fth skrev:nek0 skrev:Elon lovar att Tesla ska fixa problemet. Du påstår att det inte är något fel på Tesla utan termostaten på din bensin bil. Vem ska man tro på? Jag väljer Elon
Jag har aldrig sagt att det inte är något fel på Tesla, VP-problemen verkar tvärtom vara högst verkliga och potentiellt livsfarliga i kalla klimat.
Det jag säger är att artikelförfattarens påståenden att elbilar är olämpliga på vintern, att man behöver skrapa rutor på insidan etc, är lika orimliga som mitt påstående om bensinbilar baserat på att min termostat slutade fungera en gång.
/fth
Farsans Mazda hade också trasig termostat och därmed kall kupé och även motorn var för kall. Två bilar före den hade han en VW och den saknade helt fläkt för kupé värmen, spännande på vintern då man fick skrapa rutorna och sedan köra iväg så fort man vågade (för att det skulle blåsa luft på vindrutan) tills den immat igen och man fick stanna skrapa och upprepa proceduren.
Kollade journalistens test av model 3 för två år sedan, tror han fick med alla 'fel' jag läst om faktiskt
Stötig fjädring (var en performance med 20 tum han körde, kanske inte den 3:a man ska välja om man vill ha mjuk fjädring)
Den hade inte fullt med knappar och reglage över hela instrumentbrädan, detta var inte alls bra.
Man hade visst väldigt dålig sikt, både bakåt och framåt, framåt var det sidostolparna som skymde mycket, då de var breda.
Det var inte alls bra med glastak heller, minns inte varför.
Elon hade också fel om heads up display, det räckte inte alls med hastigheten på mittenskärmen.
Bilen var väldigt dyr också, så jag antar att han är besviken på senare elbilar som Polestar och Audi etron, för de kostade väl ungefär lika mycket när de kom.