Artikel i media
Moderator: Redaktion
Re: Artikel i media
Hyundai Motor Group meddelade igår att affären där man köper majoriteten av robottillverkaren Boston Dynamics nu är genomförd.
https://feber.se/samhalle/boston-dynami ... rs/426472/
Ska bli intressant och se vad dom kan göra tillsammans för varandra!
https://feber.se/samhalle/boston-dynami ... rs/426472/
Ska bli intressant och se vad dom kan göra tillsammans för varandra!
Re: Artikel i media
https://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm ... gsavgifter
Moderattomte på Lidingö som vill bromsa allt, backa in i framtiden och vägrar ta ansvar och faktiskt göra något.
Moderaterna i Stockholm däremot tänker tvärtom och tillsammans i det blågröna styret gör de riktiga åtgärder som främjar övergång till elbilism. I intervjun är det ju Daniel Helldén som deltar i debatten men styret är ju blågrönt. Bara det att ALLA parkeringsplatser i hela Stockholms stad ska vara försedda med laddinfra till 2030 är en helt otrolig målsättning som givetvis kan bli tuff att nå men där har man verkligen lagt ribban högt och visar på vilken väg man ska gå.
Moderattomte på Lidingö som vill bromsa allt, backa in i framtiden och vägrar ta ansvar och faktiskt göra något.
Moderaterna i Stockholm däremot tänker tvärtom och tillsammans i det blågröna styret gör de riktiga åtgärder som främjar övergång till elbilism. I intervjun är det ju Daniel Helldén som deltar i debatten men styret är ju blågrönt. Bara det att ALLA parkeringsplatser i hela Stockholms stad ska vara försedda med laddinfra till 2030 är en helt otrolig målsättning som givetvis kan bli tuff att nå men där har man verkligen lagt ribban högt och visar på vilken väg man ska gå.
Re: Artikel i media
Man kommer säkert nå målet genom att kraftigt reducera antalet parkeringsplatser i stockholms stad.Mats79 skrev:https://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm ... gsavgifter
Moderattomte på Lidingö som vill bromsa allt, backa in i framtiden och vägrar ta ansvar och faktiskt göra något.
Moderaterna i Stockholm däremot tänker tvärtom och tillsammans i det blågröna styret gör de riktiga åtgärder som främjar övergång till elbilism. I intervjun är det ju Daniel Helldén som deltar i debatten men styret är ju blågrönt. Bara det att ALLA parkeringsplatser i hela Stockholms stad ska vara försedda med laddinfra till 2030 är en helt otrolig målsättning som givetvis kan bli tuff att nå men där har man verkligen lagt ribban högt och visar på vilken väg man ska gå.
Re: Artikel i media
Det görs det redan i rasande fart, många p-platser omvandlas till cykelställ.Fredrik j skrev:Man kommer säkert nå målet genom att kraftigt reducera antalet parkeringsplatser i stockholms stad.Mats79 skrev:https://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm ... gsavgifter
Moderattomte på Lidingö som vill bromsa allt, backa in i framtiden och vägrar ta ansvar och faktiskt göra något.
Moderaterna i Stockholm däremot tänker tvärtom och tillsammans i det blågröna styret gör de riktiga åtgärder som främjar övergång till elbilism. I intervjun är det ju Daniel Helldén som deltar i debatten men styret är ju blågrönt. Bara det att ALLA parkeringsplatser i hela Stockholms stad ska vara försedda med laddinfra till 2030 är en helt otrolig målsättning som givetvis kan bli tuff att nå men där har man verkligen lagt ribban högt och visar på vilken väg man ska gå.
Re: Artikel i media
Klart det ska reduceras där det finns behov för andra transportslag som är mer yteffektiva, inget snack om det. Särskilt i innerstadsmiljö därGargamel skrev:Det görs det redan i rasande fart, många p-platser omvandlas till cykelställ.Fredrik j skrev:Man kommer säkert nå målet genom att kraftigt reducera antalet parkeringsplatser i stockholms stad.Mats79 skrev:https://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm ... gsavgifter
Moderattomte på Lidingö som vill bromsa allt, backa in i framtiden och vägrar ta ansvar och faktiskt göra något.
Moderaterna i Stockholm däremot tänker tvärtom och tillsammans i det blågröna styret gör de riktiga åtgärder som främjar övergång till elbilism. I intervjun är det ju Daniel Helldén som deltar i debatten men styret är ju blågrönt. Bara det att ALLA parkeringsplatser i hela Stockholms stad ska vara försedda med laddinfra till 2030 är en helt otrolig målsättning som givetvis kan bli tuff att nå men där har man verkligen lagt ribban högt och visar på vilken väg man ska gå.
platserna redan är så extremt subventionerade. Sätt marknadshyror på parkeringsplatserna på gatumark för att hitta balansen på tillgång och efterfrågan.
Cykelparkeringsplatserna tar ändå upp så lite plats så de är ett mindre problem eftersom en bilplats är minst 10 cykelplatser. I stadsmiljö är det ju såklart viktigare att förbättra och underlätta för gående och cyklande men att sen och satsa på de många kvarvarande parkeringsplatserna för elektrifiering. En mäktig förändring väntar.
Re: Artikel i media
Så du tycker inte att upp emot ett par hundra i timman är dyrt nog?Mats79 skrev:Klart det ska reduceras där det finns behov för andra transportslag som är mer yteffektiva, inget snack om det. Särskilt i innerstadsmiljö därGargamel skrev:Det görs det redan i rasande fart, många p-platser omvandlas till cykelställ.Fredrik j skrev:Man kommer säkert nå målet genom att kraftigt reducera antalet parkeringsplatser i stockholms stad.Mats79 skrev:https://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm ... gsavgifter
Moderattomte på Lidingö som vill bromsa allt, backa in i framtiden och vägrar ta ansvar och faktiskt göra något.
Moderaterna i Stockholm däremot tänker tvärtom och tillsammans i det blågröna styret gör de riktiga åtgärder som främjar övergång till elbilism. I intervjun är det ju Daniel Helldén som deltar i debatten men styret är ju blågrönt. Bara det att ALLA parkeringsplatser i hela Stockholms stad ska vara försedda med laddinfra till 2030 är en helt otrolig målsättning som givetvis kan bli tuff att nå men där har man verkligen lagt ribban högt och visar på vilken väg man ska gå.
platserna redan är så extremt subventionerade. Sätt marknadshyror på parkeringsplatserna på gatumark för att hitta balansen på tillgång och efterfrågan.
Cykelparkeringsplatserna tar ändå upp så lite plats så de är ett mindre problem eftersom en bilplats är minst 10 cykelplatser. I stadsmiljö är det ju såklart viktigare att förbättra och underlätta för gående och cyklande men att sen och satsa på de många kvarvarande parkeringsplatserna för elektrifiering. En mäktig förändring väntar.
Re: Artikel i media
Ingen parkering på gatumark i Stockholm kostar ett par hundra kronor per timme. Högsta kostnaden är 50 kr för en timme men då även begränsat till max en timmes parkering. Annars max 26 kr per timme eller 75 kr för ett helt dygn. Nattetid dessutom oftast helt gratis. Boendeparkering i Stockholms innerstad kostar som mest 1100 kr för en hel månad. Det är extremt billigt. Alla priser hittar du här https://parkering.stockholm/betala-park ... -avgifter/Gargamel skrev:Så du tycker inte att upp emot ett par hundra i timman är dyrt nog?Mats79 skrev:Klart det ska reduceras där det finns behov för andra transportslag som är mer yteffektiva, inget snack om det. Särskilt i innerstadsmiljö därGargamel skrev:Det görs det redan i rasande fart, många p-platser omvandlas till cykelställ.Fredrik j skrev:Man kommer säkert nå målet genom att kraftigt reducera antalet parkeringsplatser i stockholms stad.Mats79 skrev:https://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm ... gsavgifter
Moderattomte på Lidingö som vill bromsa allt, backa in i framtiden och vägrar ta ansvar och faktiskt göra något.
Moderaterna i Stockholm däremot tänker tvärtom och tillsammans i det blågröna styret gör de riktiga åtgärder som främjar övergång till elbilism. I intervjun är det ju Daniel Helldén som deltar i debatten men styret är ju blågrönt. Bara det att ALLA parkeringsplatser i hela Stockholms stad ska vara försedda med laddinfra till 2030 är en helt otrolig målsättning som givetvis kan bli tuff att nå men där har man verkligen lagt ribban högt och visar på vilken väg man ska gå.
platserna redan är så extremt subventionerade. Sätt marknadshyror på parkeringsplatserna på gatumark för att hitta balansen på tillgång och efterfrågan.
Cykelparkeringsplatserna tar ändå upp så lite plats så de är ett mindre problem eftersom en bilplats är minst 10 cykelplatser. I stadsmiljö är det ju såklart viktigare att förbättra och underlätta för gående och cyklande men att sen och satsa på de många kvarvarande parkeringsplatserna för elektrifiering. En mäktig förändring väntar.
Fundera istället på vad marknaden är beredd att betala för 10 kvm i innerstan och jämför det ovanstående priser.
Re: Artikel i media
Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Artikel i media
Ja de där va mig en fjantig artikel…Jerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
Har ALDRIG stängt av fläkten eller sänkt värmen i kupén.
Kört sträcken Uppsala- Göteborg flera ggr med min tesla model 3, laddar alltid 2 korta stopp (Arboga o Mariefred) mer för o ta 2 korta 10-15 min paus än för laddningen i sig. Så tvivlar att enyaq skulle va så mkt sämre än en model 3. Riktigt dålig journalistik.
Re: Artikel i media
Jag tror det där speglar väl första resan för de som inte är så intresserade och därmed läst på ordentligt. Jag tänker typ mina föräldrar eller dylikt. Jag fick mycket skit en gång när jag påstod att det är så det kommer bli för 90% av de som skaffar elbil efter early-adopters tagit slut, men jag gissar på det ändå. Löses lämpligen med smart navigation i bilen som ger typ den info som tesla gör så hela resan är planerad och klar. Här ser jag Teslas stora försprång, inkl SuC. Dom bygger ett ekosystem, vilket Apple visat är det folk vill ha.Jerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Artikel i media
Vem står bakom Högsta växeln?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Artikel i media
ja han skriver tyst och bekväm på motorväg. Den är inte tyst på motorväg! Finns bra många bilar som är tystare.Jerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
Sen borde resan gått fortare med 2 stopp och klimat på.
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Artikel i media
Ja, det kan möjligen va sant.. men åker man långt i en elbil för fösta gången så tar man väl reda lite på sånt. Men absolut är smart navigationen ett megaviktigt instrument i det hela o ja tesla har stort försprång.Remuz skrev:Jag tror det där speglar väl första resan för de som inte är så intresserade och därmed läst på ordentligt. Jag tänker typ mina föräldrar eller dylikt. Jag fick mycket skit en gång när jag påstod att det är så det kommer bli för 90% av de som skaffar elbil efter early-adopters tagit slut, men jag gissar på det ändå. Löses lämpligen med smart navigation i bilen som ger typ den info som tesla gör så hela resan är planerad och klar. Här ser jag Teslas stora försprång, inkl SuC. Dom bygger ett ekosystem, vilket Apple visat är det folk vill ha.Jerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7064
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Artikel i media
Det där var nog en av de dummaste artiklar i elbilshatar-kategorin jag lästJerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
Man undrar ju lite om författaren är dum i hela huvudet eller om det bara är lögn och propaganda som vanligt (mest troligt).
Är det någon här som vid något tillfälle kört långkörning med klimatanläggningen avslagen och igenimmade rutor?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Artikel i media
Inte ens med X60D, sommardäck i snöstorm slog jag av klimatanläggningen. Det var 2017 på e20 då det var en stretch att klara Arboga -> Jung med 60kWh.fth skrev:Det där var nog en av de dummaste artiklar i elbilshatar-kategorin jag lästJerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
Man undrar ju lite om författaren är dum i hela huvudet eller om det bara är lögn och propaganda som vanligt (mest troligt).
Är det någon här som vid något tillfälle kört långkörning med klimatanläggningen avslagen och igenimmade rutor?
/fth
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Artikel i media
Malmö stad erbjuder mark i norra hamnen till svensk-amerikanska Texel Energy Storage. Företagets plan är en stor batterifabrik som kan ge omkring 5 000 nya jobb.
– Den plats Malmö erbjuder är fantastisk med tillgång till både järnväg och annan transport, men framför allt hamnen, säger bolagets vd Lars Jacobsson.
https://www.sydsvenskan.se/2021-06-23/p ... 0-nya-jobb
– Den plats Malmö erbjuder är fantastisk med tillgång till både järnväg och annan transport, men framför allt hamnen, säger bolagets vd Lars Jacobsson.
