Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Artikel i media

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Artikel i media

Inläggav Fredrik j » 28 jul 2020 12:59

Anderzzon skrev:
Fredrik j skrev:Hur menar du?
Vad är det för krav tesla skulle ställa på Spotify?

En bättre app. Det ingår ju ett premium abonnemang i bilen, detta betalar ju garanterat Tesla för. Då kan de ju ställa krav på Spotify att allt ska funka ordentligt.

Visst. Men är inte teorin att tesla gör mjukvaran själv?

Ingår spotify premium? Behöver man inte logga på med sin user?
Fredrik j

Inläggav vigge50 » 28 jul 2020 13:06

Fredrik j skrev:
Anderzzon skrev:

En bättre app. Det ingår ju ett premium abonnemang i bilen, detta betalar ju garanterat Tesla för. Då kan de ju ställa krav på Spotify att allt ska funka ordentligt.

Visst. Men är inte teorin att tesla gör mjukvaran själv?

Ingår spotify premium? Behöver man inte logga på med sin user?

Du kan logga in med dit eget men ett Spotify premium ingår med bilen.
vigge50

Inläggav Teslaägare Curik » 28 jul 2020 14:11

Anderzzon skrev:

Ingår och ingår.. Du får en provperiod som kortast är 1 månad och som längst 1 år.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inläggav elbilist Anderzzon » 28 jul 2020 14:24

Curik skrev:
Anderzzon skrev:

Ingår och ingår.. Du får en provperiod som kortast är 1 månad och som längst 1 år.

Nej just det, numera får man ju betala för Premium connectivity för att få tillgång till Spotify. Det ingår ju iof en del annat då.
Men oavsett vem som betalar för det så får ju Spotify pengar för att man använder deras tjänst i bilen.
Anderzzon
elbilist

Inläggav Fredrik j » 28 jul 2020 14:37

Volvos Spotify-app funkar inte heller något vidare. Stör mig på att det inte går att gå bakåt till en sökning. Sen synkar den dåligt med kontot. I en Volvo måste man logga på med eget konto.
Om tesla kan ställa krav borde ju Volvo kunna göra det. Man säljer ju fler bilar med spotifyklient än tesla.
Fredrik j

Inläggav elbilist Anderzzon » 28 jul 2020 15:01

Fredrik j skrev:Volvos Spotify-app funkar inte heller något vidare. Stör mig på att det inte går att gå bakåt till en sökning. Sen synkar den dåligt med kontot. I en Volvo måste man logga på med eget konto.
Om tesla kan ställa krav borde ju Volvo kunna göra det. Man säljer ju fler bilar med spotifyklient än tesla.

Man ska ju såklart ställa krav på ett företag vars tjänster man använder oavsett vad. Min poäng var att i Teslas fall genererar det förmodligen rena intäkter åt Spotify. Antingen genom att folk upptäcker Spotify genom sin Tesla, eller att någon som redan har ett Spotify-konto inte orkar logga in med sitt egna i bilen.
Anderzzon
elbilist

Inläggav SwedishAdvocate » 28 jul 2020 15:37

Kriper skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Kriper skrev:
Svenssons skrev:Jag visste inte att Bolivia hade stora nikelgruvor? Det är ju inte litium som är bristvaran för batterier. Litium är ju en av de vanligaste förekommande metallerna och Elon Musk har gjort det tydligt att det är brist på nickel för Tesla.

Jaha, då fattar jag att detta är en ickefråga bland Elon Musk fanclub. Deal with it!

Och apropå att kommunikation ibland kan vara knepig...

Här förstår jag nog inte riktigt hur du menar.

Retoriken i svaret är att inte bemöta innehållet i artiklarna, utan välja att svara med en helt egen agenda. Därför mitt ironiska svar.

Och som jag förstår det där tweetet från Elon så gjorde han typ samma sak som dig ovan. Någon anklagade honom för att vara inblandad i det som hänt i Bolivia. Han svarade då ironiskt tillbaka...
SwedishAdvocate

Inläggav Teslaägare BjornS » 28 jul 2020 16:12

Jag jobbade i fyra år på Spotify med att utveckla det SDK (esdk) som Tesla, Volvo och hundratals andra elektroniktillverkare använder. Jag jobbar inte kvar där idag.

Varje tillverkare som vill spela musik från Spotify skriver själv sin applikation så att den passar in i deras gränssnitt och system både vad gäller utseende och funktioner. De får ett kodbibliotek av Spotify som de anropar för att hitta och streama (ladda ner, dekryptera och dekomprimera) musiken från Spotifys servrar.

Alla finesser i användargränssnittet, såsom att komma ihåg vad man spelat, fortsätta där man slutade senast eller minnas gamla sökord och -resultat, är helt och hållet apputvecklarens ansvar. Spotify tillhandahåller funktioner så att dessa finesser kan implementeras, men kan inte tvinga dem att göra det.

Olika tillverkare väljer olika lösningar. Somliga är begränsade av sin hårdvara (t.ex. brist på knappar och/eller skärm), andra av estetiska eller affärsmässiga skäl. Det är väldigt få tillverkare som använder all funktionalitet som Spotify:s SDK erbjuder.
Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
Användarvisningsbild
BjornS
Teslaägare

Referralkod: bjrn83645

Inläggav Teslaägare 12man » 29 jul 2020 09:16

Audi etron brann i natt, potsdam trakten, 1 död

https://m.bild.de/regional/berlin/berli ... 440,view=a
ms 76132 "Eleamore"
12man
Teslaägare

Referralkod: hanjo2756

Inläggav Teslaägare Tellus » 29 jul 2020 16:58

12man skrev:Audi etron brann i natt, potsdam trakten, 1 död

https://m.bild.de/regional/berlin/berli ... 440,view=a

Oj! Sökte men kunde inte hitta någon annan info om detta. Ej bra på tyska och google translate gav lite oklar info. Var det något familjegräl? Kupén ser relativt intakt ut.
Model 3 P+
Model 3 SR+
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare

Referralkod: magnus93984

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon