Oja! Var ännu vanligare för några år sedan. Då kunde man få stå i 10 minuter och förklara att man inte hatar barnen i Kongo, för att sedan påpeka att just min Leaf inte har Kobolt i batteriet ändå. Eller försvara sig mot någon annan jävla myt. Det borde vara fossilåkarna som skulle vara förhörda på parkeringen så fort de lämnar sin bil... mer rimligt.Fredrik j skrev:Häpnadsväckande. Kommer främmande människor fram till dig på parkeringen och har synpunkter på ditt bilval?Walker skrev:Jag upplever mer oprovocerad otrevlighet när jag kör/åker elbil än ”vanlig” bil. Folk gillar att tjafsa och har väldigt starka (negativa) åsikter om mitt bil val. Har vant mig nu och slutat besvara det. Till envisa kan jag svara ”Det är ingen som tvingar dig att köra elbil”Fredrik j skrev:Hur yttrar sig hatet mot elbilsbilisterna? Att det finns många som hatar elbilar har man ju förstått men hatar dom även människor som kör elbilar alltså?
Artikel i media
Moderator: Redaktion
Re: Artikel i media
Re: Artikel i media
Det är väl SVTs kampanj som de annonserade om här på forumet för några veckor sedan. De ville bara ha nya oerfarna elbilister så planen var klar redan då.TeslaTissel skrev:SVT har orsakat en hatstorm mot elbilister med detta klipp och artikel.
De modererar inte heller tråden utan låter det hela spridas ännu mer.
Om ni har lite mod så kommentera tråden eller skriv direkt till SVT och ställ frågan varför de inte har lagt med några fakta kring laddinfrastrukrur och alla möjliheter vi har nu iom att elbilar kommer att ge samhället HELT nya möjligheter kring energilösningar som solcellsanläggningar, vindkraft och lokala smarta elnät.
På detta sätt motverkar de faktiskt utvecklingen!
Tack för att åtminstone ni bryr er. Hoppas SVT lyssnar på oss!
Re: Artikel i media
Och du står kvar där i 10 minuter och pratar om Kongo utanför ICA. Jag hade bara hållt med och gått därifrån.LarsL skrev:Oja! Var ännu vanligare för några år sedan. Då kunde man få stå i 10 minuter och förklara att man inte hatar barnen i Kongo, för att sedan påpeka att just min Leaf inte har Kobolt i batteriet ändå. Eller försvara sig mot någon annan jävla myt. Det borde vara fossilåkarna som skulle vara förhörda på parkeringen så fort de lämnar sin bil... mer rimligt.Fredrik j skrev:Häpnadsväckande. Kommer främmande människor fram till dig på parkeringen och har synpunkter på ditt bilval?Walker skrev:Jag upplever mer oprovocerad otrevlighet när jag kör/åker elbil än ”vanlig” bil. Folk gillar att tjafsa och har väldigt starka (negativa) åsikter om mitt bil val. Har vant mig nu och slutat besvara det. Till envisa kan jag svara ”Det är ingen som tvingar dig att köra elbil”Fredrik j skrev:Hur yttrar sig hatet mot elbilsbilisterna? Att det finns många som hatar elbilar har man ju förstått men hatar dom även människor som kör elbilar alltså?
Re: Artikel i media
LarsL skrev:Fredrik j skrev:Häpnadsväckande. Kommer främmande människor fram till dig på parkeringen och har synpunkter på ditt bilval?Walker skrev:Jag upplever mer oprovocerad otrevlighet när jag kör/åker elbil än ”vanlig” bil. Folk gillar att tjafsa och har väldigt starka (negativa) åsikter om mitt bil val. Har vant mig nu och slutat besvara det. Till envisa kan jag svara ”Det är ingen som tvingar dig att köra elbil”Fredrik j skrev:Hur yttrar sig hatet mot elbilsbilisterna? Att det finns många som hatar elbilar har man ju förstått men hatar dom även människor som kör elbilar alltså?
Oja! Var ännu vanligare för några år sedan. Då kunde man få stå i 10 minuter och förklara att man inte hatar barnen i Kongo, för att sedan påpeka att just min Leaf inte har Kobolt i batteriet ändå. Eller försvara sig mot någon annan jävla myt. Det borde vara fossilåkarna som skulle vara förhörda på parkeringen så fort de lämnar sin bil... mer rimligt.