https://www.sydsvenskan.se/2021-06-23/p ... 0-nya-jobb
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör
2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
Re: Artikel i media
Det är därför man bara kan rekommendera Tesla till första elbilsköpare. Med Tesla är det ju till och med svårt för ett fossilhuvud som spelar dum att misslyckas.Remuz skrev:Jag tror det där speglar väl första resan för de som inte är så intresserade och därmed läst på ordentligt. Jag tänker typ mina föräldrar eller dylikt. Jag fick mycket skit en gång när jag påstod att det är så det kommer bli för 90% av de som skaffar elbil efter early-adopters tagit slut, men jag gissar på det ändå. Löses lämpligen med smart navigation i bilen som ger typ den info som tesla gör så hela resan är planerad och klar. Här ser jag Teslas stora försprång, inkl SuC. Dom bygger ett ekosystem, vilket Apple visat är det folk vill ha.Jerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
- sven-labil
- Teslaägare
- Inlägg: 257
- Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/ola13743
Re: Artikel i media
Nej, fast med Leafen slog jag av värmen några gånger för att klara av oplanerade kortare körningar, men naturligtvis slog jag på den igen när det började bli immigt. En helt annan sak än planerad långkörning med en Enyaq alltså. Tyvärr bidrar vi väl till att det lönar sig att skriva sådana här artiklar (där författaren spelar idiot) genom att klicka på dem...fth skrev:Det där var nog en av de dummaste artiklar i elbilshatar-kategorin jag lästJerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
Man undrar ju lite om författaren är dum i hela huvudet eller om det bara är lögn och propaganda som vanligt (mest troligt).
Är det någon här som vid något tillfälle kört långkörning med klimatanläggningen avslagen och igenimmade rutor?
/fth
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Re: Artikel i media
Typ jag. Skulle aldrig orka med en Enyaq eller dyl.LarsL skrev:Det är därför man bara kan rekommendera Tesla till första elbilsköpare. Med Tesla är det ju till och med svårt för ett fossilhuvud som spelar dum att misslyckas.Remuz skrev:Jag tror det där speglar väl första resan för de som inte är så intresserade och därmed läst på ordentligt. Jag tänker typ mina föräldrar eller dylikt. Jag fick mycket skit en gång när jag påstod att det är så det kommer bli för 90% av de som skaffar elbil efter early-adopters tagit slut, men jag gissar på det ändå. Löses lämpligen med smart navigation i bilen som ger typ den info som tesla gör så hela resan är planerad och klar. Här ser jag Teslas stora försprång, inkl SuC. Dom bygger ett ekosystem, vilket Apple visat är det folk vill ha.Jerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 13 aug 2020 11:58
Re: Artikel i media
MWall skrev:Typ jag. Skulle aldrig orka med en Enyaq eller dyl.LarsL skrev:Det är därför man bara kan rekommendera Tesla till första elbilsköpare. Med Tesla är det ju till och med svårt för ett fossilhuvud som spelar dum att misslyckas.Remuz skrev:Jag tror det där speglar väl första resan för de som inte är så intresserade och därmed läst på ordentligt. Jag tänker typ mina föräldrar eller dylikt. Jag fick mycket skit en gång när jag påstod att det är så det kommer bli för 90% av de som skaffar elbil efter early-adopters tagit slut, men jag gissar på det ändå. Löses lämpligen med smart navigation i bilen som ger typ den info som tesla gör så hela resan är planerad och klar. Här ser jag Teslas stora försprång, inkl SuC. Dom bygger ett ekosystem, vilket Apple visat är det folk vill ha.Jerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
La in en liten fin länk på högstaväxelns instagram till en abrp rutt med samma väder och ankomst med 20% SOC, 16min mantorp, 40min värnamo, känns som rimliga stopp mellan sthlm c och malmö c, en kortare paus och en måltid.
Men som sagt ovan, har man inte kunskapen att man måste planera iaf i 2-3min inför en resa, ja då blir det kanske inte så lätt.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 68c30116da
Re: Artikel i media
Han skrev ju att han av nån anledning tvingade sig själv att bara stanna en gång.
Har man något bakom pannbenet så stannar man åtminstone två ggr mellan Malmö-Sthlm med en Enyaq 80.
Själv stannade jag i Värnamo och Linköping med min ID4. Nemas problemas.
Har man något bakom pannbenet så stannar man åtminstone två ggr mellan Malmö-Sthlm med en Enyaq 80.
Själv stannade jag i Värnamo och Linköping med min ID4. Nemas problemas.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Artikel i media
Han ville väl stanna efter typ halva sin med fossilbil. Elbil är inte svårt om man orkar planera 3min, men de första fattar nog det först när dom stått några timmar på em AC-laddare på den småländska landsbygden.taliz skrev:Han skrev ju att han av nån anledning tvingade sig själv att bara stanna en gång.
