Artikel i media

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

kofoten
Inlägg: 80
Blev medlem: 15 jul 2014 22:39

Re: Artikel i media

Inlägg av kofoten »

Han satte ju verkligen nivån om intelligens när han tog upp R... :roll:
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Artikel i media

Inlägg av bonath »

Ja, verkligen.
Herregud, en människa som säger "jag trodde R var raceläget" kan man väl undra om han é........................... :roll:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Nä, det är klart att han fjantar sig.

Han tittar på nyckelkortet och säger det där kommer man ju tappa bort. Lika ofta som han tappar bort sitt kreditkort då eller? :roll:
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Artikel i media

Inlägg av dstr »

fth skrev:
dstr skrev:
Han gör sitt jobb bra - driver trafik till ams från både Tesla och Ferrari-kretsarna. :)
Ja, det är kanske så man skall tolka stolligheterna, en roll han spelar för att väcka känslor :)

Jag lutar nog ändå åt att han faktiskt tror på det han säger :roll:

/fth
Jag känner Peder. Han är inte fullt så "korkad" på riktigt. Glöm inte hans podd, Storfräsarpodden :)
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Artikel i media

Inlägg av Stevvee »

fth skrev:
kofoten skrev:


Speciell människa dedär :mrgreen:
Vilket dj-a stolpskott den där Peder Karlsson, jag satt med hakan i skrivbordet när han vräkte ur sig sina dumheter.

Jag har nog aldrig hört någon så eländigt gnällig, negativ, fördomsfull människa, och då har jag faktiskt hört en hel del :D

Vad har han för problem?

/fth
Du har då inte läst det här forumet tidigare då ;)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7071
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Artikel i media

Inlägg av fth »

Stevvee skrev:
fth skrev:
kofoten skrev:


Speciell människa dedär :mrgreen:
Vilket dj-a stolpskott den där Peder Karlsson, jag satt med hakan i skrivbordet när han vräkte ur sig sina dumheter.

Jag har nog aldrig hört någon så eländigt gnällig, negativ, fördomsfull människa, och då har jag faktiskt hört en hel del :D

Vad har han för problem?

/fth
Du har då inte läst det här forumet tidigare då ;)
Jorå, jag läser nog det mesta som skrivs här, och en hyfsad andel är t.o.m. skrivet av mig, men jag har definitivt inte träffat på någon på TCS med en sådan orubbligt negativ förutfattad inställning till allt som har med Tesla att göra (iofs inte så förvånande, vad skulle man här att göra då?).

Det märkliga var ju att han inte verkade ha några kunskaper eller fakta att basera sin åsikt på, han verkade helt enkelt bara ha bestämt sig för att det är sk-t, i alla detaljer och ut alla aspekter, nyckelkortet som han omedelbart skulle tappa bort är ju bara en av många fåniga detaljer i reportaget.

Jag får som dom flesta Tesla-ägare ofta höra en massa åsikter, oftast negativa, om elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet, men jag har faktiskt aldrig råkat ut för någon av den här kalibern.

Jag gissar som skrivits tidigare i tråden att det till viss del är skådespeleri för att skapa kontrovers och driva trafik, om inte så borde han kanske skaffa annat jobb.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Artikel i media

Inlägg av nek0 »

Min favorit är Dacia ratten :lol:
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Artikel i media

Inlägg av Stevvee »

fth skrev:
Stevvee skrev:
fth skrev:
kofoten skrev:


Speciell människa dedär :mrgreen:
Vilket dj-a stolpskott den där Peder Karlsson, jag satt med hakan i skrivbordet när han vräkte ur sig sina dumheter.

Jag har nog aldrig hört någon så eländigt gnällig, negativ, fördomsfull människa, och då har jag faktiskt hört en hel del :D

Vad har han för problem?

/fth
Du har då inte läst det här forumet tidigare då ;)
Jorå, jag läser nog det mesta som skrivs här, och en hyfsad andel är t.o.m. skrivet av mig, men jag har definitivt inte träffat på någon på TCS med en sådan orubbligt negativ förutfattad inställning till allt som har med Tesla att göra (iofs inte så förvånande, vad skulle man här att göra då?).

Det märkliga var ju att han inte verkade ha några kunskaper eller fakta att basera sin åsikt på, han verkade helt enkelt bara ha bestämt sig för att det är sk-t, i alla detaljer och ut alla aspekter, nyckelkortet som han omedelbart skulle tappa bort är ju bara en av många fåniga detaljer i reportaget.