Man kanske ska ställa sig på bensinmacken och fråga folk hur mycket kobolt raffinaderiet krävt för att få fram bensinen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Artikel i media
"Ingen aning. Du får kolla med dom där inne bakom disken. Dom kanske kan hjälpa dig. Ha en trevlig dag."Zalman3 skrev:LarsL skrev:Fredrik j skrev:Häpnadsväckande. Kommer främmande människor fram till dig på parkeringen och har synpunkter på ditt bilval?Walker skrev:Jag upplever mer oprovocerad otrevlighet när jag kör/åker elbil än ”vanlig” bil. Folk gillar att tjafsa och har väldigt starka (negativa) åsikter om mitt bil val. Har vant mig nu och slutat besvara det. Till envisa kan jag svara ”Det är ingen som tvingar dig att köra elbil”Fredrik j skrev:Hur yttrar sig hatet mot elbilsbilisterna? Att det finns många som hatar elbilar har man ju förstått men hatar dom även människor som kör elbilar alltså?
Oja! Var ännu vanligare för några år sedan. Då kunde man få stå i 10 minuter och förklara att man inte hatar barnen i Kongo, för att sedan påpeka att just min Leaf inte har Kobolt i batteriet ändå. Eller försvara sig mot någon annan jävla myt. Det borde vara fossilåkarna som skulle vara förhörda på parkeringen så fort de lämnar sin bil... mer rimligt.
Man kanske ska ställa sig på bensinmacken och fråga folk hur mycket kobolt raffinaderiet krävt för att få fram bensinen.
Re: Artikel i media
Jag är mest nyfiken över dessa artiklar. Är det personen i artikeln som kontaktar SVT eller söker SVT aktivt upp dessa människor ?
Lite som jag såg på Aftonbladet att prinsen hade photobombat ett kort på ett brudpar, brudparet var fullt medvetna om det och fotografen till och med gjorde det med flit istället för att vänta.
HUR kan sånt här bli en nyhet ? Jag förstår inte.
När min E-tron fick spel och stannade så ringde jag inte nyheterna, jag ringde bärgare. Precis samma sak när min helt nya Ford som gått 50 mil inte startade, bärgare och inte nyheterna.
Lite som jag såg på Aftonbladet att prinsen hade photobombat ett kort på ett brudpar, brudparet var fullt medvetna om det och fotografen till och med gjorde det med flit istället för att vänta.
HUR kan sånt här bli en nyhet ? Jag förstår inte.
När min E-tron fick spel och stannade så ringde jag inte nyheterna, jag ringde bärgare. Precis samma sak när min helt nya Ford som gått 50 mil inte startade, bärgare och inte nyheterna.
Re: Artikel i media
Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
Re: Artikel i media
Nästan ingenting i sammanhanget faktiskt. Fan, båda sidor måste växa upp.Zalman3 skrev:LarsL skrev:Fredrik j skrev:Häpnadsväckande. Kommer främmande människor fram till dig på parkeringen och har synpunkter på ditt bilval?Walker skrev:Jag upplever mer oprovocerad otrevlighet när jag kör/åker elbil än ”vanlig” bil. Folk gillar att tjafsa och har väldigt starka (negativa) åsikter om mitt bil val. Har vant mig nu och slutat besvara det. Till envisa kan jag svara ”Det är ingen som tvingar dig att köra elbil”Fredrik j skrev:Hur yttrar sig hatet mot elbilsbilisterna? Att det finns många som hatar elbilar har man ju förstått men hatar dom även människor som kör elbilar alltså?
Oja! Var ännu vanligare för några år sedan. Då kunde man få stå i 10 minuter och förklara att man inte hatar barnen i Kongo, för att sedan påpeka att just min Leaf inte har Kobolt i batteriet ändå. Eller försvara sig mot någon annan jävla myt. Det borde vara fossilåkarna som skulle vara förhörda på parkeringen så fort de lämnar sin bil... mer rimligt.
Man kanske ska ställa sig på bensinmacken och fråga folk hur mycket kobolt raffinaderiet krävt för att få fram bensinen.
Re: Artikel i media
Konstiga människor. Bara för att man själv inte kör elbil,behöver man väl inte hata dom. Eller är det avundsjuka kanske. Dom har inte råd,eller törs inte prova ny teknik. Jag kör inte elbil. Men inte hatar jag elbilar,eller ägarna för det. Tycker det är intressant,med alla nya märken och modeller som kommer.
