Om det hade varit balanserat och sakligt så hade dom inte försökt svartmåla målsägande utan tagit målet till nästa instans. Här använder man sin plattform för att utmåla honom som en gold digger, är det rimligt när domstol har dömt till hans fördel? Samtidigt som man indirekt erkänner att det funnits problem förr genom att säga att vi är bättre nu.
Jag är rätt övertygad om att dom kommer ta målet till nästa instans, och att skadeståndet kommer bli $0 eller iaf en bråkdel av aktuell summa.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Om det hade varit balanserat och sakligt så hade dom inte försökt svartmåla målsägande utan tagit målet till nästa instans. Här använder man sin plattform för att utmåla honom som en gold digger, är det rimligt när domstol har dömt till hans fördel? Samtidigt som man indirekt erkänner att det funnits problem förr genom att säga att vi är bättre nu.
P.S. hela målet bygger ju på "svartmålning" från målsägandens sida, Tesla å sin sida bemöter och kommenterar bara anklagelserna.
Vad specifikt i "Regarding Today’s Jury Verdict" tycker du är svartmålning?
Inget, vad jag kan se.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Om det hade varit balanserat och sakligt så hade dom inte försökt svartmåla målsägande utan tagit målet till nästa instans. Här använder man sin plattform för att utmåla honom som en gold digger, är det rimligt när domstol har dömt till hans fördel? Samtidigt som man indirekt erkänner att det funnits problem förr genom att säga att vi är bättre nu.
P.S. hela målet bygger ju på "svartmålning" från målsägandens sida, Tesla å sin sida bemöter och kommenterar bara anklagelserna.
Vad specifikt i "Regarding Today’s Jury Verdict" tycker du är svartmålning?
Inget, vad jag kan se.
/fth
Är det svartmålning att stämma en arbetsplats för rasism? Vet inte om jag kan hålla med där.
Som du skrev själv, dom ger bild av att målsägande enbart är ute efter pengar. Tycker själv att skadeståndet är på tok för högt, men att skriva av sig i ren spite för att man förlorade målet är ofräscht.
Nu är detta från UK, men strukturell rasism är på global skala
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Är det svartmålning att stämma en arbetsplats för rasism? Vet inte om jag kan hålla med där *
Som du skrev själv, dom ger bild av att målsägande enbart är ute efter pengar. Tycker själv att skadeståndet är på tok för högt, men att skriva av sig i ren spite för att man förlorade målet är ofräscht.
Jag tycker inte alls det är fel att stämma en arbetsplats för rasism, och jag är övertygad om att problemet är stort, i USA, men även här och på andra platser.
Jag tycker dock att i det här fallet tydligt framgår att Tesla som företag verkar ha gjort vad som förväntas av dom.
När Tesla (i mina ögon) sakligt bemöter anklagelserna en och en så framstår målsäganden absolut som gold digger.
Jag är dock övertygad om att det beror på att det faktiskt är på det viset, inte för att Tesla vinklar sitt inlägg.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Är det svartmålning att stämma en arbetsplats för rasism?
Det tycker jag inte alls.
Det är de specifika anklagelserna i stämningen som är svartmålning, påståenden om systematisk rasism, att klagomål ignorerats etc., trots att bevisligen många åtgärder vidtagits under tiden Diaz var anställd, åtgärder som Diaz också sade sig vara nöjd med.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Tesla har säkert gjort vad dom kan, tycker även skadeståndet är orimligt, det säger jag inget om.
Det är snarare deras uttalande som jag tycker är ofräscht. Påminner om Göran Lambertz.
Har du något förslag på hur de borde uttalat sig istället? Vad precis borde de ha sagt och vad borde de ha förtigit?
Hade räckt med detta:
We do recognize that in 2015 and 2016 we were not perfect. We’re still not perfect. But we have come a long way from 5 years ago. We continue to grow and improve in how we address employee concerns. Occasionally, we’ll get it wrong, and when that happens we should be held accountable.
The Tesla of 2015 and 2016 (when Mr. Diaz worked in the Fremont factory) is not the same as the Tesla of today. Since then, Tesla has added an Employee Relations team, dedicated to investigating employee complaints. Tesla has added a Diversity, Equity & Inclusion team dedicated to ensuring that employees have the equal opportunity to excel at Tesla. And Tesla now has a comprehensive Employee Handbook (replacing the Anti-Handbook Handbook) where all of our HR policies, employee protections, and ways to report issues are published in one easy-to-find online document.
We acknowledge that we still have work to do to ensure that every employee feels that they can bring their whole self to work at Tesla. And as I posted in July, we will continue to remind everyone who enters the Tesla workplace that any discriminatory slurs – no matter the intent or who is using them – will not be tolerated.
Thank You For All You Do For Tesla
Valerie
VP, People
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
I Skellefteå är det rekordstort intresse att köpa laddbar bil. Av de nyregistrerade bilarna under tredje kvartalet var 48% laddbara. 59% av dom var rena elbilar.
Det är fler elbilar Än laddhybrider i allafall. Och laddhybrider är för många en "ingång" till elbil. De minskar också nu i andel av laddbart där "rena" elbilar växer mest.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Det är fler elbilar Än laddhybrider i allafall. Och laddhybrider är för många en "ingång" till elbil. De minskar också nu i andel av laddbart där "rena" elbilar växer mest.