Har man något bakom pannbenet så stannar man åtminstone två ggr mellan Malmö-Sthlm med en Enyaq 80.
Själv stannade jag i Värnamo och Linköping med min ID4. Nemas problemas.
En av mina första resor var minutiöst planerad, men en lokal snöstorm gjorde att det blev 3fas med skarvsladdar på city gross i Skara. Fru och bebis var mindre nöjda, 4åring och jag tyckte det var superkul
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Artikel i media
Det är inga problem att stanna. Är femte sommaren jag kör elbil nu på längre resor. Problemet är väl att det bara finns fyra laddare per sajt på Ionity och allt blir väldigt känsligt för köer.RyssenKefir skrev:MWall skrev:Typ jag. Skulle aldrig orka med en Enyaq eller dyl.LarsL skrev:Det är därför man bara kan rekommendera Tesla till första elbilsköpare. Med Tesla är det ju till och med svårt för ett fossilhuvud som spelar dum att misslyckas.Remuz skrev:Jag tror det där speglar väl första resan för de som inte är så intresserade och därmed läst på ordentligt. Jag tänker typ mina föräldrar eller dylikt. Jag fick mycket skit en gång när jag påstod att det är så det kommer bli för 90% av de som skaffar elbil efter early-adopters tagit slut, men jag gissar på det ändå. Löses lämpligen med smart navigation i bilen som ger typ den info som tesla gör så hela resan är planerad och klar. Här ser jag Teslas stora försprång, inkl SuC. Dom bygger ett ekosystem, vilket Apple visat är det folk vill ha.Jerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
La in en liten fin länk på högstaväxelns instagram till en abrp rutt med samma väder och ankomst med 20% SOC, 16min mantorp, 40min värnamo, känns som rimliga stopp mellan sthlm c och malmö c, en kortare paus och en måltid.
Men som sagt ovan, har man inte kunskapen att man måste planera iaf i 2-3min inför en resa, ja då blir det kanske inte så lätt.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 68c30116da
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 13 aug 2020 11:58
Re: Artikel i media
Absolut att det kan vara en utmaning vid högtryck, det var dock inget skribenten noterade i artikeln.
Re: Artikel i media
Jerker skrev:Vad kan man annat än att bara sucka åt sånt här trams?
https://hogstavaxeln.se/2021/06/20/road ... motormisar
Tråkigt att de skall avfärda alla elbilar, och även framtida, pga. att de valt en elbil som är stor/tung och har en klen laddeffekt (MEB-plattformen är den klart sämsta av alla nya rena BEV).Så vad kan vi då konstatera efter en roadtrip på 60 mil med en elbil? Jo, att jag aldrig någonsin kommer att försöka mig på det igen. Det hela är definitionen av motor-misär.
Extra komiskt blir det när författaren skriver om sig själv:
Samtidigt som de klagar på ovan elbil på långresa, och samtidigt drar alla elbilar över en kam (tänk om de skull testa en enda dålig fossilbil, och genom det påstå att alla fossilbilar i världen inte fungerar), så har de ju mest bara beröm för den i deras egna "test": https://hogstavaxeln.se/2021/05/22/skod ... -provkord/Andreas Bergman
Chefredaktör och medgrundare. Inbiten miljöaktivist och nästan lika stort fan av Dacia som Marcus Berggren.
Där nämner deras "test" inget om att den har låg laddeffekt för sin storlek. Snacka om att sajten säger emot sig själv 100%. Helt inkonsekvent.
Hade de kört en M3 LR eller MS LR så hade de haft en annan upplevelse på långfärd, och även om det kanske finns klagomål även där (jag är den första att påpeka att även de bästa bilars laddtider
måste komma ner, och få längre räckvidd i framtiden för att slåss mot diesel), så hade de haft en helt annan upplevelse av att köra en elbil.
Även om jag själv på vissa långresor till fjällen fortsatt föredrar för diesel över vår Tesla, så skulle jag aldrig komma på dumheter att stänga av värme eller AC i Teslan för att slippa stanna och ladda. Har aldrig varit med om något så korkat tilltag. Även om jag hatar att ta onödiga laddstopp (därför jag tycket det är viktigt att den tekniska utvecklingen kring batterier fortsätter), så skulle jag aldrig plåga mig själv på vintern genom att köra en iskall bil och sitta och huttra. Sicka otroligt korkade dumheter sajten/tidningen håller på med.
Hur kan en sajt med trovärdighet testa och skriva nyheter om elbilar, men samtidigt vara så totalt okunniga på området?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik