Artikel i media
Moderator: Redaktion
Re: Artikel i media
Jag klickar inte på sådana där länkar längre, vill inte gynna skiten. Vill jag bli arg på knäpp gökar så finns det fullständiga möjligheter överallt.
När tror ni att det kommer löna sig i mainstream media att hylla elbilar? 2-3 år bort?
När tror ni att det kommer löna sig i mainstream media att hylla elbilar? 2-3 år bort?
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Artikel i media
Samma här och samma motivering…
När? Ja om nåt år kanske
När? Ja om nåt år kanske
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Artikel i media
Hans text är defenitivt kraftg överdriven vad gäller nackdelar med elbilar. Men samtidigt verkar ha ha förstått att set finns stora fördelar som till en början inte för alla är uppenbara:
Slutorden om elbilens fördelar har jag inga problem medElbilarna och dess ägare undergräver dock Maslows modell. Så gott som alla inlägg om elbilsproblem avslutas med att elbilsägaren är toppennöjd med sin bil, att det är den bästa de någonsin haft och aldrig skulle byta mot någon annan. De fuskar ju i behovstrappan! Maslow skulle inte ha varit nöjd.
Vad beror det här på? Hur kan man vara nöjd med sin bil trots att den inte uppfyller behov som kan tyckas grundläggande? Troligtvis för att moderna elbilar tillför bilägandet något annat. Att kunna köra utsläppsfritt, tyst och snabbt med en bil som kan laddas hemma och vars många funktioner kan styras med en mobilapp kanske skulle räcka för att till och med få Maslow att hoppa över de grundläggande trappstegen.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3300
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Artikel i media
Ja, slutorden är bra. Det är inledningen som är uppåt väggarna.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Artikel i media
Första delen stämmer ju inte så slutklämmen blir då lika dålig som resten.Niklas Z skrev:Ja, slutorden är bra. Det är inledningen som är uppåt väggarna.
Re: Artikel i media
Och på Vi bilägare, han gjorde detta väldigt objektiva test för två år sedan:Niklas Z skrev:Tydligen jobbar Erik Wedberg på Teknikens Värld också.fth skrev:Ja, det där var nog något av det värsta dravel jag läst på länge.Niklas Z skrev:Är den här artikeln av Erik Wedberg en ny bottennivå för artiklar om elbilar:
https://www.dn.se/motor/erik-wedberg-el ... vstrappan/
DN fortsätter sin clickbait-strategi (och vi faller för den), sitt redaktionella ansvar försöker dom komma undan genom att kalla texten för ”kommentar” och lämpa över hela ansvaret på skribenten.
/fth
Re: Artikel i media
Sofias misstag när bilen skulle laddas – här är hennes tre tips till elbils-nybörjaren
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/sofi ... ls-novisen
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/sofi ... ls-novisen
– Batteriet var inte ens laddat till tio procent. För att det skulle bli fullt hade vi behövt övernatta på parkeringen!
Så småningom lyckades de köa sig fram till en snabbladdare och fortsätta resan mot Stockholm. Det hade dock gått betydligt snabbare med tåg.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Artikel i media
Spännande att se om anledningen till att man inte kan kommentera på Youtube är självklar när man tittat en stundMarkusL skrev:Och på Vi bilägare, han gjorde detta väldigt objektiva test för två år sedan:Niklas Z skrev:Tydligen jobbar Erik Wedberg på Teknikens Värld också.fth skrev:Ja, det där var nog något av det värsta dravel jag läst på länge.Niklas Z skrev:Är den här artikeln av Erik Wedberg en ny bottennivå för artiklar om elbilar:
https://www.dn.se/motor/erik-wedberg-el ... vstrappan/
DN fortsätter sin clickbait-strategi (och vi faller för den), sitt redaktionella ansvar försöker dom komma undan genom att kalla texten för ”kommentar” och lämpa över hela ansvaret på skribenten.
/fth
Re: Artikel i media
Man kunde kommentera i början men det blev rätt nasty så de stängde av funktionen. Måste tyvärr erkänna att jag bidrog själv genom kommentaren ”Kunde de inte tagit en testare som inte hittade sin fru i sängen med grannen kvällen innan inspelningen” men jag kunde inte låta bli, han är ju negativ till precis allt. T.o.m glastak är ju dåligt för varför skulle man vilja tiltta uppåt liksomwannabee skrev:Spännande att se om anledningen till att man inte kan kommentera på Youtube är självklar när man tittat en stundMarkusL skrev:Och på Vi bilägare, han gjorde detta väldigt objektiva test för två år sedan:Niklas Z skrev:Tydligen jobbar Erik Wedberg på Teknikens Värld också.fth skrev:Ja, det där var nog något av det värsta dravel jag läst på länge.Niklas Z skrev:Är den här artikeln av Erik Wedberg en ny bottennivå för artiklar om elbilar:
https://www.dn.se/motor/erik-wedberg-el ... vstrappan/
DN fortsätter sin clickbait-strategi (och vi faller för den), sitt redaktionella ansvar försöker dom komma undan genom att kalla texten för ”kommentar” och lämpa över hela ansvaret på skribenten.
/fth
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Artikel i media
Ja det går ju alltid att hitta någon som är extrem nybörjare och lägger ungefär 30 sekundersmartinot skrev:Sofias misstag när bilen skulle laddas – här är hennes tre tips till elbils-nybörjaren
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/sofi ... ls-novisen
– Batteriet var inte ens laddat till tio procent. För att det skulle bli fullt hade vi behövt övernatta på parkeringen!
Så småningom lyckades de köa sig fram till en snabbladdare och fortsätta resan mot Stockholm. Det hade dock gått betydligt snabbare med tåg.
tankeverksamhet på vad man ger sig in på…
Typ ”vi hyr en sån där elbil och så kör vi bara på helt utan tanke på vad det innebär”
Jösses… men det blir ju bra tv som man brukar säga…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Artikel i media
Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.Niklas Z skrev:Är den här artikeln av Erik Wedberg en ny bottennivå för artiklar om elbilar:
https://www.dn.se/motor/erik-wedberg-el ... vstrappan/
Det kommer ingen värme i kupén. Värmesystemet orkar inte hålla vindrutan fri från imma. Om det är minusgrader måste man skrapa rutan på insidan för att se ut. Laddeffekt som är betydligt lägre än utlovat, laddtider som är längre än utlovat och räckvidd som är betydligt kortare än utlovat.
Det här är bara några av de prövningar som dagens elbilsförare utsätts för. Prövningarna är inte märkesspecifika, i vilka elbilsforum man än läser finns vittnesmål om bristande funktioner. Under vintern har det rapporterats värmesystem som inte riktigt fungerar hos flera olika märken, och många undrar varför räckvidden bara är lite drygt hälften av den av försäljaren utlovade. Så varför är ingen upprörd?
Att inte behöva sitta med tjock vinterjacka medan man kör, och att kunna köra i alla fall en nästan så lång sträcka som man blivit utlovad, skulle av en psykolog förmodligen sorteras in i de nedre stegen på Maslows behovstrappa.
Om rent kroppsliga behov som mat och sömn eller i det här fallet värme inte är tillgodosedda borde vi inte kunna fokusera på nästa steg: Trygghet. Och om behovet av trygghet, eller i det här fallet räckvidd och visshet om att komma fram till sitt mål, inte är tillgodosett borde man inte kunna sikta mot nästa steg där vi enligt Abraham Maslow söker kärlek och gemenskap. Med alla fem steg i Maslows behovstrappa avklarade ska vi ha förverkligat oss själva, och man kan inte hoppa över något steg.
Elbilarna och dess ägare undergräver dock Maslows modell. Så gott som alla inlägg om elbilsproblem avslutas med att elbilsägaren är toppennöjd med sin bil, att det är den bästa de någonsin haft och aldrig skulle byta mot någon annan. De fuskar ju i behovstrappan! Maslow skulle inte ha varit nöjd.