Jag får som dom flesta Tesla-ägare ofta höra en massa åsikter, oftast negativa, om elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet, men jag har faktiskt aldrig råkat ut för någon av den här kalibern.

Jag gissar som skrivits tidigare i tråden att det till viss del är skådespeleri för att skapa kontrovers och driva trafik, om inte så borde han kanske skaffa annat jobb.

/fth
Nä men jag ser extremt mycket tesla fanatiker som har orubbligt negativ förutfattad inställning till andra märken/beslut/förmåner utan att egentligen ha några kunskaper i det som det klankas ner på.

Sen har det blivit Peders grej att spela på dom tangenterna. Jag tar det för vad det är och jag gillar det.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Artikel i media

Inlägg av taliz »

Alrik verkar ju rätt klok iaf. Skulle inte förvåna mig om han browsar forumet ibland.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Artikel i media

Inlägg av Fredrik j »

AMS har blivit en bedövande tråkig tidning. Brukade prenumerera och se fram mot dagen när den låg i lådan. Nu köper jag lösnummer ibland.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Artikel i media

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev:
AMS har blivit en bedövande tråkig tidning. Brukade prenumerera och se fram mot dagen när den låg i lådan. Nu köper jag lösnummer ibland.
Ja, det var väl 15 år sen jag läste den sist.
Kan vara så att man fått andra intressen...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Artikel i media

Inlägg av Fredrik j »

taliz skrev:
Fredrik j skrev:
AMS har blivit en bedövande tråkig tidning. Brukade prenumerera och se fram mot dagen när den låg i lådan. Nu köper jag lösnummer ibland.
Ja, det var väl 15 år sen jag läste den sist.
Kan vara så att man fått andra intressen...
Bytt tidning. Gran turisimo istället plus en del utländska som inte skriver om svenska förmånsvärden och om elnätet klarar högre belastning. Känns mer som det är AMS som fått andra intressen....
Användarvisningsbild
micke_r
Teslaägare
Inlägg: 154
Blev medlem: 26 jul 2019 21:13

Re: Artikel i media

Inlägg av micke_r »

kofoten skrev:


Speciell människa dedär :mrgreen:
Det var ju fantastiskt roligt klipp! BildBild Det var intressant att höra lite oliktänkande åsikter...
Användarvisningsbild
RickS
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 okt 2019 22:13

Re: Artikel i media

Inlägg av RickS »

grumpy.jpg
2021 Modell Y LR AWD
2019 Modell 3 LR AWD (Bytt mot MY)
2017 Volvo XC70 AWD (Såld)
2007 Jaguar XJR X300 -95 (Såld)
2009 Volvo 940 -95(?) (Bortskänkt)
1999 Volvo 740 -90(?) (Skrotad)
1988 Volvo 240 -80(?) (Såld)
1977 VW 1302 -71 (Skrotad)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3625
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Artikel i media

Inlägg av Tellus »

kofoten skrev:


Speciell människa dedär :mrgreen:
Jag tror inte han spelar dum, han måste vara korkad på riktigt, alternativt hjärntvättad.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Artikel i media

Inlägg av nek0 »

Tellus skrev:
kofoten skrev:


Speciell människa dedär :mrgreen:
Jag tror inte han spelar dum, han måste vara korkad på riktigt, alternativt hjärntvättad.
Tror att du har fel. Jag tror att videon är tänkt som så att en provocerar med dumheter och den andre svarar med fakta. Kan ha fel men så ser jag på videon.
Roligt sätt att lära sig något.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Artikel i media

Inlägg av Fredrik j »

nek0 skrev:
Tellus skrev:
kofoten skrev:


Speciell människa dedär :mrgreen:
Jag tror inte han spelar dum, han måste vara korkad på riktigt, alternativt hjärntvättad.
Tror att du har fel. Jag tror att videon är tänkt som så att en provocerar med dumheter och den andre svarar med fakta. Kan ha fel men så ser jag på videon.
Roligt sätt att lära sig något.
Precis så tror jag också. Peder får representera en klassisk petrolhead som tömmer alla sina fördomar (och hat) och Alrik svarar som en teslaentusiast.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Påminner lite om den här serien lite. Ett gäng gamla kändisar som har vägrat att lära sig något om smarttelefoner och banktjänster https://urplay.se/program/214198-senior ... -for-dator
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: Artikel i media