Re: Artikel i media
SVT har inget egenintresse av "fler klick". Så det är lite märkligt att det kommer sånt här därifrån.Fredrik j skrev:Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Artikel i media
Har SVT inte det? Även det företaget måste väl visa upp att de har många tittare och får många klick för att motivera sin existens.joel80 skrev:SVT har inget egenintresse av "fler klick". Så det är lite märkligt att det kommer sånt här därifrån.Fredrik j skrev:Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
Re: Artikel i media
Nej de har inget sånt uppdrag.Jerker skrev:Har SVT inte det? Även det företaget måste väl visa upp att de har många tittare och får många klick för att motivera sin existens.joel80 skrev:SVT har inget egenintresse av "fler klick". Så det är lite märkligt att det kommer sånt här därifrån.Fredrik j skrev:Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Artikel i media
Nej, det står naturligtvis inte i uppdragsbeskrivningen, men det har säkert stor betydelse i den politiska debatten om public service.joel80 skrev:Nej de har inget sånt uppdrag.Jerker skrev:Har SVT inte det? Även det företaget måste väl visa upp att de har många tittare och får många klick för att motivera sin existens.joel80 skrev:SVT har inget egenintresse av "fler klick". Så det är lite märkligt att det kommer sånt här därifrån.Fredrik j skrev:Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
Re: Artikel i media
Ibland misstänker man ju att det är journalistens eget behov av fler klick.joel80 skrev:Nej de har inget sånt uppdrag.Jerker skrev:Har SVT inte det? Även det företaget måste väl visa upp att de har många tittare och får många klick för att motivera sin existens.joel80 skrev:SVT har inget egenintresse av "fler klick". Så det är lite märkligt att det kommer sånt här därifrån.Fredrik j skrev:Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
Vad har du själv för alternativ förklaring?
Re: Artikel i media
Har väl ingen solklart förklaring men är nog inne på lite av det du säger, att det är journalistens val/vinkling. Tror det också beror på okunskap. Alltså att journalisten inte heller vet precis som hon som är med i artikeln så det blir platt och lite ensidigt.Fredrik j skrev:Ibland misstänker man ju att det är journalistens eget behov av fler klick.joel80 skrev:Nej de har inget sånt uppdrag.Jerker skrev:Har SVT inte det? Även det företaget måste väl visa upp att de har många tittare och får många klick för att motivera sin existens.joel80 skrev:SVT har inget egenintresse av "fler klick". Så det är lite märkligt att det kommer sånt här därifrån.Fredrik j skrev:Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
Vad har du själv för alternativ förklaring?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Artikel i media
Varför köper SVT reklam på Facebook isf?joel80 skrev:Nej de har inget sånt uppdrag.Jerker skrev:Har SVT inte det? Även det företaget måste väl visa upp att de har många tittare och får många klick för att motivera sin existens.joel80 skrev:SVT har inget egenintresse av "fler klick". Så det är lite märkligt att det kommer sånt här därifrån.Fredrik j skrev:Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
Re: Artikel i media
De har i tidigare intervjuer kring det (de har blivit kritiserade för att använda skattepengar till reklam) förklarat sig med "Public service har i uppdrag att rikta sig till landets alla målgrupper med sitt utbud."d3marcus skrev:Varför köper SVT reklam på Facebook isf?joel80 skrev:Nej de har inget sånt uppdrag.Jerker skrev:Har SVT inte det? Även det företaget måste väl visa upp att de har många tittare och får många klick för att motivera sin existens.joel80 skrev:SVT har inget egenintresse av "fler klick". Så det är lite märkligt att det kommer sånt här därifrån.Fredrik j skrev:Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
Alltså att de för att kunna nå vissa målgrupper behöver vara på de platser där den målgruppen finns, dvs på sociala medier.
Så här skriver de kring budgeten för digital marknadsföring. (Den större delen lägger de på utomhusskärmar, inte sociala media).
”SVT använder extern marknadsföring för att nå grupper som är svåra att nå i våra egna kanaler. SVT är till för alla därför riktar vi primärt våra medieköp mot den yngre delen av publiken.
SVT har en budget för externa medieköp som senaste åren har legat på mellan 7-8 miljoner. Den är mycket liten jämfört med andra medieföretag och i relation till det stora antalet titlar som SVT lanserar. Den mesta av vår marknadsföring sköter vi i egna kanaler. Hur vi fördelar budgeten redovisar vi inte av avtalsskäl, med det sagt så kan jag ändå berätta att den större delen av vår budget har lagts på DOOH (digitala utomhusskärmar) under 2019 och även 2020 och en mindre del av vår budget har vi lagt på medieköp i digitala kanaler.”
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Artikel i media
Nja, de bryr sig faktiskt om både antalet både läsare och tittare på alla sina digitala plattformar.joel80 skrev:SVT har inget egenintresse av "fler klick". Så det är lite märkligt att det kommer sånt här därifrån.Fredrik j skrev:Media vill ju provocera. Ur en provokation uppstår det livliga diskussioner vilket genererar artiklar i mängder. Media räknar ju med att elbilsentusiaster går bananas över en sån här artikel och elbilsmotståndarna hänger på.
Skulle tro att media t.o.m. skulle kunna betala för en sån här händelse.
"Kunde du inte ladda din elbil?, ring oss och tjäna tipspengar".
Eller så har det hänt i journalistens krets.
De måste slåss om uppmärksamhet med andra media, och även visa att de gör skäl för sina skattepengar genom att visa på en relevant andel publik.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Artikel i media
SVT har aktivt sökt nya elbilsägare.Esterox skrev:Jag är mest nyfiken över dessa artiklar. Är det personen i artikeln som kontaktar SVT eller söker SVT aktivt upp dessa människor ?
Lite som jag såg på Aftonbladet att prinsen hade photobombat ett kort på ett brudpar, brudparet var fullt medvetna om det och fotografen till och med gjorde det med flit istället för att vänta.
HUR kan sånt här bli en nyhet ? Jag förstår inte.
När min E-tron fick spel och stannade så ringde jag inte nyheterna, jag ringde bärgare. Precis samma sak när min helt nya Ford som gått 50 mil inte startade, bärgare och inte nyheterna.
viewtopic.php?f=41&t=25238&p=529070&hilit=SVT#p529070
Artikel i media
Kommer inte åt sektionen. Är det enbart för tesla-ägare ?LarsL skrev:SVT har aktivt sökt nya elbilsägare.Esterox skrev:Jag är mest nyfiken över dessa artiklar. Är det personen i artikeln som kontaktar SVT eller söker SVT aktivt upp dessa människor ?
Lite som jag såg på Aftonbladet att prinsen hade photobombat ett kort på ett brudpar, brudparet var fullt medvetna om det och fotografen till och med gjorde det med flit istället för att vänta.
HUR kan sånt här bli en nyhet ? Jag förstår inte.
När min E-tron fick spel och stannade så ringde jag inte nyheterna, jag ringde bärgare. Precis samma sak när min helt nya Ford som gått 50 mil inte startade, bärgare och inte nyheterna.
viewtopic.php?f=41&t=25238&p=529070&hilit=SVT#p529070
Konstigt att det söker ägare och tar en som hyrt bil.
Re: Artikel i media
Det kan bli dyrt att stämma en bilhandlare.
https://motor.no/a/200860
Högsta domstolen avvisade fordringar från bilköpare:
Eirik måste betala över en miljon till sin bilförsäljare
Bilkunden Eirik Skjærseth förlorade i högsta domstolen när han försökte upphäva en svidande dom av hovrätten.
Han dömdes också till att betala bilhandlaren så mycket som 800 000 kronor i rättegångskostnader och ersättning, förutom att han skulle behöva betala sina egna rättegångskostnader.
Den slutliga räkningen var över en miljon kronor.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Artikel i media
Detta är vad de sökte efter:Esterox skrev:Kommer inte åt sektionen. Är det enbart för tesla-ägare ?
Konstigt att det söker ägare och tar en som hyrt bil.
Vi funderar på att göra ett konsumentinriktat nyhetsinslag om det stora intresset för elbilar. Har ni någon färskt elbils-ägare som vi skulle kunna intervjua.
Det är inget hyllningsreportage om Tesla dock - mer om hur man som bilägare resonerar kring laddstolpar, kostnader, räckvidd och så vidare.
Max 1 timme från Stockholm.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Artikel i media
https://www.sydsvenskan.se/2021-06-13/a ... ar-konkurs
Cirka 500 bensinstationer i Sverige riskerar att gå i konkurs det närmaste året. Särskilt tufft är det för små stationer på landsbygden, som pressas av miljökrav och svävande riktlinjer kring framtidens fordonsbränslen.
– Vi famlar i mörker och är 100 procent bakbundna av politiska beslut som inte tar hänsyn till konsekvenserna för små stationsägare, säger Magnus Westin som driver den kombinerade mack- och närbutiken, Gulf och Handlar'n i Dösjebro.
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör
2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
Re: Artikel i media
Detta har jag förutspått länge, och tror detta är bara början på bensinmacksdöden.wilfried skrev:https://www.sydsvenskan.se/2021-06-13/a ... ar-konkursCirka 500 bensinstationer i Sverige riskerar att gå i konkurs det närmaste året. Särskilt tufft är det för små stationer på landsbygden, som pressas av miljökrav och svävande riktlinjer kring framtidens fordonsbränslen.
– Vi famlar i mörker och är 100 procent bakbundna av politiska beslut som inte tar hänsyn till konsekvenserna för små stationsägare, säger Magnus Westin som driver den kombinerade mack- och närbutiken, Gulf och Handlar'n i Dösjebro.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Artikel i media
Kommer garanterat försvinna en hel del, samtidigt så får man tänka på att det är potentiella laddställen.
Är väl runt 800 stationer i Sverige idag, försvinner mer än hälften så påverkar det ju definitivt landsbygden där de fyller ett större behov än bara bränsle.
Är väl runt 800 stationer i Sverige idag, försvinner mer än hälften så påverkar det ju definitivt landsbygden där de fyller ett större behov än bara bränsle.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.