Vad beror det här på? Hur kan man vara nöjd med sin bil trots att den inte uppfyller behov som kan tyckas grundläggande? Troligtvis för att moderna elbilar tillför bilägandet något annat. Att kunna köra utsläppsfritt, tyst och snabbt med en bil som kan laddas hemma och vars många funktioner kan styras med en mobilapp kanske skulle räcka för att till och med få Maslow att hoppa över de grundläggande trappstegen.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
Re: Artikel i media
Har väl varit problem med värmen i de Teslor som har värmepump också och det är även sant att räckvidden blir sämre på vintern. Jag tycker inte Erik har fel i sak men tonen är kanske onödigt negativ och raljant.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.Niklas Z skrev:Är den här artikeln av Erik Wedberg en ny bottennivå för artiklar om elbilar:
https://www.dn.se/motor/erik-wedberg-el ... vstrappan/
Det kommer ingen värme i kupén. Värmesystemet orkar inte hålla vindrutan fri från imma. Om det är minusgrader måste man skrapa rutan på insidan för att se ut. Laddeffekt som är betydligt lägre än utlovat, laddtider som är längre än utlovat och räckvidd som är betydligt kortare än utlovat.
Det här är bara några av de prövningar som dagens elbilsförare utsätts för. Prövningarna är inte märkesspecifika, i vilka elbilsforum man än läser finns vittnesmål om bristande funktioner. Under vintern har det rapporterats värmesystem som inte riktigt fungerar hos flera olika märken, och många undrar varför räckvidden bara är lite drygt hälften av den av försäljaren utlovade. Så varför är ingen upprörd?
Att inte behöva sitta med tjock vinterjacka medan man kör, och att kunna köra i alla fall en nästan så lång sträcka som man blivit utlovad, skulle av en psykolog förmodligen sorteras in i de nedre stegen på Maslows behovstrappa.
Om rent kroppsliga behov som mat och sömn eller i det här fallet värme inte är tillgodosedda borde vi inte kunna fokusera på nästa steg: Trygghet. Och om behovet av trygghet, eller i det här fallet räckvidd och visshet om att komma fram till sitt mål, inte är tillgodosett borde man inte kunna sikta mot nästa steg där vi enligt Abraham Maslow söker kärlek och gemenskap. Med alla fem steg i Maslows behovstrappa avklarade ska vi ha förverkligat oss själva, och man kan inte hoppa över något steg.
Elbilarna och dess ägare undergräver dock Maslows modell. Så gott som alla inlägg om elbilsproblem avslutas med att elbilsägaren är toppennöjd med sin bil, att det är den bästa de någonsin haft och aldrig skulle byta mot någon annan. De fuskar ju i behovstrappan! Maslow skulle inte ha varit nöjd.
Vad beror det här på? Hur kan man vara nöjd med sin bil trots att den inte uppfyller behov som kan tyckas grundläggande? Troligtvis för att moderna elbilar tillför bilägandet något annat. Att kunna köra utsläppsfritt, tyst och snabbt med en bil som kan laddas hemma och vars många funktioner kan styras med en mobilapp kanske skulle räcka för att till och med få Maslow att hoppa över de grundläggande trappstegen.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
Re: Artikel i media
Visst finns det fel på elbilar, inklusive Tesla, men det innebär inte att det inte finns fel på ICE-bilar.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
https://www.vibilagare.se/nyheter/merce ... erande-fel
Själv så visar det sig att även vår dieselbil har ett fel som kan innebära brandrisk:
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... als-bilar/
Detta vara bara Mercedes (då det är det märke vi har), men finns _massor_ av liknande exempel för andra tillverkare av fossilbilar.
Konstigt nog ser jag dock inga krönikor i DN om de som gör sig lustiga över dessa felen i våra fossilbilar?
Märkligt!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3300
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Artikel i media
Det felet har inget att göra med att Teslan är en elbil. Spjäll i ventilationssystemet har även icke-elbilar. Så nej, det är inte ett argument mot elbilar som sådana, utan mot bristfälliga konstruktioner som lika gärna kunnat sitta på en ICE-bil. Det handlar inte om att erkänna eller inte, det handlar om att han siktar in sig på fel förklaring när det kommer till värmen.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Artikel i media
Bra logik du har. Bara för att du är dålig människa så kan även jag vara det utan dåligt samvete.martinot skrev:Visst finns det fel på elbilar, inklusive Tesla, men det innebär inte att det inte finns fel på ICE-bilar.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
https://www.vibilagare.se/nyheter/merce ... erande-fel
Själv så visar det sig att även vår dieselbil har ett fel som kan innebära brandrisk:
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... als-bilar/
Detta vara bara Mercedes (då det är det märke vi har), men finns _massor_ av liknande exempel för andra tillverkare av fossilbilar.
Konstigt nog ser jag dock inga krönikor i DN om de som gör sig lustiga över dessa felen i våra fossilbilar?
Märkligt!
Har aldrig fattat detta. Har man fel så letar man efter någon annan som också har fel, för att tvätta sitt samvete.
Håller med dig MWall till 100 procent
Re: Artikel i media
Har Kia EV6 samma fel? Kia har försökt fixa felet med värmen flera gånger utan framgång. Kan inte du hjälpa de och berätta för de att det är fel på spjället i ventilationssystemet?Niklas Z skrev:Det felet har inget att göra med att Teslan är en elbil. Spjäll i ventilationssystemet har även icke-elbilar. Så nej, det är inte ett argument mot elbilar som sådana, utan mot bristfälliga konstruktioner som lika gärna kunnat sitta på en ICE-bil. Det handlar inte om att erkänna eller inte, det handlar om att han siktar in sig på fel förklaring när det kommer till värmen.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
Re: Artikel i media
Nej, jag tog upp de fel som jag läst om Mercedes, då det är en Mercedes diesel vi har.nek0 skrev:Bra logik du har. Bara för att du är dålig människa så kan även jag vara det utan dåligt samvete.martinot skrev:Visst finns det fel på elbilar, inklusive Tesla, men det innebär inte att det inte finns fel på ICE-bilar.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
https://www.vibilagare.se/nyheter/merce ... erande-fel
Själv så visar det sig att även vår dieselbil har ett fel som kan innebära brandrisk:
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... als-bilar/
Detta vara bara Mercedes (då det är det märke vi har), men finns _massor_ av liknande exempel för andra tillverkare av fossilbilar.
Konstigt nog ser jag dock inga krönikor i DN om de som gör sig lustiga över dessa felen i våra fossilbilar?
Märkligt!
Har aldrig fattat detta. Har man fel så letar man efter någon annan som också har fel, för att tvätta sitt samvete.
Håller med dig MWall till 100 procent
Precis som Mwall säger (som jag håller med 100%) så har han ju inte fel i sak journalisten. Det har ju funnits fel på Tesla med värmepumpen. Felet som MWall påpekar är ju på sättet han på DN raljerar över det.
Felet som journalisten gör är väl att, även alla möjliga bilar har olika typer av fel, så väljer han endast om att ta upp elbilar och raljera över de förmodligen för att det ger mer klicks och annonsintäkter).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3300
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Artikel i media
Jag vet inte något om Kias värmeproblem. Om du kan något om det så kan du kanske förklara hur det beror på eldriften.nek0 skrev:Har Kia EV6 samma fel? Kia har försökt fixa felet med värmen flera gånger utan framgång. Kan inte du hjälpa de och berätta för de att det är fel på spjället i ventilationssystemet?Niklas Z skrev:Det felet har inget att göra med att Teslan är en elbil. Spjäll i ventilationssystemet har även icke-elbilar. Så nej, det är inte ett argument mot elbilar som sådana, utan mot bristfälliga konstruktioner som lika gärna kunnat sitta på en ICE-bil. Det handlar inte om att erkänna eller inte, det handlar om att han siktar in sig på fel förklaring när det kommer till värmen.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Artikel i media
Ja och vad sa man på forumet? Nää han ljuger , det är inget fel på elbilarna, även avgasbilarna har problem osv..martinot skrev:Nej, jag tog upp de fel som jag läst om Mercedes, då det är en Mercedes diesel vi har.nek0 skrev:Bra logik du har. Bara för att du är dålig människa så kan även jag vara det utan dåligt samvete.martinot skrev:Visst finns det fel på elbilar, inklusive Tesla, men det innebär inte att det inte finns fel på ICE-bilar.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
https://www.vibilagare.se/nyheter/merce ... erande-fel
Själv så visar det sig att även vår dieselbil har ett fel som kan innebära brandrisk:
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... als-bilar/
Detta vara bara Mercedes (då det är det märke vi har), men finns _massor_ av liknande exempel för andra tillverkare av fossilbilar.