Inlägg av Jordad »

Fredrik j skrev:
nek0 skrev:
Tellus skrev:
kofoten skrev:


Speciell människa dedär :mrgreen:
Jag tror inte han spelar dum, han måste vara korkad på riktigt, alternativt hjärntvättad.
Tror att du har fel. Jag tror att videon är tänkt som så att en provocerar med dumheter och den andre svarar med fakta. Kan ha fel men så ser jag på videon.
Roligt sätt att lära sig något.
Precis så tror jag också. Peder får representera en klassisk petrolhead som tömmer alla sina fördomar (och hat) och Alrik svarar som en teslaentusiast.
Hintar de inte i början av videon att han faktiskt står i kö på en Cybertruck? Jag kan förstå att nån som åker runt i en polizeimålad Ferrari FF tycker Teslas nuvarande bilar är menlösa och tråkiga. Cybertruck är väl perfekt då. Tråkig är den inte.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Artikel i media

Inlägg av 12man »

Mary Barra, GM’s chief executive, :
When you look at the volume that General Motors sells and the customers that we have, we need to help everybody get there. We think that the solution is EVs, not hybrids. But you have to make sure you have a robust charging infrastructure. You got to make sure that you have the price points where a person can buy the vehicle when it’s their only vehicle that they have to depend on day in and day out.

They can’t say okay, now I’m going on a road trip, and I switch to this other vehicle in my garage. And so that’s why we’re working so hard on the charging piece. And we’re working so hard on getting the battery costs down.
visste vi ju men ändå, så GM kommer nog klara sig
ms 76132 "Eleamore"
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Artikel i media

Inlägg av Svenssons »

12man skrev:
Mary Barra, GM’s chief executive, :
When you look at the volume that General Motors sells and the customers that we have, we need to help everybody get there. We think that the solution is EVs, not hybrids. But you have to make sure you have a robust charging infrastructure. You got to make sure that you have the price points where a person can buy the vehicle when it’s their only vehicle that they have to depend on day in and day out.

They can’t say okay, now I’m going on a road trip, and I switch to this other vehicle in my garage. And so that’s why we’re working so hard on the charging piece. And we’re working so hard on getting the battery costs down.
visste vi ju men ändå, så GM kommer nog klara sig
Har Teknikens värld korrekta citat och uttalande från GM så finns det grova brister inom GM angående elbilar:

viewtopic.php?f=27&t=20525
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Artikel i media

Inlägg av Bjelke »

Och apropå att dom stora drakarna i Europa ska ta över elbilsmarknaden...
https://www.nyteknik.se/elbilar/rapport ... na-6990486
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1895
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Artikel i media

Inlägg av themax »

Bjelke skrev:
Och apropå att dom stora drakarna i Europa ska ta över elbilsmarknaden...
https://www.nyteknik.se/elbilar/rapport ... na-6990486
Tja, de räknar ju in GF Berlin i beräkningen så (Tesla Model 3 räknas upp med andra europeiska bilar)...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Artikel i media

Inlägg av Bjelke »

themax skrev:
Bjelke skrev:
Och apropå att dom stora drakarna i Europa ska ta över elbilsmarknaden...
https://www.nyteknik.se/elbilar/rapport ... na-6990486
Tja, de räknar ju in GF Berlin i beräkningen så (Tesla Model 3 räknas upp med andra europeiska bilar)...
Jo jag la märke till det, lite fult med tanke på "rubriken " liksom...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Artikel i media

Inlägg av 12man »

i artikeln som nyt länkar till på electrec så står specifikt
McKinsey’s study does not include potential production from Tesla’s Gigafactory planned to open near Berlin. Tesla expects to have the Gigafactory up and running by mid-2021. Consider the numbers when Tesla ramps up European production at the site.
och mckinsey direkt på tyska
McKinsey-Analyse: Verkäufe von E-Fahrzeugen legen in Europa 2019 um 44% zu, China nur plus 3%, USA brechen um 12% ein - Modelloffensive kommt: 600 neue E- Modelle bis 2024 - Deutsche Hersteller werden ab 2021 Weltmarktführer für E-Autos
in their dreams

dä ä ja som ha fetat
ms 76132 "Eleamore"
Skriv svar