Jag är kund hos E-ON men inget annat avtal för laddning fick igår utanför kontoret fram 2,50 kr.bonath skrev:Swede1 skrev:Ang Tibors snabb laddpriser, 3,95 kr/kwh för eon står det i min app.
Elkunder hos E-on har 3,95...
Eller har jag bara tur?
Moderator: Redaktion
Jag är kund hos E-ON men inget annat avtal för laddning fick igår utanför kontoret fram 2,50 kr.bonath skrev:Swede1 skrev:Ang Tibors snabb laddpriser, 3,95 kr/kwh för eon står det i min app.
Elkunder hos E-on har 3,95...
Det är billigare för AC-laddning. Tibors artikel handlar om DC-snabbladdning.leiflodde skrev:Jag är kund hos E-ON men inget annat avtal för laddning fick igår utanför kontoret fram 2,50 kr.bonath skrev:Swede1 skrev:Ang Tibors snabb laddpriser, 3,95 kr/kwh för eon står det i min app.
Elkunder hos E-on har 3,95...
Eller har jag bara tur?
Semisnabb laddning? Oj vilken flashback till 2014 jag fick nu!martinot skrev:Japp, vi pratar inte om "semisnabb laddning" som hos Tanka.
https://www.tanka.se/miljo?scroll=laddning
"Betala smidigt med Volvokort och CarPay. Betalningen kan göras genom appen InCharge som är kopplad till Volvokortet och CarPay. Dina kostnader kan du alltid följa i CarPay. Laddstationerna kommer att vara förberedda för semisnabb laddning på 22 kW. Det innebär att din elbil kan laddas på ett par timmar."
Ok att man kan ta en fika, och kanske även ta en toapaus, men "ett par timmar"! Jesus!
Har haft samma i bra många år nu. Först var det ju någon fast kostnad och sedan gick de över till 4.95kr/kWh. Nu när jag tittar så varierar det ju mellan olika stationer. En del har ligger på 3,50kr/kWh andra på 2,50kr/kWh. Andra har minutpris och kWh pris.... förvirrande.Swede1 skrev:Nej, jag har INTE eon som elbolag, 3,95 kr/kwh, det är min poäng, jag har appen, eon kort, och så kopplat till kredit kort som drar 200 kr när det sjunker, märklig lösning, det är väl för att få ner transaktionskostnaden. Det är ingen månadskostnad och en engångsföreteelse att koppla upp det.
Frågar igen, vad hände med Eons superladdare? Nån som hört nåt?
Du kan väll konsulta eftersom du vet hur dom skall göra det säkert.Remuz skrev:Nästan så man tror att dom bygger in problemen medvetet. Så jäkla svårt är det inte att skapa säker laddning, speciellt inte på små batterier
Detta kommer knappast snabba på försäljningen av deras laddbara bilar och det behöver de definitivt göra med dagens regler i EU. Så har svårt att se att detta är medvetet.Remuz skrev:Nästan så man tror att dom bygger in problemen medvetet. Så jäkla svårt är det inte att skapa säker laddning, speciellt inte på små batterier
Kan tänka mig att Leaseplan får kalla fötter över fossila bilar.taliz skrev:LeasePlan, med 1,9 miljoner bilar på vägarna, avråder från PHEV:
https://cleantechnica.com/2020/10/17/le ... pany-cars/
Ca 45-50% av nypris brukar det ju vara.Zalman3 skrev:Kan tänka mig att Leaseplan får kalla fötter över fossila bilar.taliz skrev:LeasePlan, med 1,9 miljoner bilar på vägarna, avråder från PHEV:
https://cleantechnica.com/2020/10/17/le ... pany-cars/
Vad är en fossil bil värd om 3 år?
Ungefär lika mycket som vanligt skulle jag tro.Zalman3 skrev:Kan tänka mig att Leaseplan får kalla fötter över fossila bilar.taliz skrev:LeasePlan, med 1,9 miljoner bilar på vägarna, avråder från PHEV:
https://cleantechnica.com/2020/10/17/le ... pany-cars/
Vad är en fossil bil värd om 3 år?
Om de bara skulle kunna sätta en dragkrok på Model S så skulle den också funka.LarsL skrev:För Ebba duger bara Model X.
https://alltomelbil.se/ebba-busch-svara ... wuqadl1SgM
Eon testar marknaden med olika priser, ser att audi handlarna har 50 kw laddare för 3,75 kr/kwh. Var finns så billigt som 2,5 kr/kwh? Var finns minutpris? Något exempel? En ny fri omogen marknad ska vara en röra som det är nu. Bensinmarknaden har haft 100 år på sig att stabiliseras.LarsL skrev:Har haft samma i bra många år nu. Först var det ju någon fast kostnad och sedan gick de över till 4.95kr/kWh. Nu när jag tittar så varierar det ju mellan olika stationer. En del har ligger på 3,50kr/kWh andra på 2,50kr/kWh. Andra har minutpris och kWh pris.... förvirrande.Swede1 skrev:Nej, jag har INTE eon som elbolag, 3,95 kr/kwh, det är min poäng, jag har appen, eon kort, och så kopplat till kredit kort som drar 200 kr när det sjunker, märklig lösning, det är väl för att få ner transaktionskostnaden. Det är ingen månadskostnad och en engångsföreteelse att koppla upp det.
Frågar igen, vad hände med Eons superladdare? Nån som hört nåt?
Nu behöver ju nästan ingen 4WD och då finns det mycket att välja mellan för Ebba. I första läge skulle vi kanske rekommendera henne att titta på Skoda Enya.. enqya.. Enyaq. Den borde funka som ersättare till sossekontainern. Men det duger kanske inte åt Ebba utan hon vill ha en Model X och då är det väl bara att slanta.SwedishAdvocate skrev:Om de bara skulle kunna sätta en dragkrok på Model S så skulle den också funka.LarsL skrev:För Ebba duger bara Model X.
https://alltomelbil.se/ebba-busch-svara ... wuqadl1SgM
Och då skulle det 'bara' kosta dryga 800K efter miljöbilspremie...
Men om ett år så finns ju tyskbyggda Model Y och då kommer vi väl ner en bit till.
Ja 600k är ju mindre än 1 miljon men fortfarande mycket pengar.LarsL skrev:Nu behöver ju nästan ingen 4WD och då finns det mycket att välja mellan för Ebba. I första läge skulle vi kanske rekommendera henne att titta på Skoda Enya.. enqya.. Enyaq. Den borde funka som ersättare till sossekontainern. Men det duger kanske inte åt Ebba utan hon vill ha en Model X och då är det väl bara att slanta.SwedishAdvocate skrev:Om de bara skulle kunna sätta en dragkrok på Model S så skulle den också funka.LarsL skrev:För Ebba duger bara Model X.
https://alltomelbil.se/ebba-busch-svara ... wuqadl1SgM
Och då skulle det 'bara' kosta dryga 800K efter miljöbilspremie...
Men om ett år så finns ju tyskbyggda Model Y och då kommer vi väl ner en bit till.
KD-ledarens försvar efter elbilsutspelet:
Familjer kräver en Tesla Model X.
"Ropen skalla, Model X åt alla!"Zalman3 skrev:KD-ledarens försvar efter elbilsutspelet:
Familjer kräver en Tesla Model X.
https://www.vibilagare.se/nyheter/kd-le ... la-model-x