Konstigt nog ser jag dock inga krönikor i DN om de som gör sig lustiga över dessa felen i våra fossilbilar?
Märkligt!
Har aldrig fattat detta. Har man fel så letar man efter någon annan som också har fel, för att tvätta sitt samvete.
Håller med dig MWall till 100 procent
Precis som Mwall säger (som jag håller med 100%) så har han ju inte fel i sak journalisten. Det har ju funnits fel på Tesla med värmepumpen. Felet som MWall påpekar är ju på sättet han på DN raljerar över det.
Felet som journalisten gör är väl att, även alla möjliga bilar har olika typer av fel, så väljer han endast om att ta upp elbilar och raljera över de förmodligen för att det ger mer klicks och annonsintäkter).
Re: Artikel i media
Det finns ingen koppling mellan elmotor och dålig värme i kupén. NOLL.nek0 skrev:Har Kia EV6 samma fel? Kia har försökt fixa felet med värmen flera gånger utan framgång. Kan inte du hjälpa de och berätta för de att det är fel på spjället i ventilationssystemet?Niklas Z skrev:Det felet har inget att göra med att Teslan är en elbil. Spjäll i ventilationssystemet har även icke-elbilar. Så nej, det är inte ett argument mot elbilar som sådana, utan mot bristfälliga konstruktioner som lika gärna kunnat sitta på en ICE-bil. Det handlar inte om att erkänna eller inte, det handlar om att han siktar in sig på fel förklaring när det kommer till värmen.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
Däremot finns det en gammal myt att man behöver sitta och frysa för att inte räckvidden ska bli usel. Det är ju verkligen på marginalen isf och inget man behöver hålla på med i praktiken. Och just för att den myten finns och frodas i vissa kretsar blir det lite extra besvärande med rapporter om elbilar utan värme. Det blir liksom en slags bekräftelse på det folk redan trodde att de visste, dvs att elbilar är kalla och jävliga på vintern.
Re: Artikel i media
Vet ej vem på forumet som har sagt att det inte är fel på elbilar?nek0 skrev:Ja och vad sa man på forumet? Nää han ljuger , det är inget fel på elbilarna, även avgasbilarna har problem osv..martinot skrev:Nej, jag tog upp de fel som jag läst om Mercedes, då det är en Mercedes diesel vi har.nek0 skrev:Bra logik du har. Bara för att du är dålig människa så kan även jag vara det utan dåligt samvete.martinot skrev:Visst finns det fel på elbilar, inklusive Tesla, men det innebär inte att det inte finns fel på ICE-bilar.nek0 skrev:Ja, bara för att ni på detta forum som kör rena elbiar inte har, eller vill erkänna att problemet finns, så finns det tydligen på andra platser.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kall- ... -lovar-fix
https://www.vibilagare.se/nyheter/merce ... erande-fel
Själv så visar det sig att även vår dieselbil har ett fel som kan innebära brandrisk:
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... als-bilar/
Detta vara bara Mercedes (då det är det märke vi har), men finns _massor_ av liknande exempel för andra tillverkare av fossilbilar.
Konstigt nog ser jag dock inga krönikor i DN om de som gör sig lustiga över dessa felen i våra fossilbilar?
Märkligt!
