinniga trafiklösningar. Det går aldrig att navigera efter känsla utan man måste i förväg veta exakt hur man ska köra för att komma dit man vill, annars riskerar man att hamna på nåt helt annat ställe. Tur att det idag finns GPS som kan lotsa en rätt! Men ändå, dessa stora möten mellan flerfiliga vägar där man ska byta fil för att komma rätt är ändå svåra att förstå sig på när man kommer i dem första gången.

En sak som är slående i Stockholm är att var du än befinner dig i Storstockholmsområdet så behöver du inte köra särskilt många meter innan du hittar en skylt som visar hur du ska köra för att komma ut på E4 (eller E18/E20). Nåt motsvarande finns inte i Göteborg.
Även Malmö, med sina välorganiserade ringleder, är bra mycket bättre trafiklösning.

Göteborg är bara för dåligt planerat jämfört med andra städer. Sedan när de väl skall ta krafttag, och statsa 100 miljarder, så suboptimerar de för att lägga mestadelen på några tågstationer. Sanslöst sjukt. Glad att jag inte bor i Göteborg och betalar kommunalskatt till skiten.
Det är ju regionen som bedriver kollektivtrafiken.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Artikel i media

Inlägg av Swede1 »

Aida skrev:
Swede1 skrev:
Svenssons skrev:
LarsL skrev:

Tesla skaffa en butik vid service centret också… för tusan!
Det var där butiken låg från början innan Arkaden. Göteborg var inte rolig att köra i innan Västlänken och tullarna men är ju en mardröm nu, särskilt om du visste hur man körde innan tullarna och senare västlänksbygget kom. Politikerna i stan vill inte att man kör in till Göteborg.
Så kan det gå med icke beslutande folkomröstningar, en majoritet ville inte ha trängselskatt, men var det inte nån liberal politiker som ändå ville och så blev det så, felaktigt demokratiskt system. Kul att folkomröstningar ändå hålls, nästa steg är att göra dem beslutande. Som vanligt se på hur bra det fungerar i Schweiz och landets utveckling sedan 1970 kontra Sverige. :lol:

En majoritet vill nog inte höja bilskatten eller ge 70 000 kr till elbilar heller. Massan röstar inte alltid för vad som är bäst i ett makroperspektiv utan snarare utgår från sitt mikroperspektiv. Trängselskatt behövdes ju i Göteborg - snacka om trafikinfarkt.
Jo, kanske inga subventioner till elbilar, kanske trafikkaos. Men då ville folket det, sen kan man ta en ny omröstning när folk tröttnat på trafiken, kanske bygga mer vägar, högre p avgifter, eller någon annan lösning. Poängen är att på sikt verkar Schweiz demokratiska system överlägset vårat. Hade vi haft Schweiz moms på 8 % så behövdes inga 70 000 i bidrag till elbilar. Schweiz är på riktigt ett liberalt samhälle där staten håller sig undan, lustigt nog anses Schweizare väldigt konservativa. Människan anpassar sig och världen är komplex.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Artikel i media

Inlägg av dd88 »

Vänner som jag har i Schweiz betalar cirka 100kkr i månaden för två barn för vad jag antar är samma som förskola här i Sverige.

Sen dyrt boende, dyr mat, dyra bilar och beroende på omständigheterna så kan sjukvården vara extremt dyr.

De av dom som jobbar inom banksektorn klagar inte, men som vanlig knegare så har du tillräckligt med utgifter för att den lägre momsen i bästa fall ska bli ett nollsummespel.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1307
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Artikel i media

Inlägg av Credde »

Mercedes storsatsar på elbilar (var väl på tiden!):
https://teknikensvarld.se/nyheter/bilbr ... rifiering/
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Artikel i media

Inlägg av Teslaspolen »

Drar alltid öronenåt mig när de skriver "elektrifiera". Dom menar att hälften av sina bilar är "rena" (nja..) sotlok år 2030, och resterande ska vara en blandning av hybrid och helelektriskt. :?
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Artikel i media

Inlägg av 12man »

I sverige har det varit regelförändringar, som kanske snedvrider, men i övrigt?

Brussels, 23 July 2021 – In the second quarter of 2021, registrations of electrically-chargeable cars continued to expand in the European Union. The market share of battery electric vehicles more than doubled – from 3.5% in the second quarter of 2020 to 7.5% this year – while plug-in hybrids made up 8.4% of all new cars sold. Demand for hybrid cars also strongly increased during this three-month period, accounting for 19.3% of EU car registrations. At the same time, the market share of traditional fuel types (petrol and diesel) contracted, together making up 62.2% of new cars sold.
https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-type ... n-q2-2021/
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Artikel i media

Inlägg av Bjelke »

Teslaspolen skrev:
Drar alltid öronenåt mig när de skriver "elektrifiera". Dom menar att hälften av sina bilar är "rena" (nja..) sotlok år 2030, och resterande ska vara en blandning av hybrid och helelektriskt. :?
Lite som Volvo, händer inte mycket där dom närmaste åren egentligen :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Artikel i media

Inlägg av martinot »

dd88 skrev:
Vänner som jag har i Schweiz betalar cirka 100kkr i månaden för två barn för vad jag antar är samma som förskola här i Sverige.