I min mening är hybrider det absoluta sämsta skräpet man kan ha i bilväg.
Tyngre bensinbil som drar mer, och ett batteri som räcker ner för backen och sedan är tom och bara är dödvikt.
Jo, hybrider är ju lite märkliga "monster", och ofta det sämsta från två världar. Föredrar att våra bilar är antingen effektiva rena fossilbilar eller effektiva rena elbilar.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Elbilar kräver fler gruvor i Sverige – regeringen ser över lagen.
I Europa konsumerar vi ungefär en fjärdedel av världens råvaror, men producerar endast tre procent. Det här vill EU ändra på och Sveriges regering har beställt en utredning av den svenska minerallagen.
– Vi behöver mer förnybar energi, vi kommer behöva elektriska bilar och vi kommer ha en industri som kan tillverka stål utan kol, och då kommer det att krävas att vi bidrar och det är grunden för de här utredningarna, säger näringsminster Ibrahim Baylan (S
Har han rätt? Peder ska köra en 1500 hk oljebrännare i sommar, vad kan den kosta per mil i bränsle då?
"En suv har plats för mer packning än en sedan. Det är självklart och det är ingenting vi bråkar om. En diesel- eller bensinbil är bättre än en elbil om du åker längre än fram och tillbaka till jobbet, det kan vi också vara överens om. Räckvidden försämras förfärligt när det är kallt ute och det är okej, för vi alla förstår det så vi behöver inte bråka om det."
"För mig funkar inte elbilar riktigt än om jag bara ska ha en bil. Säkert snart, men inte än. Jag har gett det ett rejält försök med resor till såväl Oslo som Östersund, i både Tesla och Porsche. Laddningen tar för lång tid, laddnätverken är för opålitliga och spretiga, och räckvidden är för kort i kombination med laddtiden för att det ska passa mig."
"Sommaren ska jag spendera i en 50 år gammal Camaro med 1 500 hk. Den kommer säkert att ha sämre räckvidd än alla elbilar på marknaden. Men den kommer gå att tanka överallt och den kommer att skänka mig sjukt mycket glädje."
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Har han rätt? Peder ska köra en 1500 hk oljebrännare i sommar, vad kan den kosta per mil i bränsle då?
Han har både rätt och fel. Ovanligt bra krönika av honom.
Det han har rätt i är att det är sjukt tröttsamt med debatten för/emot elbil. Det blir bara sandlåda.
Det han har fel i är att det tar för lång tid att ladda och att det är svårt att hitta laddare. Iaf om man kör Tesla. Men han gillar ju inte Tesla alls så då förstår jag honom.
"En suv har plats för mer packning än en sedan. Det är självklart och det är ingenting vi bråkar om. En diesel- eller bensinbil är bättre än en elbil om du åker längre än fram och tillbaka till jobbet, det kan vi också vara överens om. Räckvidden försämras förfärligt när det är kallt ute och det är okej, för vi alla förstår det så vi behöver inte bråka om det."
"För mig funkar inte elbilar riktigt än om jag bara ska ha en bil. Säkert snart, men inte än. Jag har gett det ett rejält försök med resor till såväl Oslo som Östersund, i både Tesla och Porsche. Laddningen tar för lång tid, laddnätverken är för opålitliga och spretiga, och räckvidden är för kort i kombination med laddtiden för att det ska passa mig."
"Sommaren ska jag spendera i en 50 år gammal Camaro med 1 500 hk. Den kommer säkert att ha sämre räckvidd än alla elbilar på marknaden. Men den kommer gå att tanka överallt och den kommer att skänka mig sjukt mycket glädje."
Vad kommer de här citaten ifrån?
För vissa kommer endast ett förbud att funka så är det nog. Det är ju bara att titta på glödlampor, detskulle nog varit en drös med folk som fortfarande envisades med dem om de inte förbjudits.
"En suv har plats för mer packning än en sedan. Det är självklart och det är ingenting vi bråkar om. En diesel- eller bensinbil är bättre än en elbil om du åker längre än fram och tillbaka till jobbet, det kan vi också vara överens om. Räckvidden försämras förfärligt när det är kallt ute och det är okej, för vi alla förstår det så vi behöver inte bråka om det."
"För mig funkar inte elbilar riktigt än om jag bara ska ha en bil. Säkert snart, men inte än. Jag har gett det ett rejält försök med resor till såväl Oslo som Östersund, i både Tesla och Porsche. Laddningen tar för lång tid, laddnätverken är för opålitliga och spretiga, och räckvidden är för kort i kombination med laddtiden för att det ska passa mig."
"Sommaren ska jag spendera i en 50 år gammal Camaro med 1 500 hk. Den kommer säkert att ha sämre räckvidd än alla elbilar på marknaden. Men den kommer gå att tanka överallt och den kommer att skänka mig sjukt mycket glädje."
Vad kommer de här citaten ifrån?
För vissa kommer endast ett förbud att funka så är det nog. Det är ju bara att titta på glödlampor, detskulle nog varit en drös med folk som fortfarande envisades med dem om de inte förbjudits.
Peder på Auto Motor och Sport (AMS).
Håller med om att han inte känns som den skarpaste kniven i lådan.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Peder har inget intresse eller tålamod och dessutom stör han sig på elbilar och dess ägare. Han verkar också ha ett behov av att hävda sig med stora bilar som låter mycket. Klart det ”inte funkar” med elbil då.