Har aldrig fattat detta. Har man fel så letar man efter någon annan som också har fel, för att tvätta sitt samvete.
Håller med dig MWall till 100 procent
Precis som Mwall säger (som jag håller med 100%) så har han ju inte fel i sak journalisten. Det har ju funnits fel på Tesla med värmepumpen. Felet som MWall påpekar är ju på sättet han på DN raljerar över det.
Felet som journalisten gör är väl att, även alla möjliga bilar har olika typer av fel, så väljer han endast om att ta upp elbilar och raljera över de förmodligen för att det ger mer klicks och annonsintäkter).
Inte jag iaf.
Har någon annan påstått att det inte är fel på elbilar, så får du gärna visa på vem? Något som jag missat isf.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3300
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Artikel i media
Jag kan peka på flera saker som inte är bra på min Tesla. Exempelvis tycker jag inte om karmlösa dörrar, det finns brister i hur farthållaren fungerar, spökbromsningar, jag har haft fukt i ena baklyset som behövde bytas, halvljusautomatiken har varit för dålig för att vara värd att använda, osv. Inga av dessa brister beror dock på att det är en elbil.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Artikel i media
Det köper jag lätt. Har haft bilar sedan 1985 och vet att det är fel på alla bilar. Problemet är att man nu skriver om Kia EV6 och Mosdel 3/Y och på forumet förnekar man det direkt och kallar det för bla. "dravel"och annatNiklas Z skrev:Jag kan peka på flera saker som inte är bra på min Tesla. Exempelvis tycker jag inte om karmlösa dörrar. Det finns brister i hur farthållaren fungerar, spökbromsningar, jag har haft fukt i ena baklyset som behövde bytas, halvljusautomatiken har varit för dålig för att vara värd att använda, osv. Inga av dessa brister beror dock på att det är en elbil. Det är just det som är den springande punkten. I artikeln jag länkade till gjordes inte den distinktionen.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3300
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Artikel i media
Det är inget jag sett, men min invändning mot artikeln var att den inriktade sig mot elbilar generellt och då tycker jag det är fel att inte skilja på fel som beror på elbilskonceptet som sådant och fel som inte har med elbilskonceptet i sig.nek0 skrev:Det köper jag lätt. Har haft bilar sedan 1985 och vet att det är fel på alla bilar. Problemet är att man nu skriver om Kia EV6 och Mosdel 3/Y och på forumet förnekar man det direkt och kallar det för bla. "dravel"och annatNiklas Z skrev:Jag kan peka på flera saker som inte är bra på min Tesla. Exempelvis tycker jag inte om karmlösa dörrar. Det finns brister i hur farthållaren fungerar, spökbromsningar, jag har haft fukt i ena baklyset som behövde bytas, halvljusautomatiken har varit för dålig för att vara värd att använda, osv. Inga av dessa brister beror dock på att det är en elbil. Det är just det som är den springande punkten. I artikeln jag länkade till gjordes inte den distinktionen.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Artikel i media
Vilka avgasbilar har värmepump?Niklas Z skrev:Det är inget jag sett, men min invändning mot artikeln var att den inriktade sig mot elbilar generellt och då tycker jag det är fel att inte skilja på fel som beror på elbilskonceptet som sådant och fel som inte har med elbilskonceptet i sig.nek0 skrev:Det köper jag lätt. Har haft bilar sedan 1985 och vet att det är fel på alla bilar. Problemet är att man nu skriver om Kia EV6 och Mosdel 3/Y och på forumet förnekar man det direkt och kallar det för bla. "dravel"och annatNiklas Z skrev:Jag kan peka på flera saker som inte är bra på min Tesla. Exempelvis tycker jag inte om karmlösa dörrar. Det finns brister i hur farthållaren fungerar, spökbromsningar, jag har haft fukt i ena baklyset som behövde bytas, halvljusautomatiken har varit för dålig för att vara värd att använda, osv. Inga av dessa brister beror dock på att det är en elbil. Det är just det som är den springande punkten. I artikeln jag länkade till gjordes inte den distinktionen.