Sen dyrt boende, dyr mat, dyra bilar och beroende på omständigheterna så kan sjukvården vara extremt dyr.

De av dom som jobbar inom banksektorn klagar inte, men som vanlig knegare så har du tillräckligt med utgifter för att den lägre momsen i bästa fall ska bli ett nollsummespel.
Tar hellre och betalar för skola/förskola själv med 8% skattetryck, än att betala 80% skattetryck, och ändå få en dålig förskola, skola, vård och icke fungerande polis.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Artikel i media

Inlägg av martinot »

Jerker skrev:
martinot skrev:
Även Malmö, med sina välorganiserade ringleder, är bra mycket bättre trafiklösning.

Göteborg är bara för dåligt planerat jämfört med andra städer. Sedan när de väl skall ta krafttag, och statsa 100 miljarder, så suboptimerar de för att lägga mestadelen på några tågstationer. Sanslöst sjukt. Glad att jag inte bor i Göteborg och betalar kommunalskatt till skiten.
Ja, Malmö är jag också en hel del i. Det är hur enkelt som helst att navigera där. Men man märker också att den staden är ganska mycket mindre.

Men Göteborg har jobbat hårt under många decennier på att bygga in sig i skitdåliga trafiklösningar. Det är nästan så att den där sketchen handlar om Göteborg, inte om Stockholm.

:lol:


Japp, Stockholm är inte perfekt, men ändå helt OK att köra i tycker jag. Otroligt mycket bättre och vettigare trafiklösningar än i Göteborg.

Vi får dubba om denna! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Artikel i media

Inlägg av joel80 »

martinot skrev:
dd88 skrev:
Vänner som jag har i Schweiz betalar cirka 100kkr i månaden för två barn för vad jag antar är samma som förskola här i Sverige.

Sen dyrt boende, dyr mat, dyra bilar och beroende på omständigheterna så kan sjukvården vara extremt dyr.

De av dom som jobbar inom banksektorn klagar inte, men som vanlig knegare så har du tillräckligt med utgifter för att den lägre momsen i bästa fall ska bli ett nollsummespel.
Tar hellre och betalar för skola/förskola själv med 8% skattetryck, än att betala 80% skattetryck, och ändå få en dålig förskola, skola, vård och icke fungerande polis.
Vi har fantastiskt bra förskola och skola över lag. Även om det urholkats lite av lite för slapphänt privatisering. Att vi har skattefinansierad barnomsorg motverkar klyftor och ojämlikhet väldigt effektivt.

Skattetrycket i Sverige ligger dessutom på ca hälften av vad du fått för dig, 42,6% år 2020.

(Bl.a Frankrike, Danmark och Belgien hsr högre)

Förlorare på lågt skattetryck är över lag de som har det sämre ställt från början, de som är eller blir sjuka samt barn med föräldrar som inte har det bra ställt.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Artikel i media

Inlägg av MWall »

En gammal kollega till mig bodde 13 år i Schweiz och är gift med en schweiziska. Han hade dubbla lönen i Schweiz. Minst. Jag frågade varför han flyttade hem. Han sa att Schweiz är jättebra så länge man inte har barn. När man får barn måste nästan mamman stanna hemma och så får man klara sig på en lön.

Han sa också att Schweizare är hysteriskt konservativa och väldigt egenkära.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Artikel i media

Inlägg av martinot »

MWall skrev:
Han sa också att Schweizare är hysteriskt konservativa och väldigt egenkära.
Detta är ett större problem för mig. Är en orsak till att jag aldrig skulle trivas i kulturen där eller flytta dit.

Men jag gillar ändå deras ekonomiska system och väldigt sympatiska form av direktdemokrati och medborgarinflytande (även om jag inte vill flytta dit). Tycker vi kan ändå lära oss en hel del av det, utan att vi alla skall behöva flytta dit. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Strukturella batterier

Inlägg av Aida »

Nu görs det rejäla framsteg för strukturella batterier! I Sverige! Man blir stolt! Kan man inte ösa pengar över sånt här ist för ny snabbtågsjärnväg!? Jag tror på ny teknik! Om människan är motiverad och tilldelar resurser så kan vi åstadkomma underverk på kort tid! En tråkig jämförelse: men jämför tekniken före andra världskriget och efter - en tidsskillnad på 6 år men gav oss atomkraft, helikopter, jetdrift, raketer, nya konstgjorda bränslen, plast, förbättrade motorer mm.

https://svt.se/nyheter/inrikes/ett-steg ... -batteriet
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Artikel i media

Inlägg av Zalman3 »

Det måste byggas fler laddare och Plug and Charge måste införas.
Det här med att ladda elbilar är ständigt på tapeten och Teslaförare pratar ofta gott om detta som en av de viktigare anledningarna till att välja just Tesla. Själv snabbladdar jag väldigt sällan och har inte riktigt tyckt att det varit ett viktigt argument i takt med att snabbladdarna byggts ut mer och mer. Men efter de senaste 10 dagarna flängandes runt i Stockholm och en tur till Öland, där ditresan inte gick via europavägar, så har jag fått smaka på hur det är att ladda på annat än Teslas Superchargers, och det blev minst sagt jobbigare än jag föreställde mig
https://feber.se/bil/tredjepartsladdarmisaren/427332/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar